Skocz do zawartości
MłodyWilk22

1.8 TSI - alternatywa dla TDI?

Rekomendowane odpowiedzi

Lubi olej silnikowy w nadmiarze. Ale przy odrobinie uporu ASO powinno zrobić to na gwarancji.

Nie zauważyłem.

Wczoraj miałem okazję przejechać się mazdą 2.2 TDI o mocy 170 KM. Mój 1.8TSI z pod względem oddawania mocy bije ta Mazdę na głowę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może w B7 poprawili konstrukcję silnika. Ale w B6, Skodzie Superb, Octavii II itp. zdarzało się bardzo wiele przypadków nadmiernego spożycia oleju silnikowego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Lubi olej silnikowy w nadmiarze. Ale przy odrobinie uporu ASO powinno zrobić to na gwarancji.

 

A możesz coś bliżej na ten temat? Bo w tym, którym jeżdżę dolewek wyszło ~4 litry na 43kkm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A możesz coś bliżej na ten temat? Bo w tym, którym jeżdżę dolewek wyszło ~4 litry na 43kkm

 

To jeszcze bez tragedii. :) Jak na silnik TSI/TFSI to przyzwoita norma. :) Ale w razie czego odezwij się do forumowicza dziki_pl. On ma 1.8 TSI i już stoczył niejeden bój z ASO, aż w końcu wymienili mu uszczelniacze. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie zauważyłem.

Wczoraj miałem okazję przejechać się mazdą 2.2 TDI o mocy 170 KM. Mój 1.8TSI z pod względem oddawania mocy bije ta Mazdę na głowę.

A jeździłeś mazdą skyactiwe 2.2 mz-cd bo mazda nie ma tdi i ten silnik zjada nawet 2.0 tfsi nie posiada nawet dpf czy fap !!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jakie oznaczenie kodowe tego silnika, ale 2.2 pojemności i 170 KM

Blado wyglądał na tle 1.8 TSI

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie wiem jakie oznaczenie kodowe tego silnika, ale 2.2 pojemności i 170 KM

Blado wyglądał na tle 1.8 TSI

Miałem okazje pojeździć przez kilka dni passatem 1.8TSI i muszę Ci powiedzieć że nie zrobiło to auto na mnie dobrego wrażenia. Ciągłe redukcje i brak mocy przy niskich obrotach ,strzasznie mnie irytowało.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ciągłe redukcje i brak mocy przy niskich obrotach ,strzasznie mnie irytowało.
No bo to nie diesel kolego. Ale też nie mów że nie ma mocy przy niskich obrotach, bo od 1800 samochód bardzo sprawnie przyspiesza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Miałem okazje pojeździć przez kilka dni passatem 1.8TSI i muszę Ci powiedzieć że nie zrobiło to auto na mnie dobrego wrażenia. Ciągłe redukcje i brak mocy przy niskich obrotach ,strzasznie mnie irytowało.

Trzeba było założyć fajki na 3 pozostałych cylindrach :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przesiadłem się z 2.0 TDI 140KM (po gwarancji postarałem się by miał 180KM :) ) na 1.8 TSI 160KM. Bardzo wyraźnie widać różnicę pomiędzy sposobem rozwijania mocy. W dieslu jest "strzał" na niskich obrotach, który był jeszcze większy po chip-tuningu. Wgniata w fotel, a od 3000 obr. wyraźnie to mija i diesel normalnieje. Natomiast w 1.8 TSI ciągnie równomiernie - od 1800 obr. do 6000 cały czas tak samo równo. Z mojego punktu widzenia trzeba mieć tego świadomość, lekko zmodyfikować technikę jazdy i nie ma żadnych negatywnych odczuć. Szczerze mówiąc to bym już nie wrócił do TDI. Nie to, żeby diesel był z gruntu zły - nie. Po prostu ma jedną wielką zaletę - niskie spalanie. A inne rzeczy to już różnie można oceniać. Właśnie od sposobu rozwijania mocy, przez historie z turbiną, kołem dwumasowym i filtrem cząstek stałych po głośność. TSI jest wyraźnie bardziej cichy.

Kiedyś pół dnia jeździłem tym moim dawnym 2.0 TDI i porównywałem z 1.8 TSI, który miałem od dealera do testów. Zaczipowany mój TDI jeździł właściwie tak samo jak fabryczny TSI. Właśnie po tym teście stwierdziłem, że następny Passat będzie TSI.

 

A dziś spróbuję Octavii III z 1.8 TSI (tu ma 180KM) :)

Edit: jakoś nie powala na kolana niby 180KM w lżejszej od Passata Octavii. Krótko mówiąc 1.8 TSI w Passacie sprawuje się doskonale, a jest wyraźnie widoczna różnica w komforcie i wyciszeniu na korzyść Passata oczywiście (to dla tych, którzy by przypadkiem błądząc po forum Passata zaczęli zastanawiać się nad Octavią III i tęsknym okiem spoglądali na nie oferowany już w Passatach 1.8 TSI - chyba w Alltracku pozostał...)

Edytowane przez MAJKI4MOZA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj miałem okazję zrobić kilka kółek wokół serwisu B7 1.8TSI - i muszę przyznać, że auto naprawdę daje radę :) zasiadając za kółkiem wiedziałem tyle - B7 kombi, benzyna. zrobiłem kilka kółek przekonując się, że to 2.0TSI 211KM, jakież było moje zdziwienie jak spojrzałem w dokumenty serwisowe, a tam... 1.8TSI 160KM... mój BMN w Altei Freetrack tak nie przyspiesza i zrywa przyczepności (akurat po serwisie auto wymagało ostrego traktowania, wiem, że przy 4x4 u mnie ciężko zerwać przyczepność, ale wrażenia z przyspieszeń są ogromne na +++++), kilka spokojnych kilometrów, aż osiągnie temp. roboczą po czym w palnik... wrażenia - SUPER !! elastyczność na 5 :) przyspieszenie na 5 :) trakcja na 3 :) ktoś kto ma wątpliwości mi jako "ropniaka" rozwiało. szybkie spojrzenie na komputer - średnie spalanie z ostatnich 7000km ok. 8,8l - moim zdaniem rewelka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość radski
Miałem okazje pojeździć przez kilka dni passatem 1.8TSI i muszę Ci powiedzieć że nie zrobiło to auto na mnie dobrego wrażenia. Ciągłe redukcje i brak mocy przy niskich obrotach ,strzasznie mnie irytowało.

 

Przesiadłem się z 177 konnego diesla na 1.4 tsi 160 km - następce 1.8

Faktycznie duużo trzeba redukować.

 

 

Jeżdże autem od poniedziałku mam przejechane około 200 km po mieście - średnie spalanie 14.3 l/100km :blady

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie wiem jakie oznaczenie kodowe tego silnika, ale 2.2 pojemności i 170 KM

Blado wyglądał na tle 1.8 TSI

 

Co do tsi 1.8 miałem styczność. w cc i powiem ci jak 400 nm w mazdzie nie daje rady 1.8 tsi to matematyka to.zbędny dział nauki. 1.8 było słabe ,powyżej 4500 szkoda kręcić bo odczucia z przyspieszenia żadne co.do spalania to około 9,5 litra mieszana jazda normalna bez eco i szaleństw .Do 190 szło jakoś powyżej to już nie przyspieszenie lecz nabieranie prędkości co do oleju to.dolewki były uzytkowalem go przez 35 tysi.

Edytowane przez tomas_at

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Do 190 szło jakoś powyżej to już nie przyspieszenie lecz nabieranie prędkości

 

gdzie Ty jeździsz powyżej 190? po lotnisku?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

są takie drogi z oznaczeniem S lub A ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
są takie drogi z oznaczeniem S lub A

 

pewnie że są. bajkopisarze też są ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

że niby nie da rady w Polsce po drodze polecieć 190+? ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
gdzie Ty jeździsz powyżej 190? po lotnisku?

 

Teraz cię jeszcze bardziej zaskocze , jadąc moja yamaha r1 po prostej drodze w idealnech warunkach 260 kmh a tu viper srt10 mnie wyprzeda jakbym stał :-) .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to w kwestii spalania 1.8 TSI CDAA

 

Dystans wg licznika 3848 km, w tym 1240 km w PL (S6/A1/DK1/S1 - Gdańsk - Cieszyn), 180 km ruchu pozaautostradowego, 1886 km autostrad i 542 km kręcenia się "po mieście"

 

Spalanie średnie wg komputera 7,6 l/100 km

 

Sami oceńcie czy to dużo czy mało. ZTCP to w AWX miałem wynik zbliżony - chyba ~7,2-7,3 l/100 km

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko ze 2/3 trasy masz zrobione za granicą a tam inaczej się jeździ niz w Polsce :fajny W samej PL wyjdzie ci zapewne cos koło 9 litrów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności