Rosa Zgłoś #1 Napisano 1 Grudnia 2010 Tak dla jasności . Pompkę można sprawdzić przez wyjęcie króćca (fotka) i przytknięcie do otworu w serwie palca ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rob_LDZ Zgłoś #2 Napisano 1 Grudnia 2010 Dokładnie tak kolego odpalasz silnik i jak ci zassie palca mocno to sprawna a jak nie zasysa albo bardzo słabo to pompa do wymiany tak jak w moim przypadku. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Groszek_6 Zgłoś #3 Napisano 1 Grudnia 2010 Tak dla jasności . Pompkę można sprawdzić przez wyjęcie króćca (fotka) i przytknięcie do otworu w serwie palca ? Dokładnie. Jeśli pompka jest sprawna, zostanie Ci ich 9 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
byry007 Zgłoś #4 Napisano 2 Grudnia 2010 Ale pompa vacum splnia dwie funkcje wspomaga hamulce i pompuje paliwo do pompowtryskiwaczy, jak wyciągnąć ten przewód ??żeby czegoś nie uszkodzić. Jak będzie dobrze zaciągać powietrze to dziala dobrze odnosnie hamulcy i pompek czy tylko hamulcy?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rosa Zgłoś #5 Napisano 2 Grudnia 2010 a jak sprawdzić jakie jest ciśnienie ? powinno być 0.9 ? tylko co gdzie i jak to sprawdzić ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kujon Zgłoś #6 Napisano 2 Grudnia 2010 a jak sprawdzić jakie jest ciśnienie ? potrzebny jest manometr do podciśnienia... są do -1 ... najlepiej podpiąć pod samą pompę, ale przez trójnik aby nie pozostawić odpiętych innych urządzeń, potem odpalasz oceniasz podciśnienie, potem załamujesz przewód za trójnikiem i oceniasz podciśnienie samej pompy... nie powinno być różnicy, jak jest różnica tzn. że jest nieszczelność gdzieś na instalacji. Co do wartości jak będzie -0,9 to na pewno jest ok, co do wartości minimalnej przy której określa się pompę jako jeszcze dobrą to tego nie wiem, trzeba byłoby szukać gdzieś w serwisie VW. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rosa Zgłoś #7 Napisano 2 Grudnia 2010 no to spoko , już to zrobiłem nie mam manometru Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
_chris_ Zgłoś #8 Napisano 28 Stycznia 2011 Ja mam pytanie czy pompa vacum może wpływać na sprzęgło. Tzn pojawił mi się już 2 raz taki objaw, że podczas jazdy bez wcześniejszych ostrzeżeń nagle przestało działać sprzęgło. Nie wysprzęgało. Zatrzymałem się na poboczu, no i pedał lekko chodził, bez zmian żadnych. Tak samo jak podczas normalnej eksploatacji. A jednak nie można było wbić żadnego biegu. zapaliłem na jedynce na rozruszniku, 2 jakoś wrzuciłem z wyczuciem i dokulałem się do mechanika. On nie wiedział o co kaman, potem zauważyliśmy że ze zbiorniczka płynu ubyło tak z 1/3. dolaliśmy płynu, odpowietrziliśmy sprzęgło i do tej pory było ok. Teraz znowumi sie to przytrafiło jak przyjechałem do dmu, jak popompowałem pedałem to przeszło i w sumie do tej pory jest ok. Może to być pompa vacum odpowiedzialna za to? Może to być subiektywne spostrzeżenie, ale czasami jest inny pedał hamulca. jakby wyżej brał, ale lekko nadal. I czy to może być powodem delikatnego spadku mocy (właśnie tak jakby turbo nie pompowało) i klekotania? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
milpio Zgłoś #9 Napisano 7 Maja 2012 Witam. Mam taki problem ostatnio mechanik wymienił mi serwo bo padło i stwierdził że pompa vacum jest na wykończeniu-ciśnienie sprawdzał i było 0,5-na króćcu oczywiście jest luz-czy przy takiej wartości zaklepanie i sklejenie coś pomoże czy bardziej szykować się na nową? I po tej wymianie zauważyłem także że jak ostro zahamuję to potem po kolejnym już spokojnym naciśnięciu hamulca było słychać takie lekkie pukanie a ostatnio po przejechaniu jakieś 200km nagle pedał zrobił się gumowy i też taki dziwny dźwięk jakby zasysał powietrze. Czy to jest wszystko wina tego małego podciśnienia czy szukać winy w czymś innym? Proszę o odp. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PersoN Zgłoś #10 Napisano 13 Lutego 2014 (edytowane) Witam serdecznie wrzucam na forum filmik przedstawiający test pompy vacuum podciśnienia w Passat 1.9 AJM autorstwa "Krzysztof Mtronic" z racji tego, że śledzę jego kanał na YouTubie postanowiłem podzielić się z wami koledzy. Edytowane 13 Lutego 2014 przez rainman777 Przeniesiony reg. pkt. 2.1.a Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin9962 Zgłoś #11 Napisano 7 Marca 2014 witam odkopię temat otóż mam taki sam silnik jak na filmiku wyżej od " Krzysztof Mtronic " zrobiłem taki sam test ale nie ogarniam tego czy dobrze mi ta pompa chodzi czy nie... otóż proszę was o sprawdzenie filmiku który przesłałem i sprawdzenie czy dobrze chodzi czy do wymiany bo szarpie mi silnikiem jak jadę podczas przyśpieszania i wolnej jazdy i nie mogę tego rozgryźć ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PersoN Zgłoś #12 Napisano 8 Marca 2014 Pompa OK pompuje Ci jak najbardziej prawidłowo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin9962 Zgłoś #13 Napisano 8 Marca 2014 dzięki bo z jednej strony mnie uspokoiłeś bo nie muszę wydawać kasy na nową pompę a z drugiej strony jestem nie zadowolony bo już nie mam pojęcia co się dzieje z tym szarpaniem... dzięki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pepsiko Zgłoś #14 Napisano 8 Marca 2014 witam odkopię temat otóż mam taki sam silnik jak na filmiku wyżej od " Krzysztof Mtronic " zrobiłem taki sam test ale nie ogarniam tego czy dobrze mi ta pompa chodzi czy nie... otóż proszę was o sprawdzenie filmiku który przesłałem i sprawdzenie czy dobrze chodzi czy do wymiany bo szarpie mi silnikiem jak jadę podczas przyśpieszania i wolnej jazdy i nie mogę tego rozgryźć ... Witam. w pierwszej kolejności wymień filtr paliwa,a gdy to nie pomoże to wyciągnij smoka ze zbiornika i wypompuj paliwo,sprawdzisz czy na dnie zbiornika nie masz syfu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin9962 Zgłoś #15 Napisano 8 Marca 2014 w pierwszej kolejności wymień filtr paliwa,a gdy to nie pomoże to wyciągnij smoka ze zbiornika i wypompuj paliwo,sprawdzisz czy na dnie zbiornika nie masz syfu. to zrobiłem w pierwszej kolejności jak kupiłem auto... filtr został wymieniony a zbiorniczek wymyty... nie wiem zastanawiam się jeszcze nad EGR czy nie ma z tym nic wspólnego bo troszkę cieknie a i to szarpanie jest częste i to bardzo ale nie zawsze... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
serek Zgłoś #16 Napisano 8 Marca 2014 w którym miejscu mierzyłeś to podciśnienie ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Adam626GD Zgłoś #17 Napisano 8 Marca 2014 gdzie kupiłeś ten ciśnieniomierz draper dvg1? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MARIANKRIMINAL Zgłoś #18 Napisano 12 Maja 2014 Witam podpinam się pod temat.Moja pompa o numerze 028207A.Mam pytanie odnośnie pompy vacum na szczelność podciśnienia wyjąłem króciec z zielonym grzybkiem z gumowego łącznika ( na grodzi co łączy się z serwem) zatkałem go palcem a wakuometr wpiąłem w otwór obok na włączonym pokazuje -0,95 więc git ale jak zgaszę silnik to do minuty spada podciśnienie do 0 czy tak ma być czy jest jakaś nieszczelność ?Proszę o odpowiedź Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
norbi108 Zgłoś #19 Napisano 12 Maja 2014 Panowie, też mam problem w b5 1.9 AJM z vacum LUK nr 038 145 209 A , ale z paliwem. Zaczęło się od tego, że nie mogłem go po nocy odpalić (odpala od strzału, po 5 sec gaśnie i go piłuję kilka razy), zauważyłem że pod vacum jest trochę zapocone olejem silnikowym i słynny luz na wyjściu podciśnienia (rurka się obraca w gnieździe pompy). Zlikwidowałem luz (lekko zaklepałem plus klej do metalu) umyłem silnik. Teraz jest cały czas sucho, i nadal ciężko odpala, dodatkowo nieraz nawet jak jest nagrzany i go zgaszę też kręcę 20 sec, i jak odpali to słychać jak się paliwo przelewa w przewodach. Z pompy nie cieknie, suchutka. Na 5 odpaleń rano 2 są z tym problemem, na ciepłym rzadziej. Tą pompę można podobno zregenerować, ale jeśli nie cieknie ropa z dekla to czy nowe uszczelki coś dadzą? Hamulce też są ok. Proszę o wskazówki, jeszcze go podłącze pod vaga. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MARIANKRIMINAL Zgłoś #20 Napisano 13 Maja 2014 Mierzone z gumowym łącznikiem czyli serwo + Vacum tak samo -0,95 i po wyłączeniu silnika spada do zera naprawdę nikt nie zna odpowiedzi ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach