marcin815 Zgłoś #41 Napisano 28 Grudnia 2010 a filtr paliwa jak wygląda? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuba1986 Zgłoś #42 Napisano 28 Grudnia 2010 właśnie jestem przed wymianą a idzie go wyczyścić. ale mam coś ciekawego może będziecie wiedzieć bo te przekaźniki mnie męczą. pierwsze pyknięcie przed odpaleniem to od świec żarowych odpale i jest ok ale po chwili jest drugie ale słabsze kontrolki wtedy lekko przygasaja i zaczyna się szarpanie jak gazuje 900 1300 dalej jest ok dopóki drugi raz nie pyknie przekaźnik jest dobrze jak gazuje 900 1300 a jak pyknie to szarpie ---------- Post added at 22:55 ---------- Previous post was at 22:54 ---------- nie robiłem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sly30 Zgłoś #43 Napisano 28 Grudnia 2010 Dołacze sie do tematu: Tez mam problem z odpalenie po dluzszym postoju a i czasami potrafi zgasnac po przejechaniu pol kilometra co jest poprzedzone jakby niedoborem paliwa w silniku poniewaz przy probie dodania gazu szarpie silnikiem i autem. Wymienilem filtr paliwa sprawdzilem swiece zaplonowe nie wiem co to moze byc gdzie teraz szukac pomocy. Na wolnych obrotach czasami pracuje dobrze a czasami bardzo nieregularnie a jak nie stoi dlugo po zgaszeniu to odpala od reki bez problemu lecz np rano w grzanym garazu musze krecic z pol minuty i odpala jak traktor po chwili wchodzi w obroty i wtedy moge juz jechac. Co do pompki w zbiorniku przy przekreceniu kluczyka slysze zasysanie paliwa. Prosze o pomoc Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuba1986 Zgłoś #44 Napisano 10 Stycznia 2011 Witam Ja swoją usterkę z szarpaniem usunełem a mianowicie bylem u mechanika i zaślepił mi zawór EGR i jest ok także jak ktoś ma podobny problem to polecam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
martinez83 Zgłoś #45 Napisano 2 Marca 2011 moze skos mi pomoc pompa dobra po sprawdzeniu na kompie wymienilem czujnik na nowy od temp wody swiece dobre bo s[prawdzalem i dalej mi przerywa juz nie wiem gdzie sie z tym udac Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #46 Napisano 2 Marca 2011 moze skos mi pomoc pompa dobra po sprawdzeniu na kompie wymienilem czujnik na nowy od temp wody swiece dobre bo s[prawdzalem i dalej mi przerywa juz nie wiem gdzie sie z tym udac przepływka lewe powietrze w dolocie lub podciśnieniu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szajba71 Zgłoś #47 Napisano 2 Marca 2011 (edytowane) http://img233.imageshack.us/i/oua.mp4/ Ktoś może zerknąć na ten pasek rozrządu coś chodzi troche ? Edytowane 2 Marca 2011 przez szajba71 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #48 Napisano 2 Marca 2011 http://img233.imageshack.us/i/oua.mp4/ Ktoś może zerknąć na ten pasek rozrządu coś chodzi troche ? to koło duże ma bicie a poza tym to nie wątek do tego raczej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
artur86 Zgłoś #49 Napisano 7 Marca 2011 Panowie co jest auto jak jest zimne a jak dodam mu ostro gazu dławi się dymi a jak nie ujmę to gaśnie w trakcie tej sytuacji słychać syk z silnika taki szum 1,5 miesiaca temu wyczyściłem turbine i wymieniłem przepływomierz na nowy boscha chodził bardzo dobrze jak sie nagrzeje to trochę czasami ma takiego muła ale delikatnego na kompie nie ma błedów a egr cieknie czy on może mieć wpływ na to kolega w vektrze mial egr padnięty nie domykał sie i auto było mułowate czy u nas też tak może być prosze o pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #50 Napisano 7 Marca 2011 Panowie co jest auto jak jest zimne a jak dodam mu ostro gazu dławi się dymi a jak nie ujmę to gaśnie w trakcie tej sytuacji słychać syk z silnika taki szum 1,5 miesiaca temu wyczyściłem turbine i wymieniłem przepływomierz na nowy boscha chodził bardzo dobrze jak sie nagrzeje to trochę czasami ma takiego muła ale delikatnego na kompie nie ma błedów a egr cieknie czy on może mieć wpływ na to kolega w vektrze mial egr padnięty nie domykał sie i auto było mułowate czy u nas też tak może być prosze o pomoc tak ja bym jeszcze podciśnienie przejrzał i dolot pod względem lewego powietrza Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vietrzyk Zgłoś #51 Napisano 7 Marca 2011 (edytowane) Koledzy powiem wam że ja borykałem się z takim samym problemem jak założyciel topiku... Przeczytajcie do końca:fajny Wymieniłem świece - nic, 3 razy filtra paliwa 2 knecht i 1 mann - nic... i dalej poleciałem po całości bo mnie to denerwowało: pompa tandem, przepływomierz bosch, pompowtryski, przewody paliwowe, przewody podciśnienia, czyszczenie i zaślepienie egr (nie ciekł ale strasznie zawalony był sadzą), czyszczony cały dolot, czujnik cieczy, czujnik temp paliwa... wymiana turbo - to tylko dlatego że chciałem od 130, w każdym razie nie ma związku. To we własnym zakresie aż na koniec dałem się namówić na wymianę szklanek INA w głowicy i co? i Wielkie g...no.. Dalej na zimnym podpaleniu przez 5-8 sekund lekko wypadają zapłony jakby na jednym cylindrze, każdy jest w szoku i nie wie co jest. Badane było ciśnienie sprężania, pompy olejowej, pompy paliwowej (także tej w baku) - wszystko w normie. Ja bez sensu straciłem kupę kasy i usterka nadal jest. Z resztą nie wiem czy można to nazwać usterką, jeden gość powiedział że to diesel i to jest nic. Dla mnie jednak jest to porażka. W 20 letnim mietku po 480 tys przebiegu przy -23 stopniach tak się nie działo. Poza tym Das Auto śmiga jak marzenie zero kopcenia, problemów z mocą, przyśpieszaniem itp. Wyjąłem nowe szklanki ale już nie mogę oddać ich do sklepu bo mają ślady przejechania ponad 1000 km... pompowtryski 4 sprawne leżą w domu... i tak się zastanawiam czy komuś będzie się chciało dochodzić co jest przyczyną bo ja mam już dość :fajny powodzonka i dajcie znać jak ktoś to naprawi, nie wymieniajcie tego co ja :sese generalnie stojąc na zewnątrz auta tego nawet nie słychać, tylko w środku lekko szarpnie kilka razy i dlatego tak trudno stwierdzić przyczynę, ja sobie daję na luz z tym :fajny Edytowane 8 Marca 2011 przez vietrzyk Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
artur86 Zgłoś #52 Napisano 7 Marca 2011 (edytowane) Ale objawy nie są identyczne u mnie nie szarpie nie klekocze tak jakby to miało miejsce gdyby nie wszystkie cylindry pracowały, u mnie dzieje sie tak po przejechaniu raz 100 metrów raz 500 m odczuwa się to jakby go zalewało a im dluzej trzymam gaz tym bardziej zamula aż zgasnie chyba że ujmę gazu to wraca do normy mi sie wydaje że to egr nie zamyka spalin silnik potrzebuje więcej tlenu (bo dostaje więcej paliwa) a lecą spaliny w których tlenu praktycznie nie ma jak nie muli to przy maksymalnym dodaniu gazu auto nie dymi a w momencie gdy muli puszcza dymek. U Ciebie też tak jest? Chyba kupie ten egr bo i tak mi cały silnik zasyfił i zobacze może kolega sie myli oby to auto tak nie miało "naturalnie" bo to bedzie moj pierwszy i ostatni VW i TDI. Pozdrawiam Edytowane 7 Marca 2011 przez artur86 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vietrzyk Zgłoś #53 Napisano 8 Marca 2011 Artur wyczyść i zaślep EGR na początek i zobaczysz czy jest lepiej... jak stary jest szczelny i nie cieknie to po co kupować nowy. :fajny U ciebie raczej pompki mogą podlewać jak przykapca bo gorzej rozpyloną mieszankę spala i dlatego słabsza moc jest, podłącz pod VAG-a, zobacz korekcje i bipy może coś się rozjaśni Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość userbar92 Zgłoś #54 Napisano 8 Marca 2011 Witam. Pomocy:dolamam U mnie pobobny problem, nie dosc troche dymi przez kilka sekund - tego wczesniej nie mialem to co najgorsze przez kilka sekund po zapaleniu nie rowne obroty (skacza) i poniej np po dodaniu gazu i puszczeniu z gazu jak spadnie do oklolic 900 obrotow slychac jakies takie dziwne-nierowne-"jak by pierdzenie" z okolic zaworu EGR przez jakies 2-3sekundy i oczywiscie to wszystko przy nierownych obrotach 2-3sekundy. Czy myslicie ze wymiana zaworu EGR pomoze? Tak mowi moj mechanik ze to chyba EGR. Dziekuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #55 Napisano 8 Marca 2011 Witam.Pomocy:dolamam U mnie pobobny problem, nie dosc troche dymi przez kilka sekund - tego wczesniej nie mialem to co najgorsze przez kilka sekund po zapaleniu nie rowne obroty (skacza) i poniej np po dodaniu gazu i puszczeniu z gazu jak spadnie do oklolic 900 obrotow slychac jakies takie dziwne-nierowne-"jak by pierdzenie" z okolic zaworu EGR przez jakies 2-3sekundy i oczywiscie to wszystko przy nierownych obrotach 2-3sekundy. Czy myslicie ze wymiana zaworu EGR pomoze? Tak mowi moj mechanik ze to chyba EGR. Dziekuje najpierw go wyczyść i sprawdź węże doń Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Abe's Zgłoś #56 Napisano 8 Marca 2011 Witam. Dalej na zimnym podpaleniu przez 5-8 sekund lekko wypadają zapłony jakby na jednym cylindrze, każdy jest w szoku i nie wie co jest. Na jakim oleju i jak długo jeździsz? Dzieje się tak przy ujemnych temperaturach od -5°C,-10°C w dół? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vietrzyk Zgłoś #57 Napisano 8 Marca 2011 (edytowane) Obecnie Motul Specific 505.01, Wcześniej Castrol EDGE 505.01 - to samo. Jak kupiłem w tamtym roku paska latem problemu nie było, pojawił się na jesieni kiery robiło się chłodniej. Ale dziwne jest jedno.... Sytuacja: -17 na dworze, przekręcam zapłon, grzanie świec (czasem nawet do odbicia przekaźnika zamiast tylko do zgaszenia kontrolki) i odpala od kopa :mlask chodzi 3-5 sekund równiutko, potem kilka razy się lekko przydławi od 5-10 sekundy i dalej już dobrze i równo chodzi, cały dzień odpala bez zastrzeżeń. Chyba że zostawię go na dłużej niż 10 godzin na mrozie. Tak że bardzo ciężko stwierdzić przyczynę, bo zapowietrzanie i lipne świece dawałyby efekt problemów z samym odpaleniem, a nie 5 sekund po. Po drodze jeszcze gdzieś zmieniłem aku na nowy i jak że miło... stary aku trzyma prąd już 5 miesięcy w piwnicy i nie chce sam paść :fajny Ja już się z tego śmieję, z dobrym znajomym z warsztatu ASO Skody bo tam już też nie mają pojęcia co może być Dodam że ostatnio wpadł mi pomysł na czyszczenie smogu pompy olejowej, jak by to powiązać ze smarowaniem ale nie wywala żadnych błędów o słabym ciśnieniu smarowania, więc nie chce mi się miski zdejmować dla zabawy Edytowane 8 Marca 2011 przez vietrzyk Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Abe's Zgłoś #58 Napisano 8 Marca 2011 Motul Specific 505.01 lepkość 5W40 czy inna? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vietrzyk Zgłoś #59 Napisano 8 Marca 2011 taka jak mowisz, a co... wiesz coś ciekawego ? pisz śmiało :fajny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Abe's Zgłoś #60 Napisano 8 Marca 2011 W moim przypadku jest odwrotnie. Najpierw przez pierwsze parę sekund lekkie telepanie, a później już równiutko. Coś mi się wydaje, że u mnie różnica w oleju. W poprzednią zimę jak miałem zalany Castrol SLX to telepało dopiero poniżej -15°C. A w tym sezonie już poniżej zera, bo wlali mi jakiś Castrol EDGE 505.01 - podobno jakiś uniwersalny. Zastanawia mnie Twój przypadek. Może to problem z dostarczeniem oleju jak jest jeszcze gęsty. Oczywiście w okresie letnim coś takiego nie występuje? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach