Skocz do zawartości
tomek3232

Nierówna praca silnika po odpaleniu na zimnym

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć ....sorki że ponownie wklejam moje pytanie ale wcześniej nikt mi nie pomógł....otóż :

Mam paska 18T z 1999r. auto ma 130 000 przebiegu.Problem tak jak u kolegi, samochód odpala, obroty 1100 po kilku sekundach spadają na 900. przez 10 sekund autko pyka równiutko....po czym obroty spadają na 600 potem 900 potem znowu 600...500 obrotów i auto gaśnie. I tak jest do puki na siłę nie zagrzeje silnika. A to takie wkurzające bo zamiast wsiąść odpalić i zaraz ruszyć to ta zabawa trwa dobre 5 minut ;-/ Miesiąc temu założyłem do niego sekwencje....i po tym zaczęły się te problemy. Zaznaczam że przepływka sprawna, przepustnica wyczyszczona, układ ssący szczelny, adaptacja parametrów przeprowadzona,czujnik temperatury sprawny....Samochód op podłączeniu u mechanika do kompa wykazuje jakieś błędy...ale raczej nie związane z problemem. w ciągu dnia jest ok nawet jeśli samochód stoi na zimnie pare godzin. Problem jest rano....sam już nie wiem gdzie szukać przyczyny...

 

:taksobie

Edytowane przez Mador

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mariusz. Bierz telefon i dzwoń do mechanika. W Krakowie to nr 504005569. Za konsultacje nic nie bierze, a jak trzeba naprawić to naprawi i to tanio. Numer do Pana Wojtka na forum jest znany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Mam podobnie mój passat po odpaleniu po 10 sek zaczyna nie równo chodzić obr. 900 1000. i tak przez 5 min i się uspokaja dodam że jak jade wolno obr. w przedziale 1200 1900 to szarpie. Co to moze byc na komp. nic nie pokazalo tylko Świeca spalona

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podlaczam sie, nie ma tragedii, ale mnie zastanawia jak jest zimno to startuje mi do 1500 obrotow bardzo szybko i schodzi do normalnego stanu, dalej pracuje rowno.

Co moze byc przyczyna tego zawycia przy starcie?

Edytowane przez Stavros

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Stavros u mnie też się tak dzieje. świece wymienione, przekaźnik słychać, że pyka. myśle nad czujnikiem temp.cieczy chłodzącej. podczas pomiaru na vagu przy temp. zewnętrznej minus 3 stopnie jeden pokazywał 0 stopni, drugi zaś plus 5. wydaje mi się, że to chyba zbyt duża rozbieżność, więc będzie trzeba rozejrzeć się za nowym. jak wymienię napisze jak sytuacja wygląda. pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Stavros u mnie też się tak dzieje. świece wymienione, przekaźnik słychać, że pyka. myśle nad czujnikiem temp.cieczy chłodzącej. podczas pomiaru na vagu przy temp. zewnętrznej minus 3 stopnie jeden pokazywał 0 stopni, drugi zaś plus 5. wydaje mi się, że to chyba zbyt duża rozbieżność, więc będzie trzeba rozejrzeć się za nowym. jak wymienię napisze jak sytuacja wygląda. pozdrawiam

jaki kanal badasz dla tych czujnikow, tez sobie sprawdze, bo probowalem sprawdzania auto ale nic nie pokazuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czujnik g62 - 01 elektronika silnika -> kanał 7, pozycja 4 a dla czujnika g2 - 17 wskaźniki -> kanał 3, pozycja 1. wartości z dwóch czujników powinny być zbliżone do siebie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czyli rozumiem ze sprawdzaniem calych blokow nic nie zdzialam?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie bardzo rozumiem co masz na myśli?:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak wlaczam wcds to mam bloki np abs silnik radio i tp.

Wciskam ktorys po chwili wczytywania wciskam kody bledow i tam cos jest albo nic.

Ale mozna tez zaawansowane sprawdzanie wlaczyc po prawej i tam juz sie wpisuje kanaly konkretne i tego juz nie potrafie zbytnio.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no więc, wchodząc w odpowiedni sterownik np.silnik wybierasz później 08 - blok pomiarowy i tam wpisujesz (z klawiatury lub przyciskami góra-dół) konkretny kanał...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czujnik g62 - 01 elektronika silnika -> kanał 7, pozycja 4 a dla czujnika g2 - 17 wskaźniki -> kanał 3, pozycja 1. wartości z dwóch czujników powinny być zbliżone do siebie

czyli rozumiem ze

kanal: 7 pozycja: 4 (nie wiem czym jest pozycja)

 

ma byc podobnay we wskazaniu

 

kanal: 3 pozycja: 1

 

i najlepiej zeby pokazywalo to co na blacie czyli np 90 wszedzie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

a nie szarpie wam jak jedziecie wolno

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mi nie, czyba ze zaczne bujac pedalem gazu na nierownosciach ale to normalne jak szybko pukasz pedal

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

oprócz tego, że jakieś 3 sekundy po odpaleniu nierówno pracuje i zadymi na czarno nic się nie dzieje. kopa ma, a spalanie też w normie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no właśnie mój też kopa ma tylko jak jade wolno to poszarpuje lekko a dzisiaj go rano odpaliłem i chodzil normalnie i jakiś przekażnik pyknął i zaczęły obroty falować zgasiłem odpaliłem tak 2 razy i obroty były ok wiecie co to może być

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kuba1986 pyknięcie przekaźnika to albo rozłączenie świec żarowych, albo załączenie świec podgrzewania cieczy w układzie chłodzenia jeśli takowe posiadasz, bo nie wszystkie typy to miały. przy załączeniu lub rozłączeniu świec jest widoczny lekki spadek lub skok obrotów, ale podczas jazdy raczej jest to nie zauważalne.jeśli zgaszenie i ponowne zapalenie daje efekt to ja stawiam na przepływomierz.u mnie też działy się takie rzeczy rok temu. najpewniej jednak będzie jak podepniesz go pod komputer i wtedy zobaczymy czy coś wyrzuci

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przepływomierz wymieniony ale podepnę się i może coś pokaże ale raz już byłem i nic

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
przepływomierz wymieniony ale podepnę się i może coś pokaże ale raz już byłem i nic
a logi robiłeś?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności