tomek3232 Zgłoś #1 Napisano 24 Listopada 2010 Witam Po uruchomieniu silnika w temperaturze poniżej 7 stopni (jeszcze na plusie silnik nierówno pracuje, czuć jakby delikatnie nim trzęsło oraz falują obroty. Taki objaw trwa około 50-10 sekund po czym praca silnika się stabilizuje. Na chwile obecną świece żarowe wymienione, akumulator sprawdzony, alternator zregenerowany, wymieniony olej. Nie mam pojęcia gdzie szukać przyczyny. Poniżej załączam logi które wykonałem jeszcze przed stwierdzeniem wyżej wymienionych dolegliwości. http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=88772 Ewentualnie które pomiary warto przeprowadzić ponownie ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
luc Zgłoś #2 Napisano 24 Listopada 2010 Witam ja bym jeszcze sprawdził styki we wtyczkach od pompowtryskiwaczy. Przeczyścić, podoginać blaszki we wtyczce. Ja tak miałem. Przy okazji możesz sprawdzić cewki od pompek. Rezystancja cewki wynosi 0,5 Ohma. Warto sprawdzić również stan styków na głównej wtyczce zbiorczej pompowtryskiwaczy. To taka duża okrągła wtyczka przy głowicy od strony przedziału pasażerskiego. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek3232 Zgłoś #3 Napisano 24 Listopada 2010 Ale objawy miałeś identyczne jak u mnie ? Na prace silnika miała wpływ temperatura zewnętrzna ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #4 Napisano 24 Listopada 2010 przekaznik swiec zarowych lub czujnik temp plynu chlodzacego Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dzidek1988xx Zgłoś #5 Napisano 25 Listopada 2010 Wojta to raczej nie będzie ani jedno ani drugie z tego co piszesz, wprawdzie w innym silniku niż kolega Tomek ale mam podobny problem. Świece i i przekaźnik sprawdzone jak i czujnik płynu również. Problem nadal istnieje, tyle że ja mam uwalonych 5 wtryskiwaczy (sterujący wymieniony na nówkę) - sprawdzone na EPS-200. Szczerze mówiąc to jedynie tylko wtryskiwacze mogą mieć u mnie wpływ na to, bo termostat i dwumas raczej za takie rzeczy nie odpowiada... Może u kolegi to byłyby pompki? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sedes850 Zgłoś #6 Napisano 25 Listopada 2010 Witam Też mam AVB i gdy odpalam rano przez pierwsze 5-10 sekund silnik nierówno pracuje i trochę trzęsie. Po tym czasie wszystko się stabilizuje i silnik pracuje równo. Myślałem, że to normalny objaw w klekocie ale czytając wątek zaczynam doszukiwać się usterki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #7 Napisano 25 Listopada 2010 sprawdz xsiece zarowe ktoras nie grzeje i silnik przez pierwszy moment nie rowno pracuje sprawa sie poglebi jak spadnie jeszcze temperatura Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stade Zgłoś #8 Napisano 25 Listopada 2010 sprawdz xsiece zarowe ktoras nie grzeje i silnik przez pierwszy moment nie rowno pracuje sprawa sie poglebi jak spadnie jeszcze temperatura tez mi sie tak wydaje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kasfalt Zgłoś #9 Napisano 25 Listopada 2010 świece, kont synchronizacji rozrządu i pompki. ja bym zaczął od wymiany świec Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcinos18 Zgłoś #10 Napisano 25 Listopada 2010 Witam, ja również mam problem ze swoim passkiem. Gdy odpalę go po dłuższym staniu silnik nie równo pracuje, po upływie paru sekund silnik zaczyna normalnie pracować.. Co może być tego przyczyną?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #11 Napisano 25 Listopada 2010 świece, kont synchronizacji rozrządu i pompki. ja bym zaczął od wymiany świec co mu sie nagle wszystko po przestawialo ? kup kolego swiece w kpl lub wywalaj pokolei wszystkie i sprawdzaj ktore padly temperatura spadla i czesto sie tak w dieslach dzieje pozdrawiam i nie pourywaj gwintow Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vipereeek Zgłoś #12 Napisano 25 Listopada 2010 (edytowane) Mam podobny problem, trwa ok 3-4 sek. od momentu rozruchu. Oczywiście tylko na zimnym silniku i co najdziwniejsze nie za każdym razem, a warunki pogodowe po nocy dość podobne. Dodam iż wymiana świec żarowych nie pomogła. :dupablada Pompki też sprawdzałem. Są w normie. Kąt synchronizacji (-1,1 do -0,6) więc chyba raczej dobry. Jakieś inne sugestie ? Pozdro. Edytowane 25 Listopada 2010 przez vipereeek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #13 Napisano 25 Listopada 2010 czujnik temp plynu chlodzacego Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jozko Zgłoś #14 Napisano 25 Listopada 2010 sie pewnie zapowietrzaja i tyle. Oringi pod pompkami.Ew Vacupompa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vipereeek Zgłoś #15 Napisano 25 Listopada 2010 jozko,to coś poważnego, czy mogę sobie to odpuścić? :bleblePozdro. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jozko Zgłoś #16 Napisano 25 Listopada 2010 odpusc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MichalSWD Zgłoś #17 Napisano 26 Listopada 2010 Mam podobnie w AWX. Świece żarowe nówki oryginalne. Po starcie ma taki moment lekkiego zawahania, lekko idzie nierówno a potem już jest dobrze. Czy to nie specyfika diesla i naszego "zimowego" paliwa przy tych temperaturach? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czopek Zgłoś #18 Napisano 26 Listopada 2010 Witam,Ja też mam ten sam problem tylko u mnie odpala normalnie a dopiero po 10-15 sek.zaczynają falować obroty,słychać w tym momencie "pyknięcie" jakiegoś przekaźnika z lewej strony(wydaje mi się że to przekaźnik świec żarowych-powtórne grzanie).Co o tym sądzicie? Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
margmi Zgłoś #19 Napisano 26 Listopada 2010 Czopek, również tak mam. Silnik pali teraz równiutko (dostał nowe 4 pompowtryski) i z dotyku, ale po kilku sekundach słychać pyk i silnik przez chwilę wpada w wibracje. Nie są one może wielkie, nie są to wypadające zapłony na którymś cylindrze (po awarii pompowtrysków rozróżniam zwykłe wibracje od wypadających zapłonów), ale jednak są. Podejrzewam, że w tym momencie silnik przestaje dostawać podgrzane paliwo i stąd chwila wibracji, proces spalania pewnie na zimnym paliwie nie jest idealny... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dzidek1988xx Zgłoś #20 Napisano 27 Listopada 2010 Czyli skoro u mnie to ani nie czujnik temp płynu chłodzącego ani nie świece to co? Mam identycznie jak u Czopka. Moim przypadek - lające wtryski? Bo tylko to mam aktualnie niesprawne, no i dwumas ale to raczej z odpalaniem nie wiele ma wspólnego Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach