Skocz do zawartości
tomek3232

Nierówna praca silnika po odpaleniu na zimnym

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Po uruchomieniu silnika w temperaturze poniżej 7 stopni (jeszcze na plusie :)) silnik nierówno pracuje, czuć jakby delikatnie nim trzęsło oraz falują obroty. Taki objaw trwa około 50-10 sekund po czym praca silnika się stabilizuje.

Na chwile obecną świece żarowe wymienione, akumulator sprawdzony, alternator zregenerowany, wymieniony olej.

Nie mam pojęcia gdzie szukać przyczyny.

Poniżej załączam logi które wykonałem jeszcze przed stwierdzeniem wyżej wymienionych dolegliwości.

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=88772

Ewentualnie które pomiary warto przeprowadzić ponownie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ja bym jeszcze sprawdził styki we wtyczkach od pompowtryskiwaczy. Przeczyścić, podoginać blaszki we wtyczce. Ja tak miałem. Przy okazji możesz sprawdzić cewki od pompek. Rezystancja cewki wynosi 0,5 Ohma. Warto sprawdzić również stan styków na głównej wtyczce zbiorczej pompowtryskiwaczy. To taka duża okrągła wtyczka przy głowicy od strony przedziału pasażerskiego. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale objawy miałeś identyczne jak u mnie ?

Na prace silnika miała wpływ temperatura zewnętrzna ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przekaznik swiec zarowych lub czujnik temp plynu chlodzacego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wojta to raczej nie będzie ani jedno ani drugie z tego co piszesz, wprawdzie w innym silniku niż kolega Tomek ale mam podobny problem. Świece i i przekaźnik sprawdzone jak i czujnik płynu również. Problem nadal istnieje, tyle że ja mam uwalonych 5 wtryskiwaczy (sterujący wymieniony na nówkę) - sprawdzone na EPS-200. Szczerze mówiąc to jedynie tylko wtryskiwacze mogą mieć u mnie wpływ na to, bo termostat i dwumas raczej za takie rzeczy nie odpowiada... Może u kolegi to byłyby pompki?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Też mam AVB i gdy odpalam rano przez pierwsze 5-10 sekund silnik nierówno pracuje i trochę trzęsie. Po tym czasie wszystko się stabilizuje i silnik pracuje równo. Myślałem, że to normalny objaw w klekocie ale czytając wątek zaczynam doszukiwać się usterki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawdz xsiece zarowe ktoras nie grzeje i silnik przez pierwszy moment nie rowno pracuje sprawa sie poglebi jak spadnie jeszcze temperatura

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
sprawdz xsiece zarowe ktoras nie grzeje i silnik przez pierwszy moment nie rowno pracuje sprawa sie poglebi jak spadnie jeszcze temperatura

 

tez mi sie tak wydaje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

świece, kont synchronizacji rozrządu i pompki. ja bym zaczął od wymiany świec

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, ja również mam problem ze swoim passkiem. Gdy odpalę go po dłuższym staniu silnik nie równo pracuje, po upływie paru sekund silnik zaczyna normalnie pracować.. Co może być tego przyczyną??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
świece, kont synchronizacji rozrządu i pompki. ja bym zaczął od wymiany świec
co mu sie nagle wszystko po przestawialo ? kup kolego swiece w kpl lub wywalaj pokolei wszystkie i sprawdzaj ktore padly temperatura spadla i czesto sie tak w dieslach dzieje pozdrawiam i nie pourywaj gwintow

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam podobny problem, trwa ok 3-4 sek. od momentu rozruchu. Oczywiście tylko na zimnym silniku i co najdziwniejsze nie za każdym razem, a warunki pogodowe po nocy dość podobne.

Dodam iż wymiana świec żarowych nie pomogła. :dupablada Pompki też sprawdzałem. Są w normie.

Kąt synchronizacji (-1,1 do -0,6) więc chyba raczej dobry.

Jakieś inne sugestie ?

Pozdro.

Edytowane przez vipereeek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czujnik temp plynu chlodzacego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sie pewnie zapowietrzaja i tyle. Oringi pod pompkami.Ew Vacupompa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jozko,to coś poważnego, czy mogę sobie to odpuścić? :bleblePozdro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

odpusc :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam podobnie w AWX. Świece żarowe nówki oryginalne. Po starcie ma taki moment lekkiego zawahania, lekko idzie nierówno a potem już jest dobrze. Czy to nie specyfika diesla i naszego "zimowego" paliwa przy tych temperaturach?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,Ja też mam ten sam problem tylko u mnie odpala normalnie a dopiero po 10-15 sek.zaczynają falować obroty,słychać w tym momencie "pyknięcie" jakiegoś przekaźnika z lewej strony(wydaje mi się że to przekaźnik świec żarowych-powtórne grzanie).Co o tym sądzicie? Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czopek, również tak mam. Silnik pali teraz równiutko (dostał nowe 4 pompowtryski) i z dotyku, ale po kilku sekundach słychać pyk i silnik przez chwilę wpada w wibracje. Nie są one może wielkie, nie są to wypadające zapłony na którymś cylindrze (po awarii pompowtrysków rozróżniam zwykłe wibracje od wypadających zapłonów), ale jednak są. Podejrzewam, że w tym momencie silnik przestaje dostawać podgrzane paliwo i stąd chwila wibracji, proces spalania pewnie na zimnym paliwie nie jest idealny...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli skoro u mnie to ani nie czujnik temp płynu chłodzącego ani nie świece to co? Mam identycznie jak u Czopka. Moim przypadek - lające wtryski? Bo tylko to mam aktualnie niesprawne, no i dwumas ale to raczej z odpalaniem nie wiele ma wspólnego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności