Jump to content
Guest Krajny

Odkodowywanie radia fabrycznego

Recommended Posts

Guest Krajny

Witam!Czy ktos z klubowiczów wie jak odkodowac radio "Gamma"?Pasek z 97'Kilka dni temu autko zaprowadziłem na wymianę błotnika i drzwi.Mechanik odłączył aku i radio się zakodowało.Czy jest jakiś uniwersalny kod??i którym przyciskiem ewentualnie się go zatwierdza??Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Aspius

U zony w polo mielismy podobny problem. Skonczylo sie na wizycie na gieldzie i 20 zl Radio co brawda to byla beta ale juz gosc narzekal, ze nie da sie tego zrobic na miejscu, tylko trzeba zostawic na dluzej, wiec z gamma pewnie bedzie podobnie. W pasku nie mialem problemow, dostalem kod od poprzedniego wlasciciela :) a potem wymienilem radio :lol:

 

pzdr

Grzesiek

Share this post


Link to post
Share on other sites

:!: W nowych odbiornikach radiowych aktywacja elektronicznego zabezpieczenia przeciwkradzieżowego nastąpi dopiero po wprowadzeniu prawidłowego numeru kodu. Ponowne przywrócenie działania zablokowanego radia możliwe jest tylko poprzez wprowadzenie prawidłowego numeru kodu elektronicznego zabezpieczenia przeciwkradzieżowego.

 

:!: Numer kodu elektronicznego zabezpieczenia przeciwkradzieżowego naklejony jest wraz z numerem radia na karcie radia, (instrukcja obsługi radia) - (książka serwisowa VW). Ze względów bezpieczeństwa karta radia niepowinna być przechowywana w samochodzie. Numer kodu musi zostać odczytany wobecności klienta.

 

:!: Wprzypadku wymiany odbiornika radiowego, musi zostaćw prowadzony numer kodu zamontowanego radia. Klienci muszą zostać powiadomieni o zmianie numeru kodu.

 

:arrow: Odkodowanie radia:

Aktywacja elektronicznego zabezpieczenia (pojazdy proukowane do 04.1998)

 

:!: uzyskać numer kodu radia

:!: włączyć odbiornik radiowy

:!: nacisnąć równocześnie i przytrzymać przyciski TP i TA tak długo, aż na wyświetlaczu radia pojawi się wskazanie 1000. Zwolnić przyciski

:!: korzystając z przycisków numerycznych wyboru programowanych stacji radiowych od 1 do 4, wprowadzić uprzednio odczytując z karty radia numer kodu. Zapomocą przycisku 1 wprowadzić pierwszą pozycję numeru kodu, zapomocą przycisku 2 drugą pozycję itd...

:!: na zakończenie ponownie równocześnie nacisnąć przyciski TP i TA tak długo, aż pojawi się na wskaźniku częstotliwości stacjiradiowych napis SAFE. Zwolnić przyciski. Zaraz po tym zostanie automatycznie wskazana częstotliwość odbieranej stacji radiowej.

 

Jeżeli numer kodu został podany prawidłowo, przy wyjętym kluczyku zapłonu musi migać dioda świecąca znajdująca się obok nazwy odbiornika radiowego. Jeżeli dioda świecąca miga, radio jest gotowe do pracy, a elektroniczne zabezpieczenie przeciwkradzieżowe jest aktywne.

 

:arrow: Odkodowanie radia:

Aktywacja elektronicznego zabezpieczenia (pojazdy proukowane od 04.1998)

 

Wszystkie odbiorniki radiowe wyposażone w elektroniczne zabezpieczenia przeciwkradzieżowe,

współdziałają z zestawem wskaźników. Zestawy wskaźników bez funkcji Komfort zabezpieczenia przeciwkradzieżowego mają numer części zamiennej kończący się na 0 (seria do około 07.98.).

 

Zestawy wskaźników z funkcją Komfort zabezpieczenia przeciwkradzieżowego mają numer części zamiennej kończący się na 1 (seria od około 08.98.). Po odłączeniu napięcia zasilającego, odbiornik radiowy po ponownym podłączeniu napięcia zasilającego jest gotowy do pracy bez ponownego wprowadzania kodu zakładając, że pierwsza aktywacja elektronicznego zabezpieczenia przeciwkradzieżowego została już wykonana i radio będzie ponownie zamontowane w tym samym samochodzie.

 

Wskazówki dotyczące działania

 

Po pierwszej aktywacji elektronicznego zabezpieczenia przeciwkradzieżowego zostanie zniesiony wewnętrzny kod liczbowy odbiornika radiowego i zestawu wskaźników tablicy przyrządów. Jeżeli teraz zostaną wykonane przy odbiorniku radiowym bezprądowe prace montażowe (np. wymontowanie odbiornika radiowego lub akumulatora), nastąpi wówczas wymiana danych po ponownym podłączeniu napięcia zasilającegomiędzy odbiornikiem radiowym a zestawem wskaźników.

 

Zostanie wtedy porównany wewnętrzny kod liczbowy odbiornika radiowego z zestawem wskaźników tablicy przyrządów. Jeżeli liczba kodu jest identyczna, zestaw wskaźników rozpoznaje, że podłączony odbiornik radiowy należy do tego samochodu i gotowy jest natychmiast do pracy bez ponownego wprowadzania kodu przeciwkradzieżowego. Jeżeli odbiornik radiowy zostanie wymieniony, musi zostać wprowadzony kod zabezpieczenia przeciwkradzieżowego, (aktywacja w odbiorniku radiowym elektronicznego zabezpieczenia przeciwkradzieżowego) od 05.98.

 

Na zakończenie, po włączeniu styku S poprzez zamek zapłonu zostanie automatycznie uruchomione porównanie między wkładem tablicy przyrządów a odbiornikiem radiowym.

Porównanie trwa około 5 sekund. W tym czasie nie może być podłączony tester usterek i nie wolno podłączać testera usterek (VAG).

 

Następnie ten odbiornik radiowy w tym samochodzie po odłączeniu napięcia zasilającego oraz po ponownym uruchomieniu jest gotowy do pracy bez konieczności ponownego wprowadzania kodu. Elektroniczne zabezpieczenie przeciwkradzieżowe skutecznie blokuje odbiornik radiowy skoro tylko:

 

:!: Odbiornik radiowy zostanie zamontowany w innym samochodzie.

:!: Zostanie wymieniony zestaw wskaźników tablicy przyrządów.

 

Po włączeniu odbiornika radiowego, o stanie zablokowania urządzenia przez elektroniczne zabezpieczenie przeciwkradzieżowe informuje napis SAFE i liczba 1000 na wyświetlaczu.

 

Jeżeli przy pierwszej aktywacji zostanie nieumyślnie dwukrotnie wprowadzony nieprawidłowy kod, radio zostanie zablokowane na jedną godzinę. Czas zablokowania można znieść wprowadzając za pośrednictwem testera VAG, w procedurze - Login prawidłowy kod. Po niżej opisano sposób postępowania. Należy go wykorzystać przy pierwszym uaktywnieniu elektronicznego zabezpieczenia przeciwkradzieżowego radia BETA i GAMMA.

 

[...] podłączyć tester VAG

:arrow: wybrać funkcję - [Radio, telefon] - [systemu nawigacji satelitarnej] - (Radio, Telefon, Navigation Eigendiagnose), - VAG grupa nastaw 01.

 

Wskazanie na wyświetlaczu:

:arrow: nacisnąć dwukrotnie przycisk 1. Liczbą 11 zostaje wybrana -Procedura Login -.

 

Procedura Login:

:arrow: Wprowadzic numer kodu WSC XXXXX

 

Wskazanie na wyświetlaczu:

:arrow: Wprowadzić prawidłowy kod. W tym celu jako pierwszą podać cyfrę 0, a następnie 4-pozycyjny kod. [0XXXX]

 

Zakończenie wykonywania polecenia:

:arrow: nacisnąć przycisk 06. - zostaje wybrana funkcja [Zakończenie wykonywania polecenia]

:arrow: uaktywnienie prawidłowym kodem elektronicznego zabezpieczenia przeciwkradzieżowego.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest tymon

Mi kiedyś kolega próbował wmówić, że jak zostawie radi w zamrażarce na min 24 godziny to jest szansa, że samo się rozkoduje. Twierdził, że on tak swoje rozkodował, a co lepsze kolega ściągnął hasło z biosa w komputerze.

Nie wiem na czym to miałoby polegać, ale że nie miałem nic so stracenia to zostawiłem radio w zamrażarce (tylko pozawijałem w jakieś folie), tylko niestety rezultatów nie było :x

Chyba są jakieś programy do zczytywania kodów radia na podstawie numerów nadwozia na nich bitych, ale niestety go nie mam i nie wiem skąd wziąć.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Mildek

Tymon

a co lepsze kolega ściągnął hasło z biosa w komputerze.

Nic prostrzego, wyjmujesz bateryjkę na 3-5 min z płyty głównej i kod z biosa ściągnięty. Ale przy okazji ustawienia całego biosa są wyzerowany i musisz wszystko ustawiać sam od nowa, więc nie polecam dla mało wtajemniczonych użytkowników tego rozwiązania.

 

Chyba są jakieś programy do zczytywania kodów radia na podstawie numerów nadwozia na nich bitych, ale niestety go nie mam i nie wiem skąd wziąć.

Są generatory kodów na podstawie numeru seryjnego radia, ale jeśli chodzi o radia VW to nie wiem czy jest taki generator, ale jakiś czas temu bynajmniej jeszcze go nie było więc trzeba było bawić się z kością pamięci.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest dayv

no one sa na epromach chyba wiec trzeba je wylutowac wgrac nowe biny wlutowac na radio i po sprawie. koszt na gieldach u malatow oscyluje w zaleznosci od radia od 20 do 50 pln. za bete chcaze 30 zeta.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Dziadek

Wszystko ładnie pięknie tylko że nigdzie nie jest napisane że radio po wpisaniu dwa razy złego kodu. Odkodowuje się po godzinie ale tylko wtedy gdy jest włączone i włozony kluczyk do stacyjki.

Wczoraj przerobiłem to na własnej skórze :roll: .

 

(Chyba że nie doczytałem)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest hysek_litrusek
Odkodowuje się po godzinie ale tylko wtedy gdy jest włączone i włozony kluczyk do stacyjki.

Bardzo trafna uwaga - a juz sie załamałem ze zablokowalem radio

Idę zaraz sprawdzić czy w/w metoda działa :647:

Share this post


Link to post
Share on other sites

No mam problem - jak odkodować radio beta?

Wklepuję kod, ale nie wiem jak go zatwierdzić :609:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do tego etapu jeszcze nie dotlumaczylem :) Probowales moze wcisnac glowne pokretlo? Jesli to nic nie da to jutro z rana ci powiem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Probowales moze wcisnac glowne pokretlo?

Próbowałem chyba wszystkiego, a główne pokrętło wyłącza po prostu sprzęt.

W Tobie nadzieja Kubelt :641:

Share this post


Link to post
Share on other sites

WItam,

mam w swoim Pasku radio VW Beta V narazie dziala, ale tyle co sie wyczytalem to po odlaczeniu zasialnia musze pozniej w prowadzic kod radia? Czy moge teraz poki dziala to radio? Kupilem niedawno ten samochod ale nie mam kontaktu z poprzednim wlascicielem i nie wiem czy znal w ogole haslo do radia. A za bardzo nie chce mi sie placic za zlamanie hasla bo nie chcem zawyzac wartosci tego radia, gdyz i tak nic praktycznie nie jest warte :)

Z gory dzieki

 

Aha a mozna to moze odczytac z nalepki ktora jest w bagazniku kolo kola zapasowego?

Edited by Majcin

Share this post


Link to post
Share on other sites

A nich ich, nie wpadlbym na to :)

Kod wprowadzasz korzystajac z przyciskow sluzacych do programowania i wyboru stacji radiowej - pierwszy klawisz dla pierwszej cyfry, drugi dla drugiej itd.

Nastepnie korzystajac z przyciskow 5 albo 11 (patrz moja instrukcja obslugi radia Beta) czyli z przyciskow wahadlowych zatwierdzamy kod - przytrzymujemy ktorys z guzikow dluzej niz 2 sekundy. Radio wlaczy sie samoczynnie.

Masz 2 proby, pozniej radio zostaje zablokowane na godzine a na wyswietlaczu pojawi sie mala cyferka 2.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dokładnie, wczoraj wklepałem błędnie kod i jakoś wpadłem na to, że to przycisk 11, no i pokazała się jedyneczka. Dziś rano znajomy mechanik chciał mi pomóc i też wklepał błędnie kod. Czyli muszę teraz godzinę pojeździć, bo odblokowanie następuję po tym czasie, ale z włączonym zapłonem?

 

No i dzięki Kubelt za szybką odpowiedź :611:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odpowiedz wcale nie taka szybka, musialem po prostu sie w robocie znalezc bo tu mam skany :)

Tak, radio musi pozostac wlaczone i po uplywie godziny sie samo odblokuje.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Dziadek

Gdzieś pisałem juz wcześniej na ten temat w tym poście że trzeba przez godzine mięc kluczyk w stacyjce żeby radio można było odkodowywać od nowa.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest mno

moi drodzy witam was po raz pierwszy. Czytam wasze wypowiedzi i trochę mi się śmiać chce.

W książce fabrycznej radia beta jest napisane "jeśli właściciel auta straci kod do radia ma się wstawić do autoryzowanego dealera VW tam za darmo dostanie kod z danego radia". Piszę Wam to ponieważ sam to przerabiałem dwa dni temu w Niemczech i taki kod otrzymałem za darmo w serwisie VW za darmo. Tak samo powinno być w Polsce. Pozdrawiam Mno

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Dziadek

Tak samo powinno być :617: to nie znaczy że jest :625: .

Po drugie nam chodzi o ponowne wklepanie kodu po podwójnym błedzie wpisu,a do tego ASO nie jest potrzebne. Chyba że ktoś kupił i nie ma kodu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

WItam,

co do bezplatnego podania kodu przez ASO do konca tak nie jest. TZn moja druga polowa pracowala kiedys w ASO Forda teraz w Skodzie i w obu firmach za podanie kodu koszt wynosi okolo 60zl. NIestety klient jesli zgubi kod ktory jest na karcie pojazdu, trudno musi placic, tak jest u nas, niestety. A koszt jest raczej nierownomierny z cena samego radia, tak jak ja mam niestety VW Beta V - nie warto :( Narazie staram sie nieodlaczac akumulatora :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy