pawelt102 Zgłoś #1 Napisano 23 Października 2010 mam ciężki problem:dupablada od miesiaca walczę z paskiem klinowym od alternatora i pompy wody. właśnie czeka mnie wymiana na 5 pasek;/ z tym problemem walczyło 5 mechaników i za każdym razem to samo, pasek do śmieci. Była wymiana koła od pompy wody, koło od alternatora i napędowe jest w dobrym stanie, fabryczny pasek to 923 mm i 3 razy sie naciął z tej samej strony, a jak zalożylem pasek 913 mm to sie szybko zużył przez mocny naciąg:dolamam Teraz tylko pada podejrzenie na alternator, bo może być lekko po skosie i pasek ściąga do środka:dolamam Może ktoś miał podobny problem?? licze na waszą pomoc:manga Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pszemek Zgłoś #2 Napisano 23 Października 2010 Któraś szajba jest przesunięta albo krzywa. Powinno to być widoczne gołym okiem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
monter Zgłoś #3 Napisano 23 Października 2010 Któraś szajba jest przesunięta albo krzywa Może też "pływać" na boki na pompie wody Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RAFAL10 Zgłoś #4 Napisano 23 Października 2010 U siebie zauważyłem przy wymianie pompy wody, że pokrywa rozrządu nie jest przykręcona do pompy wody (powinna być tam jedna śrubka), przez co pokrywa trochę odstawała i miała nacięcie/rowek zrobiony przez pasek alternatora. Pasek raczej nie był uszkodzony i mam go dalej. Musisz sprawdzić, gdzie na pasku jest uszkodzenie i szukać, czy wszystkie koła są gładkie, czy są w jednej płaszczyźnie, czy któreś z nich nie bije, albo czy pasek o coś nie ociera, może coś wystaje. Powodzenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #5 Napisano 23 Października 2010 W innym wątku pisałeś że alternator zaczął stukać, więc... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #6 Napisano 23 Października 2010 W innym wątku pisałeś że alternator zaczął stukać, więc... ale już przestał Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #7 Napisano 23 Października 2010 Ja mam pompę od wspomy lekko przesuniętą ale w linii z resztą jest równolegle (widoczne gołym okiem) i pasków nie tnie, jak będzie pod skosem to jak najbardziej paskowi może zaszkodzić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pszemek Zgłoś #8 Napisano 23 Października 2010 Ja miałem koło na pompie wody przesunięte (cofnięte) o 2mm i pasek rwało średnio po 8 tyś km. Musiałem podłożyć podkładki pod te 3 imbusy i było OK. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelt102 Zgłoś #9 Napisano 24 Października 2010 pasek o numerach fabrycznych sie ścina i nadal stuka;/ w poniedzialek robie 3 podejscie do mechanika ale tym razem innego:manga Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Thorunczyk Zgłoś #10 Napisano 24 Października 2010 Mi ścinało pasek w momencie, kiedy padło łożysko pompy wody. Wtedy jednak nie stukało, lecz raczej "skrzeczało" podczas pracy silnika. Teraz za to stuka. Napisałem już w wątku "stukanie w alternatorze": Kolego, u mnie jest to samo. Okazało się, że to nie altek a pompa serwa.Weź kawałek pręta stalowego albo plastikowego i na właczonym silniku przyłóż go z góry najpierw do ucha z dolnym końcem po kolei do pompy serwa, pompy wody i alternatora. Usłyszysz co stuka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #11 Napisano 24 Października 2010 pasek o numerach fabrycznych sie ścina i nadal stuka Na pewno klinowy? A nie czasem rowkowy już wtedy montowali.Bywa tak że drugie łozysko w alternatorze wybije sie w obudowie, ośka się skosuje i co za tym idzie pasek krzywo ciągnie...objaw inny to żarzenie sie lampki ładowania-widoczne wieczorem-z powodu przycierania się wirnika o stojan w alternatorze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cysiokysio Zgłoś #12 Napisano 25 Października 2010 Na pewno klinowy? A nie czasem rowkowy już wtedy montowaliteż bym oto zpytał. Jak kupiłem swojego poprzedniego passata to miał kółko od wspomy przesynięte o grubość paska i wszystko chulało ja trza. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach