Skocz do zawartości
polonez15

Wymiana pompowtryskiwacza - porady, doświadczenia...

Rekomendowane odpowiedzi

Kolego Stern pisałem na GG, zero odezwu..

 

No a ja Ci napisałem:

 

odezwij się na GG koło weekendu jakoś.

 

To że naskrobiesz coś na gadulcu nie znaczy, że ja to przeczytam niestety. Mam dziesiątki wiadek od nieznajomych, tak więc...

Złap mnie jak się świecę to pomogę w miarę możliwości. Złapać mnie najłatwiej tak jak pisałem w weekend, albo wieczorkiem. W dzień jestem w warsztacie i tyram, żeby rodzine utrzymać.

 

Co do Twojego problemu to ja już w sumie wszystko powiedziałem- lipnie podszedłeś do tematu. Jedna pompka najczęściej nie pada samodzielnie. Oczywiście trafiają się takie przypadki, ale najczęściej coś jej towarzyszy będąc na granicy tolerancji wskazań. Nie wiem jakie miałeś odczyty przed wymianą, nie wiem w jakim stanie pompkę włożyłeś. W sensie, czy była sprawdzona przed montażem. Twoje logi... Co to w ogóle? jaka temperatura? na jałowym? Ogólnie jest źle i nie wiem po martwisz się przodem jak tył masz w lesie. Dla mnie 13 jest mało mniej istotna, patrze na bipy i statusy- moim zdaniem to jest wykładnik stanu pompki. Zastanawiam się więc dlaczego nie zajmiesz się bipami z kosmosu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do logów to chyba prosta sprawa, że temp. robocza 90 stopni po rozgrzaniu lekką jazdą, na jałowym... No ale nie chcę nic więcej wiedzieć, nie mam pretensji że nie odpisałeś, po prostu nie widzę sensu kontynuowania tematu. Dzięki za dotychczasową pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy potrzebuje pilnie waszej pomocy jechałem dzisiaj passatem i nagle zaczął przerywać, szarpać raz już miałem taki sam objaw tydzień temu ale jak go zgasiłem i zapaliłem ponownie to wszystko przeszło tym razem tak jednak nie jest. podłączyłem go do vaga i miałem następujące błędy

18074 - wtryskiwacze- przerwa brak osprzętu/nie związany ze sprzętem BŁĄD SPORADYCZNY

16685 Brak zapłonu cylinder1

zrobiłem też logi na 13 18 i 23 kanale

na 13 miał -0,3/-0,1/0,1/0,2

na 18 wszystko 0

na 23 miał 51,0/72,0/88,0/46,0

co może być przyczyną czy to padnięte pompowtryski proszę o szybką odpowiedz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

moze to tylko brak styku na zlaczach pompowtryskow - na poczatek sprawdz to.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jestem właśnie po regulacji skoku pompek w silniku AVF. Ustawione na 225 stopni. Po ustawieniu i podłaczeniu VAGa widac poprawę na kanale 13 i 23, korekcje i bipy troche zmalały. Niestety na kanale 18 podczas przegazowania pojawiają się czwórki, czyli tak jaby miał za mało paliwa 004 Small injection quantity or solenoid valve off, na biegu jałowym są same zera o ile to dobrze sobie tłumaczę. Zastanawia mnie to, że zanim dokręciłem srubę regulacyjną pompki do wyczuwalnego oporu to zrobiłem chyba z cały obrót, czyli 360 stopni. Tak było na wszystkich pompkach. O ile się nie mylę to dla tego silnika prawidłowe ustawienei to 225 stopni. Czyli tak jakby ich wcześneijsze ustawienie było bardzo spierdzielone, bo kręciły się 360 stopni. Wcześniej po przegazowaniu na kanale 18 były cały czas same zera. Zakładając że pompki są teraz dobrze ustawione to gdzie szukać przyczyny pojawiana się tych czwórek w kanale 18? Czy może być cos nie tak z filtrem?

Edytowane przez szneider

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam może to i nie odpowiedni temat do tego pytania ale mam już jeden pompo wtrysk padający tzn. na 2 garze jest dodatnia dawka ropy ale w dopuszczalnej granicy a na pozostałych garach jest ta dawka paliwa ujemna i chciałbym zmienić pompo wtryski na jakieś mocniejsze mam już zmienione turbo na brd ,większy icek, dolot z kwasówki, napisany pod to program i teraz bym zmienił wtryski tylko jakie będą pasowały silnik to 19,tdi AJM seryjnie było 115KM teraz jest 160KM jak w złym temacie napisałem to pokierujcie mnie do odpowiedniego tematu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

będę montował w najbliższym czasie pompki o oznaczeniu AL napiszcie coś więcej jak to ustawić żeby było dobrze i żeby nic się nie po pierniczyło i czy koniecznie trzeba wymieniać te stopki trzymające pompo wtrysk i czy muszą być nowe śruby

Edytowane przez pawelvw

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Śruby proponuję dać nowe, różnie bywa, stopki stare. Ja zawsze cofam 120 stopni i nigdy nie było źle...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Formułowiczów niewiem czy dobrze trafilem zalozył bym nowy post lecz jeszcze niemam uprawnien.

Mianowicie Posiadam Passata B5 1999r z silnikiem atj - lecz uległ on uszkodzeniu iż zdjeli mi wgłowice i okazalo sie ze pekniety kanał w cylindrze - wiec zakupilem urzywke lecz awx mechanik mi przelozył wszystko fajnie pieknie i po odebraniu nastal problem - na zimnym w garazu zle pali i jak troche pochodzi smierdzo niespalona ropa - a zeby było fajniej na 3 ,4 .5 przy obrotach 2800 3000 dostaje drgaweg i spada moc. przelecialem wszystkie werzyki te zaworki a turbo mam nowiutkie. Prosze was o pomoc jeszcze nie zaplacilem za przeszczep motoru calosci wiec chyba bedzie musial koles sie pobawic czy w tym silniku ustawia kat wtrysku czy rozrzad przestawiony o ilosc zebow czy wtryski podczas przekladki mi rozwalil ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale co chcesz wiedzieć? Montujesz pompki, obracasz wałem tak by po kolei na każdej pompce element ją wciskający był na maxa w dole czyli max wciśnięcie pompki, wkręcasz trzpień wciskający na maxa, cofasz o 120 stopni i kontrujesz nakrętką. I tak z każdym pompowtryskiem. Max wciśnięcie odczytasz czujnikiem zegarowym przyłożonym do trzpienia wciskającego od góry...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

trzeba mieć taki czujnik no to mam już po ustawiane czyli nici z tego będą

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak masz dobry wzrok możesz na oko :)

 

Ja u siebie ustawiałam na oko i wszystkie korekcje max 0,3, a bipy 3 kolo 0-3, a jedna pompka kolo 13.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie jest cały montaż "na oko" :D Czyli ustawienie pompki wzgledem głowicy i korekcja dzwigni pompowtrysku :D Z tym że ja ustawiłem na 180 stopni.... też na oko ;) Nawet że jeździ.... (patrz podpis).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Paweł... proste to jest nie stresuj się :) Tak jak Ci mówiłem i tak jak Ci piszą, pompki prostopadle do głowicy, potem obracasz wałem (klucz 18) za pierwszym razem proponuje powoli i patrzeć na popychacze, żeby zobaczyć w jakim położeniu jest "dociśnięta sprężyna na max" (jest to pewien zakres) a dopiero za drugim razem, regulować(tak btw Magda... masz pałer w łapie nie powiem...) Trzeba się oszarpać( ale nie na chama daj ciśnieniu uciec ;-) bo śrube urwiesz :D )ale ustawiać proponuje na 180 nie 120 ;-) od góry kontra klucz 18 i trzpień popychacza na zwykłym ampulu :) potem odpalić na chwilę, posłuchać jak pracuje(czy nie stuka nie puka nie wali - oczywiście z przykręconą pokrywą, bo po co myć silnik ;-) ) I jak jest git to poskładać, jak nie git, to procedura od nowa(tylko niech nie chodzi zbyt długo, żeby się nie zagrzał ) Ot cała filozofia...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odkopię trochę temat.

Dzisiaj montując pompowtryskiwacze (wymieniałem uszczelki) ukręciłem śrubę mocujacą pompkę do głowicy poprzez uchwyt.

I teraz pytanie czy ta śruba wkręca się do końca tak że uchwyt dołem dotyka głowicy czy śruba nie wkręca się do końca i uchwyt nie dotyka głowicy? Pozostałe 3 śruby nie wchodzą do końca i podejrzewam że próba przykręcenia skończy się tak samo jak w przypadku pierwszej.

 

Śrubę ukręciłem po wydawało mi się że pompka jeszcze nie siadła w gnieżdzie do końca, ale pozostałe da się dokręcić do dokładnie takiej samej głębokości i teraz sam już nie wiem jak powinno być.

 

dokrecanie uchwytu.jpg

regulacja skoku.jpg

regulacja skoku.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Według mnie stopa trzymająca pompowtryskiwacz powinna się oprzeć na głowicy. Na pewno nie wisi w powietrzu. Może zbyt słabo wcisnąłeś pompki w głowicę?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie miałem duży problem z wyjęciem pompek tak ciasno siedziały.

Co do samego montażu to na pewno nie byłem w stanie ręcznie ich wsadzić do końca ale wkręcając śrubę bez większych oporów pompka wchodziła głębiej z gniazdo. Zastanawiam się czy to nie kwestia tego że są założone nowe uszczelki i one stawiają większy opór.

 

Co najciekawsze ukręconą śrubę wykręciłem palcami.

Jutro postaram się kupić nową sztukę w aso i najpierw spróbuje wkręcić samą śrubę w głowicę zobaczę na jaką głębokość się wkręci.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Stopka nie opiera się o głowicę. Urwałeś nową śrubę?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności