mielke Zgłoś #61 Napisano 1 Lipca 2011 Witam. To mój pierwszy post na tym forum, niestety jestem w roli pytającego.Posiadam Passata 1.9 TDI na pompowtryskach z 2001 r. przebieg 240 tys. Mam problem z odpalaniem. Czasami odpala tak jakby nie dostawał paliwa, niby łapie a jednak po puszczeniu rozrusznika nie zapala, często trzeba kręcić 3 s nieraz 4 ale to rzadkość. Potem znowu pali od pierwszego strzału. Nie ma znaczenia, zimny czy ciepły. Po odpaleniu samochód chodzi idealnie, żadnego mulenia, jedynie jak przy dużej prędkości wyrzucę na luz to silnik złapie na 2 s 500 obr i dalej wstaje na 800. Co zrobić, wymienić pompkę przy zbiorniku, zamontować zawór zwrotny przed filtrem? na początek sprawdź czy są jakieś błędy i zamontuj zawór jak piszesz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szneider Zgłoś #62 Napisano 1 Lipca 2011 Zacznij od sprawdzenia pompki w zbiorniku. Czy jest wogóle słyszalna jej praca zaraz po przekeceniu kluczyka? Powinno ją być słychać przez ok 2-3 sek. Jak nie słychać to sprawdź bezpiecznik pod pułką kierownicy i przekaźnik. Ja miałem podobny problem i walnieta była pompka w zbiorniku. Jeśli okaże się, że pompka w zbiorniku jest dobra to sprawdź pompe VACUM. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bednarek Zgłoś #63 Napisano 12 Października 2011 Witam wszystkich ja mam taki problem ze swoim passatem 1.9 tdi. ze nieraz jest tak że rano wstaje i odpala normalnie jade do pracy stawiam auto i jak kończę to siadam do auta i zapalam a on kręci i nie może załapać dodaje gazy i odpala i pózniej jezdziłem i gasiłem i odpalałem i było wszystko ok rano dzisiaj tez odpaliłem bez problemu. mechanik sprawdził swiece i powiedział ze są ok sterownik od grzania tez jest ok więc jaki może być problem pomóżcie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #64 Napisano 12 Października 2011 jak kończę to siadam do auta i zapalam a on kręci i nie może załapać dodaje gazy i odpalapoczytaj o cofaniu paliwa i o sprawdzeniu wiązki grzania świec i czy nie ma błędów Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bednarek Zgłoś #65 Napisano 12 Października 2011 więc tylko to może byc przyczyna Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #66 Napisano 12 Października 2011 więc tylko to może byc przyczynajeszcze uszkodzony czujnik temp cieczy (on jest podwójny=dwa w jednym)odczep go i spróbuj odpalić (czujnik jest przy grodzi za głowicą jeśli lukasz od przodu auta) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bednarek Zgłoś #67 Napisano 12 Października 2011 nie będę tam grzebał bo jestem umówiony dzisiaj z mechanikiem wiec jemu to pozostawię i zobaczę jaka postawi diagnoze to mam rozumiec ze bląd nie zawsze jest czytany przez komputer skoro tak pali normalnie a raz sie zdarza ze nie odpali Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #68 Napisano 12 Października 2011 to mam rozumiec ze bląd nie zawsze jest czytany przez komputertak dokładnie nie zawsze wrzuci błąd czujnika uszkodzonego Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pwlkwcnsk Zgłoś #69 Napisano 12 Października 2011 Witam wszystkich ja mam taki problem ze swoim passatem 1.9 tdi. ze nieraz jest tak że rano wstaje i odpala normalnie jade do pracy stawiam auto i jak kończę to siadam do auta i zapalam a on kręci i nie może załapać dodaje gazy i odpala i pózniej jezdziłem i gasiłem i odpalałem i było wszystko ok rano dzisiaj tez odpaliłem bez problemu. mechanik sprawdził swiece i powiedział ze są ok sterownik od grzania tez jest ok więc jaki może być problem pomóżcie Kolego sprawdź przewody przelewowe. Potrafią czasami się przedziurawić i czasami zapowietrzają układ. Często jest tak, że problem z odpaleniem pojawia się po dłuższym postoju. W ciągu dnia jest ok, a jak auto postoi dłużej np. przez noc ma problem z odpaleniem. Koszt niewielki, bo metr takich przeowdów to około 7 zł. Spokojnie powinien Ci wystarczyć. Ewentualnie może byc to problem z akumulatorem, może byc już na tyle słaby że ma problem z zakręceniem. Można też to tanio sprawdzić. Na ogół sklepy zajmujące się sprzedażą aku mają specjalne urządzenia do mierzenia. Ostatnio teść mial podobną sytuację i okazało się że akumulator. Po wymianie problem zniknął. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Charakterek Zgłoś #70 Napisano 12 Października 2011 (edytowane) Z innego forum - też są problemy z odpalaniem Diesli (pompa BOSH), jak są zimne. problem z odpalaniem przerabiałem, robiąc prawie doktorat w tym zakresie...objawiało się to w taki sposób, że po nocy lub po 8 godzinach stania pod zakładem pracy auto kręciłem 4-5 razy, aż zapaliło. Głupie komentarze ludzi (mechaników) TEN TYP TAK MA, zmusiły mnie do zbadania tego tematu wnikliwie. Kupiłem schamt elektryczny, czytałem na polskich i niemieckich stronach wszystko co się dało. Analizowałem warunki niezbędne przy rozruchu typu zczytywanie parametrów z kilku czujników, uśrednianie danych do rozruchu i wiele, wiele innych. Odpinałem czujnik, podpinałem inne, podłączałem zasilanie paliwem "na krótko" bezpośrednio do pompy.... aż dotarłem do pewnej informacji dot. układu zasilania tj.pompy wtryskowej oraz paska rozrządu. Otóż zgodnie ze zdobytą przeze mnie wiedzą, w silniku F9Q dTi (tradycjny układ NIE COMMON-RAIL) występują dwie regulacje na pompie: 1) statyczna - mechaniczna i 2) dymaniczna - elektroniczna zacznę od tej drugiej: polega ona na tym, że elektornika koryguje "niewielkie" błędy w ustawieniu "rozrządu / kąta wyprzedzenia wtrysku". SKUTEK: - w większości przypadków KOMPUTER WSKAZUJE, ŻE WSZYSTKO JEST OK ! (i tak też wielu z Was pisze, że byliście na komputerze i nie wykazał NIC) - drobne odchylenia, istniejące już w czasie pracy, są niwelowane dużo ważniejsza jest ta statyczna PROBLEM POJAWIA SIĘ PO WYMIANIE ROZRZĄDU Statyczna regulacja odbywa się mechanicznie na kole pompy wtryskowej. można by ją określić jako mikro-regulacja, ponieważ ma ona niewielki, ale bardzo istotny skok. Do jej wykonanie niezbędne jest specjalistyczne narzędzie, którym reguluje się na kole pompy odpowiednią pozycję. Nie chciałbym palną głupstwa, ale, o ile dobrze to pojąłem, to jest to początek wtrysku paliwa, który na mikro regulacji ustawia się odpowiedni do pozcyji tłoka. Teoretycznie należy to wykonać po każdej wymianie rozrządu, dlatego, że pasek stary jest wyciągnięty/rozciągnięty. POWIEM WAM SZCZERZE, ŻE TYLKO JEDEN Z MECHANIKÓW (salon Renault), a pytałem PIĘCIU (nie salony) POTWIERDZIŁ MI, ŻE TAKA REGULACJA JEST. Każdy pseudo-fachowiec od rozrządów mówił, że nie ma żadnej regulacji, on zaznacza mazakiem na kołach, ściąga pasek wymienia rolki i zakłada drugi i to chodzi.... G...O PRAWDA.... nie dajcie się robić w balona, przestańce wymieniać świece, przekaźniki do świec i inne NIEPOTRZEBNE RZECZY.... Zapytajcie przed wymianą rozrządu, czy jest coś takiego w tym silniku, jak facet Wam powie, że NIE, to darujcie sobie u niego wymianę rozrządu. Osobiście to przerobiłem, wszystkie układy sprawdziłem, po dotarciu do informacji o tej regulacji, rozebrałem wszystko i przy zaangażowaniu "kumatej osoby od rozrządów" przeprowadziliśmy tą regulację.... EFEKT... SAMOCHÓD od następnego ranka ODPALAŁ NA DOTYK !!! zapomniałem co to jest kręcenie 4-5 razy ! PROBLEM LEŻY NIE w tym, że "TEN TYP TAK MA", a w tym, że KTOŚ PODAJE SIĘ ZA MECHANIKA, a NIE MA O TYM POJĘCIA, KAŻE WYMIENIAĆ CUDA, BO ON ZA TO NIE PŁACI pozdrawiam i życzę sukcesów i "spokojnych poranków".... jak ktoś ma ten problem po wymianie rozrządu, to niech najpierw sprawdzi, czy to jest ok, a potem szuka przyczyny w innych elementach jak świece, przekaźniki itd. Edytowane 12 Października 2011 przez Charakterek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bednarek Zgłoś #71 Napisano 14 Października 2011 Witam dzisiaj rozmawiałem telefonicznie ze swoim mechanikiem i mówił mi ze samochód przebadał komputerowo i wszystko jest ok każdy czujnik jest dobry i jak kolego tam pisał czujnik temp. cieczy tez jest sprawny bo sprawdzł auto stał u mechanika wczoraj odpalł je wiele razy i wszystko bylo ok żadnych problemów dzisiaj tez palil bez problemu i wszystko jest ok a co do tego rozrządu to zmieniałem jak kupiłem auto a bylo to w listopadzie tamtego roku i od tamtej pory niebylo zadnego problemu z odpalaniem ---------- Post added at 10:04 ---------- Previous post was at 10:02 ---------- i jeszcze dodam ze te przewody przepływowe tez sa dobre Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kret Zgłoś #72 Napisano 18 Października 2011 Podpinam się problemem.. Witam! Czy możecie podpowiedzieć co może być przyczyną problemów z odpalaniem po wymianie rozrządu... synchronizacje wałków zrobiłem na 0.0, świece żarowe i wtryski przed robieniem rozrządu działały bez zastrzeżeń. po odpalanie silnik działa normalnie. spalanie na wolnych 0.7-0.8l/h żeby odpalić muszę "dłużej" przytrzymać go lub zakręcić 2 razy...odpala ale te odpalanie jest "zamulone" i z rury idzie białawy dym... (silnik AVF) Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
devil-80 Zgłoś #73 Napisano 18 Października 2011 U mnie problem wygląda troszkę inaczej przy temperaturze ok +6 stopni silnik odpala bez problemu na dotyk jak to się mówi. Jednak po odpaleniu na chwilę jak by trzepało nim tzn szarpie chwilę na postoju czego to mogła by być wina? Przy powyżej 10 stopni nie ma takich objawów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
daroslo Zgłoś #74 Napisano 18 Października 2011 Czy możecie podpowiedzieć co może być przyczyną problemów z odpalaniem po wymianie rozrządu... synchronizacje wałków zrobiłem na 0.0, świece żarowe i wtryski przed robieniem rozrządu działały bez zastrzeżeń. po odpalanie silnik działa normalnie. spalanie na wolnych 0.7-0.8l/hżeby odpalić muszę "dłużej" przytrzymać go lub zakręcić 2 razy...odpala ale te odpalanie jest "zamulone" i z rury idzie białawy dym... (silnik AVF) A nie jest tak że przed robieniem rozrządu temperatury były wyższe i wydaje ci się że świeczki są sprawne, a w międzyczasie temperatury spadły (są już przymrozki) i zaczynają się problemy z odpaleniem z powodu słabych świeczek? Ja bym sprawdził świeczki teraz a nie bazował na tym że przedtem było dobrze! ---------- Post added at 11:38 ---------- Previous post was at 11:36 ---------- U mnie problem wygląda troszkę inaczej przy temperaturze ok +6 stopni silnik odpala bez problemu na dotyk jak to się mówi. Jednak po odpaleniu na chwilę jak by trzepało nim tzn szarpie chwilę na postoju czego to mogła by być wina? Przy powyżej 10 stopni nie ma takich objawów. Jak u kolegi wyżej - sprawdź stan świeczek, przy +6 jeszcze odpala, ale jak będzie poniżej zera to pewnie auto przestanie współpracować. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
devil-80 Zgłoś #75 Napisano 18 Października 2011 Tzn pewnie będzie odpalał nawet i przy -5 tyle,że będzie trzepotalo autem. Pewnie znowu jakaś świeczka padła-czy można wymienić jedną czy trzeba 4? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kret Zgłoś #76 Napisano 18 Października 2011 ale po rozgrzaniu... zostawie samochód na 20-30 minut na zakupy i wracam to silnij jeszcze w maire ciepły wiec swieczki mu nie sa wtedy potrzebne a ciezko tez mu idzie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #77 Napisano 18 Października 2011 synchronizacje wałków zrobiłem na 0może tu leży przyczyna zmień trochę te wartości na - lub + i sprawdź jak odpala Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
daroslo Zgłoś #78 Napisano 18 Października 2011 Tzn pewnie będzie odpalał nawet i przy -5 tyle,że będzie trzepotalo autem. Pewnie znowu jakaś świeczka padła-czy można wymienić jedną czy trzeba 4? Można wymienić tylko padniętą, ale racjonalniej jest wymienić wszystkie, gdyż istnieje wysokie prawdopodobieństwo że pozostały szybko się skończą i znowu robota. Koszt kompletu nie wydaje się być wysoki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
devil-80 Zgłoś #79 Napisano 18 Października 2011 (edytowane) no fakt o ile to wina świec jest. Tak to mniej więcej wygląda przy 8 stopniach na dworze (dzisiaj kręcone) nie wiele widać,ale obroty lekko skaczą i podczas tego telepie autem po paru sekundach jest już ok. Co do świec to wymieniane były 24 lutego 2010 przez ten czas zrobiłem może 30k km. Edytowane 18 Października 2011 przez devil-80 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Darusia Zgłoś #80 Napisano 18 Października 2011 Pytanko do kolegów: do świec nie dochodzi prąd, wogóle nie grzeją. Jaka jest przyczyna? Czujnik temp. albo przekażnik 202???? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach