toma Zgłoś #181 Napisano 13 Kwietnia 2019 (edytowane) Witam czy ktoś montowal ogrzewanie postojowe do passata b6 1.9tdi Bls 2009r. Czy w tym samochidzie można zamontować Webasto żeby wszystko działało porawnie wraz z resztą auta, webasto jakie mam to termo top C analogowe. Edytowane 13 Kwietnia 2019 przez toma Zmiana Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robert_s Zgłoś #182 Napisano 13 Kwietnia 2019 Każde webasto analogowe można zamontować do każdego auta. Jedynie czego nie będzie to to że będziesz programować z zegarka a nie z licznika. Zastanawia mnie tylko czy nasz climatronik idzie podłączyć żeby się uruchamiał sam jak się włączy analogowo webasto. Na pewno w B5 tak to działało ale tutaj jest wszystko sterowane CANEM. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
toma Zgłoś #183 Napisano 13 Kwietnia 2019 Właśnie ja też nie wiem jak podpiąć się pod klimatronik lub pod sam wentylator żeby pracował np.na 2 biegu czekam na pomoc ze strony forum. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #184 Napisano 13 Kwietnia 2019 Do tego typu instalacji jest moduł IPCU - można użyć oryginalnego Webasto (dość drogi) lub zamiennika. Ważne aby sygnał zasilania do wentylatora nie był podawany do sterownika Climatronic (można użyć diody zabezpieczającej) oraz aby po uruchomieniu auta i/lub Climatronic nawiew był już sterowany panelem, a nie tym sterownikiem dodatkowym. Może brzmi to skomplikowanie ale wystarczy poszukać "IPCU Webasto" i będzie mnóstwo wyników Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
toma Zgłoś #185 Napisano 13 Kwietnia 2019 Ok rozumiem ten moduł ipcu będzie działał z webasto analogowy które podaję + do załączenia wentylatora dmuchawy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
toma Zgłoś #186 Napisano 29 Maja 2019 Podłączenie dmuchawy już ogarnąłem, teraz mam jeszcze pytanie czy w passat B6 1.9tdi mogę wpiąć się w powrót paliwa przy filtrze żeby zasilać webasto. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ATi Zgłoś #187 Napisano 11 Września 2019 Witam,mam b6 TDI z Webasto ori.,miałem problem ogrzewaniem w samochodzie,po wymianie głowicy przestało lecieć ciepło.Okazalo się zapchane były węże nie wiem jak,bo stało się to przez 2 tydonie u mechaników. Po oddaniu odpaliłem samochód żeby sprawdzić Webasto też,zakopcilo na biało i wyłączyło się. Od tamtej pory nie włącza się. Myślałem że akumulator bo był jeszcze ori z 2008roku wymieniłem i dalej lipa. Podpowiecie coś? Jak to ogarnąć? Bezpieczniki w desce i pod maską sprawne Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #188 Napisano 11 Września 2019 Włączyła się blokada. Interfejs w dłoń i do dzieła Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ATi Zgłoś #189 Napisano 11 Września 2019 15 minut temu, radekrp90 napisał: Włączyła się blokada. Interfejs w dłoń i do dzieła Jeśli możesz to napisz co i jak,moja styczność póki co z vcds chińskim jakiego posiadam w wersji 17.0.1 jest na etapie początkującym z chęcią rozwinięcia jej ale nie kosztem uszkodzeń:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #190 Napisano 11 Września 2019 Istnieje coś takiego jak wyszukiwarka. https://www.google.com/search?q=webasto vw vcds odblokowanie Są tematy choćby z forum Tourana gdzie ładnie opisano całą diagnostykę webasto. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ATi Zgłoś #191 Napisano 11 Września 2019 17 minut temu, radekrp90 napisał: Istnieje coś takiego jak wyszukiwarka. https://www.google.com/search?q=webasto vw vcds odblokowanie Są tematy choćby z forum Tourana gdzie ładnie opisano całą diagnostykę webasto. Dzięki bardzo, pytam bo zauważyłem taka rzecz że mój kabel coś z drugim samochodem jakim jest octavia z 12 roku i silnikiem CAYC nie działa tak jak to opisane na forum skody,kody do adaptacji nie działają,łączy się czasem ok a czasem wcale. Ale dzięki przejrzeć jeszcze co podeslales Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomi14101 Zgłoś #192 Napisano 12 Września 2019 Panowie Pacjent passat b7 2012 rok 2.0 tdi mam problem z Webasto, nie włącza się ani z pilota ani z przycisku w aucie, zniknęło menu z fisa. A co gorsza nie mogę VCDS-em wejść w sterownik, klimatronic tylko zgłasza brak komunikacji z ogrzewaniem postojowym. Można to jakość jeszcze ugryźć ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hrabia Zgłoś #193 Napisano 12 Września 2019 Sprawdź zasilanie, tj bezpieczniki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #194 Napisano 12 Września 2019 13 godzin temu, ATi napisał: Dzięki bardzo, pytam bo zauważyłem taka rzecz że mój kabel coś z drugim samochodem jakim jest octavia z 12 roku i silnikiem CAYC nie działa tak jak to opisane na forum skody,kody do adaptacji nie działają,łączy się czasem ok a czasem wcale. Ale dzięki przejrzeć jeszcze co podeslales Jeśli się raz komunikuje, raz nie to kwestia kabla (najłatwiej sprawdzić jego jakość robiąc autoscany kilka razy pod rząd - najczęściej się wysypie przy drugim). Ale to nie temat o VCDS Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomi14101 Zgłoś #195 Napisano 12 Września 2019 (edytowane) 9 godzin temu, hrabia napisał: Sprawdź zasilanie, tj bezpieczniki. Tak zamierzam właśnie zacząć, wczoraj milem trochę roboty w garażu przy innym aucie wiec w B7 skończyło się tylko na podłączeniu kompa już w nocy. A jest ktoś w stanie tak na szybko podpowiedzieć który bezpiecznik najczęściej będzie powodem ? Wiem wiem są google itp itd. Mam za krótka pauzę w pracy i za mało czasu w domu wiec staram się na skróty wszystko ? mimo wszystko dzieki za każda podpowiedz!! Dobra, znalazłem. zaraz będę grzebał ? Bezpiecznik był spalony, ale Gdy wkładam nowy od razu się spala... ktoś ma jakiś pomysł ? Edytowane 12 Września 2019 przez tomi14101 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gagi3 Zgłoś #196 Napisano 1 Października 2019 Wiem, że odgrzewam kotleta ale mam problem z webasto w Passacie b6. Webasto się załącza i pracuje ale nie grzeje mi powietrza w kabinie do momentu aż odpalę samochód. Wiatraki pracują wewnątrz auta normalnie. Czyżby pompka v50 była zepsuta i nie pompuje cieczy w układ? Wygląda własnie na taki problem bo po odpaleniu od razu po kilku sekundach leci ciepłe powietrze Nie wiem jak ją na samochodzie sprawdzić a vcds nie pokazuje żadnego błędu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ru-dy Zgłoś #197 Napisano 1 Października 2019 jeśli pompka od obiegu cieczy jest uwalona i w ogóle nie kręci lub ma urwany wirnik, to płyn w webasto zagotuje się w kilkanaście sekund po rozpaleniu płomienia. Sterownik zgasi płomień z powodu przegrzania. Po kilku próbach rozpalania i awaryjnego gaszenia webasto się zablokuje i będziesz miał jakiś błąd. pompkę możesz sprawdzić dotykając ja podczas pracy. Jeśli wibruje to znaczy że silnik elektryczny pracuje. Nie znaczy to że pompuje obieg, bo może się zdarzyć że wirnik jest urwany, a sama elektromechanika działa. Tak czy siak, to najprostszy test, ale bardzo wątpię aby te objawy które opisujesz to uwalona pompka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gagi3 Zgłoś #198 Napisano 1 Października 2019 (edytowane) 56 minut temu, ru-dy napisał: jeśli pompka od obiegu cieczy jest uwalona i w ogóle nie kręci lub ma urwany wirnik, to płyn w webasto zagotuje się w kilkanaście sekund po rozpaleniu płomienia. Sterownik zgasi płomień z powodu przegrzania. Po kilku próbach rozpalania i awaryjnego gaszenia webasto się zablokuje i będziesz miał jakiś błąd. pompkę możesz sprawdzić dotykając ja podczas pracy. Jeśli wibruje to znaczy że silnik elektryczny pracuje. Nie znaczy to że pompuje obieg, bo może się zdarzyć że wirnik jest urwany, a sama elektromechanika działa. Tak czy siak, to najprostszy test, ale bardzo wątpię aby te objawy które opisujesz to uwalona pompka. możliwe... dodam że mam błąd klapy v70 ale nie wpływa to jakoś na działania klimatyzacji czy ogrzewania. Miałem wcześniej problem z webasto tzn odpalało i gasło po 2 minutach i troche kopciło wskazując błąd "no flame" ale po kilkunastu odpaleniach już startuje normalnie i pracuje co sprawia iż myślę że było tylko zapowietrzone. Niestety webasto chodzi sobie 20 minut bo tak mam teraz ustawione, wiatraki w aucie chodzą a nie leci gorące powietrze. Co ciekawe po odpaleniu auta po tych 20 minutach temp wskazywana cieczy też jest na zero. Dopiero po kilkunastu sekundach zaczyna grzać odczuwalnie w aucie. Może jest to spowodowane, że na dworze nie jest jeszcze bardzo zimno (rano ok 7-10 st). Chciałbym aby w zimę grzało co jest normalne z uwagi że jak już mam to chce używać ale nie dmucha ciepłym powietrzem. Edytowane 1 Października 2019 przez gagi3 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ru-dy Zgłoś #199 Napisano 1 Października 2019 po 20 minutach wskazówka temperatury powinna być zdecydowanie powyżej 50*C przy tej temperaturze, u mnie spokojnie da rade dobić do 90*C wg. wskazań na liczniku, tylko nie pamiętam po jakim czasie, ale w 30 minut to da rade spokojnie. Raczej masz problem z samym webastem i być może trop z pompką jest poprawny. Webasto samo siebie rozgrzewa, ale płyn nie jest wymieniany z silnikiem. Te objawy z kopceniem to typowe objawy zagaszenia płomienia. Nasłuchuj wtedy czy słychać gotujący się płyn w piecyku i czy widać "bąble" w zbiorniczku od płynu. Jak ja miałem uwaloną pompkę to na silniku wszystko działało, a gdy startowałem bez silnika to było gotowanie się płynu i kopcenie. Po kilku takich restartach piecyk był zablokowany. O ile pamiętam samo webasto nie pokazywało żadnego błędu wskazującego na awarię pompki. Sama pompka jest dosyć droga, ale wymiana i diagnoza jest bardzo prosta. To najprostsza awaria jaką możesz załapać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maniujr Zgłoś #200 Napisano 14 Października 2019 (edytowane) Dokładnie jak piszesz. U mnie też kopciło i się wyłączało. Czasem szybciej, czasem później. W środku zimno. Winna była pompka wody (ta za halogenem przeciwgielnym). Koszt ok 500pln, ale od tego czasu webasto działa bez zarzutu. VCDSem można wymusić sprawdzenie wszystkich elementów i u mnie czasem pompka chodziła, a czasem nie. Błędy jakie znajdziesz nie robiąc testu po kolei, to co najwyżej "no flame". Na 99,9% u kolegi jest uwalona pompka. Edytowane 15 Października 2019 przez mkpol nie cytuj posta pod którym bezpośrednio odpowiadasz ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach