Skocz do zawartości
karhu

ogrzewanie postojowe webasto passat b6 2.0 diesel

Rekomendowane odpowiedzi

No tak. Ale czy coś złego było w tych podgrzewaczach? To że są stare nie znaczy że gorsze. Webasto też używa się od dziesiątek lat. Lepszy stary podgrzewacz świecowy niż żaden. Dziwię się że zrezygnowano z tego patentu. Dlatego pytam czy ktoś przerabiał temat ,czy zostaje jedynie Webasto co wiąże się z dużymi kosztami jeśli fabryka go nie dała.

Edytowane przez mkpol
nie cytujemy posta pod którym bezpośrednio odpisujemy...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie napisałem, że jest to złe rozwiązanie. Jedynie tyle, że było używane tylko tam (w VW). Czy było złe? Moim zdaniem lepsze niż nagrzewnica elektryczna tylko dla powietrza, bo przynajmniej nagrzewała silnik.

Aby to uruchomić ECU musi być możliwość sterowania taką nagrzewnicą. Taka opcja występuje w przypadku nowszych TDI -> tam nagrzewnica powietrza sterowana jest przekaźnikami, wystarczy zamiast tego podłączyć nagrzewnicę przepływową wody i gotowe. Pytanie tylko gdzie się wpiąć w obieg płynu ale do się da zrobić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zapewniam cię że było i możliwe że jest dalej nie tylko w VW. Było też w fordzie , BMW i pewno w innych też. Ogólnie ptc powinno działać w dieslu wraz z taką nagrzewnicą płynu. Przy Webasto ptc jest już raczej zbędne, tym bardziej programowalnym. Ale niestety samo ptc to kpina bo silnik jak pisałeś jest niedogrzany. Szybciej się zużywa, jest nieekologiczny i nieekonomiczny. Nie rozumiem więc dlaczego z tego zrezygnowano. 

Edytowane przez mkpol
nie cytujemy posta pod którym bezpośrednio odpisujemy...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale nie jako rozwiązanie fabryczne. Fabryczna nagrzewnica elektryczna płynu chłodniczego była tylko w TDI-VP. TDI-PD miały już tylko nagrzewnice PTC i/lub "webasto".

O renault, fordzie czy innym BMW nic nie pisałem, bo to chyba nie temat rozmowy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam możne ktoś miał taki przypadek. Mam dogrzewacz tylko ze nie odpala się po uruchomieniu silnika, a po ruszeniu samochodem 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej, ja w opisie tematu,musiałem wymienić piec Webasto gdyż uległa awarii elektronika(prawdopodobnie woda się dostała).Mój passat to b6 z roku 2007,w którym zamontowane było,chyba fabrycznie, ogrzewanie postojowe Webasto termo top V-to pewnie wszyscy wiedzą :)  Będąc na giełdzie zaszedłem na części,nie jest to jakiś wybryk natury i mieli akurat na stanowisku,sprawne,sprawdzone pasujące do passta,tourana itd,tak zapewniał sprzedawca. Dzisiaj chwila czasu się znalazła i wymieniłem uszkodzone na drugie,nie miałem w garażu akurat kompa wiec poskładałem wszystko,pod blok po kompa i do samochodu. Radość minęła w momencie gdy na vcds-ie zrobiłem adaptację blok 42 zmieniony na 1(teoretycznie odblokowane), usunąłem błąd starego pieca i..... nic się nie dzieje z przycisku. Włączenie pieca miałem z panelu klimatronika oraz wyświetlacza samochodu po ustawieniu  godziny. Błędów brak ale pieca nie da się włączyć z przycisku. Włączyłem je z basic setting blok 11 i on/off fajnie wszystko zadziałało,odpaliło,nagrzało i tu też zonk.Nie mogłem go wyłaczyć z pola w 11 musiałem wyjąć bezpiecznik. Ktoś podpowie co i jak jeszcze zrobić??? Ori piec miałem 3c0815 005n diesla ten który kupiłem to 1k0815065af diesel parametry te same.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
16 minut temu, artur_oc napisał:

1k0815065af

Bo to dogrzewacz a nie ogrzewanie postojowe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
54 minuty temu, grabotg napisał:

Bo to dogrzewacz a nie ogrzewanie postojowe.

No to mnie zrobił sprzedawca,czyli zostaje mi szukanie o takim nr jak miałem czy da się to jakoś przekodowac/przerobić? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Elektronika do wymiany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

musi byc 1k0815005 a nie 065 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Idzie zima i znowu problem z Webasto. odpala i gaśnie robiąc zasłonę dymną.

Diagnoza u mechaniora to padnięty palnik ( zdziwiło mnie to skoro odpala).

Palniki drogie więc poszukałem i można znaleźć webasto po regeneracji w cenie samego palnika albo włożyć z tzw auta po-testowego ale z passata b8.

moje webasto ma numer 3C0815005AG a te z auta potestowego 3Q0815005A.

 ale czy podejdzie? wie ktoś

 

Lub ewentualnie jakie inne numery można tam włożyć aby działało z licznikiem, przyciskiem na klimatroniku i pilotem?

Edytowane przez gagi3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem niedawno Passata mam w nim Webasto niestety nie działało okazało się że pompka wody była spalona dokładnie to kostkę spaliło, zostało to wymienione. Mechanil skasował błędy vcds zrobił adaptacje, Webasto startuję niestety po około 2-3 minutach się wyłącza co może być przyczyną. Mam też 2pytanie odnośnie centralki do Webasto nie mam pilota a na innym forum Webasto o tych samych nr 5k0963272e ma centralkę i pilota. Centralka jest ponoć po prawej stronie w bagażniku tylko gdzie? Muszę rozebrać tapicerkę? Żeby to sprawdzić. Passat jest w kombi i z 2010r. Wyskakuje też błąd 01415 z tym że pompka jest wymieniona

IMG_20201012_164313.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A napięcia do pompki dochodzą? Skoro była upalona wtyczka to może problem jest gdzieś dalej w instalacji albo nawet samym sterowniku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
14 godzin temu, Jakubkas napisał:

1. pompka wody była spalona dokładnie to kostkę spaliło, zostało to wymienione.

2. po około 2-3 minutach się wyłącza co może być przyczyną

3. Wyskakuje też błąd 01415 z tym że pompka jest wymieniona

1. Widziałeś to na własne oczy? Nie śledzę tematów webasto, ale o spalonej kostce nigdy nie słyszałem. Pompki maja inne usterki.

2+3. Czyli pompka prawdopodobnie nie działa i dlatego po 3 minutach płyn w webasto się gotuję, jest wrzenie płynu, potem piecyk jest wyłączony z powodu przegrzania. Musisz zdjąć kostkę od pompki, podłączyć tam żarówkę 12V np. 5W, włączasz webasto i patrzysz czy się świeci. Pompkę sprawdzasz podając zasilanie 12V na styki i słuchasz oraz obserwujesz czy wyraźnie wibruje. Czasami się zdarza że w pompce blokuje się wirnik, a sam silnik elektryczny działa. Wtedy musisz obserwować czy płyn cyrkuluje. Ta usterka była już opisywana 10000000 razy na forum, trzeba używać opcji "szukaj".

Edytowane przez ru-dy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ma możliwości zagotowania się płynu ,sterownik wyłączy webasto gdy pompka nie chodzi . Z reguły trzeba wymienić pompkę i skasować błędy ale sterownik ma zaprogramowaną ilość krytycznych błędów i czasami trzeba :

Odblokowanie webasto

Wchodzisz w WEBASTO później adaptacja, na bloku 42 z 0 robisz 1 i zapisujesz. Webasto sie odblokowywuje i teraz skasuj błędy.

W VCDS-ie w blokach mierzonych można obserwować działanie webasto .Podsumowując wchodzisz w adaptacje kanał 42 i jeśli jest 0 to jest zablokowane .Wpisujesz 1 ,testujesz,zapisujesz ,kasujesz błędy .Jeśli wszystko jest OK to webasto działa a jak nie to VCDS ci powie jaki błąd .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Adaptacja była robiona na nowej pompce chwilę działało i się wyłaczylo Webasto. Sprawdzę pompkę i napięcie tak jak pisał "ru-dy" i zobaczymy. Tak wygląda stara pompka:

IMG_20201013_105054.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli na 42 kanale masz zero to jest zablokowane i nie będzie chodzić .

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, zibi1961 napisał:

Jeśli na 42 kanale masz zero to jest zablokowane i nie będzie chodzić .

 

Tak wiem, byla zrobiona adaptacja Webasto zostało odblokowane zaczęło działać po chwili się wyłaczylo i znowu wyskoczył błąd 01415

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wygląda to tak jak gdyby stara pompka miała zwarcie i upaliły się "piny"/"przewody" biegnące do pompki. Aby tak ujarać tą pompkę to musiało płynąć tam sporo prądu przez dłuższy czas. Musisz sprawdzić kabel biegnący od sterownika do pompki, czy on przypadkiem nie jest upalony.

Samo webasto potrafi działać bez pompki cieczy, ale pod warunkiem że masz uruchomiony silnik i działa tylko w trybie dogrzewacza. Nie wiem czy tak jest w każdym aucie, ale w moim passacie działało.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Webasto ogarnięte działa ? problemem była pompka wody. Sprawdziłem jeszcze dziś czy mam telestart, na forum znalazłem informację że powinien być w bagażniku po prawej stronie za tapicerka, niestety go tam nie znalazłem. VCDSie pilot też nie jest zapisany więc nie ma go poprostu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności