Danek75 Zgłoś #381 Napisano 21 Grudnia 2012 Jak sama nazwa wskazuje, wężyki podciśnieniowe są dodatkowymi sygnałami dla przepustnicy.... Tak więc odpowiedz sobie sam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vw99 Zgłoś #382 Napisano 21 Grudnia 2012 a pro po sady sprawdź mase we wtyczce do sady i ogolnie posprawdzaj kostke od sady miałem ostatnio taki przypadek w b5 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hpnoti Zgłoś #383 Napisano 21 Grudnia 2012 Cisnienie hmm czyzby spalanie :danek ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #384 Napisano 21 Grudnia 2012 Po coś te przewody powietrzne są doprowadzone do kolanka przed przepustnicą :fajny Dalej chcesz się mądrzyć? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
prezesik18 Zgłoś #385 Napisano 26 Października 2013 Mam podobny problem, auto A4 B5 1.8 ADR 1996r. Pomorze ktoś? Witam, problem mojej audiki jest taki - odpala właściwie od strzała z rozrusznika, pracuje 1s na ssaniu i gaśnie silnik (nie z winy immobilizara). Kolejne odpalenie też od strzała silnik pracuje na ssaniu, ale gdy próbuję ruszyć z miejsca, czy nawet wkręcić go lekko na obroty silnik strzela, prycha. Dopiero po 3-5min objawy się uspokajają. Dodam że występuje to tylko gdy silnik jest na maksa zimny (odpalanie po kilku godzinach). Kolejny problem to falowanie obrotów na biegu, po prostu wypadają mu zapłony, jakby go też zalewało. Od czego się zaczęło? Kilka awaryjnych uruchomień silnika na lpg w czasie wakacji, po tym silnik przy uruchamianiu gasł i odpalał dopiero za drugim razem. Od tamtej pory stan pracy na PB zaczął się pogarszać. Zresztą już kiedyś zakładał temat o przepustnicy która po prostu u mnie za każdym włączeniem zapłonu się adaptuje. To teraz napiszę co zrobiłem: - wyczyszczona przepustnica (właściwie nie było co czyścić bo była czyściutka). - wymienione wężyki podciśnienia - sprawdzona szczelność całego dolotu, wraz ze sprawdzeniem odmy która była calutka jak i jej pozostałe węże. - sprawdziłem czujnik temp - niestety tylko gdy silnik miał temp 52*C - odczyt identyczny jak na klimie. Dziś wieczorem lub jutro rano sprawdzę wskazania czujników czy się pokryją z temp otoczenia. - kilka dni temu zmieniona uszczelka pod pokrywą zaworów (zalewało pierwszą świecę) - przy tej okazji zmienione świece na nowe. - zawór N80 (EVAP) cyka podczas pracy silnika Dodam że na gazie auto tez trochę kuleje, dlatego chcę najpierw ogarnąć PB a potem zrobić porządek z LPG. Teraz butla lpg jest zakręcona, gaz z instalacji wypalony, a wężyki podciśnienia wychodzące z mapsensora i reduktora odłączone od przepustnicy. Teraz co mi vag pokazał (przed robieniem logów statystycznych): 00561 - Mixture Adaptation 13-00 - Adaptation Limit (Mul) Not Reached 16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1 Malfunction in Circuit P0130 - 35-10 - - - Intermittent 00561 - Mixture Adaptation 15-00 - Adaptation Limit (Add) Not Reached 17735 - Knock-Control Cylinder 3 Regulation Limit Exceeded P1327 - 35-10 - - - Intermittent 17736 - Knock-Control Cylinder 4 Regulation Limit Exceeded P1328 - 35-10 - - - Intermittent 17734 - Knock-Control Cylinder 2 Regulation Limit Exceeded P1326 - 35-10 - - - Intermittent 17733 - Knock-Control Cylinder 1 Regulation Limit Exceeded P1325 - 35-10 - - - Intermittent 16486 - Mass Air Flow Sensor (G70) Signal too Low P0102 - 35-10 - - - Intermittent Jeżeli chodzi o ostatni błąd to odpinałem wtyczkę przepływomierza podczas pracy silnika. Błędy wykasowałem i wziąłem się za robienie logów statystycznych, efekt taki że po tym wyskoczył błąd: 16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Malfunction in Circuit P0130 - 35-10 - - - Intermittent Błąd usunąłem i zrobiłem logi dynamiczne w grupach 2,7,13: Log (0 - 013) Log (1 - 007) Log (2 - 002) i po tym sprawdziłem błędy: 00561 - Mixture Adaptation 13-00 - Adaptation Limit (Mul) Not Reached Statystycznych nie wrzucam bo pewnie połowa jest niepotrzebna. Także jak któryś się przyda to napiszcie który to wrzucę, a robiłem bloków 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,16 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gandrzej8 Zgłoś #386 Napisano 9 Grudnia 2013 Witam. ja tez miałem problemy z porannym odpalania musiałem kręcić go z 8sekund żeby odpalił następnie zrobiłem tak jak inni tutaj proponują wiec zrobiłem tak ze zatankowałem pol zbiornika benzyny następnie wlałem STP kolor czarny butelki 3/4 jej i zaczolem tylko jeździć na benzynie gdzie użytkownicy piszą ze powinno się tak wyjeździć cały bak na benzynie żeby się poprawiły smarowania na wtryskach albo przynajmniej 300km ja ku zdziwieniu już po przejechaniu 40km na drugi dzień z rana odpaliłem za 1 razem gdzie kręciłem max 2 sekundy a teraz to wogole pali jak nigdy wiec polecam spróbować mojej i innych tez tej metody jak to nic nie da trzeba szukać dalej przyczyny. Polecam jeszcze po naprawieniu tej usterki powymieniać filtry od gazu benzyny i jechać do gazownika żeby ustawił dokładnie gaz. Pozdrawiam i życzę powodzenia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mamis638 Zgłoś #387 Napisano 9 Grudnia 2013 może filtr paliwa masz zapchany? czy nie wzrosło Ci spalanie gdy masz te problemy? może warto spr ciśnienie w cylindrach? a może filtr powietrza lub przewody gdzieś mają nieszczelności? sprawdź wydajność pompy paliwa może tu tkwi problem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #388 Napisano 19 Marca 2014 po przekręceniu na zapłon cyka przekaźnik 372 od pompy paliwa słyszę też nierównomierną pracę pompyCzy przy przekrecaniu kluczyka w zaplon powinnien ten przekaznik cykac? Po wymianie oleju, auto nie odpala mi na Pb, a na gazie tylko w trybie wymuszenia/awaryjnym. Co ma piernik do wiatraka? ;/)Pompy nie slychac. Jak mozna sprawdzic ten przekaznik? Mam go juz na stole Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arturw77 Zgłoś #389 Napisano 23 Września 2014 Witam mam taki problemik z odpalaniem po postoju okolo 7godzin 1.8 +lpg ADR 98r. jak chce odpalic po nocy to strasznie nim pyrga jakby palil na dwa gary i zaraz gasnie ale jak odpalam drugim razem po 3 sekundach chodzi juz jakby nigdy nic pierwszy objaw tak jakby niedostawal tyle co chce paliwa a nastepne odpalenie juz normalnie jakby bylo paliwo wymienione swiece i przewody , takie objawy od polowy sierpnia , 2 miesiace temu nowe radio , lipiec nowy aku , jak nieraz uda sie odpalic za pierwszym razem po nocy to po minucie takiej strasznie nieruwnej pracy zaczyna chodzic normalnie ale przezta minute trzeba sie porzadnie nawachlowac gazem zeby sie udalo . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ksys Zgłoś #390 Napisano 24 Września 2014 Kolego arturw77 pod kompa najpierw i sprawdzić jakie błędy. nie będzie błędów to można dalej rozmawiać.pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arturw77 Zgłoś #391 Napisano 25 Września 2014 (edytowane) Witam . pasek byl pod kompem bledy czujnik temperatury plunu chlodzacego . lambda , przepustnica i jakis czujnik polozenia walka rozrzadu , wymieniony dodatkowo filtr paliwa byl orginal 98.02 . od nowosci . Dodany specyfik do czyszczenia wtryskiwaczy przejechane okolo 100km na pb . bez poprawy , dalej pyrga nim po wystygnieciu Pozdrawiam kolego ksys . Edytowane 25 Września 2014 przez arturw77 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #392 Napisano 25 Września 2014 Błedy tylko skasowales, czy wymieniles wszystkie walniete czesci? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ksys Zgłoś #393 Napisano 26 Września 2014 błędy skasować, przejechać z 15 min, aby auto zagrzało się to 90st, i sprawdzić jeszcze raz które błędy powróciły. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arturw77 Zgłoś #394 Napisano 27 Września 2014 Witam , we wtorek wstawiam paska jeszcze raz na kompa i wymianke uszkodzonych czesci narazie sonda i czujnik temperatury , przepustnica podobno do czyszczenia , po kasowaniu bledow zero poprawy narazie dalej nim pyrga jak zimny . Pozdrawiam kolegow Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
epoxer Zgłoś #395 Napisano 28 Września 2014 (edytowane) Witam, miałem ten problem u siebie Instalacja LPG (Tartarini)... wymieniłem listwę z Valtek'a na Tartarini EVO 06 i autko po ostygnięciu (przez noc) ciężko odpalało + ledwo utrzymywało obroty na biegu jałowym przez okres do 30 s (aż mu się ciepło zrobiło ). Walczyłem cały miesiąc z komputerem podpiętym na siedzeniu do gazu i Vag'a. Przy długiej jeździe na benzynie wszystko wraca do normy. Więc wnioskowałem, że LPG mi rozregulowało sterownik autka. Regulacje gazu robiłem sam... brak błędów... Vag cichy od czasu do czasu bogata mieszanka. W tym tygodniu rozwiązałem problem. U mnie lambda 1 ma napięcie 4.7V druga lambda ma napięcie 2.1V Olałem napięcia na początku (na benzynie ładnie chodzi i nie wiele pali) Aż nagle na nich się skupiłem i przy dodawaniu gazu Napięcia mi malały 4.4V i 1.9V Więc myślę, wszystkim napięcia rosną mnie maleją mam jakiś wynalazek w aucie hehehe Ale przeszukując program Tartarini wynalazłem opcje dot. lambdy i tam SZOK! Wersje lambd: 0 - 1V 0 - 5V 5 - 0V Ustawiłem na tą ostatnią czyli napięcie malejące przy wzroście obciążenia/obrotów Kalibracje Gazu zrobiłem i kolejny szok!! mapa czasów poprzednio miała wartości przy biegu jałowym > 150 (nie wiem czy to us czy ms) Tu przykładowy obrazek ElpigazN z tematu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1324993-30.html Obecnie przy biegu jałowym mam wartość < 60 A max wartość na całej mapie to 120 (poprzednio nawet 250) Od czasu regulacji LPG z nowymi wartościami, autko działa poprawnie, jak ostygnie to odpala prawidłowo na dotyk. Podsumowanie: 1. Przy zimnym silniku sterownik Benzynowy był tak rozjechany, że zalewał świece i obrotów nie mógł ustabilizować do czasu samoregulacji. 2. Napięcia sond Lambda o dziwo opadają gdy się przyśpiesza... Ważne: by sterownik LPG miał możliwość wyboru pracy sondy Lambda. Ps. 0 : Autko nie bierze benzyny przy pracy na LPG, więc tekst w stylu 80% gazu 20% benzyny nie wchodzi w rachubę. Ps. 1 : Sterownik LPG ma możliwość autoadaptacji, wtedy charakterystyka zmienia się płynnie do stylu jazdy... Opcję tą mam wyłączoną z uwagi na niskie spalanie ale kosztem mocy / przy włączonej tej opcji silnik potrafi spalić znacznie więcej zależnie od tego jak mu pedał wciskam ale różnicy miedzy benzyna i LPG nie czuję. Ps. 2 : Spalanie LPG 10l/100km (Butla w kole, na 32l LPG 330km przejadę - A tu 150KM !!!, to nawet znajomy w polo ma większe spalanie!!! hehe) Tyle z mej strony może pomogę. Edytowane 28 Września 2014 przez epoxer Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kam1zwierzak Zgłoś #396 Napisano 30 Września 2014 Witam! Ja miałem to samo, zmieniłem kable i nic, zmieniłem świece i nic. Przeczyściłem przepustnice i jak ręką odjął. Pewien mechanik powiedział mi, że jest kupe roboty przy tym, pojechałem do drugiego i dokładne wyczyszczenie i zaadoptowanie zajęło mu 10 minut, pozdrawiam i powodzenia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ZyWiecki Zgłoś #397 Napisano 1 Października 2014 10 min może i trwa zaadopotowanie ale w ADR trwa dłużej demontaż i czyszczenie przepustnicy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #398 Napisano 1 Października 2014 dokładne wyczyszczenie i zaadoptowanie zajęło mu 10 minut Bzdura :fajny Żeby dokładnie wyczyścić, trzeba ją wymontować. Wyciągałem to cholerstwo w ADRrze do czyszczenia. Demontaż, czyszczenie i złożenie z powrotem - dobre 2-3 godziny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szymin89 Zgłoś #399 Napisano 2 Października 2014 Jesli uzyl srodka do czyszczenia przepustnic a nie zmywacza do ham. to mozliwe ze mu nie zajelo to 2 czy 3 godzin ale 10 minut to przesada. Ps. Adaptacja przepustnicy jak wyglada? kiedys znalazlem watek o tym ale nie byl jasny i nie udalo mi sie zaadoptowac przepustnicy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #400 Napisano 2 Października 2014 Ps. Adaptacja przepustnicy jak wyglada? kiedys znalazlem watek o tym ale nie byl jasny i nie udalo mi sie zaadoptowac przepustnicy.Albo za pomoca VAGa, albo teoretycznie sama sie zaadoptuje, poprzez przekrecenie kluczyka w zaplon i odczekaniu ok 30sek. W tym czasie z przepustnicy wydobywa sie cichy pisk. Przynajmniej w AWT tak slychac, bo juz jest elektroniczne sterowanie. kiedys znalazlem watek http://lmgtfy.com/?q=adaptacja+przepustnicy+passat+1.8+adr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach