byry007 Zgłoś #1 Napisano 4 Września 2010 (edytowane) Witam mam padniętą jedną pompkę i zastanawiam się czy regenerować czy kupić komplet od AWX za 600zł o numerze 038 130 073 AL, co by trzeba było zrobić żeby auto jezdziło na tych pompkach wiem że korektę w programie ale rozmawiałem z gościem od programów i mówił że może być tak że auto bedzie jezdzic i bedzie oki. Chodzi mi o to żeby odrazu nie wydawał kasy na program tylko pojezdził troche i dopiero za jakiś czas zrobić program . Edytowane 4 Września 2010 przez byry007 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wilczak Zgłoś #2 Napisano 4 Września 2010 jakbym miał AL'ki za 600zł to chybabym się nie zastanawiał do tego większe turbo np. od BRD, FMIC i kilka pierdołów i 2xx w zasięgu ręki działaj pozdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rob555 Zgłoś #3 Napisano 5 Września 2010 Trzeba w sofcie pogrzebac. Inaczej AL nie beda ladnie pracowac... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
byry007 Zgłoś #4 Napisano 5 Września 2010 To nie ma opcji żeby to założyć i żeby auto odpalało i jezdziło ?? ---------- Post added at 22:31 ---------- Previous post was at 20:37 ---------- http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=1022&page=3 to piszą że nie trzeba robić korekty, poszperałem troche w necie i pisali że sterowanie pozostaje pompki z ecu z silnika ajm i bedzie dawał takie samę wartości jak na starych pompkach tylko że nie bedą wykorzystane w 100% tak samo jak z turbiną od awx działa i pracuje na tym samym ciśnieniu co ma AJM tylko że nie jest wykorzystana w 100%, sorry ze tak truje ale nie moge trafić na kogoś co robił takie coś . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #5 Napisano 5 Września 2010 zapali, a nawet i pojedzie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
emate Zgłoś #6 Napisano 7 Września 2010 zamontuj i smigaj, potem zrób wkońcu program. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
byry007 Zgłoś #7 Napisano 7 Września 2010 działaj tak wszystko ładnie ale skąd na to kasę brać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
unseen Zgłoś #8 Napisano 11 Września 2010 Witam sam kupowałem takie pompki z superba 130 ps dokładnie z końcówkami AL do golfa z silnikiem AJM , wymieniłem i wyszło ze 119 ps ( w serii ) 132 ps (po modach ) . tylko wymień komplet i zmień śruby regulacyjne ( bo i tak będziesz je musiał wymienić ) w ASO koszt sztuki chyba 42 zeta . Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
byry007 Zgłoś #9 Napisano 12 Września 2010 Wszystko ładnie ale sie wahałem i chyba poszły pompki juz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
unseen Zgłoś #10 Napisano 12 Września 2010 to szukaj ale kompletu nie mieszaj bo wtedy to może by różnie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hansb5 Zgłoś #11 Napisano 27 Września 2012 trochę czasu minęło ale może ktoś się wypowie. Mam silnik Ajm 3b 1999r a zajrzałem pod pokrywę zaworów i okazało się że nam pompki 038130073 al. Powiedzcie jakie były montowane seryjnie czy ktoś już tam coś zmieniał. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
traksio Zgłoś #12 Napisano 27 Września 2012 trochę czasu minęło ale może ktoś się wypowie. Mam silnik Ajm 3b 1999r a zajrzałem pod pokrywę zaworów i okazało się że nam pompki 038130073 al. Powiedzcie jakie były montowane seryjnie czy ktoś już tam coś zmieniał. skoro masz Al-ki to na bank juz ktos cos grzebal bo na poczatku w 2000r szly pompki AA ktore potem zamieniono na AL. wiec jak bys mial seryjne pompki to gora byly by to AA , ale w silniku AJM to troche nie realne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skippi Zgłoś #13 Napisano 27 Września 2012 ja mam pompki w AJM oznaczone na końcu F w serji wyszło 92KM a po programie 132KM choc i tak bedzie kiedyś zamiana pompek na BQ czy BX(nie pamiętam jakie oznaczenie) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hansb5 Zgłoś #14 Napisano 27 Września 2012 koledzy to jeśli dobrze kojarzę to można zrobić program pod al bo są chyba bardziej wydajne niż oryginalne AA?? Już powoli zaczynam rozumieć dlaczego miałem przekręcony przepływomierz, był przekręcony tak aby zaniżał dawkę powietrza, nie powiem auto fajnie się zbierało ale czasami czarną chmurkę puszczało. Po poprawnym wstawieniu przepływomierza zachmurzenie zniknęło a moc odrobinę spadła a za razem spalanie zaczęło mi się podobać i tak to pozostawiłem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
traksio Zgłoś #15 Napisano 27 Września 2012 pod al bo są chyba bardziej wydajne niż oryginalne AA?? AA to jest to samo co AL tylko roznila je sruba regulacyjna u gory pompowtrysku i czas w ktroym wychodzily z fabryki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rosa Zgłoś #16 Napisano 27 Września 2012 hmmm sorry za OT ale czy BQ i BX też są wydajnością podobne do AL ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szkapek28 Zgłoś #17 Napisano 28 Września 2012 (edytowane) hmmm sorry za OT ale czy BQ i BX też są wydajnością podobne do AL ? słabsze(BQ) są ale turbofun wyciągnął z nich 216km(+inne graty) więc takie słabaki to one nie są. Edytowane 28 Września 2012 przez szkapek28 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bogumilt Zgłoś #18 Napisano 28 Września 2012 (edytowane) Bx są zamienne z AL. Byly montowane cuprach 150 i 163 (BUK) Mają to samo bipowanie co Al. BQ są ok, są mocniejsze niż Ba. AA nie są zamienne z AL :kijemgo Edytowane 28 Września 2012 przez bogumilt Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hansb5 Zgłoś #19 Napisano 30 Września 2012 koledzy mam taką prośbę napiście jakich mam szukać pompek do Ajm-a bo mam aktualnie al już nie oryginał. Moje pytanie jest takie jakich szukać aby to chodziło bez żadnych zmian w programie. Czy takie jak siedzą obecnie czy jeszcze jakieś może inne podejdą, bo już się gubię w tych pompkach. Chyba już mi tylko została ich wymiana bo silnik łapie straszne wibracje powyżej 1500 rpm, już kilka razy opisywałem tą historię. Regulowałem pd, doginałem wsuwki na listwie zasilającej i kostce tej przy bloku, odpinałem czujniki i zero poprawy i już nie wiem co robić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bogumilt Zgłoś #20 Napisano 1 Października 2012 A kolego masza dobry dwumas?? Bipy masz na jakim poziomie?? Przelewy?? kompreche?? Wymienieś simeringi na pompkach?? Jeżeli żeczywiście pompki są ubite a bipy są pod AL to szukaj AL. Z doświadczenia wiem że często problem z pompkami nie dotyczy pompek... Mój ex ajm też mial wibracje i problemy z pompkami. Co się okazalo to kopresja na poziomie 29-24bar i roz*****y 2mas... W zdrowym silniku pompki chodzą do dziś Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach