polonez15 Zgłoś #341 Napisano 14 Listopada 2015 Tak ma być, sam sobie ustawi później. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtf23 Zgłoś #342 Napisano 14 Listopada 2015 Aha to spoko. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KrajesK Zgłoś #343 Napisano 15 Listopada 2015 Podczas jazdy trasa Pawłowice - Wodzisław przy obecnych temperaturach, czyli 10'C. Programem umiesz podpatrzeć wiele parametrów. Webasto uruchomione dziś po rozruchu silnika. Auto stało pod chmurką. Przy +2'C do licznikowych 90'C wyszło 7min. Webasto przestało grzać w podobnym czasie. A to jest prawie 30% czasu dłużej. Z resztą pisałem o ogrzewaniu, a nie dogrzewaniu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stevenpl Zgłoś #344 Napisano 19 Stycznia 2016 (edytowane) wojtf23 on sam sobie będzie sterował siłą nawiewu... niestety nie udało mi się jeszcze dobrać do kodowania klimatronika tak aby można było wybrać, kiedy ma załączyć się klimatronik. Ogólnie dzieje się to gdy temp. wody osiągnie ok.30-40st. C. Tylko niestety niektóre klimatroniki (kodowane 17000) załączają tryb AUTO 22st. przez co samochód nagrzewa się znacznie dłużej niż gdyby włączyć tryb ogrzewania przedniej szyby... A to z innej beczki :-) A mam jeszcze jedne pytanie. Mam WEBASTO TOP V zamontowane do Passata. Sam je montowałem. Kiedyś działało bez problemu, jednak od jakiegoś czasu wyłączało się po 3-5 minutach. Podłączyłem pod kabelek i mam 3 błędy: 1) zbyt niskie napięcie - no i to jest winowajca całego zajścia! Tzn. Webasto aby ochronić aku wyłącza się, ale kolejne 2) brak komunikacji W-BUS. To rozumiem, że jest Webasto top-V więc powinno być podłączone pod szynę CAN w samochodzie, a nie jest (sterowane z zegarka i telepilota). Jestem przekonany, że czytałem kiedyś, że z pozycji WTT można to wyłączyć, ale szukam i znaleźć nie mogę... Czy to nie zależy od wersji WTT? 3) błąd 152... za cholerę nie wiem o co z nim chodzi... Ale może ten błąd jest następstwem pierwszego, czyli braku komunikacji przez V-BUS. Acha a może w ogóle można TOP V podłączyć do CANa do Passata B5FL? Tylko gdzie i jak Passata do tego przyuczyć? Edytowane 19 Stycznia 2016 przez stevenpl Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kajos Zgłoś #345 Napisano 19 Stycznia 2016 mnie sie wydaje ze TOP V byly wszystkie na can bynajmniej nie spotkalem nigdzie w opisach ze byly analogi a mam troche tych materialow Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rutek21 Zgłoś #346 Napisano 19 Stycznia 2016 Witam koledzy i koleżanki mam pytanie odnośnie pieca webasta Thermo Top C. Gdzie powinien znajdować się umocowany piec w aucie. Montowane będzie w passacie b5 1999 1.9 TDi 110km, 4montion. I jak powinien byc zamontowany piec w układzie. Czy powinien byc zamontowant pomiędzy silnikiem a nagrzewnica bez żadnych trójników tylko z silnika do webasta i z webasta na nagrzewnice. czy poprostu rozciąc węże wstawić trójnik i zamontować webasto>>> czekam na podpowiedzi ludzi którzy orietujs się w temacie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stevenpl Zgłoś #347 Napisano 19 Stycznia 2016 (edytowane) mnie się wydaje ze TOP V były wszystkie na canbynajmniej nie spotkałem nigdzie w opisach ze były analogi a mam trochę tych materiałow na pewno były na CAN, a nie na analog :-) ale można było wyłączyć w nich komunikacje z samochodem i zostawić tylko komunikacje z zegarkiem/telepilotem... tak żeby nie wywalało błędu W-BUS. - - - - - aktualizacja - - - - - Witam koledzy i koleżanki mam pytanie odnośnie pieca webasta Thermo Top C. Gdzie powinien znajdować się umocowany piec w aucie. Montowane będzie w passacie b5 1999 1.9 TDi 110km, 4montion.I jak powinien byc zamontowany piec w układzie. Czy powinien byc zamontowant pomiędzy silnikiem a nagrzewnica bez żadnych trójników tylko z silnika do webasta i z webasta na nagrzewnice. czy poprostu rozciąc węże wstawić trójnik i zamontować webasto>>> czekam na podpowiedzi ludzi którzy orietujs się w temacie. sam piec pod zbiornikiem na płyn chłodniczy (pojawiają się na allegro uchwyty ok 80zł) a instalacje piec montujesz przed nagrzewnicą, a pompkę wody za nagrzewnicą. a najlepiej poszukaj sobie instrukcji montażu do Twojego samochodu i masz jak na dłoni, co prawda po ang lub niemiecku, ale to chyba nie problem... Edytowane 19 Stycznia 2016 przez stevenpl Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rutek21 Zgłoś #348 Napisano 19 Stycznia 2016 poszukać instrukcji montażu pieca do mojego auta o to chodzi???? a orientuję się jeszcze ktoś jak powinien być zapięty piec w aucie chodzi mi o silnik-- piec webasto--->nagrzewnica czy silnik--->nagrzewnica a pomiędzy na trójniku piec webasta. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
harry_poznan Zgłoś #349 Napisano 20 Stycznia 2016 poszukać instrukcji montażu pieca do mojego auta o to chodzi????/QUOTE]Poszukaj instrukcji montażu do jakiegokolwiek silnika diesla w passacie i będziesz wiedział wszystko. Swego czasu kolega KAJOS miał takie. orientuję się jeszcze ktoś jak powinien być zapięty piec w aucie chodzi mi o silnik-- piec webasto--->nagrzewnica czy silnik--->nagrzewnica a pomiędzy na trójniku piec webasta. Trójniki zostaw hydraulikom. Webasto montuj przelotowo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kajos Zgłoś #350 Napisano 20 Stycznia 2016 tu kolega niech sobie poczyta na temat montazu http://forum.vw-passat.pl/threads/15310-Monta%C5%BC-webasto/page2 a swoja droga jak obserwuje pare lat forumy (nientylko ten) to zawsze zima ludzie chca montowac webasta !!! to powinno sie roboc latem jak jest cieplo i przyjemnie weze wtedy sa miekkie wiec latwo je laczyc itp. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KrajesK Zgłoś #351 Napisano 24 Stycznia 2016 (edytowane) Panowie czy jest możliwość podłączenia pompki obiegu wody "webasto thermo top c analog" na stałe jako dodatkowego obiegu wody?? Jeżeli tak to jak to odpiąć aby piec przy uruchamianiu nie głupiał i nie wywalał błędów itp. Może dopiszę czemu tak planuję zrobić. Otóż w aucie 2.8AMX jak kupiłem było zamontowane webasto i parownik od lpg były podłączone na jednym dodatkowym obiegu na trójnikach ogrzewanie wtedy podczas jazdy w aucie było rewelacja, lecz parownik lpg strasznie długo dochodził do swojej temp roboczej. Postanowiłem wpiąć w obieg lecz teraz mam słabcze ogrzewanie jak auto ma mniejsze obroty silnika. parownik i webasto są pod zderzakiem i są długie przewody chciałbym ulepszyć krążenie płynu poprzez wykorzystanie pompki wody od webasto. Edytowane 24 Stycznia 2016 przez KrajesK powód modyfikacji Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kajos Zgłoś #352 Napisano 24 Stycznia 2016 to nic tobie nie da bo jak silnik pracuje to obieg jest i tak za duzy cos masz zle podlaczone webasto musi byc polaczone przelotowo na nagrzewnice tak samo zreszta parownik ale jak juz chcesz na sile to odlacz pompke plynu od webasta i podlacz ja na krotko (jesli pod stacyjke to jak wylaczysz kluczykiem a piec bedzie dzialac to sie wylaczy bo nie bedzie obiegu i plyn sie zagotuje-zreszta do tego nie dopusci czujnik pieca) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polonez15 Zgłoś #353 Napisano 24 Stycznia 2016 Bez podpiętej pompki piec nawet nie ruszy, więc nie ma to sensu. Pompka po zapłonie szybko się skończy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kajos Zgłoś #354 Napisano 24 Stycznia 2016 to lepiej zeby juz nic nie robil z pompka przy piecu ale ogolnie i tak nic jemu to nie pozmoze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KrajesK Zgłoś #355 Napisano 24 Stycznia 2016 cos masz zle podlaczone webasto musi byc polaczone przelotowo na nagrzewnice tak samo zreszta parownik jest podłączone dobrze, silnik--->webasto--->parownik---->nagrzewnica ---->silnik. Pompka po zapłonie szybko się skończy. dlaczego miała by się skończyć, na dogrzewaczu też chodzi sprawdziłem. Chyba że masz na myśli że po zapłonie to zrobię po rozruchu Bez podpiętej pompki piec nawet nie ruszy, więc nie ma to sensu a gdzie podpiąć by nie wypinać jej z pieca? może pod jeden z bezpieczników i co podać masę czy +12 ale ogolnie i tak nic jemu to nie pozmoze czemu tak sądzisz?? Po uruchomieniu silnika dopóki piec dogrzewa ogrzewanie jest dużo lepsze. początkowo chciałem zakupić coś takiego http://allegro.pl/pompa-pompka-do-wody-cieczy-240l-h-12v-arduino-463-i5809948132.html lecz chyba jest ona do innych celów i nie sprawdzi się. Wyczytałem że pompka od webasto czy jest załączona czy nie to pompa silnika jest w stanie pogonić przy wyższych obrotach wodę szybciej, a ta z aukcji będzie zapewne wirnik miała na stałe i będzie blokować przepływ. Mi chodzi o usprawnienie przepływu przy niskich obrotach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kajos Zgłoś #356 Napisano 24 Stycznia 2016 a sprawdzales pompe u siebie normalnie ona na wolnych obrotach musi dawac obieg Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KrajesK Zgłoś #357 Napisano 24 Stycznia 2016 Raczej sprawna wymieniana z rozrządem ok 20-30tys temu. Co prawda z odpowietrzaniem układu chłodzenia miałem problemy i przy zdejmowaniu przewodu powrotnego z nagrzewnicy na wolnych obrotach leciało bym powiedział mizernie. Ale był zapowietrzony więc miał prawo myślę. Jak sprawdzić bez demontażu pompy?? Obieg wydłużył się o ok 2,5-3m. Więc przepływ mógł chyba osłabnąć a tym bardziej że przewody i praktycznie idą za halogen. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kajos Zgłoś #358 Napisano 24 Stycznia 2016 dlugosc przewodow nie ma znaczenia niewiem jak dokladnbie jest w twoim silniku ale odkrec termostat i palcem zobacz czy dojdziesz do wirnika on powinien byc nieruchomu jak pasek zalozony jest jesli idzie nim krecic to ukrecony jest i pompa do wymiany Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polonez15 Zgłoś #359 Napisano 24 Stycznia 2016 (edytowane) Ludzie, ukręcony wirnik gotowałby silnik w moment... Jak odłączysz pompkę od pieca to on to wykryje i nawet się nie włączy. Nie ma opcji wykorzystania ori pompki z webasta aby te działało z pinu 1. Jak pompkę wyjmiesz, i piec będziesz załączał przez pin 3 jako dogrzewacz to wtedy nie sprawdza pompki, więc można ją podpiąć w ten sposób, że gdy na pinie 3 pojawi się napięcie, to wtedy i pompka ruszy. Ale z kolei pompka zdechnie, gdy zaniknie napięcie. Bezsens w ten sposób. Moim zdaniem coś jest zwalone, ciepło na trasie nie ma prawa uciekać na przewodach, w Sharanie tylna nagrzewnica jest na samym końcu auta i ma temperaturę podobną do temp silnika, więc w benzynie powinno być jeszcze lepiej. Pompkę musiałbyś podłączyć tak, by diodami prostowniczymi odseparować "wejścia" z pieca i po zapłonie. Za dużo niepotrzebnej kombinacji. Pompka szybko by się skończyła w sensie szczotek. Ona nie chodzi cały czas nawet na dogrzewaczu, po nagrzaniu powinna wyłączyć się. Kupuj padniętą pompkę z Sharana, nowe szczotki za 25 zł i rób próbę. Ona ma wirnik na sprzęgle magnetycznym, więc nie zakłóci pracy ori pompy. Edytowane 24 Stycznia 2016 przez polonez15 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
damiansta86 Zgłoś #360 Napisano 30 Marca 2016 Witam Mam pytanie kupiłem webasto dw50 i mam pytanie gdzie podlaczyc się pod układ zasilania paliwem przed filtrem na zasilaniu, za filtrem na zasilaniu czy na powrocie i czy pod webasto podpinam zasilanie i powrot z niego skoro webasto jest przelewowe???czy stosować jakiś filtr lub zaworek zwrotny?? chce je zastosować do passata b5fl 2005 1.9tdi 130km avf proszę o wasze opinie oraz jak ktoś może jakies zdjęcia z podlaczeniem zasilania z góry dziekuje i pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach