Skocz do zawartości
roofy_1

twarde węże... zbyt??

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Drodzy forumowicze od jakiegoś czasu trudno mi dokładnie określić od kiedy mam problem z układem chłodzenia w moim pasku. Na początku problem polegał na tym, że wyrzucało mi wodę ze zbiorniczka; trochę samochód się podgrzewał powyżej 90 oC i buch wody nie ma. Wymieniłem korek i termostat i niby jest ok temperaturę trzyma w okolicy 90 (jak jadę na trasie równo to trochę spada w mieście trochę ponad wzrasta). Ale najgorsze w tym wszystkim jest to, że mam bardzo twarde i trochę spuchnięte węże od chłodnicy.

I teraz wszystim od razu odpowiadającym, że to uszczelka pod głowicą podpowiadam, że nie mam typowych objawów uszkodzenia uszczelki (brak mazi pod korkiem, olej w normalnym kolorze, nie czuć spalin ani za mocno nie bąbelkuje ze zbiorniczka) Poza tym nawet jak po nocy odkręcam korek to mi syczy - trzyma ciśnienie.

 

Wszystko co mogłem to powymieniałem i teraz nie mam już pomysłu

 

Liczę na pomoc i sugestie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czy układ dobrze odpowietrzony i czy nagrzewnica dobrze działa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z tego co wiem to układ ten jest samoodpowietrzajacy i raczej nie mam nigdzie powietrza a nagrzewnica nawet nieźle grzeje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a jak węże się zachowują na dużym obiegu bez termosatu ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wiesz nie wiem i ciężko mi to sprawdzić bo do termostatu kiepski dostęp jest

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymień węże na nowe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok tez tak można :)

 

Tylko pytanie moje jest takie jak wysokie powinno być to ciśnienie?

 

jak porównywałem węże z innego paska z tym samym silnikiem to były znacznie mniej twarde i nie napuchnięte

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tylko pytanie moje jest takie jak wysokie powinno być to ciśnienie?

1,2-1,5 Atm na gorącym silniku. Normalne że będą twarde. Nic się złego nie dzieje. Na gorącym silniku węży nie ściśniesz. A sprawdzić ciśnienie można wpinając się trójnikiem z manometrem w górny cienki przewód zbiorniczka wyrównawczego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja miałem takie same objawy jak u Ciebie.Tylko jak mu dałem w kość to mi wywalał płyn ze zbiorniczka ,skończyły sie pomysły i wymiana uszczelki rozwiązała ten problem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No niestety, jak masz bardzo twarde węże to uszczelka się kłania pod głowicą, i uwierz mi, znam przypadki kiedy nie było innych objawów jak piszesz w 1 poście

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zobacz czy Ci gdzieś nie cieknie głowicą płyn, miałem to samo zero maźi, kopcił normalnie jak zwykle, ale uszczelka walnieta

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zobacz czy Ci gdzieś nie cieknie głowicą płyn, miałem to samo zero maźi, kopcił normalnie jak zwykle, ale uszczelka walnieta

I jak zrobiłeś uszczelkę to węże są miękkie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
I jak zrobiłeś uszczelkę to węże są miękkie?

 

sory pospieszylem sie,

u mnie cieklo glowica ale węże zawsze były lekko twarde, nie mocno twarde ale cisnienie jest, chodzilo mi ze głowica ciekla a nie miał maźi na korku ani nie kopcił

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie straszcie człowieka, węże twarde muszą być ;)

Jeździłbym dalej i ewentualnie obserwował-uszczelkę zawsze zdążysz zrobić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie straszcie człowieka, węże twarde muszą być

Jeździłbym dalej i ewentualnie obserwował-uszczelkę zawsze zdążysz zrobić.

Właśnie do tego zmierzałem ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja w moim pasku tez tak mialem a to byl tyjko delikatny wyciek dokladnie sprawdzilem weze uszczelnilem odpowietrzylem i wszystko ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

moze nowy korek nie jest sprawny? wbrew pozorom nowe nie zawsze dobre, sproboj podmienic z kims na inny :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki serdeczne wszystkim za odpowiedź

W końcu węże nie dawały mi spokoju i udałem się do mechanika... no niby specjalista ;)

I on na zbiorniczek płynu wyrównawczego założył taki korek z dwoma pojemniczkami wypełnionymi płynem. Po pewnym czasie pracy silnika kolor tego płynu zmienił się no i niestety diagnoza niepomyślna pojawiają się spaliny w płynie.

Tak więc odstawiłem już mojego paska do mechanika :(

Słyszałem też opinie i tego się bardziej obawiam, że to nie musi być uszczelka ale i sama głowica walnięta (podobno pękają w tych silnikach w gniazdach zaworowych) ale się okaże to dopiero po jej zdjęciu:(

 

Pozdrawiam,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

koledzy witam ja mam ten sam problem węże twarde jak skała wymieniłem uszczelke głowicy głowica planowana i szczelna i dalej tak samo czy takie muszą byc twrde

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hey.Miałem tak samo moim vr6!okazało się,że wymiana termostatu na wahlera o odpowiedniej temperaturze otwierania załatwiło całą sprawę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności