roofy_1 Zgłoś #1 Napisano 6 Sierpnia 2010 Witam, Drodzy forumowicze od jakiegoś czasu trudno mi dokładnie określić od kiedy mam problem z układem chłodzenia w moim pasku. Na początku problem polegał na tym, że wyrzucało mi wodę ze zbiorniczka; trochę samochód się podgrzewał powyżej 90 oC i buch wody nie ma. Wymieniłem korek i termostat i niby jest ok temperaturę trzyma w okolicy 90 (jak jadę na trasie równo to trochę spada w mieście trochę ponad wzrasta). Ale najgorsze w tym wszystkim jest to, że mam bardzo twarde i trochę spuchnięte węże od chłodnicy. I teraz wszystim od razu odpowiadającym, że to uszczelka pod głowicą podpowiadam, że nie mam typowych objawów uszkodzenia uszczelki (brak mazi pod korkiem, olej w normalnym kolorze, nie czuć spalin ani za mocno nie bąbelkuje ze zbiorniczka) Poza tym nawet jak po nocy odkręcam korek to mi syczy - trzyma ciśnienie. Wszystko co mogłem to powymieniałem i teraz nie mam już pomysłu Liczę na pomoc i sugestie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #2 Napisano 6 Sierpnia 2010 czy układ dobrze odpowietrzony i czy nagrzewnica dobrze działa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
roofy_1 Zgłoś #3 Napisano 6 Sierpnia 2010 z tego co wiem to układ ten jest samoodpowietrzajacy i raczej nie mam nigdzie powietrza a nagrzewnica nawet nieźle grzeje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #4 Napisano 6 Sierpnia 2010 a jak węże się zachowują na dużym obiegu bez termosatu ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
roofy_1 Zgłoś #5 Napisano 6 Sierpnia 2010 wiesz nie wiem i ciężko mi to sprawdzić bo do termostatu kiepski dostęp jest Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
erde Zgłoś #6 Napisano 6 Sierpnia 2010 Wymień węże na nowe. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
roofy_1 Zgłoś #7 Napisano 6 Sierpnia 2010 ok tez tak można Tylko pytanie moje jest takie jak wysokie powinno być to ciśnienie? jak porównywałem węże z innego paska z tym samym silnikiem to były znacznie mniej twarde i nie napuchnięte Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pszemek Zgłoś #8 Napisano 6 Sierpnia 2010 Tylko pytanie moje jest takie jak wysokie powinno być to ciśnienie? 1,2-1,5 Atm na gorącym silniku. Normalne że będą twarde. Nic się złego nie dzieje. Na gorącym silniku węży nie ściśniesz. A sprawdzić ciśnienie można wpinając się trójnikiem z manometrem w górny cienki przewód zbiorniczka wyrównawczego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adaho800 Zgłoś #9 Napisano 6 Sierpnia 2010 ja miałem takie same objawy jak u Ciebie.Tylko jak mu dałem w kość to mi wywalał płyn ze zbiorniczka ,skończyły sie pomysły i wymiana uszczelki rozwiązała ten problem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawciol Zgłoś #10 Napisano 6 Sierpnia 2010 No niestety, jak masz bardzo twarde węże to uszczelka się kłania pod głowicą, i uwierz mi, znam przypadki kiedy nie było innych objawów jak piszesz w 1 poście Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mickusio Zgłoś #11 Napisano 6 Sierpnia 2010 zobacz czy Ci gdzieś nie cieknie głowicą płyn, miałem to samo zero maźi, kopcił normalnie jak zwykle, ale uszczelka walnieta Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pszemek Zgłoś #12 Napisano 6 Sierpnia 2010 zobacz czy Ci gdzieś nie cieknie głowicą płyn, miałem to samo zero maźi, kopcił normalnie jak zwykle, ale uszczelka walnieta I jak zrobiłeś uszczelkę to węże są miękkie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mickusio Zgłoś #13 Napisano 6 Sierpnia 2010 I jak zrobiłeś uszczelkę to węże są miękkie? sory pospieszylem sie, u mnie cieklo glowica ale węże zawsze były lekko twarde, nie mocno twarde ale cisnienie jest, chodzilo mi ze głowica ciekla a nie miał maźi na korku ani nie kopcił Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #14 Napisano 7 Sierpnia 2010 Nie straszcie człowieka, węże twarde muszą być Jeździłbym dalej i ewentualnie obserwował-uszczelkę zawsze zdążysz zrobić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pszemek Zgłoś #15 Napisano 7 Sierpnia 2010 Nie straszcie człowieka, węże twarde muszą być Jeździłbym dalej i ewentualnie obserwował-uszczelkę zawsze zdążysz zrobić. Właśnie do tego zmierzałem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
xDemon3 Zgłoś #16 Napisano 7 Sierpnia 2010 ja w moim pasku tez tak mialem a to byl tyjko delikatny wyciek dokladnie sprawdzilem weze uszczelnilem odpowietrzylem i wszystko ok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nikusss Zgłoś #17 Napisano 7 Sierpnia 2010 moze nowy korek nie jest sprawny? wbrew pozorom nowe nie zawsze dobre, sproboj podmienic z kims na inny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
roofy_1 Zgłoś #18 Napisano 14 Sierpnia 2010 Dzięki serdeczne wszystkim za odpowiedź W końcu węże nie dawały mi spokoju i udałem się do mechanika... no niby specjalista I on na zbiorniczek płynu wyrównawczego założył taki korek z dwoma pojemniczkami wypełnionymi płynem. Po pewnym czasie pracy silnika kolor tego płynu zmienił się no i niestety diagnoza niepomyślna pojawiają się spaliny w płynie. Tak więc odstawiłem już mojego paska do mechanika Słyszałem też opinie i tego się bardziej obawiam, że to nie musi być uszczelka ale i sama głowica walnięta (podobno pękają w tych silnikach w gniazdach zaworowych) ale się okaże to dopiero po jej zdjęciu:( Pozdrawiam, Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukasz722-86 Zgłoś #19 Napisano 3 Maja 2011 koledzy witam ja mam ten sam problem węże twarde jak skała wymieniłem uszczelke głowicy głowica planowana i szczelna i dalej tak samo czy takie muszą byc twrde Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fauer Zgłoś #20 Napisano 3 Maja 2011 Hey.Miałem tak samo moim vr6!okazało się,że wymiana termostatu na wahlera o odpowiedniej temperaturze otwierania załatwiło całą sprawę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach