cichykla Zgłoś #21 Napisano 17 Lipca 2010 Witam ponownie dziś już moge powiedzieć troche więcej o tej skrzyni bo dośc dużo nim jeżdżę a mianowicie wystarczy przerzucić na tiptronic traktowac skrzynie jak manual i jazda jest bardzo płynna bez jakich kolwiek szarpnięć (popuszczam tylko gaz przy zmianie biegów).A tak w ogóle wygląda to tak wrzucam D zero szarpnięcia potem wrzuci sobie ładnie 2 i przy wrzuceniu 3 jakby dodal sobie gazu np. mam 2.5 tysiąca a on podkręci obroty do prawie 4 tysięcy i wtedy szarpnie tak samo ma sie sprawa z 4 no a 5 już wchodzi bajka. Jak jade bardziej delikatnie to szarpnięcie jest mniejsze. A co do tego czy była to okazja powiem wam tak że miałem już w swoim życiu ponad 20 aut zarejestrowanych na mnie nie licząc tych które były tylko na sprzedaż i jak do tej pory na każdym z nich coś zarobiłem nawet jak trzymałem auto ponad rok więc mysle że nie jest tak żle (nie jestem handlarzem tylko lubie zmieniać często wozy). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
VWTEDE Zgłoś #22 Napisano 18 Lipca 2010 (edytowane) {które były tylko na sprzedaż} {nie jestem handlarzem...} hmmm?:lol:lol:lol:lol:lol Edytowane 18 Lipca 2010 przez VWTEDE Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cichykla Zgłoś #23 Napisano 18 Lipca 2010 Bo czasami tak jest sprzedaje komuś b5 za 5 koła plus jakiś wóż czasem i dwa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cichykla Zgłoś #24 Napisano 4 Października 2010 Witam odświeżę ten temat dlatego że może komuś pomogę. Podpiołem w końcu mojego paska pod komputer okazało się że jest do wymiany czujnik temperatury wody który pokazywał -22 stopnie o powinień pokazywać 70 w plusie to powodowało że passat chodził na wolnych na ponad 1000 obrotow, po wymianie czujnika biegi wchodzą idealnie.Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Torreto Zgłoś #25 Napisano 12 Października 2010 Teraz ja odswieze troche temat Moj Tiptronic zaczal troche szarpac szarpie tylko jak z 3go biegu zmienia sie na 2 bieg... reszta redukcji przebiega plynnie, czy to w gore czy w dol... Co to moze byc? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Charakterek Zgłoś #26 Napisano 13 Października 2010 Co to moze byc? Zacząłbym od wymiany oleju i filtra. Mnie pomogło. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Torreto Zgłoś #27 Napisano 13 Października 2010 Zacząłbym od wymiany oleju i filtra. Mnie pomogło. Olej mialem wymieniany 40000km temu, tylko jakis czas temu mialem mokro miske od skrzyni, podokrecalem wszystkie srubki w kolo i jest sucho do dzis, tylko teraz zaczelo wlasnie przy redukcji z 3 na 2 bieg szarpac... I pomyslalem ze moze od tego wycieku ale z drugiej strony juz dawno je dokrecilem a dopiero teraz szarpac zaczelo... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Charakterek Zgłoś #28 Napisano 13 Października 2010 Może wyciekło - niski poziom oleju (o ile nie dolewałeś) i zaczyna się powoli... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Torreto Zgłoś #29 Napisano 13 Października 2010 Kupie olej i doleje w takim razie i zobacze co bedzie dzialo sie dalej... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Torreto Zgłoś #30 Napisano 22 Października 2010 No i jestem po dolewce, przy odkrecaniu sruby troche wylecialo oleju... poczekalem na 35 stopni (przez ten czas przelaczalem na wszystkie pozycje pare razy) i zaczalem wlewac. Kupilem 1l oleju no i ledwo starczylo... wlewalem ostatnio 50tke i zaczelo juz wyciekac wiec ucieszony ze starczylo zakrecilem srube... Pojezdzielem troche ale dalel przy redukcji z 3 na 2 delikatnie szarpie, czyli bez zmian... Dodam jeszcze taka informacje: Gdzies od pol roku zaczalem non-stop zmieniac biegi +/- i redukowac (chamowanie skrzynia). Tydzien temu pojechalem do Warszawy i nie chcialo mi sie bawic +/- wiec uzywalem pozycji D, i wtedy zauwazylem ze przy dojezdzaniu powoli do skrzyzowania jak redukuje sie z 3 na 2 delikatnie szarpie... Czy to ze uzywalem non-stop +/- moze miec cos wspolnego z tym ze teraz na pozycji D szarpie przy redukcji z 3 na 2? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kujon Zgłoś #31 Napisano 22 Października 2010 No i jestem po dolewce, Hmmm... a co z filtrem oleju ciekawe jak wygląda. Co do szarpania 3 na 2 rozłącza lock-up i teraz możliwe przyczyny... złe ciśnienie oleju, możliwe że filtr tyle że inne biegi pewnie też coś wskazałyby ale pozostaje ale. Drugie to konwerter się kończy a dokładniej sprzęgło lock-up i trzecie to sterowanie lock-up czyli elektrozawory lub płyta sterująca. Pozostaje też np. elektryka skrzyni i silnika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Torreto Zgłoś #32 Napisano 23 Października 2010 (edytowane) No dla mnie dziwne jest ze tylko przy redukcji z 3 na 2 szarpie, reszta redukcji i zmian na wyzsze biegi jest bardzo plynna i delikatna... Pod Vaga podlaczalem i nie ma bledow... Czyli jedyne wyjscie to jechac do serwisu skrzyn automatycznych i niech oni sprawdza? Edytowane 23 Października 2010 przez Torreto Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Torreto Zgłoś #33 Napisano 1 Listopada 2010 Zauwazylem jeszcze ze jak auto jest zimne to wtedy wszystko jest ok... ale po 5 km objaw wraca... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #34 Napisano 20 Stycznia 2011 Zauwazylem jeszcze ze jak auto jest zimne to wtedy wszystko jest ok... ale po 5 km objaw wraca...Rozwiazales problem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Torreto Zgłoś #35 Napisano 20 Stycznia 2011 Rozwiazales problem? Chcial bym Ale z tego co wyczytalem to najmniejsze nie domagania w silniku przechodza na skrzynie, i to prawda... mialem blad filtra ktory wyzucilem jak gaz zakladalem, wstawilem inny ktory nic nie robi ale blad zniknal i jest poprawa, przy redukcji z 3 na 2 jest mniejsze szarpniecie i nie zawsze a reszta zmian nawet nie wiem kiedy sie odbywa bo nic nie czuje... Mam nadzieje ze jak zwalcze telepanie silnika to i ta redukcja z 3 na 2 bedzie plynna... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #36 Napisano 20 Stycznia 2011 Dostalem kiedys odpowiedz z forum a ASB: LPG - to kolejny element, który często przyśpiesza wizytę w warsztacie asb. Bo skrzynia automatyczna w przeciwieństwie do manula (który korzysta z czujników ulokowanych w naszej głowie) czyta parametry jazdy z szeregu różnych czujników w pojeździe. Bo musi jakoś wiedzieć który bieg załączyć, albo że chcemy teraz wyprzedzić i powinna załączyć 3-kę. Instalacja LPG jeżeli nie jest to profesjonalna sekwencja to raczej odpada. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
latinoo_80 Zgłoś #37 Napisano 23 Stycznia 2011 Panowie podłączę się tu bo nie chcę nowego tematu wypiekać. Mianowicie mój automat tip-tronic stracił wsteczny. Problem wygląda tak , że po włączeniu R bez szarpania , bez żadnych dziwnych objawów wsteczny się włącza, zwalniam hamulec i auto rusza ale żeby było śmiesznie to w czasie dodawania gazu auto na tym wstecznym absolutnie wogóle nie przyśpiesza tylko wyje silnik i wręcz jeszcze zwalnia. Myślałem że to może niski poziom oleju. Otóż nie. Sprawdziłem olej, wymieniłem filtr i dalej to samo. Totalny brak siły na wstecznym. Da radę ktoś coś pomóc czy od razu komp i serwis skrzyń?? Nadmienię że jeśli udało by mi się czy to samemu czy przy waszej pomocy zdiagnozować problem to jestem w stanie sam wyjąć skrzynię, rozebrać ją i naprawić. No chyba, że przy składaniu tej skrzyni trzeba dokonywać późniejszych regulacji to oddam w serwis skrzyń. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #38 Napisano 23 Stycznia 2011 Jesli masz pojecie co zrobic przy skrzyni to mozesz sprobowac. Wlasnie przerabiam forum o automatach i twoja usterka wskazuje na uszkodzenie mechaniczne, wiec bez wyciagania i rozbierania na czynniki pierwsze sie nie obejdzie. http://midparts.pl/ Zajrzyl do dzialu forum, pewnie znajdziesz podobny przypadek. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
latinoo_80 Zgłoś #39 Napisano 23 Stycznia 2011 Dzięki za pomoc Jericho . Teraz już wiem , że bez wyjęcia skrzyni nie da się KOMPLETNIE nic zdziałać. Tylko jak do chol.....ry to zrobić jeśli auto ciągle potrzebne ?? Ech. I ciekawe jeszcze jakie to koszty będą ? Strach się bać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dest Zgłoś #40 Napisano 23 Stycznia 2011 a nie PRND432 nie swieca ci sie na czerwono? czy gdy pozniej przelaczasz z R na D auto normalnie jezdzi? czy skrzynia juz jest przelaczona w tryb awaryjny? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach