Skocz do zawartości
demondi

Zbyt mocno dokręcona końcówka drążka Lemforder

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Wymieniałem u siebie końcówki drążków i po ustawieniu geometrii sprawdziłem jeszcze dokręcenie końcówek na śrubach dolnych i w prawym przekręciłem, nie dokręca się bardzie i też nakrętka nie chce się odkręcić. Pytanie czy jest ryzyko urwania końcówki???

Czy jak zrobię kontrę tej nakrętki to będzie zapobiegać wyskoczeniu??? Czy jednak wymieniać i znów robić geometrię??? I jak to cholerstwo teraz odkręcić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak jeździsz do porządnego mechanika, to po geometrii nie powinno ci nawet przyjść do głowy dociaganie przeciwnakrętek :) można tylko,mimochodem wtrącić: "Sprawdził pan, wszystko poskręcane?" A teraz to czeka cię wymiana końcówki. Wyobraź sobie, że jedziesz 120/h i koło "idzie ci w łopot" No kumasz ?

:) Pzdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymieniasz końcówkę i robisz jeszcze raz zbieżność.

A na drugi raz rób naprawy sam lub wybierz mechanika do którego masz zaufanie-zaoszczędzisz tak czy inaczej mnóstwo pieniędzy :-D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wymieniałem u siebie końcówki drążków i po ustawieniu geometrii sprawdziłem jeszcze dokręcenie końcówek na śrubach dolnych

O jakie śruby/nakrętki ci idzie bo za bardzo nie kumam. O kontrę końcówki na drążku czy o nakrętkę mocującą końcówkę w zwrotnicy? I dlaczego uważasz że jest zbyt mocno dokręcona?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam

Wymieniałem u siebie końcówki drążków i po ustawieniu geometrii sprawdziłem jeszcze dokręcenie końcówek na śrubach dolnych i w prawym przekręciłem, nie dokręca się bardzie i też nakrętka nie chce się odkręcić. Pytanie czy jest ryzyko urwania końcówki???

Czy jak zrobię kontrę tej nakrętki to będzie zapobiegać wyskoczeniu??? Czy jednak wymieniać i znów robić geometrię??? I jak to cholerstwo teraz odkręcić?

tez za bardzo nie kumam rozumiem ze dokrecales i przekreciles czyli kreci ci sie galka ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kłania się klucz dynamometryczny!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kłania się klucz dynamometryczny!
i co z tym kluczem / wszystko nim dokrecasz ? nigdy nie dokrecilem galki dynamometrycznym a kolega prawdopodobnie krecac obkrecila mu sie galka w srodku i sie przestraszyl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy jak zrobię kontrę tej nakrętki to będzie zapobiegać wyskoczeniu???

Tak-tylkonakrętka musi być z tym samym drobnym gwintem i najlepiej samokontrująca.

I jak to cholerstwo teraz odkręcić?

Nie odkręcisz bo ściął się gwint i na śrubie i w nakrętce,więc albo kontrujesz inną nakrętką albo rozcinasz nakrętkę i wstawiasz nowa końcówkę drążka.

Kiedyś był sposób aby spłaszczyć nakrętkę uderzając w nią przecinakiem,udawało się wtedy odkręcić taką nakrętkę, pytanie po co jak gwint na końcówce dostał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Teraz chyba wiem o co chodzi. To raczej nie jest zepsuty gwint tylko stożek obraca się w gnieździe. Puknij lekko końcówkę drążka od góry młotkiem i wtedy odkręcaj/dokręcaj. Jeśli gwint jest tam ok to nie ma potrzeby kontrowania tej nakrętki bo to nakrętka samozabezpieczająca.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

najlepiej podważać drążek na stożku się zrobi ciaśniej i wtedy odkręcisz , można dociskać lub podważać w obu przypadkach pomaga

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Przepraszam za odgrzanie kotleta, mam pytanie dotyczące tematu i nie znalazłem odpowiedzi na nie. Będę wymianiał osłonę drążka kierowniczego. Czy w związku z tym, nakrętkę końcówki, która trzyma ją w zwrotnicy, wymienia się na nową? Ma ona taki plastik w środku hamujący na gwincie. Pytam, ponieważ myślę, że przy ponownym użyciu tej nakrętki, nie będzie spełniał on już swojej roli. Drugie pytanie: czy takie nakrętki można kupić gdzieś osobno, czy tylko w komplecie z końcówką?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nakrętkę możesz spokojnie zostawić starą, chyba że się obrobi/uszkodzi przy rozkręcaniu.

Natomiast jeśli końcówki masz stare, to wymień je na nowe. Koszt niewielki, a zaoszczędzisz na ewentualnej ponownej geometrii która i tak Cię czeka. No i sprawdź dobrze czy nie ma luzu na gałce drążka od strony przekładni... mój miał niestety (też dziurawa osłona)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ma ona taki plastik w środku hamujący na gwincie. Pytam, ponieważ myślę, że przy ponownym użyciu tej nakrętki, nie będzie spełniał on już swojej roli. Drugie pytanie: czy takie nakrętki można kupić gdzieś osobno, czy tylko w komplecie z końcówką?

Standardowo dają ją w komplecie ale jest to standardowa nakrętka wiec spokojnie możesz ją dokupić w byle sklepie ze śrubkami. Jeżeli przy nakręcaniu tej starej nakrętki przy wchodzeniu gwintu w ten plastik poczujesz opór (taki że nie bedziesz jej mógł nakręcić palcami) to moim zdaniem spokojnie możesz użyć tą nakrętkę jeszcze raz.

 

---------- Post added at 10:12 ---------- Previous post was at 10:11 ----------

 

o... ormo był pierwszy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję koledzy za odpowiedzi. W takim razie zostawię starą nakrętkę i zobaczę, jak będzie się wkręcać. Końcówki drążków były wymieniane niecałe 20 tys. km temu na TRW, więc zostawiam stare. Osłona była rozerwana, wymieniłem na Toprana i znowu pękła, zauważyłem to przy zmianie kół. Teraz mam już kupioną osłonę Lemfordera. Luzu na przegubie drążka ostatnim razem nie wyczułem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A po co końcówkę ściągać, przecież będziesz drążek odkręcał od końcówki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Myślałem nad takim rozwiązaniem, ale zdecydowałem się sciągać końcówkę. Namęczyłem się przy całej robocie, nie obyło się bez przeszkód, ale już po wszystkim.

Taka moja rada, już to zapamiętam, bo to był błąd: trzeba najpierw odkręcić całkowicie nakrętkę trzymającą gałkę w zwrotnicy, a później wybić gałkę. Ja tego nie zrobiłem i przy odkręcaniu tej nakrętki obracała się razem ze stożkiem końcówki. Próbowałem wbijać spowrotem, trzymać gałkę w zwrotnicy żabą, ale nie bardzo pomogło, przy okazji uszkodziłem gwint, co jeszcze pogorszyło sprawę. Ostatecznie uciąłem ten trzpień pomiędzy nakrętką a uchem zwrotnicy i założyłem nową gałkę.

Samo wybicie gałki nie sprawiło problemu. Napierw kilka mocnych uderzeń młotkiem w ucho zwrotnicy, a potem ściągaczem Yato udało się uwolnić końcówkę.

Teraz mam jedną końcówkę drążka TRW a drugą Delphi. Ma ktoś doświadczenie z końcówkami tej firmy? Jak długo wytrzymają?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz mam jedną końcówkę drążka TRW a drugą Delphi. Ma ktoś doświadczenie z końcówkami tej firmy? Jak długo wytrzymają?

 

Wydaje mi się,że obie firmy są w porządku ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

trw jest ok ale delphi nie znam dowiesz sie na czasie jak wymieniles galke jedz na zbieznosc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, w takim razie będę spokojny, od czasu do czasu popatrzę na osłony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności