Skocz do zawartości
k0b3

Zwiększanie się poziomu oleju!

Rekomendowane odpowiedzi

Gość

Z wlasnej jazdy wydaje mi sie ze paliwo do oleju dostaje sie wtedy gdy przerwiemy akcje sterownika . W sensie wypalenia DPF , chodzi tu o utrzymanie odpowiednich warunkow jazdy . Czytalem ,przy pewnym zapelnieniu DPF sterownik podnosi obroty daje paliwo pomiedzy cykle i chce tak jechac 10 minut (60km/h 3 bieg). Jak bardziej zapchany to i moze chciec 30 min takiej jazdy . Tylko policzcie ile bez zdejmownia nogi z gazu by tak przejechal , sporo a u nas wiadomo tlok jak w CHinach na ulicy. Wiec odrywamy noge z gazu , chyba po 3 takich zwolnieniach akcja sie konczy . Nie na nasze warunki takie jazdy. Wiadomo jak leci sie tak 120km/h to podnoszenia obrotow sie nie czuje i samego wypalania . Podobno trzeba jechac ,trasa tak pow. 2.2 tys.obr.min . Wiem bo jak trasa i mniej niz 2 lub rowno czyli 100km/h to dwa razy kolejnego dnia w miescie 70st. silnik i odrazu akcja wypalania . Teraz juz ciskam wiecej niz 100km/h do 140km/h i nie ma tego . To ustrojstwo tak wymyslili ale jakiegos obeznania dla kierowcy nie przewidzieli . Pisalem juz ze powinno normalnie wywalac na MFA komunikat "teraz akcja " i pokazywac co sie dzieje najlepiej jakis wykres ,albo procentowo zapelnienie . A tu eko zaszyfrowana ze nie wiem.

 

Wydaje mi sie ze pomykajac po miescie wiadomo nie bedzie sie leciec 120km/h i pow. 2000 obrotow ,tylko wolniej . Wtedy takie moje odczucia ze jak jezdzi sie samemu zmieniajac biegi mozna przytrzymac na wszystkich obroty ponad 2000 i zredukowac wczesniej . Bo jak wiecie DSG na to nie pozwoli tylko przy 60 da 5 albo 6 , troche przesadzam ale niewiele. Wiec tak sterujac skrzynia odczuwam jakby filtr mniej sie zapychal .

 

Co wy na to ?

 

Raczej nikt sie nie zniecheci do motoryzacji tylko do DPF i samej tej zielonki ekologicznej .

 

Rada moja jak masz DPF to raz na tydzien bagnet w gore .

 

Komputer musi podac wiecej paliwa by temp. spalin sporo wzrosla i basta .

 

Robi to w 3/4 cyklu ,ale nie jestem pewien.

Edytowane przez Gość

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja w weekend byłem w warsztacie zeby odessali troche oleju bo już było grubo ponad stan - powiedzieli ze już rzadki i żeby wymienić (zrobione na nim 11 tys. km) więc za chwile wymienie. Ale fakt że odessali ponad litr! Robie trasy średnio co 2 tygodni i jednak paliwo spływa. Nie ma szans przeciwdziałac temu jak sie jedzie do rpacy i rozpocznie sie proces wypalania filtra.

Z drugiej strony aż takiego problemu nie ma - wystarczy wyskoczyc na trasę, skrzynie na tryb S i 10-15 min potrzymać na obrotach. Chyba ze sie jeździ wyłacznie po miescie to wtedy kicha. Chodź raz filtr oczyścił mi się do 0 jadąc zadupiami z ursynowa do Janek. Obroty były różne (napewno nie 2 tyś cały czas) ale stałem krótko tylko na 2 swiatłach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ja w weekend byłem w warsztacie zeby odessali troche oleju bo już było grubo ponad stan - powiedzieli ze już rzadki i żeby wymienić (zrobione na nim 11 tys. km) więc za chwile wymienie. Ale fakt że odessali ponad litr! Robie trasy średnio co 2 tygodni i jednak paliwo spływa. Nie ma szans przeciwdziałac temu jak sie jedzie do rpacy i rozpocznie sie proces wypalania filtra.

Z drugiej strony aż takiego problemu nie ma - wystarczy wyskoczyc na trasę, skrzynie na tryb S i 10-15 min potrzymać na obrotach. Chyba ze sie jeździ wyłacznie po miescie to wtedy kicha. Chodź raz filtr oczyścił mi się do 0 jadąc zadupiami z ursynowa do Janek. Obroty były różne (napewno nie 2 tyś cały czas) ale stałem krótko tylko na 2 swiatłach.

 

 

O to zerkaj czesciej na bagnecik . Nie pamietam czy nalepki czy w instrukcji jest opis by stan oleju nie byl ponad MAX bo grozi zas.. filtra . Zrozumiale jak oleju ponad stan to wiecej wpada do DPF-a.

 

Wiesz pewnie paliwo nie splywalo by gdyby akcja i dotryski odbywaly sie na trasie , bo wtedy sa idealne warunki . Ale jak zacznie sie w miescie to nie wypala sie cale , mala temp. ,turbina wolniej kreci . Powinno zglaszac ze za tyle km. bedzie czyscic sie chcial i gicio , wylecialo by sie na trase i wdeche ,po problemie . Do tego jakis wskaznik % zapelnienia spadajacego i wszystko , to proste ale komus sie nie chcialo . Moze ktos cos wymysli , bedzie to podlaczone do auta i bedzie widac jak sie tam zapycha i kiedy czyszczenie . Taki osobny wskaznik , jak kiedys kiedys byly takie dodatkowe miarki obrotow .

 

Jedziesz i nigdy nie wiadomo kiedy obroty wzrosna , a jak juz beda wieksze to korki i inne slimaki na drodze .

 

Na S to jeszcze nie robilem , jakos te wysokie obroty mi nie pasuja .

 

Wlasnie co do tego ze filtr na 0 ci sie wyczyscil , to DPF czysci sie tez przy rownej jezdzie /predkosci . Wcale nie trzeba szalec z predkoscia ,wiadomo ze to proces wolniejszy niz przy akcji sterownika . Ale tez jak widac skuteczny , tak mi sie wydaje .

Tylko ze gdzies tu pisali ze nie maja problemow z DPF jak co zmiana biegu wiecej niz 2tys.obr. i na trasie wiecej niz 2tys.obr. Mysle ze to i to jakos pomaga , a napewno rowna jazda po niezapchanej drodze .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich.Mam ten sam problem czyli zwiększający się poziom oleju ale nie mam filtra DPF.Sprawdzam poziom oleju dosyć regularnie więc nie dopuściłem do przekroczenia stanu maksymalnego ale jego gęstość zostawia wiele do życzenia.Przy gwałtownym przyspieszaniu auto puszcza ciemną chmurkę więc oprócz tego prawdopodobnie mam olej w paliwie.Dzisiaj byłem w serwisie VW żeby wymienić filtr paliwa,ale mechanicy powiedzieli że nie warto bo prawdopodobnie mam do wymiany uszczelniacze pompowtrysków,czyli tak jak podejrzewałem:dolamam.Mam nadzieję że to pomoże...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam.miałem identyczny problem tylko że w audi a4 2.0 tdi. wymienili uszczelniacze i przeczyścili pompowtryskiwacze-po problemie(i autem nie trzęsie)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Dzisiaj odebrałem auto z serwisu,wymienili mi pompę dwufunkcyjną no i oczywiście olej,filtr oleju i filtr paliwa.Mam wrażenie że silnik jakby inaczej pracuje.Pojeżdżę trochę i sprawdzę jakie są efekty tej wymiany.Mam nadzieję że ten problem mam już za sobą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może trochę nie w temacie,ale kiedyś miałem nadmiar oleju jak jeżdziłem na oleju bio diesel.To coś roślinne co tam dodają to nie zawsze chce się spalac za dobrze i też z cylindrów dostaje się do oleju i potem zamiast oleju ubywac to przybywa i cisnienie spada.Trzeba uważac na te wszystkie niby ekologiczne wynalazki.Nie służą one na pewno dla silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Może trochę nie w temacie,ale kiedyś miałem nadmiar oleju jak jeżdziłem na oleju bio diesel.To coś roślinne co tam dodają to nie zawsze chce się spalac za dobrze i też z cylindrów dostaje się do oleju i potem zamiast oleju ubywac to przybywa i cisnienie spada.Trzeba uważac na te wszystkie niby ekologiczne wynalazki.Nie służą one na pewno dla silnika.
Na klapce wlewu paliwa w B6 pisze jak byk na czerwono"nie wlewać biodiesla",czy się może mylę?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Na klapce wlewu paliwa w B6 pisze jak byk na czerwono"nie wlewać biodiesla",czy się może mylę?

 

Nie mylisz sie .

Tylko kolega ktry nie napisal w jakim aucie .

Moze jest jakis silnik w B6 przystosowany do takiego paliwa .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy jest.Miałem na myśli 110 konny tak zwany kibel z ursusa na pompie z B5.W tym to pojeżdzie mi przybywało oliwy jak jeżdziłem na bio.Do aktualnego to bym się nie odważył tego lac.Bls to nawet na dobrym paliwie nie chce jeżdzic normalnie,a co dopiero na eko wynalazkach.To prawdopodobnie najgorszy i zarazem ostatni 1,9 jaki VW wymyślił.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Nie wiem czy jest.Miałem na myśli 110 konny tak zwany kibel z ursusa na pompie z B5.W tym to pojeżdzie mi przybywało oliwy jak jeżdziłem na bio.Do aktualnego to bym się nie odważył tego lac.Bls to nawet na dobrym paliwie nie chce jeżdzic normalnie,a co dopiero na eko wynalazkach.To prawdopodobnie najgorszy i zarazem ostatni 1,9 jaki VW wymyślił

 

Czyli to B5 a nie B6 byl z tym wiekszym stanem oliwy ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

No i dlaczego auto tylko zglasza brak oleju , to dla tych co maja DPF. Powinno tez zglaszac nadstan ,a nie pocichu zabijac filtr . Ech ta ekologia , ja stan sprawdzam czesto ,a odessac mozna samemu . Nie trzeba wcale odkrecac sruby spustowej , tylko elastyczna rurka i strzykawa .

 

No i moglo by to i inne takie tam byc pokazane na MFA jak tu http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?p=731983#post731983 .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No cóż panowie. Ja jeżdżę w stosunku pół na pól (trasa miasto) z DPF- nem nie miałem do tej pory problemu. Jeżeli wsiadam w auto rano to robię ok 55 km z czego 10 miasto reszta trasa, w weekendy więcej mam jazdy po mieście, ale ok. Mimo, że mam LL service to co 30 tys jeżdżę do serwisu, a olej wymieniam co 15 tys. I jest to układ idealny, bo mimo iz wymieniam częściej to i tak zlewam więcej oleju niz wlewam.zalewam idealny środek stanu po dokładnym spuszczeniu, a zlewam maks stanu wiec i tak nie jest źle!!

Poza tym Kto kupuje diesla z DPF-em do jazdy w mieście!!!. Uważam tylko benzynę do miasta, a jak raz w miesiącu ktos leci 800 km to stosując eco driving jest w stanie dużo oszczędzić!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
No cóż panowie. Ja jeżdżę w stosunku pół na pól (trasa miasto) z DPF- nem nie miałem do tej pory problemu. Jeżeli wsiadam w auto rano to robię ok 55 km z czego 10 miasto reszta trasa, w weekendy więcej mam jazdy po mieście, ale ok. Mimo, że mam LL service to co 30 tys jeżdżę do serwisu, a olej wymieniam co 15 tys. I jest to układ idealny, bo mimo iz wymieniam częściej to i tak zlewam więcej oleju niz wlewam.zalewam idealny środek stanu po dokładnym spuszczeniu, a zlewam maks stanu wiec i tak nie jest źle!!

Poza tym Kto kupuje diesla z DPF-em do jazdy w mieście!!!. Uważam tylko benzynę do miasta, a jak raz w miesiącu ktos leci 800 km to stosując eco driving jest w stanie dużo oszczędzić!!

 

Czyli raz olej wymieniasz ty a raz ASO , co 15tys.km ?

Bo wiesz w ASO to nie pitola sie z tym i odkreca zaraz zakreca i gitara . Nie czekaja na ostatnie krople .

Zalewasz srodek stanu (napisu max) ?

A bagnet przez te 15tys.km wyjmujesz ?

Jasne ze zlewasz wiecej oleju , bo wraz z resztka niespalonego ON. Wypalen inicjowanych przez sterownik nie da sie uniknac , jedynie chyba ich czestotliwosc moze byc inna .

Na atrapie po otwaricu maski jest naklejka ,pisze tam ze za wysoki stan oleju moze uszkodzic DPF , bo bedzie sie tam walilo go wiecej .

 

 

"Poza tym Kto kupuje diesla z DPF-em do jazdy w mieście!!!. "

 

Wiesz nie wszyscy tyle wiedza ,sa nieswiadomi na swiecie . Lub swiadomi po czasie (zakupie).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zalewam polowe stanu tzn miedzy min a max czasami nawet staram się delikatnie poniżej środka stanu. a jak zlewam po 15 tys to mam z reguły prawie max. Jeżeli sam wymieniam to staram się czekać aż ścieknie jak najwięcej (nigdy całego się nie zleje), później zalewa ok 3,2 l odpalam nie chwile pochodzi, rozrzuci i przetłoczy przez filtr czekam chwile aż spłynie, kontrola i uzupełnienie do w/w stanu. Na następny dzień rano z reguły re-kontrola,Sposób jazdy i eksploatacji powoduje ze przez następne 15 tys nie muszę pod maskę zaglądać, aczkolwiek staram sie co 5 tys kontrolować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jaki przebieg ma ten samochód i czy od nowości też przybywał Ci olej ??

 

Przy zimnym silniku mogłyby cząstki paliwa nie dokonca odparowywać, osadzać sie na sciankach cylindra i przedostawac do oleju, ale w takich warunkach ECU nie przeprowadza procesu regneracji DPFa , tylko podczas nagrzanego silnika, wiec z teoretycznego punktu widzenia nie bardzo mi pasuje to co tutaj piszecie ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
zalewam polowe stanu tzn miedzy min a max czasami nawet staram się delikatnie poniżej środka stanu. a jak zlewam po 15 tys to mam z reguły prawie max

 

To wszystko tlumaczy , tylko silnik przez iles tam km ma malo tej oliwy .instrukcja mowi ze stan na napisie max powinien byc .Oleju to napewno mniej lejesz niz 3,2 ,do BMP wchodzi 4 L i jest praktycznie max . Wiec jak lejesz 3,2L to juz by byl wiekszy stan niz polowa ,nie mowiac o dolewkach do tego stanu po wlaniu 3,2L .Chyba lejesz 1.5L i potem dolewki.

 

O a myslalem ze jak auto na trasach to oleju nie przybywa .

 

---------- Post added at 02:18 ---------- Previous post was at 02:04 ----------

 

Przy zimnym silniku mogłyby cząstki paliwa nie dokonca odparowywać, osadzać sie na sciankach cylindra i przedostawac do oleju, ale w takich warunkach ECU nie przeprowadza procesu regneracji DPFa , tylko podczas nagrzanego silnika, wiec z teoretycznego punktu widzenia nie bardzo mi pasuje to co tutaj piszecie

 

No tak piszesz zrozumiale i zgadzam sie z toba . Sterownik rusza po 70 st. plynu chlodnicy.Ja to tak rozumiem ,jednak nie chodzi o odparowanie tylko o spalanie . Wydaje mi sie ze jesli my nie dostosujemy jazdy do potrzeb sterownika-DPF, to jest zbyt mala temp by tyle paliwa wypalic . Pozatym dzieje sie tak jak akcja zostaje przerwana ,korki i inne polskie normalki .To dodatkowe paliwo jest podawane jakos miedzy cykle ,a jak to wyglada i kiedy to sie odbywa to nie bede zmyslal .Slowem nieudana , niezakonczona procedura i ON do oleju leci .Predzej ON do dolu spadnie ,niz poleci do gory.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zalewam polowe stanu tzn miedzy min a max czasami nawet staram się delikatnie poniżej środka stanu. a jak zlewam po 15 tys to mam z reguły prawie max.

 

Dziwi mnie trochę to że zwiększanie się poziomu oleju uznajecie za takie oczywiste.Przecież po dodaniu ON czy czegokolwiek innego do oleju traci on swoje parametry więc nie spełnia do końca swojej roli.Jak wiadomo ON wypłukuje i czyści więc nie wiem czy to jest takie zdrowe dla silnika,np. dla panewek?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Dziwi mnie trochę to że zwiększanie się poziomu oleju uznajecie za takie oczywiste.Przecież po dodaniu ON czy czegokolwiek innego do oleju traci on swoje parametry więc nie spełnia do końca swojej roli.Jak wiadomo ON wypłukuje i czyści więc nie wiem czy to jest takie zdrowe dla silnika,np. dla panewek?

 

To sliska sprawa ,ciebie nie dotyczy jak widze bo w 2005 to byla opcja .Tak wymyslili ekolodzy z de VW nikt inny .Widzisz sam ze ON wszedzie sie wcisnie wiec nie ma sie co dziwic jak podana jest jego wieksza ilosc (a warunki wypalania DPF nie te ),choc normalnej ilosci silnik nie spala calkiem. Bo z tej nie dopalonej powstaja sadze i syfy. A jesli by on tak czyscil to pompki i filtr oraz pompa w zbiorniku by nie szwankowala . No moze jakies syfy z polskiego On ale to nie wszystko .Oczywiscie kiepski material moga miec te pompki i konstrukcje ,ale jakies szlamy je brudza .

 

Przy DPF pozostaje kontrolowac poziom i czesciej wymieniac olej co jakies 10000tys km . Albo to wywalic w diably .

 

Pomysl ile jest takich osob ktore maja wymiane LL ,w polsce to co jakies 24000tys km. wychodzi i nie wyjmuja bagnetu tylko smigaja z nadstanami przy DPF.

Edytowane przez Gość

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

Czy nie majac LL tylko co 10000-15000 tys/km wymiane oleju .

Mozna gdzies w vagu sprawdzic jakosc oleju . Zczytac co tam wybadal ten czujnik gestosci oleju co daje znak do mymiany oleju przy LL.

Oraz gdzie to tam jest ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności