Skocz do zawartości
Gość rt7570

Doradzcie jaki wybrać silnik do passata ?

Rekomendowane odpowiedzi

A co tak trudno dorwać Passata z tym silnikiem? Tak krótko ten silnik produkowali?

Krótko, bo tylko 96 i początek 97 roku. 1Z-ów jest masę, ale AFN-ów jest niewiele. Do tego jeszcze trafić zadbany egzemplarz, to już masakra...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1Z-ów jest masę

A coś więcej o tym silniku, coś z nim nie tak?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A coś więcej o tym silniku, coś z nim nie tak?
Nie, skąd. Rozchodzi się o to że AFN jest po prostu mocniejszy (110KM), gdzie 1Z ma "tylko" 90KM. AFN jest takim trochę 'rarytasem' w B4 ;) No i zazwyczaj jeśli był już AFN to i wyposażenie było godne silnika :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ABF długo był produkowany?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A ABF długo był produkowany?

Z tego co się orientuję (pewności nie mam) to 94-96, ale mimo to mało tych autek jest :(

 

---------- Post added at 16:27 ---------- Previous post was at 16:25 ----------

 

Znalazłem właśnie info w jakich autach był montowany ABF i w jakich latach :D

 

VW Golf III GTI 16V (1H) 08/92-12/97

 

VW Passat B4 (35i/3A) 10/93-05/97

 

Seat Cordoba 07/96-06/99

 

Seat Ibiza 07/96-06/99

 

Seat Toledo 03/94-03/99

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Seat Ibiza 07/96-06/99

No w tym nadwoziu to normalnie "pocisk" musi być:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam ABFa 2.0 16V 150KM i jestem strasznie zadowolony.gaz świetnie działa i przesada było stwierdzenie że nie wychodzi siez kanału mając ABFa.Wręcz przeciwnie-ani razu nie musiałem nic robić przy nim z powodu jakiejś awarii.Na bieżąco aby wymiana części eksploatacyjnych i płynów i można sie cieszyć naprawdę przyzwoitymi osiągami i w miarę niskim spalaniem10-11L LPG w cyklu mieszanym przy jeździe naprawdę dynamicznej.A ABF daje dużo wiecej frajdy z jazdy niż 1.6 czy 1.8:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja posiadałem Golfa II 1.8 RP i potrzebny mi był większy samochód (kombi). Gaz odpadał gdyż potrzebna mi była cała przestrzeń ładowna a butla czy zapasówka stanowiła by problem. Więc myślałem o Passat B4 w benzynie 2.0 ... gdyż 1.8 miałem i te 90PS nie robiło w Golfie furory a pasek ma większą budę. Gdy "objeżdżałem" auta z takimi jednostkami benzynowymi to mi się trochę odechciało bo niby posiadały 115PS to jakoś ciężko było to odczuć(pewnie były już zbyt wychodzone:p). Na samym końcu oglądaliśmy paska z motorem 1.9 TDI 90PS... teściu mi go zasugerował, autko wyglądało spoko: klimatronik, szyberdach, elekrtyczne szyby i lusterka itp. ale ta jednostka napędowa mnie napawała lękiem przecież to będzie "muł"(byłem bardzo sceptycznie nastawiony do jednostki diesel). Cała rodzinka wsiadła na jazdę próbną i okazało się że jednak nie taki "muł" z niego i do 110km/h śmiga całkiem nieźle. a tyle mi wystarczy, gdyż tam gdzie się poruszam to można śmigać do 100-wki. Staram się jeździć rozważnie i ekonomicznie, a prędkości rzędu 180km/h są mi zbyteczne. Jeśli trzeba wyprzedzić jakieś tico-cienko które się ślimaczy 70km/h to nie ma najmniejszego problemu. Co dziwne mój pasek zostawia w tyle Golfa III z tym samym motorem i młodszego o dwa lata(zadbany). Nie ma co się trzymać tabeli producenta gdyż w realu to trzeba wsiąść i się przejechać a nie liczyć kucyki i "suche" dane bo można się zdziwić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

polecam 2.0 od ponad roku jest moją własnością i powiem, że mocy pod maska nie brakuje przbieg ponad 220 000 i daje rady, zero problemów z silnikiem-oby nie przechwalić

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam nie bede nikogo na mawial na 1.6 ahl ale jesli chodzi o jazde nie nazekam mialem wczesniej astre g i 62 konie wiec nie opowiadajcie ze 100koni to nie auto co do spalania wiele osob lacznie zemna nie wie ze trzeba raz na rok wymienic czujnik temperatury przyklad przy minusowych tem spalanie mojego paska na zbiorniku z otpowietrzenie po sam korek 312kilometrow na zbiorniku i zapala sie rezerwa tydzien temu wymienilem czujnik i okazało sie ze te same trasy i przy normalnej jezdzie krecac do 3,5 do 4 tys obr i robie na zbiorniku 568 i zapala sie rezerwawiec milo jestem zdziwiony nie namawiam i nie odradzam podkreslam ze caly czas po miescie pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bierz 1,8 napewno mniej spali, passat to duże autko coś musi go napędzić a silniki 1,6 to są ok ale w małych autkach, pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

bierz diesla i tyle

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Posiadam 2e z przebiegiem 318 tys. Zagazowany. Spala w miescie ok 12. W trasie przy 130 ok 9 gazu. Mocy nie brakuje, choc wyscigowka to nie jest. Silnik wytrwaly. Moga pojawic sie tylko problemy z czujnikami na nim. Polecam 2.0 8v.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1.8 ABS jest chyba najlepszy. Albo 2.0 ale 8 zaworów bo z 16 bywają problemy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja też polecam 2e bdb motor jak dla mnie z tamtych lat u mnie spalanie wychodziło 8,5-11 max

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

koles juz ma chyba metlik w glowie bo gdyby wyczytal wszystkie posty to zostaly mu doradzone wszystkie silniki jakie wystepowaly w passacie. napierw odpowiedz sobie na b. ale to b. wazne pytanie. czy ma byc moc, czy ma byc eko, czy ma byc kompromis?? i dopiero pytaj jaki silnik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ten co jeżdzi dizlem ....bleeee
Ale co do czego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

serwus

jako posiadacz dwoch paskow co widac w podpisie chyba musze zabrac glos.Jezeli popatrzymy do parametrow to od silnika 1.6 100KM lepsze przyspieszenie ma tylko VR6,wiec nie mowcie ze jest cienki.Co do spalania to do 120km/h 1.6 pali mniej a przy 90 tylko 8l/100km.Obydwoma passatami jezdze ta sama trasa.Pod gorke przy 120km/h ABS zwalnia i musze wrzucic czworke to utrzyma predkosc ale o wyprzedzaniu nie mam co myslec.W AEK wkladam czworke i zamykam budzik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jako posiadacz dwoch paskow co widac w podpisie chyba musze zabrac glos.Jezeli popatrzymy do parametrow to od silnika 1.6 100KM lepsze przyspieszenie ma tylko VR6,wiec nie mowcie ze jest cienki.Co do spalania to do 120km/h 1.6 pali mniej a przy 90 tylko 8l/100km.Obydwoma passatami jezdze ta sama trasa.Pod gorke przy 120km/h ABS zwalnia i musze wrzucic czworke to utrzyma predkosc ale o wyprzedzaniu nie mam co myslec.W AEK wkladam czworke i zamykam budzik.

kolego niektórych nie przekonasz poczytaj sobie od 4 strony.Niektórzy nie wiedzą ile nawet to ma koni a co dopiero jakie osiągi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności