marek29 Zgłoś #141 Napisano 13 Czerwca 2011 Witam zrobiłem moda z zegarami tak jak zapodałeś marek29 niby wszystko jest ok ale ikonka od drzwi świeci cały czas nie ważne czy drzwi są zamknięte czy otwarte brzęczyk od świateł działa jak powinien. Licznik to .920826 . Zmiana eprom licznika na np. 927 powoduje def. na liczniku czy jest na to jakieś lekarstwo czy tych liczników nie da rady zrobić? Witam Ale napisz coś więcej.W podpisie masz "nie passat" ,jakie zegary ,jakie auto. To jest forum Paska (VAG) i nikt cię nie zbanuje jak napiszesz Golf,Skoda Seat itd. A sporo to ułatwi... Pozdrówki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darson 200 Zgłoś #142 Napisano 15 Czerwca 2011 panowie czy niedziałający prędkościomierz i szalejące od czasu do czasu kontrolki na desce to może być wina całych zegarów ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mcaris Zgłoś #143 Napisano 16 Czerwca 2011 Więc tak moje auto seat leon 2000r wcześniej miałem zegary 01m920800A . Po wykonaniu "zabiegu" ( Wymieniłem zegary na 3b0920825) wlutowania oporników i diody kontrolka zaczeła świecić zaraz po przekręceniu kluczyka i wyświetla się napis o otwartych drzwiach mimo że są zamknięte .Fajnie że działa funkcja brzęczyka to jest to czego mi brakowało czyli połowicznie działa u mnie ten mod Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marek29 Zgłoś #144 Napisano 17 Czerwca 2011 arek Skoro działa brzęczyk to na pewno elementy wlutowałeś prawidłowo. Nie wiem co robiłeś ? Zmieniałeś wsad zegarów ,czy tylko zrobiłeś adaptację immo/przebiegu ? Generalnie Seat ma taką samą strukturę eprom jak Golf która różni się od Passata. Np. w Golfie jest jeszcze identyfikacja otwartej klapy tylnej-w pasku ta funkcja nie działa. Jeżeli masz ori. wsad z paska to może być problem. Jeżeli masz zgrany wsad ze swojego auta (stary) to wyślij mi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mcaris Zgłoś #145 Napisano 19 Czerwca 2011 (edytowane) Marek wsad mam od golfa 1j5920826 bo na oryginalnym wsadzie paska nie pokazuje temp. Kontrolka otwartej klapy u mnie jest, działała odrazu po przełożeniu zegarów bez żadnej "rzeźby" podeśle ci wsad który mam obecnie w zegarach p.s. jak wysyła się załączniki na pw?? Edytowane 19 Czerwca 2011 przez mcaris Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mcaris Zgłoś #146 Napisano 21 Czerwca 2011 (edytowane) Marek to ten wsad seat.rar Edytowane 21 Czerwca 2011 przez mcaris Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dawid2512 Zgłoś #147 Napisano 22 Czerwca 2011 witam! koledzy zabezpieczcie dobrze swoje passaty od kradzieży, to jest dobry link http://www.zeder.pl/ zobaczcie sobie,mi właśnie w miniony weekend ukradli spod domu w warszawie paska b5 lift,znowu ruszyła akcja na passaty,pozdrawiam i uprzedzam!!! ---------- Post added at 19:14 ---------- Previous post was at 19:12 ---------- czasami warto zainwestować i nie stracić za wiele, a wiem co mówie,przekonałem się na własnej skórze!!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GRZECHHH Zgłoś #148 Napisano 23 Czerwca 2011 Piszę odnośnie kontroli otwartych drzwi na pinie nr. 21 Licznik od Bory/Golfa o nr 1J5 920 846 C ma ta funkcje uaktywnioną fabrycznie. W liczniku 3B0 920 846 A po obsadzeniu brakujących elementów i zmianie komórki pod adresem #1EF wszystko działa prawidłowo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
1ufo Zgłoś #149 Napisano 28 Czerwca 2011 Witam mam pytanko . ''marek29'' a jakie rezystory należy wlutować bo w schemacie masz napisane, że dioda dowolna, rezystor 100k i rezystor 5,1k natomiast na zdjęciach jest dioda dowolna, rezystor 100k i rezystor 1,2k no i własnie nie wiem co mam kupić Mam nadzieje, że jako laik w elektronice poradzę sobie z przylutowaniem tych elementów. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marek29 Zgłoś #150 Napisano 28 Czerwca 2011 Sorki,ja zapierdzieliłem..... W zegarach przed-liftowych jest (132) czyli 1,3k ,ja założyłem 1,2k (norma). Zaraz poprawię. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
deny Zgłoś #151 Napisano 5 Lipca 2011 marek29, wielkie dzięki, za opis i zapewne ogrom pracy,którą sięchciałeś podzielić na forum w sprawie uaktywnienia brzęczyka od świateł i wyświetlania otwartych drzwi, ale przede wszystkim pracy nad oprogramowaniem licznika. Moje autko to Passat 1.9 TDI z 2000 r. ATJ, zmieniłem licznik z 1/2 fisa na full i się troche załamałem, bo po wymianie było mniej funkcji, jak przed wymianą. Dzięki temu forum i marek29 mam naprawdę to czego oczekiwałem. Wielkie dzięki za pracę wielu potrzebującym na tym forum pomocy. Pozdrawiam deny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gregoryyy Zgłoś #152 Napisano 20 Lipca 2011 (edytowane) To na pewno jest VDO?U znajomego w G4 jest zegar AX i to jest Motometer ,albo Bosch (nie pamiętam?). ---------- Post added at 23:18 ---------- Previous post was at 22:58 ---------- A tu napisałeś 929. To gdzie się pomyliłeś? 929 czy 829 ? ---------- Post added at 23:21 ---------- Previous post was at 23:18 ---------- Było gdzieś na forum.Vagiem się nie da,ale ja edytowałem komórkę w eepromie. Jutro poszukam ,dam znać. http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?p=542189#post542189 6. korekcja economy fudge factor. jest to korekcja wskazan fis ile nam nasz pasacik zużywa paliwka. czasem te dane róznią sie od tego co jest w rzeczywistości wiec jak komuś to przeszkadza może sobie poprawić. W komórce $145 mamy wartosc 100 (64 hex), zmieniając np. na 50 (32 hex) fis bedzie pokazywal o polowe mniejsze spalanie. Ja wlasnie w temacie zmiany spalania..troche dziwnie wyglada srednie spalanie na poziomie 4.8 litra:)Mam zmieniona glowice pompy na 12 i vag commandera,bylbym wdzieczny za rade co zmienic w sofcie zeby pokazywal spalanie o 20% wieksze:)Ktora to jest ta komorka $145 w vag commanderze? Edytowane 20 Lipca 2011 przez Gregoryyy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jakub572 Zgłoś #153 Napisano 21 Lipca 2011 Witam Panowie nie bardzo rozumiem u mnie wszystko działa lepiej lub gorzej temp. troszkę oszukuje 1,5 st ,średnie spalanie 0,3l/100km to mi nie przeszkadza ,ale nie działa tylko powiadomienie o nie zgaszonych światłach, chociaż wcześniej działało. miałem licznik3b0920802ax teraz mam 3b0920825 .Moje pytanie brzmi czy coś żle zrobiłem przy przełożeniu: czy w moim przypadku wystarczy(trzeba) wlutować diodę i rezystor i przepiąć piny.proszę o pomoc w wyjaśnieniu zjawiska. Podkreślam że oba zegary były xx920xx.dzięki: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gregoryyy Zgłoś #154 Napisano 21 Lipca 2011 Sam sobie odpowiedziales;)Lutowanie i edycja wsadu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jakub572 Zgłoś #155 Napisano 21 Lipca 2011 Dzięki za wypowiedż . Myślę że z lutowaniem dałbym sobie radę ale z wsadem jestem za cienki:niekumam,poza tym mam zwykły kkl więc też pewnie jest za cienki.Wsad eprom -nigdy tego nie robiłem ale z chęcią bym spróbował gdyby to co mam wystarczyło i jak by dobry i cierpliwy nauczyciel mnie pokierował:wstyd.Tak więc jeżeli ktoś ma troszkę cierpliwości i chęci to pomoc bardzo mile widziana . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mcaris Zgłoś #156 Napisano 23 Lipca 2011 Witam Jakub jak by co to służę pomocą mam kabelek żeby można było wsad zmienić jestem ciekawy czy u ciebie ruszy ja mam taki sam licznik wlutowałem to co trzeba brzęczyk jest tylko z ikonką drzwi jeszcze walcze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
javor1500 Zgłoś #157 Napisano 23 Lipca 2011 Witam, Mam (właściwie miałem) b5 bez can a teraz mam b5 z pół canem i 1/2 fis "920" Ładnie to wygląda i odwialiście kawał dobrej roboty. Oczywiście zostało jeszcze do zrobienia brzęczyk świateł i otwartych drzwi. Nie mam kontrolki od tempomatu ale jak już rozbiorę zegary to i to zrobię. U mnie również po wymianie sterownika na xxxxGA wzrosła dynamika auta. Teraz planuję podłączyć CAN pod AB oraz wymienić moduł komfortu. W dalszej kolejności instalacje ASR oraz kurtyn powietrznych. Z łatwiejszych rzeczy to założę sobie czujniki stanu okładzin hamulców. Może jest ktoś chętny z okolic Lublina do takich eksperymentów lub do podzielenia się doświadczeniami w którejś z wyżej wymienionych kwestii? Pozdrawiam Michał Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mcaris Zgłoś #158 Napisano 24 Lipca 2011 Oj kolego widzę ambitne przedsięwzięcie ale super powodzenia w modach Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
javor1500 Zgłoś #159 Napisano 24 Lipca 2011 (edytowane) Zacznę od sprawy z tempomatem.. Mam fabrycznie dołożony tempomat. W starych zegarach (919) brak było kontrolki po jego włączeniu (tempomat działał). Teraz, kiedy jest już "troche" CAN w aucie i zegary 920 od b5fl, zastanawia mnie jak to jest z tą kontrolką tempomatu. Jak robiłem test zegarów (Output test), to brak było tam tej kontrolki (nie było nawet o niej wspomniane na przycisku w VAG'u a co dopiero mówić o wyświetlaniu na zegarach). W którymś temacie, POGROMCA wypowiadał się, że info do kontrolki tempomatu idzie po CAN ze sterownika silnika (o ile dobrze pamiętam). W sumie wyłączyłem kodowanie w CAN GATEWAY żeby pozbyć się ikonki błędu poduszek. Muszę jeszcze sprawdzić czy po włączeniu kodowania CG będzie pokazywała się kontrolka tempomatu. Ma ktoś z tym jakieś doświadczenie? Czy są jakieś zegary od b5fl w których nie było kontrolki tempomatu? Ewentualnie, w ostateczności można by sprawdzić tarcze zegarów. Jeśli jest tam piktogram tempomatu, można by wstawić diodę, znaleźć jakiś wolny i nieobsadzony pin we wtyczce zegarów, poprowadzić masę od manetki tempomatu i podłączyć się pod zero zegarów. Co o tym myślicie? A o to licznik..[ame]http://www.youtube.com/watch?v=_cJK9_6N1lY[/ame] Edytowane 24 Lipca 2011 przez javor1500 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marek29 Zgłoś #160 Napisano 24 Lipca 2011 Spoko ,że patent się sprawdza. Obecnie przerabiam ECU z serii ..018X na ...012X ,czyli pełna obsługa przez odb. Na razie na "przejścówce" ale wszystko działa. Jak będę pewny wszystkiego to napiszę nowy temat. Ps.kontrolka tempomatu działa na zegarach po-liftowych. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach