jarucki Zgłoś #41 Napisano 21 Maja 2010 Wiadomo, że kluczyki bym musiał zmienić bo jest immo3 immo2 gada z immo3 więc podstawowe pytanie jakie masz immo! 97 może masz immo1 Przepinanie kabli z climatronika pod zegary (temp. zewnętrzna) Też mnie to czeka ale może by przełożyć cały panel od climatronica Nie było by info o otwartych drzwiach i "brzęczka" zapalonych świateł (można by było podmienić moduł komfortu i sterowniki w drzwiach ) Brzeczyka nie ma co do Modułu Komfortu to Hardcore wg mnie i kolejne koszta Moduł + kluczyki (w sensie piloty) i Ciort go wie co jeszcze Teraz np. nie mam (i nie miałem) info o kończących się klockach hamulcowych a fajnie by było to sobie podłączyć no możesz to sobie zrobić wystarczy pociągnąć kabelki i przekodować licznik Generalnie jak będziesz miał zegary od 3BG 1/2FIS to jeszcze względnie, ale nie wiem jakby to działało z pełnym FISem, ale to niech Mistrz Tematu Marek29 się wypowie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gbels Zgłoś #42 Napisano 21 Maja 2010 (edytowane) No Paweł i Marek tak mi smaka narobiliście tym kompem że za dobyłem go i to nawet nie drogo bo aż całe 240 zeta. Teraz tylko czekam na dostawę wlutuję podstawki do kości z czytam ze starego kompa sofcik i wgram go do nowego sterownika z CANem, a stary komp sprzedam to koszta powinny się zwrócić z nawiązką. A później sprzedam rarytasik zegary z FIS bez CANa. Odezwę się po przeprowadzonej operacji. Edytowane 22 Maja 2010 przez Majcin Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarucki Zgłoś #43 Napisano 22 Maja 2010 (edytowane) No Paweł i Marek tak mi smaka narobiliście tym kompem że za dobyłem go i to nawet nie drogo bo aż całe 240 zeta. Teraz tylko czekam na dostawę wlutuję podstawki do kości z czytam ze starego kompa sofcik i wgram go do nowego sterownika z CANem, a stary komp sprzedam to koszta powinny się zwrócić z nawiązką. A później sprzedam rarytasik zegary z FIS bez CANa. Odezwę się po przeprowadzonej operacji. Gebels !!! to teraz sobie lepiej siądź! z Virusikiem nie będzie tak łatwo! Wiem co mowie:D Po przełożeniu Kości ze starego ECU do Nowego i podłączeniu licznika z CAN (mowa o 3BG z 3B nie testowane) obrotomierz nie działa!!! po za tym wywala też inne błędy, auto uruchamia się normalnie! Więc uderz do osoby która pisała Ci Program w celu przeróbki softu! ja na swój czekam, jak na razie jest seria 110PS Edytowane 22 Maja 2010 przez jarucki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gbels Zgłoś #44 Napisano 22 Maja 2010 Gebels !!! to teraz sobie lepiej siądź!z Virusikiem nie będzie tak łatwo! Wiem co mowie Paweł czytałem już to- - po zmianie kości z pamięcią (tych z virusem) brak częściowej komunikacji z licznikiem! (wyświetla dodatkowo błąd związany z świecami żarowymi, nie działa obrotomierz) [też to zrobienia, wizyta u Tunera] na razie przetestuję na zegarach XXX919XXX a jak zamienię na XXX920XXX to będę kombinował. Ale dzięki za przypomnienie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ArkadiuszB Zgłoś #45 Napisano 22 Maja 2010 immo2 gada z immo3 więc podstawowe pytanie jakie masz immo! 97 może masz immo1 Immo2 ale może by przełożyć cały panel od climatronica Co masz na myśli pod hasłem "przełożyć cały panel" ? Czyżby była możliwość wyświetlania na fisie wszystkich info od climatronica ? - chyba bujam w obłokach ... hehh Brzęczyka nie ma co do Modułu Komfortu to Hardcore wg mnie i kolejne koszta Moduł + kluczyki (w sensie piloty) Z tym się zgodzę nie przeszkadzała by mi zamknięta bryła przy otwartych drzwiach. Chyba wstawię licznik od 3BG z pełnym i zobaczę co będą za "awarie". W najgorszym wypadku nie będą wyświetlane jakieś info ale odpale autko Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gbels Zgłoś #46 Napisano 25 Maja 2010 (edytowane) Po zmianie sterownika nie mogę uruchomić tempomatu. Kodowanie ECU nic nie pomaga. Reszta działa bez zarzutu, oprócz tych błędów --- 18044 - Powertrain Data Bus: Missing Message from Airbag Controller P1636 - 35-10 - - - Intermittent 18058 - Powertrain Data Bus: Missing Message from Instrument Cluster P1650 - 35-00 - - z tym że ten drugi idzie wykasować. Mowa oczywiście o zegarach xxx919xxx. Potwierdzam troszeczkę lepiej się zbiera. Pytanie, teraz od ECU podprowadzę 2 kable CAN do zegarów i czy łączyć je równolegle z tymi w złączu OBD. Jak to wygląda w oryginale? Co do sterownika poduszek to trzeba sprawdzić czy ten mój stary analogowy będzie się pokrywał z pinami tego z CANem a dokładnie czy wystarczy też zamienić sterowniki i podprowadzić 2 kabelki od CANa. Ktoś coś już rozglądał się w tej sprawie? -------------------------------------------------------------------------------------------- Tempomat już działa, widocznie kość była nie dociśnięta w podstawkę. Edytowane 27 Maja 2010 przez gbels Dopisanie tekstu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukasz3k Zgłoś #47 Napisano 25 Maja 2010 Cytat:Napisał ArkadiuszB Zobacz post Nie było by info o otwartych drzwiach i "brzęczka" zapalonych świateł (można by było podmienić moduł komfortu i sterowniki w drzwiach ) Brzeczyka nie ma co do Modułu Komfortu to Hardcore wg mnie i kolejne koszta Moduł + kluczyki (w sensie piloty) i Ciort go wie co jeszcze Moduł komfortu, silniczki w drzwiach, piloty, wtyczki w modułach 1C0 są deczko inne, zmiana kabelków we wtyczkach(różnią się piny) i podciągniecie CANa pod zegary. Jest druga opcja dolutowanie na pcb zegarów diody i jednego rezystora będzie brzęczyk i informacja o otwartych drzwiach kierowcy i tylnej klapy. Nie jestem pewien czy w przypadku eepromu zegarów od Passata nie ma potrzeby aktywowania jakimś bajtem tego. Robiłem to w Borze. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
yunivers Zgłoś #48 Napisano 25 Maja 2010 a jak jest z benzynką? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marek29 Zgłoś #49 Napisano 25 Maja 2010 IMMO3 z IMMO2 jest zamienne "w dół".Wszystko kodujesz normalnie jak w IMMO2. Musisz tylko zmienić sterownik AB jak chcesz mieć kontrolkę. Bez zmiany też działa ,ale nie ma sygnalizacji AB. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ArkadiuszB Zgłoś #50 Napisano 27 Maja 2010 Jest druga opcja dolutowanie na pcb zegarów diody i jednego rezystora Mógłbyś dać schemacik gdzie na płycie dolutować diode i rezystor (z parametrami czeęści ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marek29 Zgłoś #51 Napisano 27 Maja 2010 Jeżeli chodzi Wam o sygnał otwarcia drzwi ,to jesteście w błędzie............ Mam zegary od 3BG ,dolutowałem diodę i rezystory od końcówki odpowiadającej za otwarcie drzwi ,procesor i tak "zlewa" sygnał (przywiera go do masy). Nic z tego nie będzie...........Niestety. Zmiana komfortu mija się z celem ponieważ trzeba zmienić wszystkie sterowniki w drzwiach komunikacja sterownik drzwi-komfort idzie CAN-em. Na razie lipa. Ps. zegary przed liftem (bez ramek) ,ale z CAN (920) oczywiście działają. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marek29 Zgłoś #52 Napisano 3 Czerwca 2010 Witam Jeżeli ktoś z Was ma ochotę przerobić poduchy na komunikację CAN to załączam opis.Proszę wyraźnie przeczytać opisy. NIE KUPUJCIE STEROWNIKÓW 605 ,605A PONIEWAŻ KAŻDA INGERENCJA VAG-IEM MOŻE USZKODZIĆ EPROM!!!!!!!! TYLKO 605B !!! Kupujcie razem z wtyczką. WSZYSTKO CO ROBICIE Z AIRBAG-iem ,ROBICIE NA WŁASNĄ ODPOWIEDZIALNOŚĆ!!!!!!!!!!! TO JEST WASZE I WASZEJ RODZINY BEZPIECZEŃSTWO!!!!!! ŻADEN PRODUCENT SAMOCHODÓW NIE PRZEWIDUJE MODYFIKACJI SYSTEMÓW BEZPIECZEŃSTWA!!!! W załączniku opis przeróbki. Niestety nie mogę wysłać na forum z powodu dużej objętości.Nie wysyłam na Rapid itp. ponieważ niektórzy nie mogą z tamtąd ściągać. Pozdrawiam Marek http://chomikuj.pl/marek290/Passat+B5/przer*c3*b3bka+airbag+Passat+B5.rar Ps.U mnie wszystko działa.Poduch nie miałem okazji sprawdzić......na szczęście. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pomocrtv Zgłoś #53 Napisano 6 Czerwca 2010 Witam wszystkich właśnie jestem po pierwszych testach po wymianie mojego sterownika silnika. Bardzo mnie zainteresował temat zmiany zegarów, więc zakupiłem sterownik silnika 038 906 018 GA. Narazie zamontowałem sam sterownik i dorobiłem wiązkę CANa do licznika, ale zegary mam te co miałem (muszę potestować czy wszystko działa poprawnie). Wydaje mi się że silnik chodzi prawidłowo pracuje tak samo jak na poprzednim możliwe że lekko jest żwawszy ale jeszcze nie robiłem testów komputerem. Jedyne co to wywala mi błąd: Wersja VCDS: AKP 908.2 Adres 01: Silnik Plik etykiet: 038-906-018-AFN.lbl Oznaczenie elementu: 038 906 018 GA Komponent i/lub wersja: 1,9l R4 EDC G000SG 2605 Kodowanie: 00002 Kod serwisu: WSC 05311 Znaleziono 1 błąd: 18044 - Mag.danych układu napędowego: brak informacji z komp. sterującego poduszki bezp. P1636 - 35-00 - - Kody gotowości: B/D Jeśli wszystko przebiegnie prawidłowo zrobie opis krok po kroku ze zdjęciami wymiany zegarów i sterownika. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marek29 Zgłoś #54 Napisano 6 Czerwca 2010 Jeżeli ktoś z Was potrzebuje pomocy z instalacją CAN to proszę: http://chomikuj.pl/marek290?fid=307706919 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pomocrtv Zgłoś #55 Napisano 22 Czerwca 2010 Jestem już po wymianie zegarów i sterownika silnika w moim passacie. Zamontowane mam zegary po lifcie z ramkami 1/2 fis. Miałem problem z wyświetlaniem temperatury zewnętrznej na liczniku były --- i błąd w liczniku (zwarcie czujnika). Po przeanalizowaniu schematów okazało się że w mojej wersji czujnik szedł do panela a z niego do licznika innym pinem. Po liftingu jest inaczej bo czujnik temp. zew. jest podłączony bezpośrednio do licznika a dane z niego przesyłane są siecią CAN do climatronika. Niestety skończyło się na tym że kupiłem panel z auta po lifcie bo mój nie miał obsługi CAN i doprowadziłem wszystkie połączenia i zaczeło wszystko działać z pewnym ale Wywala błąd: Adres 08: Klimatyzacja Plik etykiet: 3Bx-907-044.lbl Oznaczenie elementu: 3B1 907 044 J Komponent i/lub wersja: CLIMATRONIC B5GP 0005 Kodowanie: 17000 Kod serwisu: WSC 05311 Znaleziono 1 błąd: 00818 - Czujnik temperatury na wyjociu z parownika w układzie klimatyzacji (G263) 30-00 - Przerwa / zwarcie z plusem Oszukałem ten błąd bo podłączyłem rezystor 1k zamiast czujnika i pokazuje na nim teraz 25C, ale nie wiem jaki jest tego efekt uboczny. Moje pytanie jest takie czy ktoś wie gdzie powinien znajdować się czujnik temperatury parownika i jaki ma cel w układzie klimatyzacji, albo może ktoś wie jak zrobić żeby przekodować panel żeby działał bez niego. W moim przypadku każda próba kodowania kończy się że kodowanie przyjmuje wartość samych zer i nie można nic zmienić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
galazka6 Zgłoś #56 Napisano 29 Sierpnia 2010 (edytowane) Mam możliwość kupienia licznika ze szrotu z pełnym fisem 3B0920842A przedliftowy TDI [założony jest 3B1919880] ,może po zmianie wsadu podpasowałby do benzynki.Moje petanie-jakiego sterownika szukać do 1,6 AHL,aby pasował zamiast obecnie zamontowanego sterownika 3B0907557C.Licznika bez Cana z fisem ciężko namierzyć,czy może ktoś ma jakieś info na ten temat.Może tego licznika nikt mi nie sprzątnie zprzed nosa. Edytowane 29 Sierpnia 2010 przez galazka6 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
owies Zgłoś #57 Napisano 9 Września 2010 Witam kolegów Świetny temat i niezła przeprawa Mam parę pytań, wyłuskałem sobie kilka interesujących mnie kwestii: Licznik który posiadam nie wymaga komunikacji CAN z ABS ,ani AIRBAG więc nie ma żadnych błędów na zegarach i nie wymaga zmiany w/w sterowników!!! (Ps. komunikacja jest możliwa ,ale można ją wyłączyć w CAN GATEWAY)Macie w swoich autach ASR lub ESP ? Te funkcje są zintegrowane jak mnie pamięć nie myli w sterowniku z ABS, on też występował w wersjach z CAN i bez niego ? Zastanawiam się czy te systemy są w stanie funkcjonować poprawnie tak jak airbag, bez sygnalizacji w razie usterki ? Cytat:Napisał ArkadiuszB Przepinanie kabli z climatronika pod zegary (temp. zewnętrzna) Też mnie to czeka ale może by przełożyć cały panel od climatronica Zrobił ktoś taką operacje ? Nie znalazłem nigdzie na forum potwierdzenia czy taka przekładka przewodów ma sens i jest skuteczna, a mam aktualnie taki sam problem. A tak na marginesie, może wiecie jak to jest z radiami które wymagają CAN do działania (np delta czy rcd300), można je wrzucić na dowolną magistralę żeby nie pogryzły się z istniejącymi na niej sterownikami ? Pozdrawiam:dobrze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
owies Zgłoś #58 Napisano 15 Września 2010 e jak to jest z radiami które wymagają CAN do działania (np delta czy rcd300) Na to pytanie już znam odpowiedź, wysatarczy wpinka w can komfortu, a ja mimo to spróbuje jeszcze z innymi dla ciekawości. Ale co z ASR ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marek29 Zgłoś #59 Napisano 16 Września 2010 Kolego ,pisałem w opisie przeróbki że jak jest założony ECU z Can to radio/navi otrzyma wszystkie dane.Nie trzeba konwerterów. Odnośnie ASR nie jestem pewien ponieważ jestem na etapie montażu. Myślę że jest to bez znaczenia ponieważ stare sterowniki abs/asr <2001 komunikowały się tylko po k-line.>2001 były już nowsze kontrolery abs/asr/esp z komunikacją CAN. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
owies Zgłoś #60 Napisano 16 Września 2010 marek29, odnośnie radia to przepraszam musiałem przegapić w pierwszej chwili lub nie zrozumiałem choć staram się wnikliwie analizować trerści tutaj zamieszczone. Odnośnie asr to właśnie mam problem, co prawda ja mam golfa ale to elektrycznie bliźniacze samochody. Otóż poszedłem na całość i wstawiłem szafę z 05r do auta modelowo z 00r. Tak więc ogółem po za tremperaturą, komunikacją z komfortem (i przekłamaniem prędkości - konieczna korekta w eprom) wszystko funkcjonuje sprawnie właśnie poza ASR który chyba umarł. Na wszelkie sposoby próbuję wymusić jego zadziałanie ale bezskutecznie, nie ma ani błędów w sterownikach ani żadnej reakcji czy sygnalizacji szafy na ten system. Myślę że po niedzieli jeszcze dorwie jedną szafę z passata i metodą prób i błędów znajdę jakieś wyjście z tej sytuacji. (temp, komfort i prędkosć potrafię sobie ogarnąć) Pozdrawiam serdecznie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach