Skocz do zawartości
kat825

Pierwsze auto, jakie?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, piszę w imieniu kumpla który zamierza kupić sobie auto na dojazdy do pracy itp. Będzie to jego jednocześnie pierwsze auto (jeździć umie prawko ma od ok 10lat i już jeździł). I teraz najlepsze, fundusze ok 1500zł ale nie dużo więcej.

Teraz pytanko jakie, raczej LPG bądź mały diesel, moje propozycje:

-VW Polo 1.3+LPG 1990r stan db

-VW Golf mk2 1.3+LPG 89r stan db

-Citroen AX 1.0+LPG 91r hamulce zrobione, zostały tuleje i drążki

-Fiat Uno 1.0+LPG 94r stan db

- wasze propozycje...

 

Jakie są opłaty za auto powiedzmy z silnikiem do 1.5, dla osoby która nie ma zniżek ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam auto z motorem 1.4 96r (na sprzedaż) na siebie i płace 450 ubezpieczone na poczcie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wszystko zależy w jakiej firmie ubezpieczy samochód, wystarczy wpisać w google "kalkulator OC" i wyskoczą Tobie owe kalkulatory różnych firm. a co do samochodu to moim zdaniem zależy jaki dystans będzie robił do pracy i w jakim stanie jest owy samochód

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do stanu to wiadomo szału nie będzie za 1500zł, ale sam kiedyś kupiłem VW Polo 1.4d za 1600zł i praktycznie nic nie robiłem prócz oleju itp. Dystans ok 40km w 1str może mniej

Kumplowi poleciłem aby szukał auta z silnikiem góra 1.5 najlepiej na gazie, aby było popularne=tanie i dostępne części i im młodsze tym lepiej (ale aby stan techniczny był w miarę, aby od razu nie pakował sporej ilości kasy), no i w miarę w okolicach aby nie jechać na 2 kraniec PL po auto za 1500zł, najlepiej 100km od miejsca zamieszkania.

Edytowane przez kat825

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
na mobile jest jeszcze widać wiele Oplów Astra za 300 euro, które tak napędziły polską motoryzację w pierwszym roku po przystąpieniu do UE

 

O sprowadzanym za tą kwotę to można raczej zapomnieć bo same opłaty stałe szybko przekroczyłyby zaplanowany budżet, tylko opłaty w wydziale komunikacji (recykling, dokumenty, numery rejestracyjne) zjadłyby połowę zakładanej kwoty, a gdzie akcyza, urząd skarbowy, koszt przywiezienia samochodu no i sam samochód.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
O sprowadzanym za tą kwotę to można raczej zapomnieć bo same opłaty stałe szybko przekroczyłyby zaplanowany budżet, tylko opłaty w wydziale komunikacji (recykling, dokumenty, numery rejestracyjne) zjadłyby połowę zakładanej kwoty, a gdzie akcyza, urząd skarbowy, koszt przywiezienia samochodu no i sam samochód.

 

Wiem kolego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Polówke bym proponowal albo mk2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale zmieści się w 1500zł?, raczej wątpię

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Polo sie mieści, jeżdziłem takim 5 lat, zero awarii.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A Tico+LPG?, to auto ma służyć na dojazdy do pracy, osiągi raczej nie są ważne ale spalanie już tak, trzeba będzie poszukać Polówki ale za tą kwotę to ciężko znaleźć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ostatnio przerabiałem zakup czegoś w tej kwocie, nie warto patrzeć na markę - bardziej na stan techniczny, bo z tym bywa najbardziej kolorowo

 

cytryna AX zadbana pojeździ lepiej niż zarżnięty mk2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze moje to obecny Passat AVF Kombi:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pierwsze moje to obecny Passat AVF Kombi

 

Chwalisz się czy żalisz ? ;)

 

Przeczytaj temat i treść postów to może zrozumiesz o co chodziło zakładającemu temat...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ford Fiesta moze z LPG. Ja miałem i byłem bardzo zadowolony, tylko ze moja bez gazu była. Gaz jest dobry ale do zapalniczki :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieję, że nikt mnie nie zlinczuje :) ale gdybym miał 1500zł do wydania na auto to szukał bym poloneza z gazem z tym że nie patrzył bym na rocznik, tylko na stan. Jedyne uwarunkowanie to takie, żeby była to już wersja z większym rozstawem kół - poznać łatwo bo mają plastikowe podszybie (roczniki 1994 w górę).

Edytowane przez pszemek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nikt ciebie nie zlinczuje tylko że kumpel nie ma zniżek a za poldka sporo by płacił.

Kumpel widzi dwie opcje Tico lub Uno 1.0, ewentualnie polo 1.0, dobre tez by było Suzuki Swift 1.0 ale to w tej cenie nie realne. Auto ma być ekonomiczne i tanie w utrzymaniu (tanie części, opłaty itp)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cóż polonez. Jeździłem ponad pół roku "służbowym" polonezem wersja zaraz przed plusem z lpg. Spalanie koło 13l. Co chwilę coś się poddawało. Z częściami coraz gorzej i drożej. Opony jak do dużego auta więc drogie.

 

Osobiście kupiłem w wakacje kadetta 1.4 bez gazu 91 rok po małej stłuczce ale do tej pory nie zrobiłem tego. Kwota to 650zł. Stan db. Spalanie średnie ok 5.5l/100Km czyli koszt 1km ok. 0,22-0,24 zl w zależności od ceny. Komplet nowych opon zimowych 155/80 R13 barum to 450zł. Autko odsprzedałem mamie i przejeździł już 30.000 km:)

 

Tak jak pisano wyżej marka nie jest tak ważna jak stan. Osobiście przemyślałbym czy gaz jest aż tak potrzebny. Bez gazu można kupić auto taniej w lepszym stanie.

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Golf 2 1.6 TD i po kłopocie :fajny

Oprócz passka do dyspozycji mam jeszcze takiego golfika, ma już tyle lat co ja i ma sie bardzo dobrze :D Części tanie, naprawia sie wszystko samemu z tym, że nic oprócz podstawowych rzeczy które sie wymienia nie popsuło sie jeszcze, spalanie małe. Ciekawostka: trzyma sie on lepiej pod względem blacharki niż T4 z 95r!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pasowałoby coś bez turba. Jednak kolega pół roku jeździł Jettą 1.6 td z padniętą suszarką i jakoś jechało :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności