fałwej Zgłoś #21 Napisano 23 Stycznia 2006 A ja myślałem , że to tylko moje pióra są do niczego, aż tu oświeciło mnie po przeczytaniu tych postów. Wszystko pokrywa sie z moimi przypadłosciami na linji wzrok- szyba. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nol Zgłoś #22 Napisano 23 Stycznia 2006 Pytanie tylko co rozwiąże ten problem - nie chciałbym inwestować w AeroTwin tylko po to, żeby ten sam efekt mgiełki widzieć Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Gawronik Zgłoś #23 Napisano 23 Stycznia 2006 Hmm... jeszcze sie nie spotkalem z tym, by na wycieraczce bylo napisane, ze to konkretnie do B5. [...] Daj znac, jak ci sie uda cos zwojowac. No to zdaję relację... :grin: Właśnie zakupiłem świeżutki, nowiusieńki komplet wycieraczek dedykowanych do B5. Mimo mych dotychczasowych uprzedzeń nabyłem Bosch'e Twin - oznaczenie: 583-S, przeznaczenie: VW passat B5, Audi A4. Producent nie podaje, by pasowały do aut innych marek/modeli. Efekt: jedyne co mi przychodzi na usta to WOW!!! Żadnego skakania, żadnego smużenia, żadnej mgiełki, tudzież zostawiania fragmentów niewytartych! PERFECTO! Cena: 75zł komplet... Zważywszy jednak, że wcześniej na wycieraczki wydałem stówę i nie przyniosło to efektu, to 75 zeta IMO warto zainwestować... Podkreślam jako wskazówkę dla ew. innych nabywców: na opakowaniu wymienione jako zastosowanie wyłącznie passat B5 i audi A4... Pytanie tylko co rozwiąże ten problem - nie chciałbym inwestować w AeroTwin tylko po to, żeby ten sam efekt mgiełki widzieć Przy okzji przeróbki na AreoTwin: z zeznań ww. mojego znajomego (tego co to mnie "naprostował" w temacie wycieraczek) do przeróbki na AreoTwin potrzeba jeszcze jednej części: mianowicie innego silniczka wycieraczek. Silniczek od "zwykłych" pociągnie, ale może paść po niedługim czasie - jest po prostu słabszy od tego montowanego w przypadku płaskich piór. Jestem przekonany, że ten pogląd znajdzie też swoje potwierdzenie w etce - jak ktoś ma, to niech sprawdzi... Stąd też do listy części potrzebnych do przeróbki należałoby dodać pozycję silniczek wycieraczek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość wojtekk Zgłoś #24 Napisano 28 Stycznia 2006 moje wycieraczki działały jako-tako. kupiłem przy okazji w Berlinie całe wycieraczki Aerotwin pakowane w kartonie z logo Champion. od tej pory temat w ogóle przestał istnieć. działają fantastycznie. szuram po lodzie, czasem po suchym sie zdazy... 0 problemów. koszt 24 EUR za 2 kompletne sztuki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość slawo1972 Zgłoś #25 Napisano 5 Lutego 2006 Pierwsza rzecz nie można w/g własnego widzimisie montować długości wycieraczek- jak piszesz kolego- zawsze dłuższych niż standart. Jest to podstawa! Szyba nie jest płaska (tak jak ziemia) i wydłużenie ich osłabia docisk ,a za tym ilość odprowadzonej wody. Co z tego ,że większą powierzchnie zgarnie ,jak niewiele odprowadzi. WIĘKSZY nie znaczy LEPSZY. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Pit Zgłoś #26 Napisano 5 Lutego 2006 moje wycieraczki działały jako-tako.kupiłem przy okazji w Berlinie całe wycieraczki Aerotwin pakowane w kartonie z logo Champion. od tej pory temat w ogóle przestał istnieć. działają fantastycznie. szuram po lodzie, czasem po suchym sie zdazy... 0 problemów. koszt 24 EUR za 2 kompletne sztuki 8) Jakupiłem w serwisie Aerotwin założyłem w grudniu i naprawdę uważałem na lód i śnieg i efekt jest taki że skaczą po szybie i są niemiłosiernie głośne Mam prośbę do ciebie jak będiesz przy okazji w niemczech to kup dla mnie dwa komplety jeśli jest taka możliwość Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RAMA Zgłoś #27 Napisano 5 Lutego 2006 Dlaczego wszyscy piszą, że aby mieć wycieraczki AeroTwin trzeba mieć inne ramiona skoro Bosch juz od zeszłego roku robi takie wycieraczki z mocowaniem do standardowych ramion? http://motofocus.pl/news/news_1226.php http://www.wycieraczkibosch.pl/aerotwin.asp Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość patmos Zgłoś #28 Napisano 5 Lutego 2006 Pamietam championy, to byly bardzo dobre wycieraczki. Niestety poznikaly dziwnym trafem ze sklepow, nigdzie nie moge ich namierzyc. W Norauto kupiłem komplet Champion do B4 Varianta, z tego co widziałem to wybór był porażający! Faktycznie to dobre wycieraczki zauważyłem róznice. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kriss555 Zgłoś #29 Napisano 6 Lutego 2006 co do płaskich wycieraczek to polecam orginalne z servisu. Od nowości przetrwały póltora roku , potem kupiłem w sklepie orginalne bosch aerotwin (pakowane po 2 sztuki w jednym kartonie, cena ok 120 zł) i po 3 miesiacach nadały się tylko do smietnika , skakały , piszczały , przesakiwały , a zima dopiero się zaczynała , niska temperatura wyraźnie im nie słuzyła. Kupiłem kolejny komplet ( kolejne 120 zł) tym razem orginały w servisie ( pakowane kazda osobno) i znowu jest bez zarzutu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #30 Napisano 28 Października 2006 Jaką długość powinny mieć wycieraczki w PAssacie B3? Z góry dzięki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #31 Napisano 28 Października 2006 ormowiec, 2x530mm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #32 Napisano 28 Października 2006 Dzięki. Tak właśnie mi nie pasowało że u mnie jest jedna krótsza druga dłuższa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Endy Zgłoś #33 Napisano 21 Listopada 2006 W sprawie skaczących i źle zbierających wycieraczek. Bardzo ważną jest jakość wykonania piór wycieraczek. Istotne jest by gumka miała dużo miejsc podparcia (najlepiej 8, a nie 6), oraz żeby wszystkie przeguby pióra nie miały luzów w płaszczyźnie prostopadłej do osi obrotu, a jednocześnie pozwalały na łatwy obrót. Tylko wtedy gumka idealnie ułoży się na całej długości pióra, zapewniając idealne zbieranie wody - bez smug. Nawet na zmiennym lub niezbyt idealnym profilu szyby(na szybach gorszej jakości występują mikro zagłębienia). Tak samo zamocowanie pióra do ramienia nie może mieć luzów. Właśnie to połączenie najczęściej odpowiada za zgrzyty i skakanie wycieraczki. A widziałem wycieraczki, które miały w tym miejscu taki luz, że koniec pióra potrafił wykonywać kilkucentymetrowe skoki. I ostatnia sprawa - gumki trzeba po prostu wymieniać, ponieważ się zużywają (wyciera się krawędź zbierająca) i twardnieją na słońcu. Najlepiej 2x do roku. Osobiście mam pióra wycieraczek firmy Valeo: gruba blacha, ciężki spojler, przeguby pióra mają silikonowe przekładki (takie łożyska ślizgowe), specjalne mocowanie do typowego ramienia (z osią o większej średnicy niż typowa - mniejsza podatność na powstawanie luzów w tym miejscu). Mam je już 8 lat , spisują się idealnie i myślę, że jeszcze kilka lat mi posłużą. Natomiast gumki wymieniam osobiście, 2x do roku. Stosuję to co jest w najbliższym sklepie, raczej tanie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
prego Zgłoś #34 Napisano 10 Grudnia 2006 Jakiej długości powinny być wycieraczki w Passacie B5 z 1998 roku (wersja sedan) ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bimbol Zgłoś #35 Napisano 10 Grudnia 2006 Jakiej długości powinny być wycieraczki w Passacie B5 z 1998 roku (wersja sedan) ? ormowiec, 2x530mm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
prego Zgłoś #36 Napisano 10 Grudnia 2006 Jakiej długości powinny być wycieraczki w Passacie B5 z 1998 roku (wersja sedan) ? ormowiec, 2x530mm Myślałem, że pomiędzy passatem B3 a B5 była jakaś różnica Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bimbol Zgłoś #37 Napisano 10 Grudnia 2006 Myślałem, że pomiędzy passatem B3 a B5 była jakaś różnica Sprawdzałem przed chwilką w ETCE Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grzyb Zgłoś #38 Napisano 18 Grudnia 2006 a niewiecie może jaką długość w b2 powinny mieć Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość dudek Zgłoś #39 Napisano 18 Grudnia 2006 W sprawie skaczących i źle zbierających wycieraczek.Bardzo ważną jest jakość wykonania piór wycieraczek. Istotne jest by gumka miała dużo miejsc podparcia (najlepiej 8, a nie 6), oraz żeby wszystkie przeguby pióra nie miały luzów w płaszczyźnie prostopadłej do osi obrotu, a jednocześnie pozwalały na łatwy obrót. Tylko wtedy gumka idealnie ułoży się na całej długości pióra, zapewniając idealne zbieranie wody - bez smug. Nawet na zmiennym lub niezbyt idealnym profilu szyby(na szybach gorszej jakości występują mikro zagłębienia). Tak samo zamocowanie pióra do ramienia nie może mieć luzów. Właśnie to połączenie najczęściej odpowiada za zgrzyty i skakanie wycieraczki. A widziałem wycieraczki, które miały w tym miejscu taki luz, że koniec pióra potrafił wykonywać kilkucentymetrowe skoki. I ostatnia sprawa - gumki trzeba po prostu wymieniać, ponieważ się zużywają (wyciera się krawędź zbierająca) i twardnieją na słońcu. Najlepiej 2x do roku. Osobiście mam pióra wycieraczek firmy Valeo: gruba blacha, ciężki spojler, przeguby pióra mają silikonowe przekładki (takie łożyska ślizgowe), specjalne mocowanie do typowego ramienia (z osią o większej średnicy niż typowa - mniejsza podatność na powstawanie luzów w tym miejscu). Mam je już 8 lat , spisują się idealnie i myślę, że jeszcze kilka lat mi posłużą. Natomiast gumki wymieniam osobiście, 2x do roku. Stosuję to co jest w najbliższym sklepie, raczej tanie. mialem ten klopot..... skaczace i rozmazujace wycieraczki .... zmienilem gumki .. to samo ... pojechalem do serwisu .. zamowilem boscha komplet ... to samo ... tylko na jednej wycieraczce od strony kierowcy ... co jest ??????????? gumka na srodku rozmazuje. jak to poprawic ? - aha - w jedna strone zbiera idealnie , kiedy wraca smaruje i dupa, akurat na wysokosci mojego wzroku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość dayv Zgłoś #40 Napisano 19 Grudnia 2006 Czy Ktos uzywal moze tych nowych wycieraczek pseudo aero slim ? te ktore sa seryjnie montowane w nowych furach. Cena nawet dobra 35pln za szt. montuje sie w zwykle zatrzaski jak to w starszych ramionach bez dostosowania do systemu aeor slim. np. sa tutaj http://www.allegro.pl/item151621602_wycieraczki_aero_dynamics_plaska_450mm_oryginal.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach