Gość Maciej007 Zgłoś #41 Napisano 20 Grudnia 2006 Hej Panowie, ja mam Aero Twin montowane fabrycznie i mogę tylko powiedziec że różnica pomiędzy standardowymi jest bardzo duża. Są ciche, mocno przylegają do szyby i ścierają dokładnie. Żadnych problemów. Mam je od zakupu auta ale nie wiem ile czasu pracowały w aucie choc ono ma już 150 tyś km. Wycieraczki pracują jak malina. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zulu Zgłoś #42 Napisano 21 Grudnia 2006 Pół roku temu kupiłem w Carrefourze na szybko wycieraczki i nawet nie patrzyłem jakiej firym (z tego co pamiętam to opakowanie żółto czerwone) i od razu pożałowałem tego zakupu, teraz dalsza ich eksploatacja zagrażała mojemu życiu i zdrowiu (jedna rozmazana plama i zero widoczności) i w końcu 2 dni temu pojechałem do ASO i kupiłem oryginalne wycieraczki (na pudełku nie było danych producenta tylko oznaczenie VW), koszt 111 zł (duuuuuużo). ocena zamyka się w jednym słowie - REWELACJA !!! Po przejechaniu szyba jest suchuteńka bez jakich kolwiek smug Pytanie tylko jak długo ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marios Zgłoś #43 Napisano 20 Kwietnia 2007 mialem ten klopot..... skaczace i rozmazujace wycieraczki .... zmienilem gumki .. to samo ... pojechalem do serwisu .. zamowilem boscha komplet ... to samo ... tylko na jednej wycieraczce od strony kierowcy ... co jest ??????????? gumka na srodku rozmazuje. jak to poprawic ? - aha - w jedna strone zbiera idealnie , kiedy wraca smaruje i dupa, akurat na wysokosci mojego wzroku. Witam U mnie ten sam kłopot ... posiadam w swoim aucie płaskie wycieraczki. Do listopada zeszłego roku było rewelacja, siedziły tam płaskie pióra BOSCHa ... po dłuższym nieużywaniu spadł deszcz i pojawiło sie niedomagania jednej wycieraczki od strony kierowcy ... przy ruchu w góre nie zbierała dobrze na środku, jak waracała trochę poprawiała ale jednak zostawała plama wody w kształce trójkąta na szybie (niemal na samym środku pola widzenia). Na początku pomyslałem że poprostu pióra do wymiany. Kupiłem płaskie VALEO wymieniłem w dwóch stron i nadal to samo ... od strony pasażera rewelacja a od strony kierowcy bez zmiany a nawet jeszcze gorzej ... wygląda to tak jakby ramię dobrze nie dociskało tej wycieraczki podczas ruchu, nie ma tam efektu że coś skacze, przy pierwszym ruchu troche zatrzeszczy a później chodzi cicho tylko pióro nie wciera dobrze środkiem tak jakby je ramię nie dociskało. Chciałem się dowiedzieć te 180zł to za dwa ramiona ?? sprzedadzą jedno ramię ?? ... szkoda że nie sprzedają samej sprężyny to by zapewne rozwiązało problem ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #44 Napisano 20 Kwietnia 2007 Marios - czasami wystarczy samo podgięcie prowadnicy wycieraczki i odpowiednie ustawienie jej również w płaszczyźnie styku gumy z szybą U mnie pomogło - obyło się bez wymiany całości Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Dorianovw Zgłoś #45 Napisano 28 Marca 2009 Najlepsze do pasków to wycieraczki Valeo, jak nie masz luzów na ramionach i nie ma trzaskających mrozów- zbierają najlepiej. Polecam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
teo Zgłoś #46 Napisano 22 Lipca 2009 Jaki maja rozmiar pióra wycieraczki w Passacie B5FL Kombi tył? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mac30 Zgłoś #47 Napisano 22 Lipca 2009 Całe 38 cm. Wpisz np. w wyszukiwarkę allegro "wycieraczka passat tył" i masz odpowiedź. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
teo Zgłoś #48 Napisano 22 Lipca 2009 Moja ma 40 cm zmierzyłem ją Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
techno7363 Zgłoś #49 Napisano 15 Grudnia 2009 Witam wszystkich. Trochę odświeżę temat bo sezon zimowy pomalutku się zaczyna.. http://www.allegro.pl/item827910395_wycieraczki_bosch_aero_vw_passat_skoda_superb.html Podejdą do mojego paska? 3BG Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
-oli- Zgłoś #50 Napisano 16 Grudnia 2009 jeśli to jest polski bosch to odradzam! W moim aucie były zamontowane wycieraczki Boscha (zakupione w De) i po ich zużyciu kupiłem w PL i powiem jedno róznica była ogromna! Może ja miałem akurat pecha, ale na pewno już nic tej firmy w PL nie kupie! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #51 Napisano 16 Grudnia 2009 Jeżeli chodzi o aerotwin'y to polecam champion'y.Mam założone i dają radę Co do długości-zmierz jakie masz w aucie i będziesz wiedział...Chyba że Ci się nie chce-długość wycieraczek przednich wynosi 530mm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
techno7363 Zgłoś #52 Napisano 17 Grudnia 2009 No chyba kupie aerotwin'y.. Zmierzyłem moje i wyszlo 540 mm . Do granicy mam bardzo blisko wiec kupię chyba te Bosche made in DE. -oli- potwierdzam twoją opinie, tak samo jest z olejem silnikowym i wiele wiele innych rzeczy. Firma ta sama a polska edycja jakas gorsza ;/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adamo25 Zgłoś #53 Napisano 6 Września 2010 Witam wszystkich mam mały problem z wycieraczkami.Chodzi oto ze jak rano odpalam swojego paska to wycieraczki nie działają było już robione to kilka razy mianowicie czyszczenie styków i nic, ale zastanawia mnie jeden fakt przy rannym odpalaniu paska nie działają a potem po 3-4 godz przy odpaleniu normalnie działają jakby nigdy nic oco w tym chodzi!!!!!!!!! Tak jakby komputer był ustawiony ze od godz 10 rano mają dopiero działac czy jest to możliwe proszę o pomoc i z góry dziękuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matifu11 Zgłoś #54 Napisano 1 Listopada 2010 Witam! Mam takie pytanko jeżeli chodzi o wymianę całego ramienia wycieraczki tylniej w passacie b5 kombi bo jakaś łajza wygieła mi ją na parkingu a nie chcę zaraz jechać do mechanika jeżeli uda mi się to samemu zrobić. Już odkręciłem nakrę tkę mocującą ale ramię nie chce zejść nie wiem czy jest ono też odkręcane czy też poprostu zapieczone i nie chce zejść a nie chcałbym wyrządzić sobie większej szkody. Za wszelkie informacje z góry dziękuję i pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #55 Napisano 1 Listopada 2010 Witam!Mam takie pytanko jeżeli chodzi o wymianę całego ramienia wycieraczki tylniej w passacie b5 kombi bo jakaś łajza wygieła mi ją na parkingu a nie chcę zaraz jechać do mechanika jeżeli uda mi się to samemu zrobić. Już odkręciłem nakrę tkę mocującą ale ramię nie chce zejść nie wiem czy jest ono też odkręcane czy też poprostu zapieczone i nie chce zejść a nie chcałbym wyrządzić sobie większej szkody. Za wszelkie informacje z góry dziękuję i pozdrawiam. Jest nasadzane na wieloklinek i dokręcane nakrętką.Musisz poruszać w obydwie strony i delikatnie odciągać wycieraczkę.Możesz też zastosować WD40 aby popuściło. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
_chris_ Zgłoś #56 Napisano 2 Listopada 2010 a ja się przyłączę. zauważyłem ostatnim czasem że wycieraczki u mnie chodzą jakby im się nie chciało. widać że coś stawia im straszny opór. podczas pracy widać jak to miejsce gdzie jest zaczepione ramie w podszybiu to aż się rusza. patrzyłem tam od spodu nic na pewno nie jest zerdzewiałe ale popryskałem smarem do zawiasów ale nic to nie pomogło. co tam może być nie tak? trzeba ściągać podszybie? dużo z tym roboty? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #57 Napisano 2 Listopada 2010 a ja się przyłączę. zauważyłem ostatnim czasem że wycieraczki u mnie chodzą jakby im się nie chciało. widać że coś stawia im straszny opór. podczas pracy widać jak to miejsce gdzie jest zaczepione ramie w podszybiu to aż się rusza. patrzyłem tam od spodu nic na pewno nie jest zerdzewiałe ale popryskałem smarem do zawiasów ale nic to nie pomogło. co tam może być nie tak? trzeba ściągać podszybie? dużo z tym roboty? Dużo roboty nie jest najprawdopodobniej mechanizm się zaczyna zacierać,wystarczy go przeczyścić i pożądnie przesmarować.Demontujesz wycieraczki-ramiona,później podszybie i jesteś na miejscu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
_chris_ Zgłoś #58 Napisano 2 Listopada 2010 A podszybie jak zdemontować? Jakis szybki manual? Jak będę robił to walnę fotostory dla potomnych Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #59 Napisano 2 Listopada 2010 A podszybie jak zdemontować? Jakis szybki manual? Jak będę robił to walnę fotostory dla potomnych Plastikowe zaślepki przy wycieraczkach,pod nimi są nakrętki na klucz 10 (chyba ) odkręcasz ramiona,demontujesz je-mogą być nieco zapieczone.Później podszybie-pomiędzy nim a szybą jest uszczelka,może być przez nią sklejone podszybie z szybą-jak będzie to nóż do tapet.Całość jest na zatrzaskach,zaczynasz z jednej strony i na drugi koniec.Uwaga!!Nie połam go Żeby było później łatwiej możesz zdemontować komputer,a raczej komp.z obudową-będziesz miał więcej miejsca.Przed tym zabiegiem oczywiście odłącz klemę minusową... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ideally Zgłoś #60 Napisano 3 Listopada 2010 Jeśli ktoś ma problem ze zbieraniem, skakaniem wycieraczek, a kupił nowe i znowu to samo, polecam kupić nowe ramiona. Ja kupiłem na przednią szybę. ASO Poznań 125zł, ASO Lubin 225zł, ASO z Częstochowy 119zł przesyłką za sztukę oczywiście. Są dostępne zwykłe i z mocowaniem płaskich (jak w B6). Mam oryginalne z salonu (dali mi Valeo) i już miałem ich dość, aż do tej wymiany. Teraz wycieraczki znowu ładnie zbierają, sprężyna o wiele mocniej dociska. Może spory koszt, ale mi wystarczyło wymienić tylko ramię kierowcy, bo tylko ta skakała i robiła smugi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach