Majcin Zgłoś #41 Napisano 30 Marca 2010 OT czytałem ,lałem, a zamarzł w scani u znajomego w bokczku drzwi ,no i nie odpaliła napisane jest, ze zgestnieje na tym którym ja używam jest " Produkt ulega żelowaniu" co do skydd'a to podpowiem Ci że są dwa pierwszy DIESEL SKYDD, a drugi to jakiś "SKYDD BLACK AROW" z takim pierunem - nie wiem nie używałem tego, może on zamarza Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sagon Zgłoś #42 Napisano 30 Marca 2010 (edytowane) Właśnie, też mnie to ciekawi co zamiast mixolu dolewac do opału. Kolego, kup środek o nazwie kleen flo.Jedyny preparat,który został wyprodukowany jako środek smarny do on. http://www.hil.pl/-p-39.html http://moto.allegro.pl/item958337436_smar_do_silnikow_diesla_kleen_flo.html ---------- Post added at 20:17 ---------- Previous post was at 20:09 ---------- Majcin, ten drugi nie zamarza,na bank,taki właśnie leje przez cały czas. Fakt,są dwa rodzaje tego środka.W żółtej i niebieskiej butelce. Tego drugiego jeszcze nie stosowałem. Ale black arrow(żółty) jest wystarczająco dobrym środkiem,sprawdzonym i co najważniejsze nie zamarzającym. To,że zmienia konsystencję,na taką troszkę żelowatą,da się zauważyć,ale to najwidoczniej jakiś jego składnik,osadzający się na dnie butelki się zagęszcza. Wystarczyło dobrze wstrząsnąć i było po problemie. Edytowane 30 Marca 2010 przez sagon Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kriso Zgłoś #43 Napisano 6 Maja 2010 ja leje mixol już od jakiegoś czasu i wszystko jest ok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Lopez Zgłoś #44 Napisano 13 Maja 2010 Tak się składa, że mam motocykl 2T - wyczynowego crossa 125cm3 i oczywiście leję mu mieszankę paliwa z olejem 2T Castrol Power 1 Racing 2T. Ta super oliwa castrola(castrol nie ma niczego dobrego w swojej ofercie,nigdy nie miał),zachowuje się inaczej niż inne oleje do dwusuwów.Jest takim samym ewenementem w swojej klasie,jak ten gówniany mineralny,niejaki magnatec,sprzedawany niewtajemniczonym jako olej syntetyczny,czy pół syntetyczny. Nie dam sobie złego słowa powiedziec na ten olej. Stoi u mnie po 44zł/1l i wszyscy znajomi którzy latają na takich maszynkach leją to litrami, także w dwóch znajomych serwisach motocykli u mnie go polecają. Jest to obecnie jeden z najlepszych olejów do silników dwusuwowych (oprócz niego jest Mobil Racing 2T, Motul i jeszcze kilka) i nie ma on nic wspólnego z tymi "syfami" o których pisałeś. Co do dolewania do ON to nie próbowałem. Jak wiadomo olej do 2T nigdy nie spala się w całości i zawsze zostawia po sobie ślad. Mixol? Nigdy w życiu! Na mixolu swoim wyczynem pojeździłbym góra kilkadziesiąt minut... Ten castrol zostawia o wiele mniej nagaru i w silniku motocykla pojawia się on w minimalnych ilosciach po wyraźniejszym przebiegu. Także jak już lejecie do swoich pasków te oleje (choc nie wiem w czym one faktycznie pomogą, ale OK) to nie lejcie tego syfu Mixol i Orlen 2T Semisynthetic (także syf, awaryjnie go kiedys do jawki lałem ) tylko ewentualnie Castrola albo coś z tej półki i to w niedużych ilościach! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość waj3 Zgłoś #45 Napisano 23 Sierpnia 2010 Ja nic nie dolewałem. W 1999r kupiłem diesla. Nie Pasat, lecz Mazda 2,0 z 1991r. Słabo palił, więc po kupnie do mechanika. Głowica wymagała naprawy i poza tym wynik diagnostyki, że wszystko w porządku, lecz na zimę wtryski wymienić i będzie ok. Skoro wtryski i tak do wymiany, to postanowiłem do zimy pojeździć na czymś tańszym. Ale zimą też dobrze chodził. Rocznie 25 tyś km i po 5 latach sprzedałem na chodzie z przebiegiem 250 tyś km. Powiedziałem na czym jeździłem i dodałem, że 5 lat temu należało wtryski wymienić, więc chyba dalej są do wymiany. Paliwo do tego piecyka było ze znanej rafinerii, więc prawdą chyba było, że oni już dodają co należy, aby w piecyku dobrze się paliło. Raz w roku dolewałem tylko specyfik do przeczyszczania układu zasilania firmy Valwoline do diesla. Zaoszczędziłem około 9 tyś zł. Następnie kupiłem diesla 1,9 TDI 90 KM. Lałem co było pod ręką a ostatnie lata paliwo importowane ze wschodu o różnych barwach od żółtej, przez zieloną do brązowej. Bez dodawania żadnego oleju. Na liczniku jest 330 tyś km a faktyczny przebieg nieznany. Silniczek cyka jak nowy. Poza uszczelnieniem dekla nad zaworami i wymianą świec żarowych oraz paska rozrządu, nic nie robione przy silniku. Teraz przypomniałem sobie, że należałoby wlać tego Valwoline, bo ostatnio dawałem ponad rok temu. Tym samochodem zaoszczędziłem do dnia dzisiejszego około 10 tyś zł. Wiem, że nowsze silniki zwłaszcza te na pompowtryskach już nie połkną wszystkiego. No ale ja nie szukam nowości, bo dla mnie samochód ma jeździć a nie służyć do parady. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JACU6X6 Zgłoś #46 Napisano 14 Listopada 2010 Odgrzewam. Mój caddy sdi 2009 silnik AYQ rankiem zaczął chodzić jak benzynka z wypadającymi zapłonami. Na kompie zero błędów jak się zagrzeje ok, tankowany tylko na statoilu. Nie podobała mi się metaliczna praca wiec wlałem mixol, 2 l na zbiornik drugie tankowanie i są efekty. Silnik chodzi ciszej nie metalicznie, zapłony nie wypadają nie trzęsie autkiem. Mam najechane 143 tyś i teraz mixol będzie stałym gościem w zbiorniku. Moja mazda którą dałem bratu ma najechane już 953 tkm silnik wytrzymał 700 pompa wytrzymała 920 autko jezdziło na wszystkim i dalej jeździ w lecie lubi olej z biedronki . Tam przekonałem się że moxol pomaga na bolączki diesla jak madzia kiepsko paliła to 2-4 tankowania z mixolem (lałem po 4 l na zbiornik) i autko zaczynało jeździć i palić normalnie. TO NIE TEORIE MECHANIKÓW A MOJE WŁASNE DOŚWIADCZENIA. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SNEYK Zgłoś #47 Napisano 15 Listopada 2010 Odgrzewam.Mój caddy sdi 2009 silnik AYQ rankiem zaczął chodzić jak benzynka z wypadającymi zapłonami. Na kompie zero błędów jak się zagrzeje ok, tankowany tylko na statoilu. Nie podobała mi się metaliczna praca wiec wlałem mixol, 2 l na zbiornik drugie tankowanie i są efekty. Silnik chodzi ciszej nie metalicznie, zapłony nie wypadają nie trzęsie autkiem. Mam najechane 143 tyś i teraz mixol będzie stałym gościem w zbiorniku. Moja mazda którą dałem bratu ma najechane już 953 tkm silnik wytrzymał 700 pompa wytrzymała 920 autko jezdziło na wszystkim i dalej jeździ w lecie lubi olej z biedronki . Tam przekonałem się że moxol pomaga na bolączki diesla jak madzia kiepsko paliła to 2-4 tankowania z mixolem (lałem po 4 l na zbiornik) i autko zaczynało jeździć i palić normalnie. TO NIE TEORIE MECHANIKÓW A MOJE WŁASNE DOŚWIADCZENIA. Ja jednak proponował bym Ci http://www.orlenoil.pl/oferta/motocykle,4,169.html zamiast mixolu . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek1980 Zgłoś #48 Napisano 9 Czerwca 2011 Witam, a ja bym proponował poczytać to http://www.racingforum.pl/Mixol-do-oleju-napAedowego-t81147.html nie koniecznie o mixol chodzi, można inny do 2T stosować, jakiś syntetyk, po którym nie zostaje, żaden nagar. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
koczownik Zgłoś #49 Napisano 13 Czerwca 2011 Ja też wlałem ostatnio niedużo bo około 110ml Mixolu na zbiornik. Na drugi dzień ruszam autem w trasę 80 kilometrów. Co zauważyłem. Auto lepiej przyśpieszało, ciszej/lżej silnik pracował, miał delikatnie inny pomruk. Dodam, że tą trasą jeżdżę dosyć często i wiem jak się auto na niej zachowywało wcześniej. Powiem, że jestem zaskoczony tą odmianą. Nie wiem czy nie będzie po dłuższym używaniu jakichś negatywnych skutków, ale narazie zauważyłem tylko plusy. Będę nadal dolewał, ale max 150ml / zbiornik (bo już przy tej ilość czuć różnice) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mirjo Zgłoś #50 Napisano 23 Stycznia 2012 A co powiecie na taki mix ? Kumpel przyprowadził z Francji A4 250 tysi przejechane 90km. Zasiadam aby zobaczyć jak toto jeździ. Po pierwszym konkretnym pociśnięciu w lusterku nic nie widać tylko czarna chmura jak by ktoś opony palił. Mówię mu stary masz padnięte wtryski. Tak sobie stoimy przy garażu i podchodzi do nas gostek bo coś tam usłyszał o czym rozmawiamy i mówi że właśnie wrócił z USA. Zaczął coś ściemniać że tam jeździł tirem i że tam wszyscy dolewają do ON olej silnikowy full syntetyk w proporcji 1:1000 ale jak tak bardzo kopci to można dać trochę więcej.Mówi że pełny syntetyk ma właściwości myjące i na pewno pomoże. Stwierdziliśmy że można spróbować i wlaliśmy do 30l ON 100ml oleju. Po trzech takich zabiegach audi kumpla chodziło jak ta lala. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radarrr Zgłoś #51 Napisano 24 Stycznia 2012 To w takim razie jaki olej 2T polecacie jako dodatek do ON? Jakiejś konkretnej firmy, semi czy fullsyntetyk? Na cene sie nie patrzmy:D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darek05k Zgłoś #52 Napisano 5 Lutego 2012 Koledzy, a może teraz rolę środka smarnego spełnia właśnie te 5 procent biokomponentu dodawane do ON.Co wy na to? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tppl1986 Zgłoś #53 Napisano 13 Lutego 2012 Kolego biokomponent to jest shit. Może pochłonąć nawet 40 razy więcej wody niz normalny ON, więc zimą nie należy jego tankować Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
onore Zgłoś #54 Napisano 24 Września 2013 Po lekturze na tym, jak i innych forach zacząłem dolewać Orlen Platinum Moto 2T w ilości 250ml/50l. Efekty. Nawet nie próbowałem dosłuchiwać się zmiany dźwięku silnika, czy też zastanawiać się nad wzrostem Nm/KM , bo to nie realne, ale potwierdzam, że: 1) zużycie ON w powtarzalnych pewnych warunkach, zmniejszyło się o 3-4% ; 2) definitywnie znikły problemy z przycinaniem się zmiennej geometrii turbosprężarki . O ile p.1) nie można uznać za rewelację, biorąc pod uwagę, że 2T kosztuje 25PLN/l, to p.2) :victory: . Dotychczas musiałem okresowo, a raczej często specjalnie przytrzymać na 3 biegu do 4200 RPM, żeby później w trakcie wyprzedzania nie było zaskoczenia. Teraz problem znikł i dlatego dodawanie odrobiny 2T w 1.9TDI na pompie VP i z turbo ze zmienną lubiącą się przycinać geometrią uważam za jak najbardziej zasadne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mebelman Zgłoś #55 Napisano 22 Lipca 2014 Kogo ten temat interesuje to tu jest rzeczowa dyskusja na forum Toyoty, gdzie ludzie dolewają do ON olej do dwusuwów (nie pierwszy lepszy) w autach z filtrami DPF i mają wyłącznie dobre doświadczenia z tym związane. Dużo stron ale warto, konkretnie i bez lania wody. Wypowiadają się też użytkownicy innych marek jak mercedes, VW... http://www.avensis.info/viewtopic.php?f=69&t=11501&start=960 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
airajti Zgłoś #56 Napisano 23 Lipca 2014 (edytowane) I jeszcze z forum Alfaholików: http://www.forum.alfaholicy.org/forum_ogolne_o_alfa_romeo/76456-mixol_dlaczego_dolewamy_oleje_2t_do_ropy_pigulce.html Sam stosuję w swojej Alfie i korekty wtrysków się poprawiły. Edytowane 23 Lipca 2014 przez airajti Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
blackpirate Zgłoś #57 Napisano 25 Lipca 2014 Ja dodaje 250ml ELF MOTO 2 HP ECO 2T, od dłuższego czasu do każdego tankowania, zarówno w pasku jak i w golfie V PD i nie widzę żadnych niepokojących objawów. Traktuję to jako dodatek uszlachetniający do tańszego diesla ze stacji, który w założeniu ma poprawić właściwości smarne ON. Różnica względem tego co dodają na stacji do lepszego paliwa jest taka, że wiem co wlałem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
airajti Zgłoś #58 Napisano 25 Lipca 2014 Nie ma OK lub ZLE. W odpowiedniej proporcji (czytaj nie za dużej) nie ma prawa się nic stać z żadnym silnikiem. Co najwyżej pytanie brzmi czy spełnia swoją rolę czy nie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
airajti Zgłoś #59 Napisano 25 Lipca 2014 No ale dolewasz tego oleju, żeby było OK (czytaj nic złego się nie działo), czy wydajesz kase w jakimś konkretnym celu (np. poprawa korekt wtrysków, które na pewno można w Passatach podejrzeć). O to mi chodzi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
airajti Zgłoś #60 Napisano 25 Lipca 2014 Rozumiem, a próbowałeś sprawdzić korekty? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach