Skocz do zawartości
maxdax

Olej do dwusuwów jako dodatek do paliwa

Rekomendowane odpowiedzi

OT

czytałem ,lałem, a zamarzł w scani u znajomego w bokczku drzwi ,no i nie odpalił

a napisane jest, ze zgestnieje

 

na tym którym ja używam jest " Produkt ulega żelowaniu" :)

 

 

co do skydd'a to podpowiem Ci że są dwa

pierwszy DIESEL SKYDD, a drugi to jakiś "SKYDD BLACK AROW" z takim pierunem - nie wiem nie używałem tego, może on zamarza ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Właśnie, też mnie to ciekawi co zamiast mixolu dolewac do opału.

 

Kolego, kup środek o nazwie kleen flo.Jedyny preparat,który został wyprodukowany jako środek smarny do on.

 

http://www.hil.pl/-p-39.html

 

http://moto.allegro.pl/item958337436_smar_do_silnikow_diesla_kleen_flo.html

---------- Post added at 20:17 ---------- Previous post was at 20:09 ----------

 

Majcin, ten drugi nie zamarza,na bank,taki właśnie leje przez cały czas.

Fakt,są dwa rodzaje tego środka.W żółtej i niebieskiej butelce.

Tego drugiego jeszcze nie stosowałem.

Ale black arrow(żółty) jest wystarczająco dobrym środkiem,sprawdzonym i co najważniejsze nie zamarzającym.

To,że zmienia konsystencję,na taką troszkę żelowatą,da się zauważyć,ale to najwidoczniej jakiś jego składnik,osadzający się na dnie butelki się zagęszcza.

Wystarczyło dobrze wstrząsnąć i było po problemie.

Edytowane przez sagon

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja leje mixol już od jakiegoś czasu i wszystko jest ok :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Lopez

Tak się składa, że mam motocykl 2T - wyczynowego crossa 125cm3 i oczywiście leję mu mieszankę paliwa z olejem 2T Castrol Power 1 Racing 2T.

Ta super oliwa castrola(castrol nie ma niczego dobrego w swojej ofercie,nigdy nie miał),zachowuje się inaczej niż inne oleje do dwusuwów.

Jest takim samym ewenementem w swojej klasie,jak ten gówniany mineralny,niejaki magnatec,sprzedawany niewtajemniczonym jako olej syntetyczny,czy pół syntetyczny.

Nie dam sobie złego słowa powiedziec na ten olej. Stoi u mnie po 44zł/1l i wszyscy znajomi którzy latają na takich maszynkach leją to litrami, także w dwóch znajomych serwisach motocykli u mnie go polecają. Jest to obecnie jeden z najlepszych olejów do silników dwusuwowych (oprócz niego jest Mobil Racing 2T, Motul i jeszcze kilka) i nie ma on nic wspólnego z tymi "syfami" o których pisałeś.

 

Co do dolewania do ON to nie próbowałem. Jak wiadomo olej do 2T nigdy nie spala się w całości i zawsze zostawia po sobie ślad. Mixol? Nigdy w życiu! Na mixolu swoim wyczynem pojeździłbym góra kilkadziesiąt minut... Ten castrol zostawia o wiele mniej nagaru i w silniku motocykla pojawia się on w minimalnych ilosciach po wyraźniejszym przebiegu. Także jak już lejecie do swoich pasków te oleje (choc nie wiem w czym one faktycznie pomogą, ale OK) to nie lejcie tego syfu Mixol i Orlen 2T Semisynthetic (także syf, awaryjnie go kiedys do jawki lałem :D) tylko ewentualnie Castrola albo coś z tej półki i to w niedużych ilościach!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość waj3

Ja nic nie dolewałem. W 1999r kupiłem diesla. Nie Pasat, lecz Mazda 2,0 z 1991r. Słabo palił, więc po kupnie do mechanika. Głowica wymagała naprawy i poza tym wynik diagnostyki, że wszystko w porządku, lecz na zimę wtryski wymienić i będzie ok.

Skoro wtryski i tak do wymiany, to postanowiłem do zimy pojeździć na czymś tańszym. Ale zimą też dobrze chodził. Rocznie 25 tyś km i po 5 latach sprzedałem na chodzie z przebiegiem 250 tyś km. Powiedziałem na czym jeździłem i dodałem, że 5 lat temu należało wtryski wymienić, więc chyba dalej są do wymiany. Paliwo do tego piecyka było ze znanej rafinerii, więc prawdą chyba było, że oni już dodają co należy, aby w piecyku dobrze się paliło. Raz w roku dolewałem tylko specyfik do przeczyszczania układu zasilania firmy Valwoline do diesla. Zaoszczędziłem około 9 tyś zł.

Następnie kupiłem diesla 1,9 TDI 90 KM. Lałem co było pod ręką a ostatnie lata paliwo importowane ze wschodu o różnych barwach od żółtej, przez zieloną do brązowej. Bez dodawania żadnego oleju. Na liczniku jest 330 tyś km a faktyczny przebieg nieznany. Silniczek cyka jak nowy. Poza uszczelnieniem dekla nad zaworami i wymianą świec żarowych oraz paska rozrządu, nic nie robione przy silniku. Teraz przypomniałem sobie, że należałoby wlać tego Valwoline, bo ostatnio dawałem ponad rok temu. Tym samochodem zaoszczędziłem do dnia dzisiejszego około 10 tyś zł.

Wiem, że nowsze silniki zwłaszcza te na pompowtryskach już nie połkną wszystkiego. No ale ja nie szukam nowości, bo dla mnie samochód ma jeździć a nie służyć do parady.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odgrzewam.

Mój caddy sdi 2009 silnik AYQ rankiem zaczął chodzić jak benzynka z wypadającymi zapłonami. Na kompie zero błędów jak się zagrzeje ok, tankowany tylko na statoilu. Nie podobała mi się metaliczna praca wiec wlałem mixol, 2 l na zbiornik drugie tankowanie i są efekty. Silnik chodzi ciszej nie metalicznie, zapłony nie wypadają nie trzęsie autkiem. Mam najechane 143 tyś i teraz mixol będzie stałym gościem w zbiorniku. Moja mazda którą dałem bratu ma najechane już 953 tkm silnik wytrzymał 700 pompa wytrzymała 920 autko jezdziło na wszystkim i dalej jeździ w lecie lubi olej z biedronki :). Tam przekonałem się że moxol pomaga na bolączki diesla jak madzia kiepsko paliła to 2-4 tankowania z mixolem (lałem po 4 l na zbiornik) i autko zaczynało jeździć i palić normalnie.

 

TO NIE TEORIE MECHANIKÓW A MOJE WŁASNE DOŚWIADCZENIA.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Odgrzewam.

Mój caddy sdi 2009 silnik AYQ rankiem zaczął chodzić jak benzynka z wypadającymi zapłonami. Na kompie zero błędów jak się zagrzeje ok, tankowany tylko na statoilu. Nie podobała mi się metaliczna praca wiec wlałem mixol, 2 l na zbiornik drugie tankowanie i są efekty. Silnik chodzi ciszej nie metalicznie, zapłony nie wypadają nie trzęsie autkiem. Mam najechane 143 tyś i teraz mixol będzie stałym gościem w zbiorniku. Moja mazda którą dałem bratu ma najechane już 953 tkm silnik wytrzymał 700 pompa wytrzymała 920 autko jezdziło na wszystkim i dalej jeździ w lecie lubi olej z biedronki . Tam przekonałem się że moxol pomaga na bolączki diesla jak madzia kiepsko paliła to 2-4 tankowania z mixolem (lałem po 4 l na zbiornik) i autko zaczynało jeździć i palić normalnie.

 

TO NIE TEORIE MECHANIKÓW A MOJE WŁASNE DOŚWIADCZENIA.

 

Ja jednak proponował bym Ci http://www.orlenoil.pl/oferta/motocykle,4,169.html zamiast mixolu .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, a ja bym proponował poczytać to http://www.racingforum.pl/Mixol-do-oleju-napAedowego-t81147.html nie koniecznie o mixol chodzi, można inny do 2T stosować, jakiś syntetyk, po którym nie zostaje, żaden nagar.

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja też wlałem ostatnio niedużo bo około 110ml Mixolu na zbiornik. Na drugi dzień ruszam autem w trasę 80 kilometrów. Co zauważyłem. Auto lepiej przyśpieszało, ciszej/lżej silnik pracował, miał delikatnie inny pomruk. Dodam, że tą trasą jeżdżę dosyć często i wiem jak się auto na niej zachowywało wcześniej. Powiem, że jestem zaskoczony tą odmianą. Nie wiem czy nie będzie po dłuższym używaniu jakichś negatywnych skutków, ale narazie zauważyłem tylko plusy. Będę nadal dolewał, ale max 150ml / zbiornik (bo już przy tej ilość czuć różnice)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co powiecie na taki mix ? Kumpel przyprowadził z Francji A4 250 tysi przejechane 90km. Zasiadam aby zobaczyć jak toto jeździ. Po pierwszym konkretnym pociśnięciu w lusterku nic nie widać tylko czarna chmura jak by ktoś opony palił. Mówię mu stary masz padnięte wtryski. Tak sobie stoimy przy garażu i podchodzi do nas gostek bo coś tam usłyszał o czym rozmawiamy i mówi że właśnie wrócił z USA. Zaczął coś ściemniać że tam jeździł tirem i że tam wszyscy dolewają do ON olej silnikowy full syntetyk w proporcji 1:1000 ale jak tak bardzo kopci to można dać trochę więcej.Mówi że pełny syntetyk ma właściwości myjące i na pewno pomoże. Stwierdziliśmy że można spróbować i wlaliśmy do 30l ON 100ml oleju. Po trzech takich zabiegach audi kumpla chodziło jak ta lala.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To w takim razie jaki olej 2T polecacie jako dodatek do ON? Jakiejś konkretnej firmy, semi czy fullsyntetyk?

Na cene sie nie patrzmy:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, a może teraz rolę środka smarnego spełnia właśnie te 5 procent biokomponentu dodawane do ON.Co wy na to?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego biokomponent to jest shit.

Może pochłonąć nawet 40 razy więcej wody niz normalny ON,

więc zimą nie należy jego tankować

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po lekturze na tym, jak i innych forach zacząłem dolewać Orlen Platinum Moto 2T w ilości 250ml/50l.

Efekty. Nawet nie próbowałem dosłuchiwać się zmiany dźwięku silnika, czy też zastanawiać się nad wzrostem Nm/KM :lol , bo to nie realne, ale potwierdzam, że:

1) zużycie ON w powtarzalnych pewnych warunkach, zmniejszyło się o 3-4% ;

2) definitywnie znikły problemy z przycinaniem się zmiennej geometrii turbosprężarki .

O ile p.1) nie można uznać za rewelację, biorąc pod uwagę, że 2T kosztuje 25PLN/l, to p.2) :victory: . Dotychczas musiałem okresowo, a raczej często specjalnie przytrzymać na 3 biegu do 4200 RPM, żeby później w trakcie wyprzedzania nie było zaskoczenia. Teraz problem znikł i dlatego dodawanie odrobiny 2T w 1.9TDI na pompie VP i z turbo ze zmienną lubiącą się przycinać geometrią uważam za jak najbardziej zasadne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kogo ten temat interesuje to tu jest rzeczowa dyskusja na forum Toyoty, gdzie ludzie dolewają do ON olej do dwusuwów (nie pierwszy lepszy) w autach z filtrami DPF i mają wyłącznie dobre doświadczenia z tym związane. Dużo stron ale warto, konkretnie i bez lania wody.

Wypowiadają się też użytkownicy innych marek jak mercedes, VW...

 

http://www.avensis.info/viewtopic.php?f=69&t=11501&start=960

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I jeszcze z forum Alfaholików: http://www.forum.alfaholicy.org/forum_ogolne_o_alfa_romeo/76456-mixol_dlaczego_dolewamy_oleje_2t_do_ropy_pigulce.html

 

Sam stosuję w swojej Alfie i korekty wtrysków się poprawiły.

Edytowane przez airajti

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja dodaje 250ml ELF MOTO 2 HP ECO 2T, od dłuższego czasu do każdego tankowania, zarówno w pasku jak i w golfie V PD i nie widzę żadnych niepokojących objawów. Traktuję to jako dodatek uszlachetniający do tańszego diesla ze stacji, który w założeniu ma poprawić właściwości smarne ON. Różnica względem tego co dodają na stacji do lepszego paliwa jest taka, że wiem co wlałem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ma OK lub ZLE.

W odpowiedniej proporcji (czytaj nie za dużej) nie ma prawa się nic stać z żadnym silnikiem.

 

Co najwyżej pytanie brzmi czy spełnia swoją rolę czy nie? :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No ale dolewasz tego oleju, żeby było OK (czytaj nic złego się nie działo), czy wydajesz kase w jakimś konkretnym celu (np. poprawa korekt wtrysków, które na pewno można w Passatach podejrzeć).

 

O to mi chodzi ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, a próbowałeś sprawdzić korekty?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności