wozny83 Zgłoś #221 Napisano 5 Stycznia 2013 W najbliższym czasie czeka mnie wymiana przednich klocków hamulcowych. Zastnawiam się nad ceramicznymi ATE i tu pytanie do tych co mają doświadczenie1) czy faktycznie nie pylą i felgi nie maja nalotu? 2) czy przy standardowych tarczach (oryginalen vw jeszcze od nowości - bo to pierwsza wymiana klocków) jest sens montowac ceramike czy jednak trzeba odpowiednie tarcze do tego? Dzieki za wszelki wskazówki Adam Odpowiedz na twoje pytanie post 191 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Witold Rogowski Zgłoś #222 Napisano 5 Stycznia 2013 ja mam drugi kpl ceramiki. Nie pylą, felgi czyste. Tarcze nie mają nic do tego, klocki nie są twarde. Zresztą, nie oszukujmy się co do tej ceramiki To tylko jeden ze składników. W tych klockach zamiast sadzy ATE zastosowało elementy ceramiczne jako lepik składników masy ciernej. Stąd brak pylenia bo brak związków sadzy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jozef76 Zgłoś #223 Napisano 21 Stycznia 2013 U mnie klocki przód były wymieniane przy 80tkm teraz mam 145tkm i dzis zapaliła sie kontrolka więc 65tkm zrobione od wymiany wiec mniej niz na 1 zestawie ale ja jeżdżę więcej w miejscu niż w trasie więc pewno dlatego! Tylko w historii serwisowej jest mowa o wymianie przodu a o tyle nie ma wzmianki możliwe że wytrzymały 145tkm bez wymiany? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Angelus Zgłoś #224 Napisano 21 Stycznia 2013 ylko w historii serwisowej jest mowa o wymianie przodu a o tyle nie ma wzmianki możliwe że wytrzymały 145tkm bez wymiany? mi pierwsze poleciały tylne 87tyś zostało jakieś 20% ale poszedł przód i tył klocuchy na ATE bo przednie piszczały nie miłośniernie przy jeździe na parkingu choć zostało ich ok 35% za tylne i przednie dałem 250zł trochę pylą i żałuje że nie pomyślałem o ceramicznych a szkoda Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jozef76 Zgłoś #225 Napisano 26 Stycznia 2013 Jak pisałem dwa posty wcześniej zapaliła sie kontrolka informujaca że do wymiany klocki hamulcowe z tego co mi wiadomo tylko klocki z przodu i to tylko z lewej strony ma czujnik i to on informuje że klocka jest juz mało!!! Dziś zdjołem koła z przodu tak z lewej jak z prawej strony i ku memu zdziwieniu widzę że klocka jeszcze jest po prawej i lewej około 6-7 mm więc pytanie dlaczego zaświeciła sie kontrolka? I jeszcze jedno po zdjęciu koła widoczne mam tylko klocki zewnętrzne a tych wewnętrznych nie widać czyżby ten wewnętrzny był mocno zjechany bo do niego jest podpięty czujnik? Czy raczej wszystkie klocki w miare równo sie zużywają? Co radzicie jeździć ??? A i jeszcze mam pytanie ile mm jest nowego klocka? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bimbasz Zgłoś #226 Napisano 26 Stycznia 2013 I jeszcze jedno po zdjęciu koła widoczne mam tylko klocki zewnętrzne a tych wewnętrznych nie widać czyżby ten wewnętrzny był mocno zjechany bo do niego jest podpięty czujnik? tak do niego podpięty jest czujnik Czy raczej wszystkie klocki w miare równo sie zużywają? nie, wewnętrzne więcej Co radzicie jeździć ??? sprawdzić dokładnie klocki wewnętrzne, widać je przez zacisk, dobrze popatrz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pezet101 Zgłoś #227 Napisano 26 Stycznia 2013 W landrowerze zawsze najszybciej kończy się klocek prawy tylny wewnętrzny. Dlaczego? A bo tak. Ten typ tak ma. Może w passacie jest to prawy przedni wewnętrny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
azrael Zgłoś #228 Napisano 26 Stycznia 2013 Co radzicie jeździć ??? Spokojnie,po zapaleniu się lampki,możesz zrobić jeszcze kilka tys.km,chyba,że masz strasznie ciężką nogę. Lampka sygnalizuje zużycie klocka zdecydowanie za wcześnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jozef76 Zgłoś #229 Napisano 26 Stycznia 2013 Spokojnie,po zapaleniu się lampki,możesz zrobić jeszcze kilka tys.km,chyba,że masz strasznie ciężką nogę.Lampka sygnalizuje zużycie klocka zdecydowanie za wcześnie. Nie nogi ciężkiej nie mam tylko denerwująca jest ta kontrolka ale jeszcze do wiosny chce dojeździć będe miał wymiane oleju to wymienie przy okazji klocki A orientuje sie ktoś ile mm maja nowe klocki??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pikopiko Zgłoś #230 Napisano 26 Stycznia 2013 Mnie też denerwowała ta kontrolka, więc złączyłem kabelki i jeździłem jeszcze dobre 6 miesięcy... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość motocyklista Zgłoś #231 Napisano 26 Stycznia 2013 nowe coś około 17 mm. (przód) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wektor Zgłoś #232 Napisano 29 Stycznia 2013 Podczas wymiany klocków z przodu zauważyłem na tarczach klasyczne ranty- klocek zostawia kawałek tarczy na zewnątrz i bliżej osi, O ile ten rant zewnętrzny nie wadzi, to ten wewnętrzny pokryty rdzą skutecznie frezuje klocek, tuż przy czujniku. usuwacie te ranty? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Fedwo Zgłoś #233 Napisano 30 Stycznia 2013 Ja kilka razy w swoich autach usuwałem je szlifirką kontową. Włączałem pierwszy bieg, gdy tarcza się powoli kręciła usuwałem krawędź. Brzmi mało profesjonalnie, ale było bardzo skuteczne a i przy okazji wyglądało estetycznie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wektor Zgłoś #234 Napisano 31 Stycznia 2013 Zrobiłem podobnie, z tym, że zastosowałem nóż tokarski. Mimo trzymania w ręce poszło bardzo sprawnie.Oczywiście niebezpieczeństwo urazów jest b. duże! Zatem ostrożnie! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomas_at Zgłoś #235 Napisano 1 Lutego 2013 Zrobiłem podobnie, z tym, że zastosowałem nóż tokarski. Mimo trzymania w ręce poszło bardzo sprawnie.Oczywiście niebezpieczeństwo urazów jest b. duże! Zatem ostrożnie! Co do nalotów to normalna sprawa ja zawsze przy wymianie opon i klocków je usuwam polecam każdemu a i ostrożnie przy tym Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pezet101 Zgłoś #236 Napisano 2 Lutego 2013 W końcu "psychicznie" nie wytrzymałem i przednie klocki zmieniłem Ja na nich zrobiłem 105 tys, więc wytrzymały 105+?... Klocki zwyklaki. Okładzin było jeszcze 4-5 mm, a na jednym (tym z czujnikiem) - 3 mm. Teraz założyłem ATE Ceramic. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość motocyklista Zgłoś #237 Napisano 2 Lutego 2013 ja wymieniłem przy podobnym przebiegu ale zostało 9 mm jeszcze (z przodu) ---------- Dodano o 23:21 ---------- Poprzednia wiadomość o 23:12 ---------- z tyłu nie było tak fajnie... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Witold Rogowski Zgłoś #238 Napisano 3 Lutego 2013 jak u mnie klocki 50kkm (przód) albo 40 kkm (tył) wytrzymają to uważam to za sukces Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pezet101 Zgłoś #239 Napisano 3 Lutego 2013 Ty masz się czym rozpedzić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Witold Rogowski Zgłoś #240 Napisano 4 Lutego 2013 nie tylko w pasku, w słabym mondeo tył poleciał przy 23kkm, przód pierwszy raz po 41, drugi kpl 79kkm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach