Skocz do zawartości
Domely

Klocki hamulcowe w B6

Rekomendowane odpowiedzi

W najbliższym czasie czeka mnie wymiana przednich klocków hamulcowych. Zastnawiam się nad ceramicznymi ATE i tu pytanie do tych co mają doświadczenie

1) czy faktycznie nie pylą i felgi nie maja nalotu?

2) czy przy standardowych tarczach (oryginalen vw jeszcze od nowości - bo to pierwsza wymiana klocków) jest sens montowac ceramike czy jednak trzeba odpowiednie tarcze do tego?

Dzieki za wszelki wskazówki

Adam

 

Odpowiedz na twoje pytanie post 191

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja mam drugi kpl ceramiki. Nie pylą, felgi czyste.

Tarcze nie mają nic do tego, klocki nie są twarde. Zresztą, nie oszukujmy się co do tej ceramiki :) To tylko jeden ze składników. W tych klockach zamiast sadzy ATE zastosowało elementy ceramiczne jako lepik składników masy ciernej. Stąd brak pylenia bo brak związków sadzy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie klocki przód były wymieniane przy 80tkm teraz mam 145tkm i dzis zapaliła sie kontrolka więc 65tkm zrobione od wymiany wiec mniej niz na 1 zestawie ale ja jeżdżę więcej w miejscu niż w trasie więc pewno dlatego!

Tylko w historii serwisowej jest mowa o wymianie przodu a o tyle nie ma wzmianki możliwe że wytrzymały 145tkm bez wymiany?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ylko w historii serwisowej jest mowa o wymianie przodu a o tyle nie ma wzmianki możliwe że wytrzymały 145tkm bez wymiany?

mi pierwsze poleciały tylne 87tyś zostało jakieś 20% ale poszedł przód i tył klocuchy na ATE bo przednie piszczały nie miłośniernie przy jeździe na parkingu choć zostało ich ok 35% za tylne i przednie dałem 250zł trochę pylą i żałuje że nie pomyślałem o ceramicznych a szkoda

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak pisałem dwa posty wcześniej zapaliła sie kontrolka informujaca że do wymiany klocki hamulcowe z tego co mi wiadomo tylko klocki z przodu i to tylko z lewej strony ma czujnik i to on informuje że klocka jest juz mało!!!

Dziś zdjołem koła z przodu tak z lewej jak z prawej strony i ku memu zdziwieniu widzę że klocka jeszcze jest po prawej i lewej około 6-7 mm więc pytanie dlaczego zaświeciła sie kontrolka?

I jeszcze jedno po zdjęciu koła widoczne mam tylko klocki zewnętrzne a tych wewnętrznych nie widać czyżby ten wewnętrzny był mocno zjechany bo do niego jest podpięty czujnik?

Czy raczej wszystkie klocki w miare równo sie zużywają?

Co radzicie jeździć ???

A i jeszcze mam pytanie ile mm jest nowego klocka?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
I jeszcze jedno po zdjęciu koła widoczne mam tylko klocki zewnętrzne a tych wewnętrznych nie widać czyżby ten wewnętrzny był mocno zjechany bo do niego jest podpięty czujnik?

tak do niego podpięty jest czujnik

 

 

Czy raczej wszystkie klocki w miare równo sie zużywają?

nie, wewnętrzne więcej

 

 

Co radzicie jeździć ???

sprawdzić dokładnie klocki wewnętrzne, widać je przez zacisk, dobrze popatrz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W landrowerze zawsze najszybciej kończy się klocek prawy tylny wewnętrzny.

Dlaczego?

A bo tak.

Ten typ tak ma.

:)

 

Może w passacie jest to prawy przedni wewnętrny.

:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Co radzicie jeździć ???

Spokojnie,po zapaleniu się lampki,możesz zrobić jeszcze kilka tys.km,chyba,że masz strasznie ciężką nogę.

Lampka sygnalizuje zużycie klocka zdecydowanie za wcześnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Spokojnie,po zapaleniu się lampki,możesz zrobić jeszcze kilka tys.km,chyba,że masz strasznie ciężką nogę.

Lampka sygnalizuje zużycie klocka zdecydowanie za wcześnie.

 

Nie nogi ciężkiej nie mam tylko denerwująca jest ta kontrolka ale jeszcze do wiosny chce dojeździć będe miał wymiane oleju to wymienie przy okazji klocki

A orientuje sie ktoś ile mm maja nowe klocki???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mnie też denerwowała ta kontrolka, więc złączyłem kabelki i jeździłem jeszcze dobre 6 miesięcy...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość motocyklista

nowe coś około 17 mm. (przód)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podczas wymiany klocków z przodu zauważyłem na tarczach klasyczne ranty- klocek zostawia kawałek tarczy na zewnątrz i bliżej osi, O ile ten rant zewnętrzny nie wadzi, to ten wewnętrzny pokryty rdzą skutecznie frezuje klocek, tuż przy czujniku. usuwacie te ranty?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja kilka razy w swoich autach usuwałem je szlifirką kontową. Włączałem pierwszy bieg, gdy tarcza się powoli kręciła usuwałem krawędź. Brzmi mało profesjonalnie, ale było bardzo skuteczne a i przy okazji wyglądało estetycznie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem podobnie, z tym, że zastosowałem nóż tokarski. Mimo trzymania w ręce poszło bardzo sprawnie.Oczywiście niebezpieczeństwo urazów jest b. duże! Zatem ostrożnie!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zrobiłem podobnie, z tym, że zastosowałem nóż tokarski. Mimo trzymania w ręce poszło bardzo sprawnie.Oczywiście niebezpieczeństwo urazów jest b. duże! Zatem ostrożnie!

Co do nalotów to normalna sprawa ja zawsze przy wymianie opon i klocków je usuwam polecam każdemu a i ostrożnie przy tym :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W końcu "psychicznie" nie wytrzymałem i przednie klocki zmieniłem :)

Ja na nich zrobiłem 105 tys, więc wytrzymały 105+?...

Klocki zwyklaki.

Okładzin było jeszcze 4-5 mm, a na jednym (tym z czujnikiem) - 3 mm.

Teraz założyłem ATE Ceramic.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość motocyklista

ja wymieniłem przy podobnym przebiegu ale zostało 9 mm jeszcze (z przodu)

 

---------- Dodano o 23:21 ---------- Poprzednia wiadomość o 23:12 ----------

 

z tyłu nie było tak fajnie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
:) jak u mnie klocki 50kkm (przód) albo 40 kkm (tył) wytrzymają to uważam to za sukces

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ty masz się czym rozpedzić :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie tylko w pasku, w słabym mondeo tył poleciał przy 23kkm, przód pierwszy raz po 41, drugi kpl 79kkm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności