Skocz do zawartości
lookas76

Dziurawa chłodnica

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich mam podobny problem więc się podepne - chodzi o passata b5 1998r 1,6 benzyna.Otórz padła mi chłodnica nie mogłem na szybko dostać do 1,6 więc wstawiłem od 1,9 tdi pasuje,ale jest trochę grubsza od tej z 1,6.Chłodnica z 1,9 ma czujnik temperatury którego w 1,6 niema - u mnie wiatrak pracuje cały czas.Na aukcji np podają że dana chłodnica pasuje do 1,6 1,8 i 1,9.Sumując Silnik trzyma 90 stopni,zagrzewa się w czasie takim samym jak na starej chłodnicy,ogrzewanie mam wrażenie że delikatnie słabsze ale może mi się tylko wydaje.Moje pytanie brzmi czy silnik aby na pewno jest własciwie dogrzany skoro obecna chłodnica jest trochę grubsza od oryginalnej z 1,6 a wentylator chłodzi nonstop bo oryginalnie jest napędzany paskiem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak kolego silnik jest dobrze dogrzany ponieważ za to odpowiada termostat a nie chłodnica. Termostat otwiera się około 87C i dopiero wtedy płyn krąży w dużym obiegu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tak kolego silnik jest dobrze dogrzany ponieważ za to odpowiada termostat a nie chłodnica. Termostat otwiera się około 87C i dopiero wtedy płyn krąży w dużym obiegu.

 

Czyli wszystko jest w porządku :jasne dzięki za odpowiedż

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odgrzeję kotleta bo już zgłupiałem.

Chłodnica do wymiany.

 

Siedzi: 8D0121251AT (8D0 121 251 AT)

Wymiary rdzenia jakie ma to około:

wysokość: 414mm

szerokość: 630mm

grubość: 23mm

 

Wszędzie jako zamiennik NRF podają np: NRF 58259 która ma wymiary:

Wysokość [mm]: 377

Szerokość [mm]: 632

Grubość [mm]: 34

 

Wcześniej ktoś pisał że wsadził taką właśnie chłodnicę NRF i pasuje jak ulał mimo że jest grubsza ale może ktoś wie co z różnicą wysokości jak to pasuje?

Różnica to jakieś 37mm - gdzie to się gubi?

Czy u podstawy chłodnicy są jakieś wyższe podpórki czy jak?

A jak mocowania chłodnicy klimy - czy pasują?

Będę wdzięczny za wyjaśnienia.

 

Ktoś zna może jakiś tani w miarę sklep internetowy z chłodnicami?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

mam taki problem i nie wiem gdzie "uderzyć"... Mam passata z silnikiem AVF i przed chłodnicą wody jest jeszcze jakby druga chłodnica. Co to jest?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest to chłodnica klimatyzacji

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dorzucę informacje odnośnie chłodnicy 8D0 121 251 AT, może komuś pomogą, bo różne można spotkać informacje.

Chłodnicę o tym numerze wymieniałem w swoim VW Passat 1.9 TDI 2000 rok silnik ATJ 115 PS. Widniała na niej data 04.06.2004 i oczywiście 8D0 121 251 AT, a więc wytrzymała ok. 10,5 roku na płynie G12 (jeśli to była data a nie jakiś numer, bo auto jest starsze).

Są na rynku zamienniki różnych producentów i różnią się wymiarem, natomiast oryginał 8D0 121 251 AT ma grubość 23 mm (to jest ta cieńsza, grubsze mają ok. 34 mm, według mnie też powinna się zmieścić), tak jak kolega Greg podał.

W moim aucie została założona marki Nissens 60308 A (23mm), która kosztowała mnie 235 zł. Pasowała idealnie, tylko miała same otwory w uchwytach mocujących i potrzeba zrobić mały patent w mocowaniu np. dodać zapinki na wkręty, czy śrubki mocujące. W oryginale w plastikowy uchwyt wkręca się wkręty mocujące.

 

Uwaga jeszcze odnośnie ilości płynu chłodzącego. Kupiłem koncentrat G 12 Febi Bilstein, z tym że poszły niecałe dwie butelki 1,5 l tego koncentratu, czyli ok. 5,5 litrów (rozcieńczony z wodą destylowaną w stosunku 1:1). W obiegu mieści się podobno 7 litrów, więc część płynu pozostaje gdzieś w obiegu. Została mi jedna butelka 1,5l ,to tak gdyby ktoś potrzebował wiedzieć jaką ilość kupić.

 

Koszt wymiany chłodnicy w Krakowie na Bronowicach wyniósł 150 złotych ( styczeń 2015 r.).

 

Dodam, że wymieniłem także czujnik temperatury cieczy chłodzącej ( ten znajduje się pod zaworem EGR). Marki Febi kosztował mnie 25 złote, w komplecie był oring i zapinka. Był przyczyną, tego, że wskazówka wskaźnika temperatury na desce rozdzielczej "wariowała". Raz szybko się podnosiła, za chwilę opadała, kiedy i jak chciała :). Po wymianie wszystko wróciło do normy.

 

Polecam sklep oil-land.pl, świetnie doradzają, a płyny i części dosyłają do domu sprawnie.

 

Powodzenia i pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

sytuacja miała miejsce daleko od domu, a konkretnie na autostradzie w Zagrzebiu. Stałem w niewielkim korku ok. 15 min., gdy nagle spod maski "walnęła" para i cała ciecz wylądowała na drodze. Auto odprowadzone do mechanika, wyjęta chłodnica, a w niej dość spore pęknięcie w elemencie plastikowym (z boku). Chłodnica nie była stara, miała ok. 5 lat. Co mogło być przyczyną pęknięcia chłodnicy, skoro wcześniej nie było innych objawów, a temperatura do końca wynosiła 90 stopni. Oczywiście stanie w korku i temperatura powietrza miały swój wpływ. Dwa tygodnie przed wyjazdem wymieniałem rozrząd z pompą wody. Może pompa, korek lub termostat? Na miejscu u mechanika zauważyliśmy, że wentylator klimy się zawiesił (raz chodził, raz nie) i w tym układzie rosło ciśnienie gdy wentylator nie chodził (było widać na urządzeniu do nabijania klimy). Ale czy to może mieć wpływ na układ chłodzenia?

Po wymianie chłodnicy wróciłem do Polski (jazda w nocy, bez stania w korkach), ale obawiam się, że temat nie został do końca załatwiony i w pierwszej kolejności wymienię termostat.

Edytowane przez rainman777
Przeniesiony

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zmęczenie materiału. Niemcy nie wzięli pod uwagę, że te auta będą u nas tyle lat jeździć :D

Oczywiście jak nie chcesz spać spokojnie, to mogę napisać, że wzrost ciśnienia w układzie może być spowodowany nie tylko uszkodzonym korkiem zbiorniczka wyrównawczego, ale też uszkodzoną uszczelką pod głowicą :P Ale ja bym się nie przejmował tylko latał. Dla spokoju można tylko sprawdzić realną temperaturę płynu chłodzącego, bo zegary w B5 bardzo lubią kłamać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zmęczenie materiału. Niemcy nie wzięli pod uwagę, że te auta będą u nas tyle lat jeździć :D

 

Myślę że okres 5 lat jednak brali pod uwagę ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mimo uszkodzenia wentylatora klimy to i tak chłodził wentylator zamocowany na wiskozie napędzany paskiem mikro no chyba że wiskoza nie sprawna . Ale pisałeś że do końca było 90 stopni to wentylatory nie miały z tym doczynienia podejrzewał bym szybcjej korek od zbiorniczka lub sam ten zbiorniczek że mógł nie upuścić ciśnienia z układu ewentualnie wadliwa chłodnica .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego Ty piszesz o dieslu że ma wiskoze z przodu i mimo awarii elektrycznego wentylatora to ona będzie chłodzić ale rzecz jest w tym że kolega który ma problem ma 99 rok w benzynie 1.8 a tam mi się wydaje że wiskozy nie było bo silnik nie jest bokiem a zeby ja zastosować to musi być napędzana z wału chyba że się mylę. Kolega nie doczytał profilu jakie auto i pisze o swoim a nie o problemie który ma kolega.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Piszę kolego jak należy w 1.8 jest napęd dużego wentylatora z wiskozy naprawiam sam samochody również znajomym a jak jestem pewny to podpowiadam. Sam sprawdź jak jest a i nie istotne jakie ja mam w opisie bo mam kilka swoich . Nie siej zamętu niepotrzebnie :sciana:

Edytowane przez Maik78

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj zrobiłem cieczowy test uszczelki pod głowicą. Auto było na chodzie ok. 30 min, w tym z 10 min. na podwyższonych obrotach. Nie jestem pewien wyniku. Ciecz nie zachowała po tym czasie super niebieskiego koloru, była niebiesko - zielonkawa. Nie był to ewidentnie kolor zielony, ale też nie był to kolor taki jak był po napełnieniu rurki. W czasie testu było wytwarzane ciśnienie, ale również czasami podciśnienie (bąbelkowanie w kierunku zbiorniczka).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, podpinam się do tego tematu, ponieważ jest związany z układem chłodzenia.

Mam problem z poniższym wężem z układu chłodzenia, gdzie cos takiego można kupić. Jak przewód pęknie to będzie bardzo ciekawie :)

 

Auto to pasek 1.9 tdi 101 KM rok 2003 FL

 

focia_1.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

oczywiscie ze bedzie lewciec

kazdy waz od chlodzenia jak peknie to bedzie mocno leciec bo w ukladzie gdy jest goracy jest cisnienie

 

jest to powrot plynu z nagrzewnicy (tak mysle bo ja mam inny model silnika)

 

 

na przyszlosc jak lekko peknie jakis waz to odkrecic trzeba korek (bo to on wytwarza cisnienie w ukladzie) i dolewajac plyn dojechac do warsztatu (ale jest to naprawde ostatecznosc)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szukaj pod hasłem MAGISTRALA WODY.

co prawda magistrala to ten główny metalowy przewód ale na allegro można cały kpl za grosze kupic.

Wymiana trochę problemowa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, widziałem na alledrogo, z tym, że w takim miejscu jednak lepiej założyć nową rzecz niż coś używanego. Szukałem na szrotach i pechowo żadnej B5 z silnikiem 1.9 nie było. W sklepie IC albo nie umiem znaleźć albo nie ma tam B5 fl z roku 2003 :), pogubiłem się w ich katalogu ....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na szybko spojrzalem w etke... najprawdopodobniej to przewód odpowietrzający o nr 038121473.

Jeśli nówka to chyba tylko aso, cena ok 80zł

 

http://etka.cc/vw/part_single/catalog/vw/markt/RDW/modell/PA/year/2003/drive_standart/404/hg_ug/121/subcategory/121041/part_id/4139143/lang/o

Nr 36

Edytowane przez marcin_pesel

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Stary ja już ze dwa razy owy przewód wymieniałem,wchodzi on do głowicy z tyłu pod pompą vacum a u mnie problem był taki że pociła się ta pompa i paliwo kapało na niego więc reakcja i przewód napuchnięty i pękł...

W normalnym sklepie motoryzacyjnym wytłumaczyłem gościowi o jaki przewód chodzi i bez problemu zamówił.

Tam jest jeden tylko taki przewód z trzema gumowymi wspornikami nasuniętymi,widoczne na zdjęciu z etki w poprzednim poście:) NR 36

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności