Skocz do zawartości
Mate0

1.8 PF swap na 1.8T lub 1.9 TDI

Rekomendowane odpowiedzi

Witam . Posiadam Passka b3 ( 1.8 PF 107 PS ) na wiosnę zastanawiam się czy nie zrobić swap na 1.8T lub na jakiego diesla 1.9 TDI 110/115 PS .

 

Proszę o jakąś rozsądna rade , czy to w ogóle jest opłacalne .

 

PS . Za silnik 1.8T AEB - 3,5 klocka a za AJL 180 PS 2,5 klocka .

 

Dziękuję i Pozdrawiam! ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Za 3.5 tys swap w aucie 20 letnim?.... chyba w ogóle nonsens. To zapodałeś taki post jako prowokację? Bo nie wieżę że chcesz wydać tyle kasy na 20-letniego paska... hmmmm. sam już nie czaje..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie liczy się wiek! Dla mnie mój Pasek zawsze będzie na topie! ;)

 

PS. Jestem w stanie kupić silnik używany do 5 tys. zł .

 

Wiec może coś polecicie? ;>

 

Np. coś takiego :

 

http://allegro.pl/item863291817_silnik_volkswagen_passat_99r_v5_benzyna.html

Edytowane przez Mate0

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
PS . Za silnik 1.8T AEB - 3,5 klocka a za AJL 180 PS 2,5 klocka .

dodaj jeszcze 10tyś na resztę gratów i sam sobie odpowiedz czy

to w ogóle jest opłacalne .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy to w ogóle jest opłacalne .

 

Haha jak najbardziej nie ale jak kochasz swoje auto... :D

 

Diesle są do bani (żeby nie było sam miałem TDI 190KM/400Nm w swoim pasku), jak swapować to tylko na benzynę.

 

Najtaniej będzie wrzucić VR6 ale to już wiekowe motory. 1.8T wcale takie ciężkie do wrzucenia nie są. Mechanicznie praktycznie p&p, z elektryką jest trochę problem bo idzie taki motor po CAN-ie. Tak czy inaczej jak nie masz min 8 tys pln odpuść temat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Za 3.5 tys swap w aucie 20 letnim?.... chyba w ogóle nonsens.

Ja mojego mam rok czasu, przez ten rok wydatki na auto przekroczyly jego wartosc, jak zrealizuje plany, przekroczy je jeszcze raz.

 

Takze jak chcesz swapowac swapuj.

 

Ja bede swapowal na 1,8T, najlepiej kupic calego anglika, ju za 5K mozna znalezc, zrobic swapa reszte sprzedac.

Jak kupisz sam silnik, to pozniej trzeba szukac roznych ********k, a tak to zawsze z dawcy podejdzie.

 

Jak chcesz to mam namiary na chlopaka co robi takie swapy na slasku profi, tylko dlugo czeka sie na robote:/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Haha jak najbardziej nie ale jak kochasz swoje auto... :D

 

Diesle są do bani (żeby nie było sam miałem TDI 190KM/400Nm w swoim pasku), jak swapować to tylko na benzynę.

 

Najtaniej będzie wrzucić VR6 ale to już wiekowe motory. 1.8T wcale takie ciężkie do wrzucenia nie są. Mechanicznie praktycznie p&p, z elektryką jest trochę problem bo idzie taki motor po CAN-ie. Tak czy inaczej jak nie masz min 8 tys pln odpuść temat.

 

 

Do 5 tys. zł chce tylko kupić . Następne 5-7 tys. się znajdzie na robociznę i na części .

+ jakaś kasa za stary silnik PF .

 

A jak nie 1.8T to może być vr6

 

Np. coś takiego

http://moto.allegro.pl/item858846651_silnik_2_8_vr6_passat_b4_aaa_1996r_128_kw_174_km.html

 

Tylko co to znaczy bez osprzętu? Bo nie za bardzo rozumiem?

Edytowane przez Mate0

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja bym się nie porywał na zmianę benzyny na diesla bo to za dużo roboty i kasy tam trzeba nie dość ze cały silnik ze skrzynią półosiami itp przerzucić to jeszcze całą elektronikę silnika a kto wie czy w twoim modelu jest możliwość takiej przekładki bo nie wszystkie auta były przystosowane do oby dwu rodzajów napędu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
PS . Założyłem temat aby się upewnić czy takie coś ma sens

 

Trzeba być maniakiem i mieć zdrową bazę. Mając odpowiednią gotówkę można do 35i włożyć praktycznie wszystko. A czy jest sens spytaj samego siebie bo za tą kasę możesz jeździć B5 :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

_zlydzial1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Diesle są do bani (żeby nie było sam miałem TDI 190KM/400Nm w swoim pasku), jak swapować to tylko na benzynę.

 

Posłuchaj rady kolegi :D Sam trochę włożył w AFN-a, także wiesz.. :)

 

Jestem za:

1. 2.8 VR6 12V: AAA można trafić już de facto za niewielkie pieniądze.. Przykładowo motor za 1000-1500zł, następne 3500-4000zł w części takie jak rozrząd i zostawić go w serii.. Zrobiony dobrze i na dobrych częściach dostarczy Ci dużo wrażeń :)

2. 2.3 VR5 20V: Odkąd kolega Kuman zrobił swapa :D

3. 2.8 VR6 24V: Dużo tańszy wariant niż R32 ale do wykonania za około w sumie 12k..

4. 3.2 VR6 24V: Droga inwestycja :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedna rzecz . Swap będzie zależał od tego czy sprzedam mojego Passka . Jeśli nie będzie chętnych , wtedy na 100% robię swap .

 

Druga rzecz . Zastanawiam się również nad b5 , 2.8 193 PS . Widziałem juz po 16-18 klocków tylko z dużym przebiegiem . 250+tyś.

 

Chyba takiemu silnikowi taki stan licznika nie będzie przeszkadzał? ;)

 

Np.

 

http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=bq2hlzwaisuk

 

http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=vhkvlaktuzse

 

http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=lra2jlhhzmxx

Edytowane przez Mate0

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przebieg hmmm - długo by gadać. 250 tys to wg. mnie żaden przebieg szczególnie dla nie wysilonego motoru. Zależy jak był używany (trasy czy miasto i zimne starty itp). Jeśli użytkowany był z głową to spokojnie można taki egzemplarz kupić.

 

Pamiętaj, że kasy wydanej na swapa nikt Ci nie zwróci podczas ewentualnej sprzedaży auta, często nawet właściciele swapowanych aut rozsprzedaję je na części bo ciężko takie coś sprzedać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
250 tys to wg. mnie żaden przebieg szczególnie dla nie wysilonego motoru.

 

Dokładnie.. A jeśli chodzi o kupno B5-ki.. B3 i B4 mają ten klimat, którego niestety 3B, 3BG i 3BS nie ma.. Nawet jeśli zrobisz ten samochód z dobrym gustem, na glebie i nawet kołach od Lambo czy Bentleya to i tak będzie to zwykła B5-ka, których jest na polskich drogach od groma.. Wystarczy spojrzeć na rynek wtórny Passatów chociażby na Allegro.. Pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A jeśli chodzi o kupno B5-ki.. B3 i B4 mają ten klimat, którego niestety 3B, 3BG i 3BS nie ma..

 

Autor tematu musiałby być naprawdę maniakiem żeby wsadzić kasę na swap do B3. Według mnie i tak skończy się na zakupie 3B :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Słuchaj komplet na swapa by się znalazl;) hehe , ale serio trzeba kochać auto żeby władować w nie tyle ile jest warte;)

pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dokładnie.. A jeśli chodzi o kupno B5-ki.. B3 i B4 mają ten klimat, którego niestety 3B, 3BG i 3BS nie ma.. Nawet jeśli zrobisz ten samochód z dobrym gustem, na glebie i nawet kołach od Lambo czy Bentleya to i tak będzie to zwykła B5-ka, których jest na polskich drogach od groma.. Wystarczy spojrzeć na rynek wtórny Passatów chociażby na Allegro.. Pzdr

 

Zgadzam się z tobą w 100% . B3 i B4 to pewien "old school" pośród Passatów ;)

 

---------- Post added at 22:18 ---------- Previous post was at 21:44 ----------

 

Autor tematu musiałby być naprawdę maniakiem żeby wsadzić kasę na swap do B3. Według mnie i tak skończy się na zakupie 3B :)

 

Jestem maniakiem . Zastanawiam się nad 4 opcjami .

 

1 . Swap do mojej b3

2 . Passat B5 1.8T . Rocznik grudzień 99" , przebieg około 100 tyś . ( od znajomego , również maniaka lecz nie posiada konta na forum )

3 . B4 vr6 po 96'

4 . B5 diesel 1.9 lub 2.5 .

 

Pożyjemy zobaczymy .

 

Wszystkim którzy napisali cenne uwagi : DZIĘKUJĘ BARDZO! ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tyle maniaków w jednym miejscu a żaden nie kapnął, że 2.8 to silnik wzdłużny i skrzynia za silnikiem + torsen który nie pojedzie bez tylniego wału?

Pchanie tego do b3 jest nierozsądne i niewykonywalne bez ciachania budy :)

Ja ci tam polecę silniczek z s3, bądź ibizy cupry. Stare poczciwe 1,8T 225 KM.

Tak z rozsądku można by było coś takiego kłaść, bo ekonomiczne jest gdy nie ciśniemy i mocy ma wystarczająco by jechać. Raczej szukaj silników które były montowane poprzecznie, oszczędzisz sporo kasy.

Wymiana na VR nie ma sensu, bo lepiej by było sprzedać to i kupić gotowca, ewentualnie lekko podrasować.

 

Ogólnie temat umrze, gdy uświadomisz sobie ile to pracy i pieniędzy kosztuje, ale życzę powodzenia. Ogólnie rozumiem to, gdy kochamy auto którym jeździmy i chcemy by było szybsze, ale z drugiej strony nigdy nie osiągniemy takiego poziomu: KLIK więc zastanów się dobrze, ja już w passka nic nie dokładam, a na celowniku mam gt, choć naprawdę lubię jeździć paskiem, ale nie mam czasu by przy nim siedzieć.

Edytowane przez John

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tyle maniaków w jednym miejscu a żaden nie kapnął, że 2.8 to silnik wzdłużny

 

Vr6 jest poprzeczny....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności