szkielo82 Zgłoś #221 Napisano 20 Lipca 2015 Cały sterownik musisz zmienić. Czyli to niebieskie, lub białe Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #222 Napisano 9 Sierpnia 2015 mam już upatrzony sterownik - ale narodziło się kolejne pytanie Czy wtyczki od mojego panelu z OFF będą pasowały do p&p do panelu z ECON? Podobno w golfie 3 nie pasują i trzeba cos przerabiać... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szkielo82 Zgłoś #223 Napisano 10 Sierpnia 2015 Będą pasowały. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #224 Napisano 10 Sierpnia 2015 Panel już zamówiony, koleś wysłał mi zdjęcie wtyczek, porównałem i wychodzi że jest to samo, piny też się zgadzają. Tymczasowo podałem masę na wtyczkę kick-down przez przełącznik i czasami mi to działa jak powinno a czasami po paru sekundach sprężarka załącza się ponownie mimo że podane jest masa (powinna być wyłączona) - o co chodzi? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #225 Napisano 13 Sierpnia 2015 Panel przyszedł, pasuje p&p Czy jest to normalne że po przełożeniu samego panelu do auta sterownik łapie błąd i cały wyświetlacz przez chwilę mruga? Z przekaźnikiem jeszcze nic nie robiłem... Jutro podłącze vaga i zobaczę jaki błąd widzi Czy po wywaleniu przekaźnika i zrobieniu zworki będzie już wszystko ok? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Klapouszek4 Zgłoś #226 Napisano 5 Marca 2017 (edytowane) Witam! Podłączę się pod ostatnio poruszany temat modyfikacji poprzez wymianę panelu ze sterownikiem z funkcją ECON. Wymiany dokonałem jeszcze przed zimą i podczas chłodniejszych dni tak jakby nie było automatycznego sterowania ogrzewaniem. Od ustawienia LO do 29 stopni dmucha zimnym natomiast jak dam HI to jest sauna. Jak wrzucam stary panel to wszystko jest ok, taką jaką zadam temperaturę taka jest. Dodam, że przed wymianą modułu wyprułem deskę i tunel z nawiewami, żeby wszystkie klapy okleić. Zastanawiam się czy to nie będzie wina tego czujnika temperatury płynu na szlauchu z boku silnika i czujnika w tunelu przy samej nagrzewnicy (którego nie było w modelu z funkcją OFF). W wątku wcześniej padło pytanie o czujnik przy nagrzewnicy, lecz nikt nie odpowiedział i może warto ponowić pytanie oraz czy idę dobrym tropem. Czy czujnik przy nagrzewnicy nie będzie zamiast tego co jest na przewodzie tylko jako dodatkowy? Czy w klimatroniku z funkcją econ czarny, dwu pinowy czujnik z boku silnika na szlałchu z cieczą w ogóle się znajduje, czy jest po prostu zastąpiony czujnikiem w tunelu przy nagrzewnicy? Podłączyłem pod VAG-a i owszem, czwarta temperatura w klimatroniku pokazuje 39 zamiast 10 jak pozostałe. Wiec czy to może być przyczyną słabego ogrzewania przy ustawieniu od najniższej do 29 stopni? w tym panelu? no i czy w ogóle dobrym tropem idę, bo nigdzie z takim problemem się nie spotkałem względem zamiany panelu i różnic z tego wynikających. Edytowane 7 Marca 2017 przez Klapouszek4 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bekaz Zgłoś #227 Napisano 8 Grudnia 2019 (edytowane) Witam, mam pewien problem z kompresorem, który po jakimś czasie wyłącza się. Podejrzewam, że winny jest przekaźnik (mam climatronik bez ECON, który sam instalowałem i składałem – nie jest to zestaw z jednego samochodu). Zainstalowany mam przekaźnik o numerze 105 – nr oryginału 357959141 ( w ETCE napisane jest, że taki stosowany był w passacie B3, gdzie wykorzystywało się ciepło silnika). Podobny numer z końcówką A na końcu – 35795914A (oznaczany jako 106) jest opisany w ETCE dla B3 jako przekaźnik dla pojazdów z automatyczną klimatyzacją Climatronic. Szukając w ETCE tożsamego przekaźnika dla B4 znalazłem ten sam przekaźnik o oznaczeniu 106 oraz drugi z końcówką C tj. 35795914C (Climatronic + wykorzystywanie ciepła z silnika), a tego 105 już nie ma. Rozumiem, że pomimo braku np. pompki w systemie chłodzenia silnika taki przekaźnik zadziała z Climatronikiem w B4. Jakie są różnice pomiędzy 105, 106, a 133 (to ten z końcówką C) – ma ktoś schemat lub może wyjaśnić? Instalując Climatronic posiłkowałem się wiedzą z forum (klima działa świetnie, jedynie mam problem z tym wyłączaniem ni stąd ni zowąd; podejrzewam także sprzęgło kompresora (ma od 3,6 do 3,8 Ohm); czy wie ktoś jaka odchyłka oporności nie czyni go uszkodzonym?) Z góry dziękuję za pomoc, Pozdrawiam b. Edytowane 8 Grudnia 2019 przez bekaz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #228 Napisano 10 Grudnia 2019 @bekaz Masz zestaw z B4 czy mieszany B3/B4? Przekaźnik - 357959141 - zwykły przekaźnik 12V, normalnie otwarty. Przekaźnik - 357959141A - przekaźnik podwójny 12V, normalnie otwarty. Przekaźnik - 357959141C - przekaźnik z dwoma wyjściami 12V, normalnie otwarty. Po pewnym czasie układ się uruchamia czy nie? Sprawdzałeś czy jakiekolwiek napięcie pojawia się wtedy na kompresorze? I oczywiście - czy Climatronic nie zapisuje jakiegoś błędu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bekaz Zgłoś #229 Napisano 25 Grudnia 2019 (edytowane) W dniu 10.12.2019 o 07:54, radekrp90 napisał: @bekaz Masz zestaw z B4 czy mieszany B3/B4? Po pewnym czasie układ się uruchamia czy nie? Sprawdzałeś czy jakiekolwiek napięcie pojawia się wtedy na kompresorze I oczywiście - czy Climatronic nie zapisuje jakiegoś błędu? Przepraszam, że od razu nie odpowiedziałem - nie dostałem z forum informacji, że pojawiła się odpowiedź. Mam zestaw złożony tylko z B4. Mój przekaźnik to ten pierwszy tj. 357959141 o oznaczeniu 105. 1) "Po pewnym czasie układ się uruchamia czy nie?" - tego nie sprawdzałem; gdy się wyłączał uruchamiałem samochód ponownie, a i to nie zawsze skutkowało. 2) "Sprawdzałeś czy jakiekolwiek napięcie pojawia się wtedy na kompresorze" - napięcia nie sprawdzałem niestety, jedynie oporność cewki sprzęgła - rozumiem, że sprawdzić powinienem nie tylko samo napięcie, a napięcie pod obciążeniem np. niedużą żarówką. 3) "Czy Climatronic nie zapisuje jakiegoś błędu?" - zero błędów. Żeby nie mieć problemów zastosowałem nowe części: skraplacz Valeo, zawór Hella/Behr, osuszacz VW, wszystkie oringi, zawory VW, a sprężarkę zregenerowałem w specjalistycznej firmie (sprzęgła nie wymieniali). W ciągu kilku dni postaram się sprawdzić czy klimatyzacja się wyłącza - mam nadzieję, że będzie powyżej 5 st. C. Edytowane 26 Grudnia 2019 przez bekaz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach