Skocz do zawartości
1robert

kilka pytań dotyczących klimatronika w b4

Rekomendowane odpowiedzi

Zobacz czy nie masz wolnego miejsca w takim zaworku.

Tam to podłącz.

 

dafota.2.9zg1408211518e.jpg.smWP_000300.jpg&th=7818

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Leadus a "akumulator podcisnienia" taki zbiornik jakby polaczone 3 kule ze soba masz podpiete? ten zbiornik znajduje sie za plastikowym nadkolem z lewej strony i jest polaczony sztywnym przewodem z wejsciem do kabiny nad wezami wodnymi z nagrzewnicy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bez tego zbiornika też wszystko śmiga bez problemu.

Ja na początku miałem to zakładać, ale w końcu dałem sobie spokój.

Tylko musi być zaworek zwrotny, bo inaczej przy wciśnięciu pedału gazu klapy nawiewów wariują :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie nic nie trzeba robić bo klapa jest cały czas otwarta.

W przypadku gdy chcemy obieg wewnętrzny to do kompletu potrzebne są rurki plastikowe co idą do lewego nadkola i elektrozawór który w tym nadkolu jest.

Przed ekrktrozaworem jest jeszcze zaworek zwrotny a między zaworkiem zwrotnym a elektrozaworem jest jeszcze akumulator podciśnienia, ale bez niego też będzie działać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

lebow, ale Ty piszesz o klimie manualnej, a chodzi o climatronic.

Tam nie ma już tego elektrozaworka, bo nie jest on potrzebny.

Zamiast tego jest taki rozdzielacz podciśnienia pod deską (kilka elektrozaworów w jednym)

W climatroniku podciśnieniem jest sterowane więcej klap, a nie jak w manualu tylko obieg wewnętrzny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No faktycznie.

Przy kilku klapach na podciśnienie przydałby się jednak jakiś mały zbiornik na podciśnienie.

Nie musi być ori i wcale nie trzeba go ładować w nadkole.

Wiadomo że im większy tym lepiej ale taki wielkości filterka paliwa od malucha też może być....nawet taki filterek spokojnie spełni rolę akumulatora.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W przypadku gdy chcemy obieg wewnętrzny to do kompletu potrzebne są rurki plastikowe co idą do lewego nadkola i elektrozawór który w tym nadkolu jest.

Przed ekrktrozaworem jest jeszcze zaworek zwrotny a między zaworkiem zwrotnym a elektrozaworem jest jeszcze akumulator podciśnienia, ale bez niego też będzie działać.

lebow, ale Ty piszesz o klimie manualnej, a chodzi o climatronic.

Tam nie ma już tego elektrozaworka, bo nie jest on potrzebny.

Zamiast tego jest taki rozdzielacz podciśnienia pod deską (kilka elektrozaworów w jednym)

W climatroniku podciśnieniem jest sterowane więcej klap, a nie jak w manualu tylko obieg wewnętrzny.

Możecie pojaśnić o czym rozmawiacie?

Bo u mnie w climatronicu w b3 wygląda to tak jak na załączonym schemacie..

etka_b3_ac_vacuum_lines.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie mam instalacji podcisnienia pod maska , wg schematu tez slabo sie zgadza bo nie mam serwa , nie mam tez tego zaworka a wiec zaczynajac od wyjsca przed sciane grodziowa gdzie moge sie wpiac w podcisnienie ?? moze ktos mi rozjasnic ta sytuacje ? :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
bo nie mam serwa

Czyli rozumiem że masz ABS a elektrycznym wspomaganiem...

Po tej samej stronie co dysza rozruchowa masz w kolektorze króciec pod który podłączamy podciśnienie.

Jego średnica jest dość spora i potrzeba gumowej przejsciówki ale jesli np masz już MFA to tą przejściówkę musisz mieć, co najwyżej brak Ci trójnika który kupisz w każdym motoryzacyjnym, zaworek zwrotny też powinieneś dostać, taki od układu spryskiwaczy tez podpasuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam mfa ale u mnie spalanie brane jest z kompa nie na podcisnienie , moze tak bylo w starszych modelach ale nie w moim przypadku i pompa jest z wspomaganiem , mowisz o tym podcisnieniu gdzie w ori szlo do serwa ? ja mam to zaslepione i srednio mi pasuje cos tam wpinac gdyz pod maska bedzie tylko to czego nie mozna wyrzucic czyli silnik , abs , chlodnica tzw clean komory bedzie robiony . nie ma gdzies indziej wyjscia podcisnienia ??

 

 

a tak na marginesie kupie polke pasazera pod poducha , mala

pod climatronic.

Edytowane przez leadus

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak będziesz robił czystki pod maską to pewnie wywalisz zawór oparów paliwa, możesz wpiąć podciśnienie tam skąd zawór bierze opary, czyli pod przepustnicą masz dwa króćce większy i mniejszy.

Na którymś to podciśnienie jest słabe bo otworek jest w okolicach klapy przepustnicy.

Zawsze można wywiercić otworek, nagwitować go i wstawić własny króciec.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jesli mowa o filtrze weglowym jak sie nie myle to juz go nie mam i wlasnie w przepustnicy mam wstawiona zaslepke bodajze tam wchodzi wezyk 8 albo 10 . mniej wiecej cos wiem bede probowal ogarnac to w weekend :) i wlasnie jeszcze jedno pytanie jak nie mam tego podcisnienia to nie dzialaja klapy nawiewow , te od cieplo-zimno tez ?? bo regulujac sobie temp na max generalnie nie ma znaczacej roznicy w dmuchanym powietrzu , czyli wieje chlodne ( nie zimne bo jeszcze nie nabity uklad)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Klapa ciepło-zimno sterowana jest silniczkiem elektrycznym.

Podłączany bezpośrednio do panelu (środkowy wtyk).

Sprawdzałeś czy klapy są całe zanim wszystko zamontowałeś? Czy jest na nich pianka?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

klapy sa ok , jak dam na max temp to slychac jak mocniej dmucha

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze jedno pytanie dot klimy manualnej w B3. Mam wiązke do klimy od B3 i B4 ale ta od b3 jest w srednim stanie, natomiast w b4 widze troche się różni a mianowicie jak podlaczyć kostke od presostatu ?? Bo jak widać kostka od b4 jest kwadratowa a w b3 plaska, chyba że podlaczyc numerkami bo na obu są 1,2,3 i 4 ?? CAM00761.jpg

Kolejne pytanie, w wiązce od b3 mam odcieta calą wiazke od presostatu i czujnika przy podszybiu, widać tylko że był to kolor kabli : czarno biały, czerwono biały, żółto czerwony i żółty. Natomiast w b4 idzie kolor żółty, żółto czarny, zielony i czarno biały. Jak to połączyć żeby było ok ?? Proszę o pomoc

Edytowane przez dafcio25

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nikt nie wie?? Przylutowałem to według numerkow, moze bedzie dobrze, ogolnie caly przeszczep klimy robiłem do B3 1Y po wciśnieciu przycisku AC norm załączają sie wentylatory na 1 bieg to chyba dobrze? niedlugo jade sprawdzic szczelnosc i nabić może bedzie chodzić. Mam jeszcze jedno pytanie, przy zgaszonym silniku klapa w nawiewie jest otwarta, gdy tylko odpale auto od razu sie zamyka i nie reaguje na przyciski (obieg otwarty,zamkniety) caly czas jest zamknieta. Może źle podlaczone węże od podcisnienia??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

troche czasu minelo ale w koncu zabralem sie za skończenie climatronica , pociagnalem sobie z kolektora wezyk , podpielem pod ten rozdzielacz wg schematu i ... i nie dziala , slychac tylko jak probuje przezucic klape ale nie daje rady niestety, w wężyku powietrze jest zasysane czy tak jest tez w orginale ? czy ma dmuchać powietrzem ?? wpięłem sie w kolektor w miejscu podłączenia filtra węglowego czyli blisko przepustnicy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
w wężyku powietrze jest zasysane czy tak jest tez w orginale ? czy ma dmuchać powietrzem ??

 

Ma zasysać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok , a jesli bede chcial dac jakis zbiorniczek , np filtr paliwa to poprostu przeciąć przewod i wstawic go czy jakos inaczej ma to wygladac ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem. Chyba tak.

Ale to do niczego nie jest Ci potrzebne.

Daj tylko zaworek zwrotny, i ma działać.

Ja tak mam, i jest ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności