Skocz do zawartości
1robert

kilka pytań dotyczących klimatronika w b4

Rekomendowane odpowiedzi

mam nadzieje ze w miare widoczne zdjecia kostek :)image.jpg

image.jpg

image.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panel masz już podłączony?

Przekaźnik masz?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak to juz jest podpiete

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to w koncu ktos cos pomoze ? bo prawie 3 tyg temu wsadzilem climatronic i do dzis nic nie dziala a w upalach troche slabo sie tak lata

Edytowane przez leadus

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pod parownikiem masz czujnik oszronienia - podpięty?

W klimatroniku masz też czujnik nasłonecznienia - podpiety?

Klapa na podciśnienie obiegu wewnętrznego podpięta?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czujnik oszronienia nie wiem o co chodzi ale mam jeden wolny przewód dość długi , czujnik nasłonecznienia podpięty , cały climatronic też podpięty pod wiązkę i panel , zostało tylko przy skrzynce skończyć podpinanie

 

panel brak reakcji jakiejkolwiek póki co

Edytowane przez leadus

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ogolnie z tego co wiem to wystarczy podpiac caly climatronic i panel i dac mu prad i musi dzialac nawet bez czujnikow a u mnie zero odzewu mimo wpietego plusa i calej reszty gratow zostaly te przewody co na foto plus jeden kabel pod maska

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobrze piszesz, będzie działał bez czujników.

Tylko że panel powinien dostać 3 plusy.

Minimum 2, wtedy włączy się w trybie webasto.

Przynajmniej tak jest w B4.

Masz schemat?

Mogę Ci przesłać na e-mail.

 

Z tego co tu patrzę, to:

-wtyk 1 pin 3 zacisk 15, czyli plus po zapłonie.

-wtyk 3 pin 8 zacisk 30, czyli plus stały.

-wtyk 3 pin 26 zacisk x, czyli plus po zapłonie, ale nie podczas rozruchu silnika.

Edytowane przez szkielo82

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak bys mi napisal w ktorych kostkach dokladnie tego szukac bylbym wdzieczny , schemat widzialem ale slabo z nimi sobie daje rade , ogolnie kabelki to moj slaby punkt

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W których kostkach to nie wiem, bo w B3 jest inaczej.

Ale możesz to sam sprawdzić.

Panel climatronica ma 3 wtyki.

Piny masz ponumerowane.

To co napisałem wcześniej to właśnie na którym pinie w której wtyczce ma być prąd po włączeniu zapłonu.

Jeśli gdzieś nie ma prądu, to wtedy szukaj dalej, dlaczego go tam nie ma.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja mam climatronic z b4 lacznie z silnikiem i potrzebna instalacja :)

Edytowane przez leadus

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Jako że nie moge załozyc nowego tematu chciałbym sie podpiąć tutaj. Mam pare pytań odnosnie klimatyzacji.

Mam passata b3 1.9D (1Y) - bez klimy, mam do kupienia po znajomosci calutką klimatyzacje, kompletną do niego. I teraz mam pare pytań, bo w moim aucie jest alternator na szeroki pasek bez rolki napinającej tylko na sprezyne oraz pompa wody tez na szerokim pasku. Jak założe łape pod klimatyzacje to musze wymienić alternator na inny? czy mocowanie jest takie same? Oraz czy w pompie wody wystarczy że zmienie koło pasowe na wąskie? Bo normalnie w B3 jak jest klima to pompa wody i wspomaganie jest na waskim pasku, a alternator i klimatyzacja na szerokim, zgadza się? Bardzo prosze o pomoc, pozdrawiam :)

 

taki schemacik znalazłem na internecie, obejdzie sie bez wiekszych problemów ??

 

c3ae45bbf749a238med.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ja mam climatronic z b4

 

A to tu będzie chyba troszkę inaczej.

Mam jakieś stare zapiski po montażu u siebie.

W dużej zielonej wtyczce czarno-zielony kabel to złącze "X" (plus po zapłonie, ale nie podczas rozruchu silnika)

Wtyczka czarna 5 pinowa czarno-biały kabel, również złącze "X"

Wtyczka czarna 6 pinowa czerwono-biały kabel złącze "30" (plus bezpośrednio z akumulatora)

Wtyczka czarna 6 pinowa czarno-żółty kabel złącze "15" (plus po zapłonie)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bo normalnie w B3 jak jest klima to pompa wody i wspomaganie jest na waskim pasku, a alternator i klimatyzacja na szerokim, zgadza się?

Tak nie do końca, w benzynie są trzy paski klinowe, do 92 roku, potem jest inaczej.

Jeśli masz po znajomości to bierz wszystko łącznie z alternatorem choć wystarczy w nim też wymienić tylko koło pasowe.

Zaskoczyłeś mnie że w 91 roku był już szeroki pasek, czasem ktoś czegoś już nie przerabiał?

Co do trzech pasków to:

jeden napędza pompę wody i kompresor

na kompresorze jest podwójne koło i z niego idzie napęd na alternator

na wspomaganie jest trzeci pasek z podwójnego koła na wale

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeśli masz po znajomości to bierz wszystko łącznie z alternatorem choć wystarczy w nim też wymienić tylko koło pasowe.

Ja nie wymieniałem.. Mocowanie samo przesunęło odpowiednio alternator.. Pisze oczywiście o benzynie. W dieslu może być inaczej...

 

 

W załączniku wgląd na wszystkie możliwe układy pasków w b3...

paski.pdf

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

szkielo82 dzięki za rady w piątek posprawdzam czy są tam plusy jak się należy :) możesz mi tylko napisać gdzie szukać tych czarnych wtyczek ?? przy panelu czy gdzieś przy skrzynce ? masz jakieś zdj tych kostek dla porównania ?? żebym nie siedział pół dnia i nie szukał kostek :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sorki że tak późno, ale nie mam ostatnio czasu.

Te wtyczki są na wiązce panelu climatronica.

Jedna na pewno idzie do komory silnika, druga nie pamiętam.

 

dafota.2.b741407665732y.JPG.smIMG_6071.JPG&th=4504

 

Jeden z tych plusów jest do podświetlania.

Czyli nie jest konieczny do uruchomienia panelu, ale nie pamiętam który.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na spokojnie ja sam nie mialem czasu przysiasc przy tym dopiero w weekend zaczne dzialac :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

obudzilem climatronic :) teraz kwestia podcisnien gdzie ktory wsadzic

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dobra mam wszystko spiete ale jedna sprawa , jedno podcisnienie idzie do komory silnika i niech mi ktos wytlumaczy co dalej z nim sie dzieje :P chyba mi tu czegos brakuje :o

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności