Skocz do zawartości

bekaz

  • Zawartość

    78
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O bekaz

  • Urodziny 24.02.1985

Informacje osobiste

  • Imię
    Karol
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Mazury

Samochód

  • Generacja
    B4
  • Silnik
    B4 1.9 TDI 90KM (1Z)
  • Rok produkcji
    1995

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. bekaz

    Zima + webasto = ciepłe poranki

    U dealera prosto z linii produkcyjnej to prawie 5k, ale nówki z 2014-2016 r. (cały zestaw) to chodzą 2500-3500 zł brutto. Ma po prostu bezawaryjnie działać - fakt, trochę śmiesznie do takiego samochodu, ale też poruszanie się moją 1Z nie przyniosło mi nigdy problemów - fakt trochę kosztuje normalna eksploatacja, ale pewność każdej podróży jest ważniejsza. Kupiłem mojego 1Z-ta jak miał niecałe 170 tys. przebiegu, a teraz mam ponad 679 tys. :-)
  2. bekaz

    Zima + webasto = ciepłe poranki

    Czyli pozostaje dokładnie zabezpieczam jakimś smarem na grubo co jakiś czas.. Piecyk miałem brać od kolegi montowany oryginalnie, ale ten jednak będzie montował u siebie. Zdecydowałem się na zakup nowego Thermo Top C.
  3. Radek - to forum to TY! Dzięki za całą pomoc - jest nieoceniona.
  4. bekaz

    Zima + webasto = ciepłe poranki

    Cholera tutaj największy problem mam ze zbiorniczkiem, bo przy spryskiwaczach, to po pierwsze: są dwie różne pompki i plug and play się tego nie podłączy. Czytając wcześniej ten temat, Twój pomysł na zbiorniczek z seata mnie zainteresował (z którego roku była ta Ibiza?), ale problemem byłaby jego pojemność przy dużym poborze płynu - czyszczę szyby na okrągło i jeżdżę w długie trasy, a dolewanie co chwilę będzie [email protected]#$%^&^. Pomyślałem, żeby podłączyć także drugi zbiorniczek (uniwersalny) ,ale już w nadkolu i połączyć je mocując u dołu zbiorników króćce i łącząc przewodem o większym przekroju (naczynia połączone). Tutaj zadam pytanie do wszystkich - czy pompki mogą działać w poziomie ? Podłączyłbym dodatkową pompkę od spryskiwaczy reflektorów przewodem gumowym. Dziękuję za radę.
  5. bekaz

    Zima + webasto = ciepłe poranki

    Czy ktoś z Was instalował piec na ścianie grodziowej silnika (chodzi o TDI 1Z). Mam spryskiwacze reflektorów, tak więc wyrzucenie oryginalnego zbiornika płynu spryskiwaczy byłoby problematyczne. Lewe nadkole odpada z uwagi na intercooler, a prawe skomplikowałoby instalacje - za długie przewody. Przed chłodnicą/skraplaczem jak raczej nie chciałbym go instalować - zakłócenie przepływu powietrza i wyższe prawdopodobieństwo nietaniego sprzętu. Załączam zdjęcie z umiejscowienia pieca przed chłodnicą. Czy umiejscowienie pieca na grodzi nie grozi jego zgnieceniem (przy ruchu samochodu silnik przesuwa się do przodu, ale czy przy nagłym puszczeniu gazu lub jeździe do tyłu, silnik nie przesuwa się za mocno w stronę grodzi?). W związku z bliskością turbosprężarki i rury wydechowej zastosowałbym osłonę termiczną podobną do tych na dołączonych zdjęciach. Ewentualnie doizolowałbym osłonę taśmą (bandażem) termoizolacyjnym jaki stosują ludzie do m.in. kolektorów. Myślę o zamontowaniu pieca na uchwytach mocowanych do rozpórki kielichów z umiejscowieniem na grodzi. Co o tym sądzicie?
  6. Witam, od jakiegoś czasu borykam się z problemem jednokrotnych stuków przy naciśnięciu i puszczeniu pedału gazu. do tej pory nie miałem doświadczenia z VAG-COM/VCDS - jedynie za pomocą Polskiego Vaga sprawdzałem podstawowe parametry czy kasowałem błędy. Posiłkowałem się instrukcją wykonywania logów z forum. http://vaglogi.pl/log-003_EaT5M.html http://vaglogi.pl/log-004_HYp9o5j.html http://vaglogi.pl/log-001_122Jt.html http://vaglogi.pl/log-001_003_004_tq702eo.html http://vaglogi.pl/log-007_013_014_6YgBro5.html http://vaglogi.pl/log-008_010_011_0KhBLa5.html Dziękuję i pozdrawiam,
  7. Mam jeszcze jedno pytanie - mam nadzieję, że ktoś pomoże - czy w przypadku Climatronica czujnik na przewodzie gumowym przy nagrzewnicy może zostać zastosowany zamiennie - tak jak na dołączonym zrzucie: 251919501D i 251919369 W ETCE napisane jest, że ten drugi jest stosowany przy dodatkowej pompie płynu chłodzącego - czy chodzi o ogrzewanie postojowe? Pierwszy czujnik wedle informacji w ETCE przekazuje inf. o temperaturze na liczniki - i tutaj mam pytanie, po co drugi sygnał jeśli czujnik przekazujący temp. na liczniki jest zamontowany w 4-pinowym czujniku na króćcu z przodu silnika (1Z) ?
  8. Zapłon był wyłączony. Mierzyłem przy włączonej żarówce. Faktycznie odłączę liczniki. Dzięki.
  9. Zapalniczki mam podłączone bezpośrednio do akumulatora (bo mam dość prądożerne urządzenia końcowe), tak więc, napięcie zmierzyłem na zaciskach żarówki głównej oświetlenia kabiny. Po zapaleniu samochodu (różnica 1,10V): - wyjęty bezpiecznik - 12,90 V - z bezpiecznikiem – 14,00 V Zgaszony samochód (różnica 1,13V): - wyjęty bezpiecznik - 12,38 V - z bezpiecznikiem – 11,25 V
  10. bekaz

    Zapowietrzona pompa ABS TEVES 04

    Tak, chodzi o Passata B4, który ma OBDII. Pisałem i dzwoniłem na infolinię ATE i tam nie przekazano mi praktycznie żadnych konkretów, choć podałem dokładny numer pompy. Tak naprawdę jedyną informacją dla mnie nową było to, że zawory wejściowe w pompie ABS są cały czas otwarte i sterownie ABSem odbywa się tylko za pomocą zaworów wyjściowych. Czy dobrze rozumiem, że podanie napięcia 12V (przy wyłączonym samochodzie) na danym zawór wyjściowy spowoduje otwarcie go (co pomoże w szybkim odpowietrzeniu układu)? Przekazano mi, że każdy producent inaczej stosował dany system tak jak w tym przypadku Teves 04. Na stronie www.motofocus.pl znalazłem informację przekazana jak rozumiem przez ATE: "Odpowietrzanie systemów ATE ABS, ASR i ESP ( od MK IV do MK 70) powinno przebiegać zgodnie z podanymi niżej procedurami. Podłączyć przyrząd do odpowietrzania , ustawić ciśnienie na 2 bar i następnie odpowietrzyć przód lewy , przód prawy, potem tył prawy i tył lewy aż wylatujący płyn przy zacisku będzie czysty i bez pęcherzyków powietrza. Odpowietrzanie po wymianie elementów hydrauliki za modułem ABS. Jeśli wymieniono moduł ABS/ESP albo dwusekcyjną pompę hamulcową odpowietrzamy w następującej kolejności: • Pompa hamulcowa ( jeśli jest zawór odpowietrzający przy pompie) • Moduł ABS( jeśli jest zawór odpowietrzający) • Koła: przód lewy, przód prawy, tył prawy, tył lewy. Ciśnienie w przyrządzie do odpowietrzania ustawiamy na 2bar. Podczas wymiany płynu wciskamy i zwalniamy pedał hamulca ( w odstępie co 3 sek) Powtarzamy ten proceder 5- 10 razy. Jeśli do procesu odpowietrzania konieczne jest podłączenie testera diagnostycznego, specjalnie dla MK IV i MK 20, redukujemy ciśnienie na 1 bar."
  11. bekaz

    Zapowietrzona pompa ABS TEVES 04

    Myślałem, że odpowietrzanie pompy ABS poprzez VAG-COM czy VCDS dostępna była dopiero od Passata B4. Po wymianie reszty elementów systemu hamulcowego wybiorę się jednak na odpowietrzanie do Centrum Hamulcowego ATE.
  12. Witam, mam problem z oświetleniem kabiny tj. po wyjęciu bezpiecznika nr 21 nie gaśnie, a tylko zmniejsza się jasność (zmniejszenie napięcia). Czy miał ktoś z Was podobny przypadek? W ostatnim czasie spaliły mi się zegary i wyczytałem na forum, że są one związane z bezpiecznikami: 16 i 21 właśnie. Gdzie szukać przyczyny, czy mogą to być zmostkowane połączenia (gdy przepalał się licznik) w skrzynce bezpieczników?
  13. Witajcie, mam problem z zapowietrzonym systemem ABS, proszę Was o pomoc: po wymianie pompy ABS (używana ATE, gdzie zamiast taśmy do zaworów wstawiłem kable) oraz pompy hamulcowej (nowa ATE) podczas hamowania na śliskim gdy włącza się ABS pedał hamulca wpada mi w podłogę. Niekiedy pedał wpada lekko, a nieraz praktycznie do podłogi i hamowanie jest nieskuteczne (tak jak podczas normalnego hamowania z użyciem ABS występują stuki na pedale tylko do końca hamowania). Nie wyskakują żadne błędy, samochód normalnie hamuje gdy ABS nie jest użyty. Gdy odłączę pompę czy to na suchej czy mokrej nawierzchni samochód hamuje – oczywiście koła piszczą, ale pedał nie wpada w podłogę. Układ z przodu został także wymieniony – przewody metalowe i miękkie oraz wymieniłem gumki w około 3,5 letnich zaciskach (smar wydostający się od dłuższego czasu z przegubu zewnętrznego spowodował spuchnięcie gumek zacisku na tłoczku i stąd ta wymiana). Pompa ABS ze sterownikiem pod tylną kanapą. Pompa ABS to ATE TEVES 04 numer 10.0501-7847.3 Samochód odpowietrzany był tzw. metodą klasyczną jedna osoba pompuje pedałem hamulca, a druga operuje przy odpowietrznikach. Czy ma ktoś pewną instrukcję odpowietrzania tej pompy (tego systemu hamulcowego: TEVES 04 zwane też TEVES Mk4)?
  14. Witajcie, mam pewien problem z prawidłowym dobraniem części, które zastosować w przegubach (prawdopodobnie to jest przyczyną moich problemów ze stukami tylko podczas dodawania gazu i puszczaniu pedału; raz na jakiś czas z nieznanych powodów stuki mijają – najczęściej na maksymalnie kilka kilometrów). Przeguby nie terkoczą, nie wibrują, bez problemu pracują przy maksymalnych wychyleniach kół. W ETCE dla 1Z z 1995 r. pokazane są dwie możliwości: A) przegub wewnętrzny: pierścień osadczy (nr 7) i podkładka wygięta z ząbkami (nr 8) oraz przegub zewnętrzny: pierścień osadczy (nr 2) i podkładka wygięta bez ząbków (nr 4), a dodatkowo duża podkładka (nr 14) pod główną nakrętkę. B) przegub wewnętrzny: tylko podkładka wygięta z ząbkami (nr 7) przegub zewnętrzny: pierścień osadczy (nr 2), pierścień plastikowy oporowy (nr 3) i podkładka wygięta bez ząbków; brak podkładki (nr 14) U mnie mam taką sytuację, że w przegubie wewnętrzny mam jak w sytuacji A, przegub zewnętrzny także jak w sytuacji A, ale bez podkładki (nr 14) pod główną nakrętką. Na jakiejś niemieckiej stronie wyczytałem, że w związku z niewłaściwie wycentrowanym silnikiem ze skrzynią jedna z półosi może lekko wypadać z przegubu i powodować stuki. Porównałem wiele przegubów i okazuje się, że co firma, to co innego umieszcza w zestawie (często brak plastikowych pierścieni – nr 3). Za kilka dni gdy przyjdzie zamówienie z VW założę nowe, oryginalne elementy, aby spróbować wyeliminować prawdopodobne błędy konstrukcyjne części z różnych zestawów przegubów, które wymieniałem przez czas eksploatacji samochodu. Rozumiem, że te wygięte podkładki mają za zadanie kompensować ruchy wzdłużne i muszą być założone wklęsłą częścią w stronę przegubu. Co z pierścieniami plastikowymi (nr 3) oraz podkładkami (nr 14) – może muszą być zawsze założone ? Jeszcze jedno flansze wychodzące ze skrzyni mam przykręcane na śrubę i nie mają pierścienia rozprężnego, tak więc problem z nimi wykluczam, do tego nowe piasty Febi, nowe oryginalne łożyska, nowy EGR Pierburg, nowa przepływka Pierburg, ale turbosprężarka z luzami – dolewka oleju maks. 700 ml/10000 km przy wysokich prędkościach na autostradzie. W czym może być rzecz?
  15. Dziękuję za pomoc i nowe żródło wiedzy: http://workshop-manuals.com/ B.
×

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności