Jump to content

bekaz

  • Content Count

    82
  • Joined

  • Last visited

Seller statistics

  • 0
  • 0
  • 0

About bekaz

  • Birthday 02/24/1985

Informacje osobiste

  • Imię
    Karol
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Mazury

Samochód

  • Generacja
    B4
  • Silnik
    B4 1.9 TDI 90KM (1Z)
  • Rok produkcji
    1995

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Przepraszam, że od razu nie odpowiedziałem - nie dostałem z forum informacji, że pojawiła się odpowiedź. Mam zestaw złożony tylko z B4. Mój przekaźnik to ten pierwszy tj. 357959141 o oznaczeniu 105. 1) "Po pewnym czasie układ się uruchamia czy nie?" - tego nie sprawdzałem; gdy się wyłączał uruchamiałem samochód ponownie, a i to nie zawsze skutkowało. 2) "Sprawdzałeś czy jakiekolwiek napięcie pojawia się wtedy na kompresorze" - napięcia nie sprawdzałem niestety, jedynie oporność cewki sprzęgła - rozumiem, że sprawdzić powinienem nie tylko samo napięcie, a napięcie pod obciążeniem np. niedużą żarówką. 3) "Czy Climatronic nie zapisuje jakiegoś błędu?" - zero błędów. Żeby nie mieć problemów zastosowałem nowe części: skraplacz Valeo, zawór Hella/Behr, osuszacz VW, wszystkie oringi, zawory VW, a sprężarkę zregenerowałem w specjalistycznej firmie (sprzęgła nie wymieniali). W ciągu kilku dni postaram się sprawdzić czy klimatyzacja się wyłącza - mam nadzieję, że będzie powyżej 5 st. C.
  2. Witam, mam pewien problem z kompresorem, który po jakimś czasie wyłącza się. Podejrzewam, że winny jest przekaźnik (mam climatronik bez ECON, który sam instalowałem i składałem – nie jest to zestaw z jednego samochodu). Zainstalowany mam przekaźnik o numerze 105 – nr oryginału 357959141 ( w ETCE napisane jest, że taki stosowany był w passacie B3, gdzie wykorzystywało się ciepło silnika). Podobny numer z końcówką A na końcu – 35795914A (oznaczany jako 106) jest opisany w ETCE dla B3 jako przekaźnik dla pojazdów z automatyczną klimatyzacją Climatronic. Szukając w ETCE tożsamego przekaźnika dla B4 znalazłem ten sam przekaźnik o oznaczeniu 106 oraz drugi z końcówką C tj. 35795914C (Climatronic + wykorzystywanie ciepła z silnika), a tego 105 już nie ma. Rozumiem, że pomimo braku np. pompki w systemie chłodzenia silnika taki przekaźnik zadziała z Climatronikiem w B4. Jakie są różnice pomiędzy 105, 106, a 133 (to ten z końcówką C) – ma ktoś schemat lub może wyjaśnić? Instalując Climatronic posiłkowałem się wiedzą z forum (klima działa świetnie, jedynie mam problem z tym wyłączaniem ni stąd ni zowąd; podejrzewam także sprzęgło kompresora (ma od 3,6 do 3,8 Ohm); czy wie ktoś jaka odchyłka oporności nie czyni go uszkodzonym?) Z góry dziękuję za pomoc, Pozdrawiam b.
  3. Witam wszystkich forumowiczów, mam pewien problem z moim drugim samochodem - B6 z silnikiem BMR (170 KM). Po odpaleniu wydaje on dziwny - tak jakby tętniący - (podobnie jak urządzenia w szpitalu ? ) odgłos. Zamieszczam filmik; te tętnienia słychać w 1. sekundzie, 6 sek., 11 sek., 16 sek. 19, 21, 24, 26, 29 (chyba najlepiej słyszalne) , 31, 33, 36 sek. Czy ktoś z Was spotkał się z czymś podobnym? Z góry dziękuję za pomoc, bekaz dźwięk.mp4
  4. Witam, nie mogę znaleźć u siebie wyprowadzenia kabla ze skrzynki bezpieczników do białej kostki z instalacji spryskiwaczy reflektorów. Czy kabel z białą kostką powinienem podłączyć z kostką A1/pin1 (dla światła mijania lewego) lub A2/pin3 (dla światła lewego) ? Rozumiem, że chodzi o to aby przekaźnik miał informację czy światła są włączone, aby dopiero wtedy zadziałać co czwarte użycie manetki spryskiwaczy ? W rozpisce pinów jest kilka miejsc w których pojawia się napięcie po włączeniu świateł. Czy pamięta ktoś, gdzie oryginalnie jest to podłączone? (a może zna ktoś lub może sprawdzić numer kostki (łączącej się z tą białą z instalacji spryskiwaczy), to będzie wspaniały prezent świąteczny ;-).. Z góry dziękuję za pomoc, b.
  5. U dealera prosto z linii produkcyjnej to prawie 5k, ale nówki z 2014-2016 r. (cały zestaw) to chodzą 2500-3500 zł brutto. Ma po prostu bezawaryjnie działać - fakt, trochę śmiesznie do takiego samochodu, ale też poruszanie się moją 1Z nie przyniosło mi nigdy problemów - fakt trochę kosztuje normalna eksploatacja, ale pewność każdej podróży jest ważniejsza. Kupiłem mojego 1Z-ta jak miał niecałe 170 tys. przebiegu, a teraz mam ponad 679 tys. :-)
  6. Czyli pozostaje dokładnie zabezpieczam jakimś smarem na grubo co jakiś czas.. Piecyk miałem brać od kolegi montowany oryginalnie, ale ten jednak będzie montował u siebie. Zdecydowałem się na zakup nowego Thermo Top C.
  7. Radek - to forum to TY! Dzięki za całą pomoc - jest nieoceniona.
  8. Cholera tutaj największy problem mam ze zbiorniczkiem, bo przy spryskiwaczach, to po pierwsze: są dwie różne pompki i plug and play się tego nie podłączy. Czytając wcześniej ten temat, Twój pomysł na zbiorniczek z seata mnie zainteresował (z którego roku była ta Ibiza?), ale problemem byłaby jego pojemność przy dużym poborze płynu - czyszczę szyby na okrągło i jeżdżę w długie trasy, a dolewanie co chwilę będzie [email protected]#$%^&^. Pomyślałem, żeby podłączyć także drugi zbiorniczek (uniwersalny) ,ale już w nadkolu i połączyć je mocując u dołu zbiorników króćce i łącząc przewodem o większym przekroju (naczynia połączone). Tutaj zadam pytanie do wszystkich - czy pompki mogą działać w poziomie ? Podłączyłbym dodatkową pompkę od spryskiwaczy reflektorów przewodem gumowym. Dziękuję za radę.
  9. Czy ktoś z Was instalował piec na ścianie grodziowej silnika (chodzi o TDI 1Z). Mam spryskiwacze reflektorów, tak więc wyrzucenie oryginalnego zbiornika płynu spryskiwaczy byłoby problematyczne. Lewe nadkole odpada z uwagi na intercooler, a prawe skomplikowałoby instalacje - za długie przewody. Przed chłodnicą/skraplaczem jak raczej nie chciałbym go instalować - zakłócenie przepływu powietrza i wyższe prawdopodobieństwo nietaniego sprzętu. Załączam zdjęcie z umiejscowienia pieca przed chłodnicą. Czy umiejscowienie pieca na grodzi nie grozi jego zgnieceniem (przy ruchu samochodu silnik przesuwa się do przodu, ale czy przy nagłym puszczeniu gazu lub jeździe do tyłu, silnik nie przesuwa się za mocno w stronę grodzi?). W związku z bliskością turbosprężarki i rury wydechowej zastosowałbym osłonę termiczną podobną do tych na dołączonych zdjęciach. Ewentualnie doizolowałbym osłonę taśmą (bandażem) termoizolacyjnym jaki stosują ludzie do m.in. kolektorów. Myślę o zamontowaniu pieca na uchwytach mocowanych do rozpórki kielichów z umiejscowieniem na grodzi. Co o tym sądzicie?
  10. Witam, od jakiegoś czasu borykam się z problemem jednokrotnych stuków przy naciśnięciu i puszczeniu pedału gazu. do tej pory nie miałem doświadczenia z VAG-COM/VCDS - jedynie za pomocą Polskiego Vaga sprawdzałem podstawowe parametry czy kasowałem błędy. Posiłkowałem się instrukcją wykonywania logów z forum. http://vaglogi.pl/log-003_EaT5M.html http://vaglogi.pl/log-004_HYp9o5j.html http://vaglogi.pl/log-001_122Jt.html http://vaglogi.pl/log-001_003_004_tq702eo.html http://vaglogi.pl/log-007_013_014_6YgBro5.html http://vaglogi.pl/log-008_010_011_0KhBLa5.html Dziękuję i pozdrawiam,
  11. Mam jeszcze jedno pytanie - mam nadzieję, że ktoś pomoże - czy w przypadku Climatronica czujnik na przewodzie gumowym przy nagrzewnicy może zostać zastosowany zamiennie - tak jak na dołączonym zrzucie: 251919501D i 251919369 W ETCE napisane jest, że ten drugi jest stosowany przy dodatkowej pompie płynu chłodzącego - czy chodzi o ogrzewanie postojowe? Pierwszy czujnik wedle informacji w ETCE przekazuje inf. o temperaturze na liczniki - i tutaj mam pytanie, po co drugi sygnał jeśli czujnik przekazujący temp. na liczniki jest zamontowany w 4-pinowym czujniku na króćcu z przodu silnika (1Z) ?
  12. Zapłon był wyłączony. Mierzyłem przy włączonej żarówce. Faktycznie odłączę liczniki. Dzięki.
  13. Zapalniczki mam podłączone bezpośrednio do akumulatora (bo mam dość prądożerne urządzenia końcowe), tak więc, napięcie zmierzyłem na zaciskach żarówki głównej oświetlenia kabiny. Po zapaleniu samochodu (różnica 1,10V): - wyjęty bezpiecznik - 12,90 V - z bezpiecznikiem – 14,00 V Zgaszony samochód (różnica 1,13V): - wyjęty bezpiecznik - 12,38 V - z bezpiecznikiem – 11,25 V
  14. Tak, chodzi o Passata B4, który ma OBDII. Pisałem i dzwoniłem na infolinię ATE i tam nie przekazano mi praktycznie żadnych konkretów, choć podałem dokładny numer pompy. Tak naprawdę jedyną informacją dla mnie nową było to, że zawory wejściowe w pompie ABS są cały czas otwarte i sterownie ABSem odbywa się tylko za pomocą zaworów wyjściowych. Czy dobrze rozumiem, że podanie napięcia 12V (przy wyłączonym samochodzie) na danym zawór wyjściowy spowoduje otwarcie go (co pomoże w szybkim odpowietrzeniu układu)? Przekazano mi, że każdy producent inaczej stosował dany system tak jak w tym przypadku Teves 04. Na stronie www.motofocus.pl znalazłem informację przekazana jak rozumiem przez ATE: "Odpowietrzanie systemów ATE ABS, ASR i ESP ( od MK IV do MK 70) powinno przebiegać zgodnie z podanymi niżej procedurami. Podłączyć przyrząd do odpowietrzania , ustawić ciśnienie na 2 bar i następnie odpowietrzyć przód lewy , przód prawy, potem tył prawy i tył lewy aż wylatujący płyn przy zacisku będzie czysty i bez pęcherzyków powietrza. Odpowietrzanie po wymianie elementów hydrauliki za modułem ABS. Jeśli wymieniono moduł ABS/ESP albo dwusekcyjną pompę hamulcową odpowietrzamy w następującej kolejności: • Pompa hamulcowa ( jeśli jest zawór odpowietrzający przy pompie) • Moduł ABS( jeśli jest zawór odpowietrzający) • Koła: przód lewy, przód prawy, tył prawy, tył lewy. Ciśnienie w przyrządzie do odpowietrzania ustawiamy na 2bar. Podczas wymiany płynu wciskamy i zwalniamy pedał hamulca ( w odstępie co 3 sek) Powtarzamy ten proceder 5- 10 razy. Jeśli do procesu odpowietrzania konieczne jest podłączenie testera diagnostycznego, specjalnie dla MK IV i MK 20, redukujemy ciśnienie na 1 bar."
  15. Myślałem, że odpowietrzanie pompy ABS poprzez VAG-COM czy VCDS dostępna była dopiero od Passata B4. Po wymianie reszty elementów systemu hamulcowego wybiorę się jednak na odpowietrzanie do Centrum Hamulcowego ATE.
×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy