szkielo82 Zgłoś #121 Napisano 16 Września 2011 Czy jak zdejme tynel środkowy to przez klapke nr 4 na zdjęciu Montera zobacze klape ciepło zimno? Nie, bo nawet nie zobaczysz tej klapy. Jest ona podłączona do kierownicy/tunelu powietrza, który idzie na kratki. I jeszcze jedno, w aucie mam założony gaz i reduktor podpięty równolegle. Pomyślałem że może to być powód To nie to, też już to przerabiałem. Tylko ja podłączyłem reduktor szeregowo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wiktor_7 Zgłoś #122 Napisano 16 Września 2011 Czyli jeśli "ręczne" regulowanie klapka ciepło-zimno nic nie zmieni i będzie to wskazywało na tą klapke właśnie to zarówno jej zobaczenie jak i naprawe będzie można wykonać po wyjęciu tego całego ustrojstwa? Czy ma ktoś z Was zdjęcie klimatronika od wewnątrz tzn rozebranego? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
monter Zgłoś #123 Napisano 16 Września 2011 I jeszcze sprawa wydajności ogrzewania w pasku, czy przy ustawianiu HI idzie zrobić "saune" w aucie? Bo w moim golfie MKIII aż paży w ręce u wylotu nawiewów, fakt ze niema tam klimy ale niepowinno to nic zmieniać. A w pasku idzie zrobic dość ciepło z przodu ale tyłu szału niema. Ja mam podobnie, moje vr6 ma słabe ogrzewanie w porównaniu do mk3 tdi. Nagrzewnica zmieniona na nową, elektryczna pompka nagrzewnicy też jest nowa, klapki oklejone i mimo to słabo grzeje. Może to ma związek z termostatem 80stC, na postoju jak silnik dogrzeje się do włączenia wentylatorów to jest lepiej, ale podczas jazdy silnik schładza się do 80 i znowu słabo grzeje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szkielo82 Zgłoś #124 Napisano 16 Września 2011 Może to ma związek z termostatem 80stC O tym też już myślałem, żeby coś może troszkę przerobić, czy z czegoś dobrać na 90stC Ale najpierw muszę rozebrać, i sprawdzić stan tych klap. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wiktor_7 Zgłoś #125 Napisano 17 Września 2011 Koledzy, ale czy myślicie ze te 10 stopni dużo zmieni? Ten silnik i tak jest gorący i niewskazane jest mu podnosic temp. Mam jeszcze jeden pomysł żeby zmierzyć temp powietrza zaraz za nagrzewnicą wpuszczając tam sonde. Zastanawiam sie jeszcze w którym miejscu jest wewnetrzny czujnik temp w obudowie i jaka wartośc pokaże bo na wylocie z nawiewów udał mi sie zmierzyć max 50C Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szkielo82 Zgłoś #126 Napisano 17 Września 2011 Zastanawiam sie jeszcze w którym miejscu jest wewnetrzny czujnik temp w obudowie Post #109, jest pokazane miejsce czujnika w Climatronicu z ECON-em. W starszym Climatronicu tego czujnika niema. Koledzy, ale czy myślicie ze te 10 stopni dużo zmieni? Dużo. Ten silnik i tak jest gorący i niewskazane jest mu podnosic temp. Z tym to możesz mieć rację, ale inne silniki pracują przy 90stC, czyli są jeszcze bardziej gorące. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wiktor_7 Zgłoś #127 Napisano 19 Listopada 2011 Ostatnio trochę odpuściłem sprawy ogrzewania bo robiłem rozrąd i inne rzeczy. Podłączyłem wreszcie reduktor szeregowo i delikatnie ogrzewanie sie polepszyło ale szału niema. Wydaje mi się, że albo klapa zimno ciepło jest nieszczelna i miesza powietrze albo nagrzewnica jest zapaskudzona kawałkami tych gąbek z uszczelnień klap. Chyba wytrzymam do wiosny z demontażem nagrzewnicy. Spróbuje jeszcze rozebrać tunel i może coś wskóram. Szkielo, co do termostatu to 10 stopni niby nic ale od razu skoczy Ci olej w góre. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Geroj Zgłoś #128 Napisano 17 Grudnia 2013 Ostatnia nadzieja w FORUM WItam przerabiam właśnie temat Climatronika mam samochod z Klimą ręczna mam juz założone nagrzewnice od CLimatronica panel instalacje jako tako złączoną i problem jest taki ze podciśnienia nie działają to znaczy działa klapa na szybe i nogi i to wszystko nie działa Klapa wewnątrz/zewnątrz i Klapa na konsole (sterowana silniczkiem) Niebiewska kostka to raczej KLIMA Czarna kostka zaznaczona na czerwono to zasilanie Climatronic Zaznaczone na zielone to HYM WIE KTOS? Zółta kostka to tam musi przyjsc + po stacyjce bo inaczej CLimatronic załącza sie jako webasto No i zielona kostka której nie ma na zdjęciach mam podłączone do skrzynki ale nie mam zasilanie wyjęty kabel czarno/czerwony on powinien byc stały czy po stacyjce? I jeszcze nie mam przekaźnika 106 I jeszcze taka sprawa silniczek od klape na konsole działa na wtyczce jest + i masy a silniczek stoi jak wryty jakieś rady? I czujnik GUSSA niby on jest od wiatraka wiatrak z nim współpracuje to prawda?? Prosze o pomoc w swapie bo samochód stoi zimno jest a ja muszę do pracy i chciałbym jakoś to szybko ogarnąć Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rafał1993 Zgłoś #129 Napisano 8 Kwietnia 2014 Witam, pod koniec tygodnia planuję jechać wymontować kompletny climatronic z B4 1.6 benzyna i planuję go włożyć do mojego B3 1.8. Mam kilka pytań: 1. Czy mocowanie kompresora będzie pasowało, czy muszę szukać jakiegoś od 1.8?? I co muszę dokładnie wymontować z pod komory silnika, że przewody, kompresor, skraplacz, chłodnicę klimatyzacji to wiem... Ale czy chłodnicę wody też muszę wymienić i wentylator chłodnicy?? 2.Do tego muszę jeszcze wymontować ten zbiorniczek podciśnienia z wężykami, który jest w lewym nadkolu?? Co jeszcze wchodzi w ten układ podciśnienia, zawór zwrotny i elektrozawór?? Czy elektrozawór jest tylko w wersji klimy manualnej?? 3. Jest to climatronic w wersji auto/econ, więc tego czujnika na wężu który idzie do nagrzewnicy nie będzie?? Czy są jeszcze jakieś inne czujniki w komorze silnika, które muszę wymontować?? 4. Co jeszcze muszę wymontować z pod komory silnika żebym miał wszystko potrzebne do przekładki?? 5. Czytałem gdzieś że wiązka klimatyzacji z pod komory jest zintegrowana z wiązką silnika, ale to raczej bzdura, czy wiązkę od klimatyzacji z pod komory silnika będę mógł bez problemu wyjąć?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #130 Napisano 8 Kwietnia 2014 Czy mocowanie kompresora będzie pasowało, Powinno pasować, wymontuj mocowanie kompresora, alternator, koła pasowe i paski żebyś miał na wzór. Na pewno układ pasków będzie inny i na pewno będzie w b4 wieloklin, a u Ciebie są klinowe. Osadzenie koła pompy wspomagania też może być inne. Ale czy chłodnicę wody też muszę wymienić i wentylator chłodnicy?? Prawdopodobnie u Ciebie w b3 jest mniejsza chłodnica. Bierz obydwie chłodnice, wentylatory i wiązkę całą od chłodzenia. .Do tego muszę jeszcze wymontować ten zbiorniczek podciśnienia z wężykami, który jest w lewym nadkolu?? Przydałby się. Czy elektrozawór jest tylko w wersji klimy manualnej??W b3 elektrozawór występował w obu wersjach i w manualu i w climatronicu. Jak jest w b4 nie wiem. 3. Jest to climatronic w wersji auto/econ, więc tego czujnika na wężu który idzie do nagrzewnicy nie będzie?? Czy są jeszcze jakieś inne czujniki w komorze silnika, które muszę wymontować?? Jeżeli nie będzie czujnika to nie bierz, jeżeli będzie to bierz razem z wężem. Dodatkowo interesuje Cię jeszcze czujnik temperatury zewnętrznej, schowany w zderzaku pod zaczepem do holowania. Jest on bardzo ważny. 5. Czytałem gdzieś że wiązka klimatyzacji z pod komory jest zintegrowana z wiązką silnika, ale to raczej bzdura, czy wiązkę od klimatyzacji z pod komory silnika będę mógł bez problemu wyjąć?? W b3 wiązka nie jest zintegrowana z wiązką silnika, w b4 z tego co pamiętam też nie jest. Co masz jeszcze wyjąć? Weź jeszcze sterownik wentylatorów, jest on koło aku, całą skrzynkę bezpieczników/przekaźników w razie w i wiązkę idącą do ECU. Interesuje Cię z niej 1 lub 2 przewody, w zależności od wersji ale z wyciąganiem tych przewodów będziesz się bawił na spokojnie w domu. Zerknij jeszcze w załącznik, żeby mieć zobrazowane jak to wygląda wszystko w b3.. Passat B3 - climatronic manual.pdf Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rafał1993 Zgłoś #131 Napisano 9 Kwietnia 2014 To zadam jeszcze parę pytań, bo poczytałem trochę i chyba te chłodnice z B4 do B3 nie podejdą, więc nie ma sensu tego brać, kompresor na wieloklinie też będzie dużo zabawy żeby przełożyć, bo u mnie jest klinowy. Więc jeżeli wyjąłbym sobie z tamtego B4 wszystko to z pod deski rozdzielczej, całe te tunele, sterownik, wiązkę, skrzynkę bezpieczników, wszystkie potrzebne czujniki, układ podciśnienia i wiązkę klimy z pod maski też bym zabrał, a resztę czyli przewody klimatyzacji, kompresor, skraplacz i chłodnice z wentylatorami znalazłbym sobie od B3 najlepiej z takim samym silnikiem 1.8, tyle że od klimatyzacji manualnej, bo takiego akurat nie trudno by było znaleźć, to czy to wszystko będzie potem dobrze współgrało?? I na co muszę zwrócić uwagę?? Bo wiem że są dwa typy łączenia przewodów i tylko na to muszę uważać?? Bo w ten sposób z dwóch aut wyszło by mi to za śmieszne pieniądze i wydaję mi się że było by mniej zabawy z kompresorem, paskami i chłodnicami, żeby to wszystko złożyć... I już chyba ostatnie pytanie, czy jeżeli założę climatronic u siebie, ale bez osprzętu pod maską, to czy sterownik ruszy i dmuchawa będzie działała normalnie?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #132 Napisano 9 Kwietnia 2014 chyba te chłodnice z B4 do B3 nie podejdą, więc nie ma sensu tego brać Z tego co wiem to w b4 różnica może być tylko w wysokości ale to jakoś wpasujesz. Lepiej wziąć te chłodnice niż wydawać prawie 300 zł na nową od klimy. Do tego wiatraki. Będziesz kupował z następnego? kompresor na wieloklinie też będzie dużo zabawy żeby przełożyć, bo u mnie jest klinowy. tak samo będzie dużo zabawy żeby przełożyć łapę kompresora na klinowym. Czy przełożysz łapę z klinowym czy z wielorowkowym to i tak będzie zabawa. W końcu o to chodzi w montażu klimy. znalazłbym sobie od B3 najlepiej z takim samym silnikiem 1.8, tyle że od klimatyzacji manualnej, bo takiego akurat nie trudno by było znaleźć oj ciężko 1.8 90 koni z klimą dorwać.. i wydaję mi się że było by mniej zabawy z kompresorem, paskami i chłodnicami, żeby to wszystko złożyć... Nawet jak znajdziesz jakiegoś 1.8 z klimą czy nawet 2.0 2E to i tak wszystkie koła pasowe musisz zmieniać. Na wale jest bardziej odsuniętę koło pasowe, na pompie wody trzeba odwrócić a na wspomaganiu zastosować inne osadzenie. I już chyba ostatnie pytanie, czy jeżeli założę climatronic u siebie, ale bez osprzętu pod maską, to czy sterownik ruszy i dmuchawa będzie działała normalnie?? Powinna działać ale to tak jakbyś włożył i nie ruszał i czekał aż dojdziesz... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rafał1993 Zgłoś #133 Napisano 9 Kwietnia 2014 Nawet jak znajdziesz jakiegoś 1.8 z klimą czy nawet 2.0 2E to i tak wszystkie koła pasowe musisz zmieniać. Na wale jest bardziej odsuniętę koło pasowe, na pompie wody trzeba odwrócić a na wspomaganiu zastosować inne osadzenie. Chodzi o to, że mam znajomego który sprowadza te passaty i miał parę B3 1.8 i 2.0 z klimą tyle że wszystkie były manualne, a ja jak już miałem zakładać to chciałem wsadzić climatronic, a teraz się trafił B4 z tym climatroniciem, niedaleko mnie i myślę że te części z climatronica z pod deski wraz z deską rozdzielczą bo też chcę zmienić, włącznikiem świateł, kratkami nawiewu itd, to myślę że za 300zł odkupię, więc to nie jest dużo..., a od tego znajomego dobrałbym resztę, a On ma na tyle części że na pewno by się coś dobrało, chłodnice wentylatory, kompresor itd i miałbym u niego praktycznie za pół darmo i stąd moje pytanie czy połączenie climatronica z manualną klimatyzacją będzie wszystko działać normalnie bez większych komplikacji... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #134 Napisano 9 Kwietnia 2014 i stąd moje pytanie czy połączenie climatronica z manualną klimatyzacją będzie wszystko działać normalnie bez większych komplikacji... Byli tacy którzy przerabiali manual na climatronic więc powinno działać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szkielo82 Zgłoś #135 Napisano 9 Kwietnia 2014 Jeżeli chodzi o elektrykę to chyba była jakaś różnica, ale wszystko jest do ogarnięcia. A w częściach mechanicznych nie ma żadnej różnicy między manualem, a climatroniciem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bekaz Zgłoś #136 Napisano 14 Kwietnia 2014 Witam, mam pytanie o kostki instalacji Climatronika (Passat B4) zaznaczone na zdjęciu. Gdzie je wpiąć i za co odpowiadają? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #137 Napisano 15 Kwietnia 2014 Witam, mam pytanie o kostki instalacji Climatronika (Passat B4) zaznaczone na zdjęciu. Ha ha dobra zagadka.. Żebyś chociaż kolory kostek i przewodów podał to może bym zgadł ale ze schematu z etki to nie bardzo... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bekaz Zgłoś #138 Napisano 17 Kwietnia 2014 Ha ha dobra zagadka.. Żebyś chociaż kolory kostek i przewodów podał to może bym zgadł ale ze schematu z etki to nie bardzo... Tak też przez chwilę pomyślałem . Jutro zrobię zdjęcie kabelków. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rafał1993 Zgłoś #139 Napisano 22 Kwietnia 2014 Witam ponownie po przerwie świątecznej, wymontowałem elementy climatronica, niestety nie było już całej skrzynki przekaźników i nie mam całej wiązki, mam parę wolnych wtyczek i liczę że ktoś mi pomoże co do czego jest więc tak, od strony komory silnika: wtyczka żółta- przewód niebieski i biało-zielony, wtyczka biała- przewód biało-czarny i czerwony, wtyczka niebieska- przewód biało-brązowy, od strony sterownika: wtyczka czarna- przewód biało-brązowy i dalej wtyczka szara- przewód brązowy, masa?? wtyczka żółta- przewód biało-czarny, wtyczka brązowa- przewód brązowy, to jest raczej masa. Też będzie problem z tą czarną wtyczką 6-cio pinową, bo liczyłem że ona idzie już do skrzynki bezpieczników, ale się przeliczyłem chyba, niestety nie mam spisanych kolorów przewodów... Mam jeszcze pytanie, czy przy climatronicu w wersji econ jest przekaźnik w skrzynce bezpieczników?? Jeżeli tak to jaki?? Bo czytałem gdzieś na forum, że podobno nie ma żadnego przekaźnika..., a niestety nie wiem jak było, bo jak pisałem wyżej skrzynki już nie było . Dwa przewody idą podobno do sterownika silnika, ale które i w które piny przy sterowniku ecu, przy moim silniku RP?? Z góry dziękuję za pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukjanow Zgłoś #140 Napisano 22 Kwietnia 2014 Według schematu, który znalazłem: wtyczka żółta - do kompa silnika (powinna być wtyczka u Ciebie za skrzynką bezpieczników od sterownika silnika) wtyczka biała - czerwony pin A1/5, czarno-biały pin A1/7 w skrzynce wtyczka niebieska - nie podłączona w Twoim przypadku wtyczka czarna - do automatycznej skrzyni czyli nie podłączona w Twoim przypadku wtyczka żółta - powinieneś mieć nad skrzynką przekaźników dodatkowe porty i tam wpinasz gdzie są takie same żółte wtyczki, jeśli nie ma to do pinu D3 wtyczka brązowa - masa kostka 6-cio pinowa (tu prawdopodobnie brakuje Ci kawałka wiązki od kostki do tych pinów Q) 1 niebiesko-biały - pin W1 sygnał GALA 2 siwo-niebieski - pin Q6 podświetlenie 3 czarno-zółty - pin Q4 plus po zapłonie 4 czerwono-biały - pin Q3 plus stały 5 fioletowy - diagnoza 6 - nie podłączony potrzebujesz przekaźnika nr 105 Widzę, że jesteś z Radomia tak jak ja, więc jak będziesz miał problem to daj znać - pomogę. Wkładałem climatronic do B3, także jakieś doświadczenie mam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach