walus501 Zgłoś #1 Napisano 1 Stycznia 2010 Zauważyłem ze ręczny trzyma mi na jedno koło (prawe) lewe bardzo sąłbo niemal że w ogóle. chciałem wyregulować i zauważyłem ze linka od lewego koła jest bardzo wyciągnięta... co możne być przyczyną? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Heniutek Zgłoś #2 Napisano 1 Stycznia 2010 może być już wysłużona linka ,ewentualnie już może pękać i trzyma się na kilku włoskach , musisz sprawdzić od spodu jak wygląda pancerz i czy linka w nim chodzi bez zacięć ,ale według mnie to raczej wymiana cię będzie czekać ,ja u siebie tak miałem i linka poszła się dmuchać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RAFAL10 Zgłoś #3 Napisano 1 Stycznia 2010 Rozumiem, że masz hamulce tarczowe z tyłu. Sprawdź pod autem przy hamulcach tylnych, czy dźwigienki w obu zaciskach po zaciągnięciu hamulca są mniej więcej na jednakowym poziomie. U mnie stało się tak, że nawet po dojściu dźwigni do samego dołu, koło w ogóle nie było hamowane. Pomogła regeneracja zacisku. Po tym zabiegu składa się zacisk prawidłowo i wtedy działa. Jednak dalej trochę nie równo bierze ręczny i jedna linka po regulacji jest wyciągnięta bardziej niż druga. Jeżeli te dźwigienki są mniej więcej na równym poziomie i mają jeszcze zapas ruchu, to powinna pomóc regulacja w środku samochodu. A jeśli tej regulacji tam nie wystarcza, to trzeba by wymienić linkę. Co innego, gdy przy zaciskach dźwigienka dochodzi do końca i słabo hamuje - wtedy trzeba rozebrać zacisk i złożyć od nowa, przy okazji zmieniając uszczelki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
walus501 Zgłoś #4 Napisano 1 Stycznia 2010 na czym polega regeneracja zacisku?? i jakie to są koszta? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Enrique Zgłoś #5 Napisano 2 Stycznia 2010 mam podobny problem tylko ze mi jakas sprezynka nie odbija... da sie to naprawic? tylko reczny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RAFAL10 Zgłoś #6 Napisano 2 Stycznia 2010 Poczytajcie te 2 tematy. W B4 jest trochę inny zacisk niż w B3 i jest łatwiejszy do regeneracji. http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=16193 http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=54242 Po prostu trzeba wymontować zacisk z auta, wykręcić tłoczek, wyjąć ślimak, można pozmieniać uszczelki i złożyć go z powrotem poprawnie, żeby za pomocą dźwigienki ręcznego można było przesuwać tłoczek i żeby była ta dźwigienka cofana przez sprężynę. Potem składa się cały hamulec. Po tym wszystkim trzeba odpowietrzyć układ hamulcowy. Enrique, kiedyś ktoś na forum pokazywał patent, że zamontował zwykłą sprężynę na lince zacisku, która pomagała odbijać. To jest to: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=36055 Tylko to jest dla hamulców tarczowych z tyłu, nie wiem jakie masz u siebie. Ale pewnie bębny. W B4 za odbijanie ręcznego odpowiada sprężyna, która znajduje się w środku zacisku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #7 Napisano 2 Stycznia 2010 Z praktyki doradzę - wymiana linki i problemy znikną a do tego jak masz czas regeneracja zacisku. Z problemu który opisujesz wadliwa jest linka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Enrique Zgłoś #8 Napisano 2 Stycznia 2010 ja mam tarcze i wlasnie ta sprezynka smarowana byla dziala dobrze ale po zalozeniu znowu to samo;/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
OGRODNIK Zgłoś #9 Napisano 9 Stycznia 2010 Ja miałem podobnie. Ręczny mi brał na lewe koło. Wystarczyła wymiana tłoczka i jest super Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Heniutek Zgłoś #10 Napisano 10 Stycznia 2010 Ja miałem podobnie. Ręczny mi brał na lewe koło. Wystarczyła wymiana tłoczka i jest super tłoczka ? czyli cały zacisk ,czy tłoczka w bębnie ?, a z drugiej strony co ma tłoczek do ręcznego ? ręcznym steruje linka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość gonzorek Zgłoś #11 Napisano 27 Lutego 2010 witam Mam problem z hamulcem recznym.Przy zacisku gdzie sie linka konczy mam zniszczona gumke ale tez mysle ze mogl paść mi sam zacisk, wiec na poczatek chciałbym weliminowac problem linki zeby miec pewnosc co dokładnie sie dzieje z hamulcem. Jesli to zacisk to czeka mnie regeneracja a nie kupno uzywanego zacisku cena podobna. Czy ktos wie jaka jest procedura wymiany linki hamulca recznego od czego zaczynac? pozdrawiam Krzysiek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Czesiek_nh Zgłoś #12 Napisano 27 Lutego 2010 Demontaż: 1. demontujesz lewarek zmiany biegów 2. demontujesz plastik nałożony na dźwignię hamulca ręcznego 3. zdejmujesz obudowę tunelu środkowego ( dwie śrubki na krzyżak pod tylną popielniczką, dwie nakrętki 10 przy lewarku) 4. odkręcasz linkę od dźwigni hamulca ręcznego 5. wchodzisz pod auto, odginasz wszystkie mocowania linki 6. zdejmujesz mocowanie linki do zacisku 7. odpinasz linkę od zacisku Montaż: To samo co przy demontażu, tylko w kolejności od 7 do 1 + regulacja hamulca ręcznego Prosta robota, jeśli masz kanał to 20 - 30 minut pracy POWODZENIA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
walus501 Zgłoś #13 Napisano 27 Lutego 2010 a ma ktoś jakiś schemat zacisku tylnego?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grzyb Zgłoś #14 Napisano 27 Lutego 2010 a ma ktoś jakiś schemat zacisku tylnego?? Czasami wystarczy odrobina chęci http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=16193&highlight=regeneracja+zacisku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
chemik86 Zgłoś #15 Napisano 29 Kwietnia 2010 fajny motyw, zdarzyło się komuś że linka się skurczyła . Właśnie wróciłem z garażu, zmieniałem linki, jedna była o jakieś 10 cm krótsza . Kurde, nie wiem jakim cudem ale ona się tak poskręcała że prawie nie widać że się poskręcała, jakby taka malutka sprężynka:D:D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
walus501 Zgłoś #16 Napisano 16 Sierpnia 2010 co moze byc przyczyną ze jeden zacisk mi nie odbija? Ta dzwignia od ręcznego zostaje zaciągnięta gdy spuszcze ręczny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #17 Napisano 16 Sierpnia 2010 Stały motyw z ręcznym gdy na tyle tarcze. Bądź tak uprzejmy i przejrzyj sobie forum. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
walus501 Zgłoś #18 Napisano 16 Sierpnia 2010 Stały motyw z ręcznym gdy na tyle tarcze. Bądź tak uprzejmy i przejrzyj sobie forum. Niestety, nie znaleziono wyników dla podanych kryteriów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wroobelek Zgłoś #19 Napisano 16 Sierpnia 2010 Prawdę mówiąc regeneracja zacisku guzik daje. Po jakimś czasie i tak się ręczny zaczyna zapiekać. Jedynym słusznym rozwiązaniem jest wymiana całkowicie zacisków na np. z Octavii czy Fabii (są najtańsze). Za nówki zapłacisz koło 250 zł/sztuka. Koszt może i duży ale święty spokój z ręcznym. Do tego nowe linki i git majonez. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pszemek Zgłoś #20 Napisano 16 Sierpnia 2010 (edytowane) Niestety, nie znaleziono wyników dla podanych kryteriów. Chyba sobie jaja robisz. http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=54242 http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=16193 Ale jak nie ogarniasz takich prostych rzeczy jak szukanie porad na forum, to lepiej nie bierz się za regenerację zacisku. Edytowane 16 Sierpnia 2010 przez pszemek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach