Skocz do zawartości
Gość Kamil77

Wymiana Wahaczy ! Trudne czy nie ?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam ten sam problem. Co tam polecacie? Myślałem o Lemforderze, FEBI - a teraz znalazłem powyższą wypowiedź.

Dodatkowo, rozumiem ze wszystkie zawiechy po 499zł z allegro omijać??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Lemforder albo FEBI - jeśli masz zamiar tym autem jeździć jakiś dłuższy czas. A jeśli chcesz tylko zrobić, żeby nie pukało i opchnąć auto, to kup najtańszy zestaw :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie jest tak jak mowisz. Wszystko jest relacją cena - przebieg. Na LM sprzedawanych poza siecią ASO przejedziesz jakies 70-100 tys. Kosztują ok 1500-1800. Febi podobnie,troche taniej,troche mniej przejedziesz. Wahacze Mastersport za 600 zl - przejedziesz 30-40 tys albo wiecej. Sam policz co sie oplaca.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

możecie podać jakąś przykładową aukcje lub gdzie kupić, mam do wymiany przedni prawy górny wachacz, jak patrze to są dwa a na aukcjach jeden - troche zielony jestem :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
możecie podać jakąś przykładową aukcje lub gdzie kupić, mam do wymiany przedni prawy górny wachacz, jak patrze to są dwa a na aukcjach jeden - troche zielony jestem :)

 

To samo jest z prawej jak i lewej strony.Popatrz na to: http://www.moto.allegro.pl/item1010235410_1010235410.html Pzdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jako, że i u mnie po zimie pojawiły się stuki w przednim zawieszeniu, najbardziej z prawej strony - to wybieram się do warsztatu celem oględzin co padło a potem dam znajomemu mechanikowi żeby naprawił.

Mam do tego małe pytanko -> gdzie najlepiej sprawdzać wahacze? Czy wystarczy obojętnie jaki warsztat z "trzepaczkami" ?? U mnie najbardziej stuka przy skręconych kołach, czy oni to bez problemu rozpoznają ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na trzepaczkach ci raczej nic nie wyjdzie. Trzeba łomikiem to robić :D A jak na skreconych kołach ci stuka lub inaczej mówiac - terkocze - to masz przegub zewnętrzny do wymiany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czyli generalnie na przód prawą strone góre idą dwa http://www.moto.allegro.pl/item1010235410_1010235410.html, czy się myle, jak zamówie na tej aukcji to dostane jeden czy dwa??

 

U góry po prawej jak i lewej stronie są na każdą stronę 2 wahacze.Ten co Ci pokazałem i drugi,nieco bardziej zakrzywiony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok dzięki, ale dlaczego na aukcjach sprzedają jeden jak są dwa??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ok dzięki, ale dlaczego na aukcjach sprzedają jeden jak są dwa??

 

Możesz kupić każdy wahacz pojedynczo-razem jest ich 4 sztuki na stronę,bo jeszcze 2 na dole...Bo nie trzeba od razu wymieniać całego kompletu,tylko te wybite-i w sumie dobrze :) Chociaż jak chcesz to kpl.też dostaniesz.Pzdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

generalnie potrzebuje 2 na prawą strone przód góra :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
generalnie potrzebuje 2 na prawą strone przód góra :)

 

Nie :) Na przód jest jeden,na tył też jeden ;) i na dole też są 2-przedni i tylny.Popatrz na ostatnią fotę tej aukcji którą podlinkowałem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na fotce wychodzi że na przód góre prawą idą dwa 13720 PSC MS i 21cos tam bo niewidze, według tego rysunku, na lewej jest jeden i na dole po jednym :zeco

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
na fotce wychodzi że na przód góre prawą idą dwa 13720 PSC MS i 21cos tam bo niewidze, według tego rysunku, na lewej jest jeden i na dole po jednym :zeco

 

No ten rysunek jest niezbyt dokładny...Ale wierz mi,że na każdą stronę są 4 wahacze-prawą i lewą.Tu: http://www.allegro.pl/item1067979371_wahacze_lemforder_audi_a4_a6_vw_passat_b5_kpl_wawa.html masz komplet,foto nr1 lub tu: http://www.allegro.pl/item1053419600_wahacze_zestaw_wahaczy_vw_audi_passat_a4_a6_b5_ori.html lepsze foto,przy czym popularny "banan" to ten największy i zarazem najdroższy ;)

Edytowane przez Patryk_

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

cytat: "Danek75: Na trzepaczkach ci raczej nic nie wyjdzie. Trzeba łomikiem to robić :D A jak na skreconych kołach ci stuka lub inaczej mówiac - terkocze - to masz przegub zewnętrzny do wymiany."

 

 

1. Właśnie to mam - jak mam koła skręcone w prawo i startuje z jedynki to jak by szarpało, auto nie może normalnie wystartować tylko krótkimi skokami do przodu. - dopiero teraz do mnie to dotarło, to nie ma nic wspólnego z wahaczem?? Mam do wymiany przegub? Ile to kosztuje?

 

 

2. Czy MASTER SPORT GERMANY :) będzie OK. Chyba jeszcze pośmigam moim paskiem. Lemforder wyjdzie z 1350pln - a tak wymienię te uszkodzone za 300 i będzie git. Czy nie będzie ;) ??

Edytowane przez kolski
nie wklejono cytatu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to jak ci przód podskakuje to może być zerwana poduszka pod silnikiem. U mnie tak było, jak puściła ta z prawej strony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie a czy po wymianie Wahacza dolnego tylnego tak zwanego banana, trzeba robić geometrie i zbieżnośc?? trzeba przy tym zabiegu odkecać drażek kierowniczy itp, czy można to wymienić na luzie i jezdzic dalej, wiem ze profilaktycznie zaleca sie geometrie i zbieżnośc, ale jak jest w tym przypadku,pytanie czy musi byc czy nie?

 

http://www.allegro.pl/item1051519731_wahacz_dolny_tylny_audi_a4_a6_vw_passat_b5_b6.html

 

Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy po wymianie Wahacza dolnego tylnego tak zwanego banana, trzeba robić geometrie i zbieżnośc?? trzeba przy tym zabiegu odkecać drażek kierowniczy itp,

A po co chcesz drążek kierowniczy odkręcać, bo nie czaję :kwasny: Gdzie masz drążek a gdzie wahacz? Nic nie trzeba robić w sensie zbieżności. Odkręcasz stary i wkładasz nowy. Oczywiście po stronie tulei - śrubę skręcasz na maxa, dopiero po opuszczeniu samochodu na koła.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja dzisiaj próbowałem wymienić wachacz prawy górny przedni i poległem... O ile nakrętka od tej długiej śruby poszła lekko, to samej śruby nie idzie ruszyć, jutro jadę do mechanika niech się męczy, ja godzinę kombinowałem, z użyciem klucza pneumatycznego włącznie :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności