mgboczna Zgłoś #281 Napisano 4 Maja 2017 A masz alternator na LIN'ie? A tego to nie wiem jak to sprawdzić? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patyk0 Zgłoś #282 Napisano 26 Lutego 2018 (edytowane) Chciałbym nieco odświeżyć temat ponieważ nie bardzo mogę znaleźć jednoznaczne informacje jaki akumulator jest dedykowany do mojego Pasat CC 2.0 TSI (211KM) 2011r. Na rożnych stronach proponowane są rożne modele. Czy może być to jakoś skorelowane z wyposażeniem, np jak jest ten lepszy system audio czy inne rzeczy prądożerne to czy pomimo takiego samego silnika będą dedykowane inne akumulatory?? Jeżeli byłoby to pomocne to mój VIN: WVWZZZ3CZBE751630 Ok Przedzwoniłem do ASO i po vin wychodzi im, ze maja 2 rodzaje. Akumulator na 1 montaż 72Ah i 380[A] oraz taki który montują do aut 4+ czyli które mają więcej jak 4 lata i jest to jakaś seria eco. i ten ma 72Ah 350[A]. Nie wiem czy ta różnica w prądzie rozruchowym jest istotna ale cenowo jest bo odpowiednio 937zł i 482zł. Chciałbym poznać waszą opinię co do firmy, bo myślałem o BOSH S5 ale usłyszałem, że te akumulatory są zleżane czyli, że nie są zalewane w momencie sprzedaży tylko już w fabryce, a że są to jedne z droższych to i rzadziej kupowanych i co za tym idzie akumulatory zalegają w magazynach. No ale to z takich zasłyszanych informacji i być może wszystko bzdura. Jeszcze takie pytanie czy nowy akumulator nie ma prawa mi się rozładować pomimo, ze auto będzie stało przypuśćmy weekend na polu na mrozie?? Edytowane 26 Lutego 2018 przez Patyk0 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #283 Napisano 1 Marca 2018 Jak masz brać część "economy" z ASO tylko dla znaczka to już znacznie lepiej brać tego Boscha S5 tym bardziej, że on nie ustępuje nawet temu "na pierwszy montaż". Części "economy" to zwyczajnie coś w rodzaju oryginalnego zamiennika. Ma pasować, ma działać ale o trwałości oryginału zapomnij. I to nie moja teoria, a zapis samego VW Ja kupowałem do swojego poprzedniego auta właśnie tego Boscha i przez chyba 2 lata nie było z nim problemu nawet w największe mrozy (sprzedałem auto więc nie wiem jak teraz się sprawuje ale właściciel nie zgłaszał problemów). Sprawny akumulator powinien pozwolić uruchomić auto nawet po 1-2 tygodniach postoju. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosol Zgłoś #284 Napisano 2 Marca 2018 W ramach ciekawostki produkcja X.2009 a u mnie nadal aku z pierwszego montażu.. czyli ma 8,5 roku... nawet dzisiejsze mrozy go nie wykończyły... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krawcol82 Zgłoś #285 Napisano 2 Marca 2018 Ja swój z produkcji 2010 musiałem wymienić rok temu... działał dobrze do samego końca, wieczorem zaparkowałem auto i rank już nie odpaliłem. Nie moglem też odpalić na kablach, ani po kilku godzinach ładowania. Po prostu nagle aku nawalił i tyle. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #286 Napisano 2 Marca 2018 Ale nie porównujmy diesla do benzyny - diesel "dowala" akumulator przy każdym odpaleniu. Nie dość, że uruchamia świece żarowe to jeszcze sam rozrusznik pobiera znaczne ilości energii. Benzyniak ma mniejszy stopień sprężania więc i obciążenie mniejsze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lindinho Zgłoś #287 Napisano 1 Grudnia 2018 (edytowane) Witam. Pytanie: CC DSG 2012 2.0 TSI 211 KM, bez start/stop. Akumulator od nowości Varta 60Ah/480A. Auto teraz pod chmurką. Odpalanie z guzika za trzecim razem, dwa pierwsze tylko kontrolki. Podładowalem, ale liczę się z wymianą. I teraz: wszyscy producenci zalecają coś mocniejszego, typu 70/760, najlepiej AGM i dłuższego, tj.278 mm. Pytanie, jaki akumulator zalecacie, czy poradzi sobie np.63Ah/610A czy na siłę kupować z AGM? I czy ten dłuższy 278 na pewno się zmiesci-moze ktoś ma zamontowany w tym modelu? Jeśli brać krótszy, tj.242 mm, to który, bo już mnie głowa rozbolała... Ps.jezdzę na krótkich dystansach, po mieście, w korkach. Edytowane 1 Grudnia 2018 przez lindinho Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #288 Napisano 1 Grudnia 2018 W sensie, specjalnie klikasz przyciskiem 3 razy (aby "dłużej" grzał) czy dwa razy kręci, a dopiero za trzecim odpala? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lindinho Zgłoś #289 Napisano 1 Grudnia 2018 Jestem świeżym nabywcą, wcześniej nie miałem auta z guzikiem start-stop. Sytuacja u mnie taka, że krótko przyciskam guzik, silnik nie odpala, tylko przez chwilę migają kontrolki. Chwilę czekam i znowu szybko wciskam, wtedy najczęściej ciężko odpala. Po odpaleniu brak kontrolki złego ładowania. Czy dłuższe przytrzymanie guzika cokolwiek zmienia? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #290 Napisano 1 Grudnia 2018 7 godzin temu, lindinho napisał: CC DSG 2012 2.0 TSI 211 KM, bez start/stop Auto z 2012 bez start/stop? Były takie? Akumulator typu AGM został zaprojektowany do pracy z systemami start/stop i rekuperacją. Jeśli nie masz SS to może też nie masz rekuperacji (odzysku energii) więc stosowanie AGM byłoby nieuzasadniane. A może jednak masz te systemy? @radekrp90tak z ciekawości: co się grzeje w benzyniaku?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lindinho Zgłoś #291 Napisano 1 Grudnia 2018 (edytowane) Hmmm, nie gaśnie na światłach, nigdzie nie widzę też wyłącznika tego systemu. Gdzie można znaleźć np.po Vinie szczegóły mego auta? A oryginalny akumulator w załączeniu na zdjęciu, żaden tam AGM heh. Edytowane 1 Grudnia 2018 przez lindinho Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #292 Napisano 2 Grudnia 2018 Masz naklejkę kodów wyposażenia w bagażniku i w książce serwisowej. Możesz te kody sprawdzić w internecie. Twój aku faktycznie nie wygląda na AGM, ale z tego co widać za zdjęciu masz tam też czujnik prądu na minusowej klemie. Sądzę, że po wymianie należałoby zakodować nowy aku w odpowiednim sterowniku. Ciekawe czy masz rekuperację? Ale tak na początek podłącz kompa i poczytaj błędy bo problem może być gdzie indziej - np. przypalona cewka rozrusznika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lindinho Zgłoś #293 Napisano 2 Grudnia 2018 Dzięki. Po podładowaniu na razie odpala, nawet się nauczyłem chwilę dłużej przytrzymać guzik. Więc temat chwilowo wstrzymany. A na przyszłość wybrałem model aku-polski Jenox Gold 63/600 w długości 242 mm. PS.z tą rekuperacją to mnie zabiłeś, muszę się na cito dokształcić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #294 Napisano 2 Grudnia 2018 23 godziny temu, nTomek napisał: @radekrp90tak z ciekawości: co się grzeje w benzyniaku?? Właśnie nie wiem, a jak dla mnie opis był niejednoznaczny A już widziałem kilka filmików gdzie kierowcy przyzwyczajeni do diesla "rozgrzewają" świece więc Ja sam też czekam ale tylko aż pompa nabije paliwa, a i tak nie jest to potrzebne. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sam88 Zgłoś #295 Napisano 6 Kwietnia 2019 (edytowane) Witajcie padł mi akumulator, (stary 77ah na 770A - nowy 75ah na 730A) nowy jest niby ok auto odpala ale wywala po uruchomieniu tą kontrolkę silnika chyba się to zwie check engine i po sprawdzeniu komputerem (raczej jakiś tam program chyba nie Vag) kod p0562, po skasowaniu błędu nie pokazuje go jednakże po zgaszeniu auta i ponownym odpaleniu sytuacja się powtarza, napięcie podczas pracy silnika pokazuje w okolicach 13,9V. Stary aku po prosu padł, auto stało kilka dni i wyzionął ducha. Dziękuję z góry za odpowiedź. Edytowane 6 Kwietnia 2019 przez sam88 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosol Zgłoś #296 Napisano 6 Kwietnia 2019 Zobacz na ile spada napiecie przy odpalaniu.... 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sam88 Zgłoś #297 Napisano 7 Kwietnia 2019 9,99V ale co ciekawe check engine zgasł, a auto od wczoraj stało, cuda. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #298 Napisano 7 Kwietnia 2019 10 godzin temu, sam88 napisał: 9,99V Sprawdź/wyczyść połączenia: klemy i przewód masowy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sam88 Zgłoś #299 Napisano 8 Kwietnia 2019 (edytowane) W sumie to nie wiem czy pod obciążeniem to zły wynik, ale kontrolka zgasla, tekże można stwierdzić wystrzal i zapomn8j, a tak na poważnie dzieki za wskazówki. Edytowane 8 Kwietnia 2019 przez sam88 Pisownia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bbbb Zgłoś #300 Napisano 4 Stycznia 2020 Mam się bać? Napięcie po nocnym postoju-12,25V. Napięcie po włączeniu zapłonu i grzaniu świec ok. 10,5-11V. Napięcie podczas rozruchu ok. 9,5V. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach