Robson75 Zgłoś #261 Napisano 8 Stycznia 2017 Żelowy akumulator jest wydajniejszy i ma o wiele dłuższą żywotność. Dodatkowo zamontowany jest wydajniejszy alternator. W momencie zadziałania systemu START/STOP jedynym źródłem zasilania jest właśnie akumulator. Chodzi tu o dużą liczę cykli rozruchu. A zwykły akumulator traci szybko swoją żywotność. Możliwe, że wcześniejszy właściciel zrezygnował z AGMa i używania syst. SS. zakładając zwykły akumulator. Własnie zauwazyłem że ten akumulator po 2-3 cyklach ss przy odpalaniu słabnie aż zaczyna migać podswietlenie licznika więc chyba wymienie na żelowy , koszt ok 500 zł Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #262 Napisano 8 Stycznia 2017 Własnie zauwazyłem że ten akumulator po 2-3 cyklach ss przy odpalaniu słabnie aż zaczyna migać podswietlenie licznika więc chyba wymienie na żelowy , koszt ok 500 zł Ja w swoim nauczyłem się po uruchomieniu silnika wyłączać od razy system SS i mam spokój. Tym bardziej przy niskich tem. gdzie silnik jest zimny ciągłe gaszenie i uruchamianie nie wychodzi mu na zdrowie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Robson75 Zgłoś #263 Napisano 8 Stycznia 2017 Ja w swoim nauczyłem się po uruchomieniu silnika wyłączać od razy system SS i mam spokój. Tym bardziej przy niskich tem. gdzie silnik jest zimny ciągłe gaszenie i uruchamianie nie wychodzi mu na zdrowie. ja też staram się wyłączać ss ale zauwazylem że nie zawsze to działa,chyba komp robi jakis test aku i jesli jest za slaby to nie działa ss nawet jak silnik jest porządnie rozgrzany a może jest to wina akumulatora .Zastanawiałem się czy nie potrzebna jest jakas adaptacja po wymianie akumulatora i nie wiem czy poprzedni własciciel to robił.wczesniej jak miałem Audi A6 c6 to byla potrzebna taka adaptacja bo dziwnie zapalał. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #264 Napisano 8 Stycznia 2017 a też staram się wyłączać ss ale zauwazylem że nie zawsze to działa,chyba komp robi jakis test aku i jesli jest za slaby to nie działa ss nawet jak silnik jest porządnie rozgrzany a może jest to wina akumulatora Oczywiście masz rację. SS nigdy nie zadziała jeśli jakieś odbiorniki są "słabe" mam tu na myśli akumulator lub np. zimny silnik. Komputer sam analizuje kiedy SS ma zadziałać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Darek Zw Zgłoś #265 Napisano 8 Stycznia 2017 Dziś byłem zmuszony trzymać pod chmurką, -19 stopni, start z półobrotu. BKP 300 tys przebiegu, aku polroczny, najzwyklejszy, firma ZAP. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bastek-83 Zgłoś #266 Napisano 20 Lutego 2017 koledzy, może nie doczytałem, ale podpowiedzcie, czy w b6 konieczna jest podczas wymiany akumulatora jego adaptacja w sterowniku tak jak np w audi ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
prezess7 Zgłoś #267 Napisano 20 Lutego 2017 Nie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamilol Zgłoś #268 Napisano 27 Lutego 2017 U mnie po tygodniowym postoju nie odpalił ani mój samochód ani żony, a co dziwne odpalił stary Peugeot Partner 1,9D. Pierwsze co zrobiłem to kupiłem 2 akumulatory. Do Passata nabyłem Centra Futura 72Ah. Witam Chciałbym prosić Cię o poradę dotycząca wyboru nowego akumulatora do Passata B6 2.0 fsi 150 km, otóż aktualnie posiadam Kagera 60Ah 540A i po postoju okolo 5 dni nie dam rady odpalic samochodu mechanik mi powiedział kup jakis lepszy akumulator. Więc zastanawiam się na kupnem nowego tylko jaki wybrać. Celuję w Bosch S4 72ah 680A lub Varta Silver 63A 610A. Chociaż jak byłem w sklepie to mi powiedziano że wystarczy 60Ah bo tak pokazuje katalog a jak kupisz większy to Ci nie bedzie alternator doładowywał. Wyczytałem na forum że ty masz założony do Passata jakiś większy akumulatora z tąd moje pytanie jak CI sie on sprauje i czy polecasz akumulator o większej pojemności niż przewiduje producent do benzyniaka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Morhol Zgłoś #269 Napisano 27 Lutego 2017 Panowie oryginalnie w 2.0 tdi cr mam akumulator 61 Ah jeszcze oryginalny 8-letni. Zakładać taki jak jest czy może odczuję różnicę jak będzie np. 72 Ah? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotr100 Zgłoś #270 Napisano 27 Lutego 2017 Dwa tyg temu wymienialem aku w moim B7 w ASO Plichta w Gdyni.Cena po malym rabacie z robocizna 1250 zl Wiedzialem ze tanio nie bedzie ale liczylem raczej w granicach 800 zl a tu lekkie zdziwienie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maxit Zgłoś #271 Napisano 27 Lutego 2017 wow troszku drogo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
prezess7 Zgłoś #272 Napisano 27 Lutego 2017 Wg internetu sam akumulator 1223.41zł Doliczając robotę, faktycznie miałeś jakiś rabat... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jankus Zgłoś #273 Napisano 27 Lutego 2017 kamilol śmiało możesz pakować 77Ah. W B6 wszystkich najmniejszy alternator to chyba 140A. Spokojnie go doładuje. 1250zł za aku? Ta jakiś AGM pod grube zawody SPL? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Morhol Zgłoś #274 Napisano 27 Lutego 2017 Jaką różnice masz na myśli? Bo za bardzo nie rozumiem.... No właśnie nie wiem jaką, ale już gdzieś przeczytałem aby "pakować większy bo to więcej prądu". W sumie po co większa pojemność akumulatora skoro 61 daje sobie spokojnie radę, nawet teraz po ośmiu latach. Może jedynie tylko dlatego że różnica w cenie między 61 a np 72 jest niewielka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mgboczna Zgłoś #275 Napisano 3 Maja 2017 A czy można akumulator kwasowy zamienić na AGM w aucie bez SS? Z tego co czytałem aku agm mają inne napięcie(wyższe) ładowania i trzeba go zakodować w sterowniku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wiesiok81 Zgłoś #276 Napisano 3 Maja 2017 mozesz wymienić, nic sie nie dzieje i nic nie kodujesz bo chyba nawet nie masz gdzie ja sam przed zimą(listopad chyba) założyłem agm ori mercedesa z rozbitka i przy -20 krecił az miło. na kwasówce niemal zawsze przy rozruchu gasła mi jedna przednia lampa-xenon, i zawsze sie zastanawiałem dlaczego i że zawsze prawa a nie obie, podobno system najpierw odłacza lampy aby miec wiekszy prąd później inne sterowniki i tak w zimie przy mrozach były zawsze przy odpalaniu swiecące kontrolki ,od poduszki, abs,esp, i coś tam jeszcze. po zmianie na agm'a tej zimy nawet w najwieksze mrozy nic sie dodatkowego przy rozruchu nie zaswieciło i od tamtej pory tez nie przygasł żaden xenon Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mgboczna Zgłoś #277 Napisano 4 Maja 2017 mozesz wymienić, nic sie nie dzieje i nic nie kodujesz bo chyba nawet nie masz gdzie A zerknij na: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
atmosferyczny Zgłoś #278 Napisano 4 Maja 2017 A zerknij na: Co z tego, że zerknie na ten film, jak nie ma tego modułu odpowiedzialnego za szybkie ładowanie ?! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mgboczna Zgłoś #279 Napisano 4 Maja 2017 Co z tego, że zerknie na ten film, jak nie ma tego modułu odpowiedzialnego za szybkie ładowanie ?! Być może w b6 nie ma ale u mnie jest. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grabotg Zgłoś #280 Napisano 4 Maja 2017 A masz alternator na LIN'ie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach