Skocz do zawartości
asik82

Automatycznie podnoszona klapa SEDAN

Rekomendowane odpowiedzi

Może ktoś z Was zmierzyć długość sprężyny i podać wymiar.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Może ktoś z Was zmierzyć długość sprężyny i podać wymiar.

 

spezyna wymiary.jpg

 

jeżeli za późno to może komuś się przyda

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja zamontowalem od audi maja 620Nm. Niby troche lepiej ale przydaloby sie ok 1000Nm.

 

 

Jak byś dał 1000N to gwarantuje, że klapa będzie się otwierać sama, bez pomocy ręki, ale po kilku razach otwarcia będziesz musiał wymienić zawiasy i ćwiartki bo wyrwie je razem z klapą. Ostatnio zamontowałem 650N i to już okazało się za dużo. Było na tyle dużo, że zauważyłem jak wyrabia się mocowanie zawiasów do karoserii samochodu.

 

 

Jak by ktoś chciał mogę wykonać kilka kompletów blaszek gotowych do zamontowania. Oczywiście blaszki wraz ze śrubkami, nakrętkami, uchwytami na sprężynę i sprężynami. Taki komplecik dopasowany to koszt około 120-140zł w zależności, czy sprężyna ma być powlekana czy czarna. By tego było mało mogę dokonać dokumentacji zdjęciowej gdzie i jak zamocować by to działało. Mogę również zamontować jak ktoś jest z Żywca. Jak coś to pisać na priv... .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprężyna jest pod osłoną plastikową

 

---------- Dodano o 19:07 ---------- Poprzednia wiadomość o 19:04 ----------

 

Siłowniki w A6 C6 też tak wyglądają.

Google przetłumaczyło komentarz z tego filmu:

 

In this video you will see how it works automatic opening of the trunk of a Passat 3BG, adapted from the AA system 8E2 and A6 4F by madelgado, coupled my hinges from the door of an A4 in order to look more OEM this mod engineered by the great madelgado.

 

Czyli jest jakby element zawiasu z A4 i siłowniki z A6.

Co to jest przy siłowniku (zaznaczone czerwonym kołem?):

 

 

tu właśnie pod osłoną jest sprężyna, która na wstępie podnosi klapę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie ma może ktoś taki gotowy komplet na sprzedaż do otwierania klapy ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja ostatnio kupiłem na allegro dwa całe zawiasy od audi A6 C6, chodzilo mi głownie o same sprężynki, ale utargowałem ze 150zł na 80 zł to chyba warto było, teraz tylko czekam na odbojniki i będę u siebie składać, dam Wam znać o efektach mojej pracy ;) pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam Panowie ma może ktoś taki gotowy komplet na sprzedaż do otwierania klapy ?

 

 

mogę wykonać.

Pisz na e-mail

[email protected]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy a jest jakiś patent na to aby nie wiercić dziur w ori zawiasach?Co sądzicie o czymś takim?:http://bmwe32.pxd.pl/zdjecie/971730/1/teleskop

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Będę zamawiał sprężyny żeby zrobić coś podobnego jak kolega wyżej pokazał.

Najpierw jednak muszą do mnie dojść siłowniki (sprężyny gazowe) bo ori się już skończyły :)

 

Moi znajomi zakładają takie sprężyny (oczywiście indywidualnie dobrane) do swoich samochodów co prawda do kombi ale może i do sedana się uda.

 

Będę zamawiał sprężyny ze strony:

 

http://www.obrobkaplastyczna.pl/sprezyny/sprezyny-spiralne-tloczznikowe/iso-10243-seria-v-zielona.html

 

tam właśnie zamawiali moi znajomi.

 

Jak na razie zastanawiam się nad sprężyną V16-032

 

Może ktoś już coś takiego wykonał? Jeśli jednak nie to będę pierwszy (chyba :P )

 

Napiszę jak już wszystko do mnie dojdzie

 

dodam jeszcze że sprężyny z tej firmy są bardzo tanie kolega za dużo większe ( do mondeo ) płacił 20 zł więc takie małe powinny być sporo tańsze, okaże się jak dostanę odpowiedź na maila z zapytaniem ofertowym z w/w firmy.

 

Pozdrawiam

Edytowane przez shalvan

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko jak poczytasz fora golfa, octavii itp. to te sprężyny wytrzymują góra dwa sezony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

możliwe że tak choć teoretycznie powinny wytrzymać około 100.000 cykli no ale różnie bywa.

 

Poza tym biorąc pod uwagę ich cenę i prostotę montażu chyba zaryzykuję na razie właśnie z nimi a co będzie potem tylko czas pokaże :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
teoretycznie powinny wytrzymać około 100.000 cykli

 

To jest uzależnione od temperatury otoczenia, ugięcia (im mocniejsze tym krótszy żywot), od czasu w którym sprężyna jest ugięta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

te 100.000 to dolny próg przy ugięciu 40% a właśnie tyle bym uzyskał z w/w sprężynami. Górny próg to 200.000 cykli ale to wszystko teoria. Oczywiście że temperatura będzie miała na to wpływ, co mogę powiedzieć, napisać więcej nie spróbuję nie będę wiedział :)

 

bardziej mnie martwi czy wystarczy 13mm "skok" i siła prawie 300N (dla jednej sprężyny) czy też będzie to zbyt mało żeby uniosło klapę.

Edytowane przez shalvan

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, czy ktoś przerabiał klapę w B6 kombi, jeśli tak to prośba o podanie nr części, jak i gdzie to zakładał i w jaki sposób przerobił sterownik, dziękuję, pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, czy ktoś przerabiał klapę w B6 Sedan ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli ktoś z Was jeszcze chce zamontować automatyczne podnoszenie klapy w B5FL i nie umie znaleźć tych sprężyn to potwierdzam że sprężyny z VW Jetta rocznik 2008 też zdają egzamin. Numer sprężyn jest prawie taki sam jak podawany tu w temacie lecz pierwsze dwa znaki są inne.

 

Przeglądałem aukcje internetowe w poszukiwaniu zawiasów z A6 C5 ze sprężynami lecz nie mogłem niczego znaleźć. Przypadkowo zauważyłem zawias z Jetty ze sprężyną i okazało się że te też pasują. Są chyba identyczne jak te 4F5 827 665 A z tematu lecz mają oznaczenia 1K5827665

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy te odbojniki są konieczne żeby to działało? Sama sprężyna założona na tych dorobionych metalowych częściach nie wytarczy? Jeśli odbojniki są konieczne to czy na nie też trzeba wiercić jakieś dziury>? Czy wycinać dziury w plastiku? Jak je zamontować?

 

EDIT: A bardzo przepraszam, beny pisał o tym w okolicach 6 strony tematu. Zrobił bez, ale gdzieś dodał 5 mm i hula. To tak gdyby jeszcze ktoś się zastanawiał.

Edytowane przez marcheloka
jestem gupi ;/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie pytanko

Mam autko jak w opisie, kluczyk starego typu, nie scyzoryk, czyli nie ma trzeciego przycisku do otwierania bagażnika ale to akurat nie istotne ponieważ mogę we własnym zakresie obejść ten temat, interesuje mnie inna kwestia. Czy ze względu na powyższe co wspomniałem, chcąc osiągnąć efekt końcowy otwierania klapy bagażnika z pilota muszę wymieniać zamek w bagażniku na jakiś z nowszego paska? Czy ten, który w tej chwili mam założony, technologicznie odpowiadałby możliwości odblokowywania za pomocą impulsu czy tylko mechanicznie za pomocą rygla nad tablicą?

 

Interesowałem się troszke tematem (sedan)... Wg mnie:

1. Aby klapa mogła odskoczyć (a tak właściwie aby zamek mógł na to pozwolić - patrz kolejne punkty) to musi wiedzieć kiedy ma to zrobić czyli musi dostać "umówiony znak sygnał" od... no właśnie, albo od przycisku w drzwiach jak w 3BG (którego w 3B nie ma i pewnie trza będzie go dorobić) albo od przycisku na pilocie poprzez moduł komfortu, który trza będzie do tego zaprogramować (oczywiście jesli pilot i moduł mają taką funkcję, a ja jeszcze nie wiem które mają). Zakładając że mamy to za sobą:

2. Samo zamontowanie zamka z 3BG nic nie pomoże (pomijając fakt że zamek w 3BG jest zupełnie inny i potrzebna byłaby rzeźba) ponieważ nie ma sygnału (fizycznie nie ma przewodu) do siłownika otwarcia zamka - więc trza ciągnąć dodatkowe przewody od tylnej klapy do modułu komfortu lub drzwi kierowcy.

3. Nie wiem o jakich dokładnie zawiasach pisze stinger i chyba nie jest tak łatwo. Wg mnie jest bez znaczenia czy zawiasy są takie same jak w 3BG, ponieważ aby klapa mogła odskoczyć potrzebne jest fizyczne zwolnienie zamka, które w 3BG jest realizowane poprzez odpowiedni sygnał dobiegający do siłownika otwierającego zamek. Tzn po naciśnięciu przycisku na pilocie lub w drzwiach kierowcy do siłownika dobiega odpowiedni sygnał, siłownik się chowa pociągając ze soba cięgno połączone z zamkiem, zamek się otwiera i klapa jest wolna.

Ważna jest jeszcze sprawa różnic w przekazywaniu sygnałów do siłownika w mechanizmie 3B i 3BG - w 3B cięgno do zwolnienia zamka trzeba "pociągnąć fizycznie" poprzez naciśnięcie klamki w klapie (tzn siłą naciskania klamki ciągniemy cięgno), w 3BG w klamce klapy jest umieszczony mikrostyk, gdy naciśniemy na klamke mikrostyk przekazuje sygnał do siłownika, a ten ciągnie za cięgno i zwalnia zamek.

4. W 3B potrzebny jest więc dodatkowy siłownik, który po otrzymaniu sygnału pociągnąłby cięgno do zwolnienia zamka. ETKA dla 3B na rys. nr 827-10 podaje ten siłownik jako część nr 12 o numerze 3B0 959 781 C (szukałem ale nie znalazłem jeszcze zamka który byłby wyposażony w ten dodatkowy siłownik). Dziwne jest natomiast to że ta sama ETKA na rys. nr 972-82 podaje wiązke elektryczną o numerze 3B5 971 138 (bez lub z końcówką A, w zależności od Vin'u) m.in. do klapy sedan, ale w wiązce tej nie ma wtyczki dla dodatkowego siłownika (jeśli się gdzieś machnąłem to niech ktoś to jeszcze sprawdzi i ewentualnie poprawi, chyba że nie ma tej wtyczki tylko na rysunku).

 

Podsumowując: aby klapa odskoczyła (a po dołożeniu opisanego w tym temacie "mechanizmu" otworzyła sie automatycznie) potrzebujemy przycisk (taki jak w drzwiach 3BG) i/lub pilot 3-przyciskowy wraz z odpowiednim i zaprogramowanym modułem komfortu, przeciagnąć dodatkowe kable od klapy do kabiny i dołożyć dodatkowy siłownik.

 

Powyższe moje stwierdzenia to tylko teoria nie poparta doświadczeniem, więc nie traktować jako wyroczni ;)

Chętnie wysłucham innych opinii.

W praktyce w mojej starej klapie dołożyłem:

1. siłownik (jest na niego oryginalnie przygotawane miejsce),

2. przewód ze stałym plusem,

3. przewód na którym pojawia się masa od ori przełącznika otwierania klapy w boczku z 3BG drzwi kierowcy lub masa z dodatkowego kanału dołożonego alarmu (poprzez przekaźnik aby nie zjarać centralki alarmu).

Edytowane przez Alvares

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam , wpadłem na pomysł że jeżeli da się tak otwierać bagażnik z pilota to można jeszcze dorzucić do tego czujnik ruch pod zderzakiem z jakimś przekaźnikiem . i można by otwierać ja z zajętymi rękoma . jedynym warunkiem by było to że auto musi być otwarte .

Ogólnie jak na razie rozważam opcje czy założyć samo otwieranie z pilota .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności