Skocz do zawartości

mareks6

  • Liczba zawartości

    174
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    1

Statystyki sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

O mareks6

  • Urodziny 23.03.1986

Informacje osobiste

  • Imię
    Marek
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Opole

Samochód

  • Generacja
    B8
  • Silnik
    B8 2.0 TDI 190KM
  • Rok produkcji
    2019

Ostatnie wizyty

922 wyświetleń profilu
  1. @shibby Rozumiem, że do aktualizacji Twojej jednostki pobierałeś te dwa zaznaczone na foto pliki? Ta wersja 306 już mi się pobrała lecz plik jest zdaje się uszkodzony (co też w swoim wątku napisałeś). Tą docelową 324 udało mi się normalnie rozpakować. Miałeś skądś indziej ten update 306? Zastanawia mnie tylko czemu w tych plikach jest napisane "3G0919360QC / TN", mam nadzieję, że to nie jednostka docelowa bo ja mam inne oznaczenia. Google po tym numerze mi tylko same pierdoły znajduje, w tym jakieś ruskie strony Jak wspominałem, mam już wersję 278. Z nowszym FW mam nadzieję, poprawi się działanie kamerki cofania
  2. Mi ASO w Opolu wyceniło update na 660zł, lecz koniec końców nie zapłaciłem nic, bo w DE ASO zrobiło mi to grzecznościowo. Po przytrzymaniu menu i wejściu w menu aktualizacji wyświetłiło mi takie coś: MOI3_EU_VWMQB_P27800P Wpisałem to na stronie mib-helper i pokazuje że mogę zainstalować update 324. Tylko, że tam jak kliknę w link do pobierania to krzyczy o login i hasło, a nie ma możliwości założenia konta. Czy to jakaś stronka płatna lub tylko dla serwisów? Swoją drogą, waham się czy robić ten update - liczę na to, że poprawi się widok z tylnej kamerki, bo od update do 278 obraz przycina. Tyle, że tam z kolei pisze, że aktualizacja może się wiązać z parametryzacją BOSE, czyli pewnie moje DynAudio też. I nie wiem o co biega z tym błędem FIX B201A - tam trzeba chyba jakiś parametr odczytany kablem diagnostycznym podać ale nie wiem jaki. Mam OBD11
  3. gdzie wy w jednostce sprawdzacie te numery ? Ja w ustawieniach mam tylko to co na pierwszej stronie podałem, tj oprogramowanie 278, sprzęt H12, numer urządzenia i jakieś inne pierdoły ale nie mam niczego w takiej formie jak tu podawaliście. Jest gdzieś jakies ukryte menu serwisowe lub trzeba to przez kabel diagnostyczny sprawdzać?
  4. Ale chwilka chwilka. Jak robiłem u siebie ten update to wszędzie mi mówili, że do roku modelowego 2020 z hardware H12 wersja 278 to najnowsze jakie można zainstalować. Czy dobrze, zrozumiałem, że piszecie tu o nowszych aktualizacjach do tej jednostki? No chyba, że chodzi o nowszy niż ja mam hardware, który był montowany np pod koniec roku modelowego 2020? Ja po tej aktualizacji zauważyłem jeden MINUS - jak cofam na wstecznym to obraz z kamerki cofania się często tak na sekundę zwiesza, znów działa i znów zwiesza - tak jakby to powiedzieć laguje. Pewnie kolejna aktualizacja rozwiązałaby ten problem, ale nie chcę ryzykować ubiciem sprzętu...
  5. Witam wszystkich, Tak jak w tytule tematu - czy da radę wykodować funkcję safelock za pomocą OBDEleven lub ewentualnie VCDS Lite? Samochód stary już i mało kto by chciał się do niego włamywać. Z kolei zamki w drzwiach lubią padać i wtedy jak zostanie on w pełni zaryglowany wraz z safelock, to nawet klamką od środka nie da się otworzyć drzwi. Chciałbym mieć taka możliwość. Wiem, że na pewno da się tak zrobić bo już się kiedyś z tym spotkałem ale nigdzie nie znalazłem opisu jak ten temat ugryźć
  6. @shibby @Kucharp Ja ze swojej strony powiem Wam tak. Ten filmik co podesłał kolega Kucharp widziałem już w samej ofercie kabelka u chińczyka gdzie go kupowałem zanim trafiłem tu na forum. Niestety przyznaję, że w moim Passacie to takie proste nie było i męczyłem się dość długo, aż w końcu się poddałem i wtedy zacząłem szukać porad gdzie indziej. Trafiłem do tego wątku gdzie właśnie na 8 stronie był opis tego samego co próbowałem wcześniej po filmiku od chińczyka i mi się nie udało. Wtedy napisałem tu swoje pytanie lecz po dłuższym czasie bez odpowiedzi, napisałem to samo pytanie na grupie passata b8 na FB i tam od razu mi powiedzieli że ten przycisk nie wychodzi tak łatwo jak to jest pokazane na tym filmie od chińczyka i że mam to zrobić w inny sposób. Ten sposób był dokładnie taki jak później opisał tu shibby i tak właśnie to zrobiłem. Tak więc potwierdzam, że sposób z tego filmu nie w każdym Passacie się sprawdzi. Być może jest różnica między przedlift i lift. (ja mam lift), ale tego nie wiem. Wiem natomiast, że ja się z tym tak siłowałem, że aż lekko wgniotłem śrubokrętem ten chromowany pasek między przełącznikami a te nadal siedziały. Wtedy się poddałem
  7. czyli rozumiem że mając Easy Open (Kick Open) nie wystarczy odpowiednie kodowanie by mieć Easy Close w postaci "Kick Close" bez tego dodatkowego przycisku? Gdzieś kiedyś na jakimś innym forum (bodajże niemieckie) czytałem, że Easy Close było w rożnych rocznikach VW w różnej postaci - albo podwójny przycisk, albo poprzez Kick Close. Z podanych tam roczników wynikało, że w moim Passacie MY2020, gdybym miał fabryczne Easy Open, to powinien być pojedynczy przycisk oraz Easy Close tym samym sposobem co Easy Open - poprzez machnięcie nogą. Myślałem więc, że jeśli dołożę czujnik ze sterownikiem od Easy Open, to Easy Close w postaci Kick Close to tylko drobne kodowanie, a dopiero gdybym chciał dodatkowo podwójny przycisk to czeka mnie więcej pracy. W sierpniu jadę do Pana M. Bimbasz (aktywny też tu na forum) montować hak oraz Easy Open, i miałem cichą nadzieję, że te kick Close też przy okazji się "zakoduje", a tą opcję z przyciskiem już kiedyś sam bym sobie dorobił jako drugi sposób zamykania bagażnika, bo tam z samym montażem nie ma za dużo pracy. Teraz jednak się zastanawiam jak to jest.
  8. @Wizjer Rozumiem, że sam się zająłeś tą zmianą firmware? Ja akurat z lutowaniem tych dodatkowych kilku elementów bym nie miał problemu (mam spore zaplecze zarówno elementów jak i sprzętu oraz troszkę doświadczenia), ale właśnie z tą ważniejszą częścią - firmware nie wiem jak zacząć. Jakieś opisy znalazłem tutaj: firmware: https://www.drive2.ru/b/639294819247599097 brakujące elementy na PCB: https://www.drive2.ru/b/642225567491444832/ ale nigdy nie miałem do czynienia z programowaniem jakichkolwiek modułów samochodowych i tego troszkę się "cykam" 😜 Dużo z tym firmware roboty? Widzę, że jesteś z dolnośląskiego - czy jest szansa na twą pomoc z tym firmware jeśli bym "kiedyś" brał się za to Easy Close? Jestem z Opolskiego więc nie będę mieć chyba zbyt daleko 😆 Oczywiście chodzi mi tylko o samo firmware w module - z resztą se poradzę
  9. No jeszcze się do modułu nie dobierałem stąd pytanie o dojście do niego. Jednakże teraz tak myślę - czy nie da radę sprawdzić tego co mam poprzez obd11? ------------UPDATE-------------- Okazało się że w obd11 mogę nawet podejrzeć historię tego co robiłem i jakie mam sterowniki. Mam sterownik klapy o numerze 5Q0959107H Czyli zgodnie z tym co napisałeś, chyba nie obsługuje Easy Open/Close. Czyli rozumiem, że muszę go wymienić na odpowiedni. A jak to się ma do tej ochrony komponentu? Też coś będzie trzeba w ASO robić?
  10. Odświeżę troszkę temat by nie zaśmiecać forum następnym o tej samej treści. Mam Passata B8 lifting z grudnia 2019 roku (MY2020) z elektryczną klapą i keyless. Brakuje mi Easy Open i Easy Close. Z, tego co już gdzieniegdzie wyczytałem to z technicznego punktu widzenia te dwa systemy są niezależne i można montować jeden, nie montując drugiego. Ja będę chcieć montować oba. O ile Easy Open jest wszędzie dobrze opisywany, o tyle o Easy Close już mniej info. Jeszcze nie rozbierałem auta i nie wiem jakie sterowniki itp man ale mam wstępne pytania: 1. Czy wymieniając sterownik (jeśli zajdzie potrzeba) muszę się liczyć z wizytą w ASO na zdjęcie ochrony komponentu? Miałem tak ostatnio przy wymianie radaru stąd pytanie 2. Na jakiej podstawie samochód wie kiedy może zamknąć klapę bagażnika? Kiedy oddali się kluczyk? Czytałem gdzie indziej że w niektórych samochodach są jakieś dodatkowe czujniki w klapie, ale tu ich nie widać 3. Sporo jest rozbierania by dostać się do tego sterownika i zobaczyć jaki mam? 4. Czy to kodowanie można ogarnąć programem OBDeleven? Mam dożywotnią licencję i na pewno byłoby łatwiej (nawet jeśli ktoś miałby to zrobić poprzez zdalny pulpit) niż kupować nowy program lub jeździć gdzieś na drugi koniec PL
  11. no więc tak, teraz mogę już opowiedzieć jak się sprawa zakończyła u mnie. Otóż jak już zjawiłem się w ASO w wyznaczonym terminie (29 września), to Pan oznajmił mi że samochód jest już po okresie gwarancyjnym, ale zrobią mi aktualizację "grzecznościowo". Zostawiłem im samochód do wieczora i odebrałem już z softem 278. Połączyłem się bezprzewodowo z Android Auto i byłem zadowolony. Niestety w domu się okazało, że nie mogę się zalogować jako użytkownik główny. Ta kwestia jest dokładnie opisana na forum arteona, gdyż miał ją jeden użytkownik i ja się tam podpiąłem pod temat - mój post jest z dnia 1.10.2020 i można szczegółowo poczytać jakie były objawy. Link do tematu: https://vw-arteon.pl/forum/viewtopic.php?f=2&t=1085&start=450 Koniec końców, zrobiłem kolejny termin w ASO, jako że był konieczny. Znów im zostawiłem samochód na cały dzień i wieczorem gdy go odbierałem, powiedzieli mi że nie mają pojęcia co jest nie tak i musieli pisać do centrali i niczego nie zrobili. Jak tylko otrzymają wskazówki z centrali co robić, to się do mnie zgłoszą by zrobić kolejny termin. I po paru tygodniach zadzwonili i kolejny termin. Tym razem im się udało. Na kartce jaką otrzymałem, było napisane, że za pierwszym razem czegoś nie przeprowadzili i były podane jakieś tam numery tej operacji, ale w internecie niczego na ten temat nie znalazłem. Pewnie dane tajne i tylko ASO wie co te numery oznaczają. Ucieszyłem się, że wszystko działa i że mam wersję 278 bez płacenia. Napisałem też do BOK z weConnect czy nie mogą mi przedłużyć usług gdyż ok 2msc nie mogłem z nich korzystać (bo tak długo się sprawa ciągnęła, a bez użytkownika głównego nie działa nawet radio internetowe, z którego w trasach non stop korzystam). Poprosili bym wysłał im skany tych papierków z ASO co było robione w pierwszym terminie kiedy usługi przestały działać oraz w ostatnim kiedy znów wszystko wróciło do normy. Później w odpowiedzi napisali mi że przedłużyli usługi o 3msc 🙂 Niestety zauważyłem, że gdy pierwszy raz oddawałem samochód do ASO w sprawie update to miałem świeżo zarejestrowany jeden z kluczy mobilnych, które były w komplecie z nowym autem (pierwszy właściciel z nich nie skorzystał) a po aktualizacji mi go usunęli. Napisałem o tym fakcie też do BOKu weconnect, czy nie mogą mi go zwrócić, tak bym w systemie miał znów 2 do dyspozycji. Tego nie mogli technicznie zrobić, ale poprosili o numer konta i przelali mi 49euro bym po prostu w ASO wykupił nowy klucz 🙂 Podsumowując, sprawa ciągnęła się ponad 2msc, ale usługi zostały mi przedłużone tak, że nie straciłem niczego, a do tego mam bezpłatny update do 278 oraz "sprzedałem" im jeden z kluczy mobilnych (na których mi nie zależy) za 49e
  12. Byłem dzisiaj w serwisie w Monachium i zrobiłem sobie termin na 29 września. Ten pod Opolem odwołałem. W ciągu kilku dni jeżdżenia autem, jakieś błędy same się pojawiły i w sumie Pani robiąca termin nawet nie wypytywała za dużo tylko od razu termin na serwis zaproponowała. Zobaczymy co z, tego wyjdzie 🙂 Co do rzeczy jakie zaobserwowałem : - dwa razy po uruchomieniu jednostki, zdarzyło mi się że w ogóle dźwięku nie było. Robiąc głośniej widać było zwiększający się pasek głośności lecz w głośnikach cisza. Po próbie zrobienia czegoś komendą głosową, widziałem że asystent coś mówi lecz cały czas cisza. Pomógł jedynie restart - kilka razy zdarzyło mi się że po naciśnięciu symbolu wprowadzania celu do nawigacji, ta nie reagowała (inne rzeczy normalnie działały). Z tego nawet nakręciłem filmik by mieć jakiś dowód w razie pytań w serwisie. Tu też pomógł restart nawigacji - już pierwszego dnia miałem problem (ale szybko o nim zapomniałem) by wylogować pierwszego właściciela z samochodu. Niby sie to udawało i byłem głównym użytkownikiem, a jednak po ponownym uruchomieniu znów pokazywało że pierwszy właściciel jest głównym użytkownikiem. Kilkukrotnie przywracałem ustawienia fabryczne zanim system na stałe zapisał sobie, że to ja jestem aktualnym właścicielem pojazdu. Byłem nawet u kolegi który ma tą samą jednostkę u siebie w aucie lecz z nowszym oprogramowaniem i też był zdziwiony że takie ceregiele u mnie. Ale końcowo się udało więc zapomniałem o sprawie 🙂
  13. Hmm, zobaczę po powrocie do Monachium gdzie pracuję. Tam też są autoryzowane serwisy 🙂 Tylko co im powiedzieć? Jak powiem że navi się zawiesza to pewnie będą pytać o szczegóły, czyli w jakim momencie się zawiesza i co się działo później. Oczywiście jeszcze mam 800km drogi do Monachium, może coś się do tego czasu będzie dziać 😜
  14. No i to wyjaśnia wszystko. Moja ma coś ponad 18cm długości licząc od samych końców po wyjęciu z bagażnika. Sam gwint ma ok 15cm. Czyli muszę szukać takiej z literką A...
  15. No mi dzwonili że jest możliwość aktualizacji lecz tylko odpłatnie i będzie to kosztować 660zł brutto i muszę zostawić auto na ok 4h. Zważywszy na to że nigdy nie korzystałem z usług serwisu autoryzowanego i Ci nie mieli "jak zarobić" na mnie w inny sposób - zgodziłem się i mam im odstawić auto 3 września. Razem z aktualizacja MIB3, musi być przeprowadzona aktualizacja jednostki OCU czy jak jej tam i to też jest w tej cenie. Gdybym jeździł tam regularnie, na jakieś wymiany oleju i serwis to pewnie bym się targował, ale w moim przypadku cieszę się, że w ogóle będę to mieć zrobione. Te 660zł doliczę se do ceny auta (dopiero tydzień je mam), gdyż i tak była to okazja, patrząc na wyposażenie i cenę 🙂
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności