Skocz do zawartości
wasil1

oświetlenie wnętrza w B5

Rekomendowane odpowiedzi

No ja wiem, że się zdarza, tylko zastanawia mnie czemu akurat tą stroną blachy płynie, a nie tą od strony "zewnętrznej" auta, przez co powinno wtedy dołem wypływać tymi odpływami. Mniejsza o szczegóły, w każdym razie u mnie jak drzwi rozbierałem to to uszczelnienie było dość mocne i trzymało, przez co problemów nie mam, a rok 99, więc nie w każdym :) albo każdym, ale to kwestia czasu :jasne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy mała awaria.. Nie mogę wykręcić śruby trzymającej bębenek w drzwiach.. :( Gwint na Torxa jest wyrobiony i niestety nie mam pomysłu jak inaczej ją wyjąć..... Może jakieś sugestie?????????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Koledzy mała awaria.. Nie mogę wykręcić śruby trzymającej bębenek w drzwiach.. :( Gwint na Torxa jest wyrobiony i niestety nie mam pomysłu jak inaczej ją wyjąć..... Może jakieś sugestie?????????

 

No to lipa kolego. Zazwyczaj mialem problemy ze śrubami trzymającymi zamek a nie z tą trzymającą wkładkę. Nie wiem co możesz zrobić. Moze jakiś większy torks albo inna końcówka troszeczkę większa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jest do tej śruby lepszy dostęp po zdjęciu blachy razem z zamkiem???????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A jest do tej śruby lepszy dostęp po zdjęciu blachy razem z zamkiem???????

 

Od środka nie ma możliwość wykręcania tej śruby

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Już pisałem na PW, proponuję spróbować "nabić" większego torx'a, ewentualnie próbować podejść z jakimś imbusem. Jak to nie da rady to wykrętak z lewym gwintem i próbować w ten sposób, lecz może być potrzeba lekkiego rozwiercenia otworu pod wykrętak... No i wtedy zakręcisz to chyba tylko wykrętakiem z prawym gwintem... Chyba, że jakoś wymienisz tą śrubę.

 

Raczej alternatywy nie ma, ja nie próbowałem od środka nigdy tej śruby ruszać i wierzę na słowo mmissiek, że nie ma podejścia. Wystarczy, że już otwierałem awaryjnie zablokowane drzwi, gdzie centralny zamknął ale już więcej drzwi nie otworzył... Co się napierniczyłem z tym to moje, więc z tą śrubą może być jeszcze gorzej...

 

PS, nie zdejmiesz zamka póki tego nie odkręcisz, bo będzie trzymał się na lince idącej do klamki... a przy zamku jej nie odczepisz, bo póki z klamki nie wyjmiesz - nie ma jak... chyba, że przeciąć, ale to po lince, a to i tak może nie załatwić sprawy.

Próbuj jak pisałem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Już pisałem na PW, proponuję spróbować "nabić" większego torx'a, ewentualnie próbować podejść z jakimś imbusem. Jak to nie da rady to wykrętak z lewym gwintem i próbować w ten sposób, lecz może być potrzeba lekkiego rozwiercenia otworu pod wykrętak... No i wtedy zakręcisz to chyba tylko wykrętakiem z prawym gwintem... Chyba, że jakoś wymienisz tą śrubę.

 

Raczej alternatywy nie ma, ja nie próbowałem od środka nigdy tej śruby ruszać i wierzę na słowo mmissiek, że nie ma podejścia. Wystarczy, że już otwierałem awaryjnie zablokowane drzwi, gdzie centralny zamknął ale już więcej drzwi nie otworzył... Co się napierniczyłem z tym to moje, więc z tą śrubą może być jeszcze gorzej...

 

Śruba nie wymienialna ale całe sanki pod klamkę już tak. Jak coś to PW

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja nacinam takie coś na płaski wkrętak szlifierką precyzyjną i wykręcam wkrętakiem udarowym, 5 minut i po robocie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szlifierka precyzyjna, wkrętak udarowy... Dla przeciętnego użytkownika forum to dostępne na równi z wahadłowcem :D

A tak serio - sposób zły nie jest, ale trzeba to wszystko mieć. Według mnie łatwiej zorganizować większego torxa lub wykrętak z lewym gwintem, ale tak to spoko :ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wpadłem na inny sposób... Małym wiertełkiem nawiercę dziurki pod płaski śrubokręt i wtedy zobaczę czy się wykręci....Tak odnośnie wykręcenia tej śrubki do końca i zastąpienie jej "nową" czytałem o niej troszkę i niektórzy pisali że za mocno ją wykręcili i wpadała im w środek drzwi więc wnioskuję że jednak można ją wykręcić??????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wpadłem na inny sposób... Małym wiertełkiem nawiercę dziurki pod płaski śrubokręt i wtedy zobaczę czy się wykręci....Tak odnośnie wykręcenia tej śrubki do końca i zastąpienie jej "nową" czytałem o niej troszkę i niektórzy pisali że za mocno ją wykręcili i wpadała im w środek drzwi więc wnioskuję że jednak można ją wykręcić??????

 

raczej nie powinno chyba ze ktoś na chama kręcił i przekręcił to tak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam! Nie mogę doczytać się postu, który by pasował do mojego problemu, dlatego zdecydowałem się napisać.

 

Więc do rzeczy. Posiadam Passata B5 FL 1.9 TDI 131PS kombi z 2004 roku. I wczoraj pojawił się problem z oświetleniem. A mianowicie zamykając drzwi kierowcy komputer pokazuje (pełen FIS) że drzwi są cały czas otwarte i święcą się wszystkie światełka. Gdzie w podsufitce da się wszystko wyłączyć to na dole w drzwiach świeci się cały czas. I jest to uciążliwe, gdyż z pilota nie da się zamknąć samochodu. Musze kombinować najpierw przyciskiem wszystko a na koniec zamkiem drzwi kierowcy, i mimo tego światło na próg dalej się świeci. Wcześniej nie było objawów zanikania światła podczas otwierania drzwi. Wszystko działało jak należy. Teraz też jeśli chodzi o inne drzwi, bagażnik czy maskę też jest wszystko w porządku.

 

Teraz sam nie wiem czy padł ten mikrostyk, chociaż opisywane objawy są inne czy może gdzieś indziej szukać problemu np. jakieś zwarcie kabli? Jutro chce się za to zabrać i nie bardzo wiem czego się czepiać. Liczę na jakieś porady z Waszej strony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mikrostyk może być jedynie zabrudzony. Spróbuj spryskać mikrostyk jakimś wd40. Widać go pod ryglem, po przekręceniu go do pozycji zamknietej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mikrostyk może być jedynie zabrudzony. Spróbuj spryskać mikrostyk jakimś wd40. Widać go pod ryglem, po przekręceniu go do pozycji zamknietej

 

Otóż to, mikrostyk mógł się zaciąć i dlatego tak się dzieje. Normalnie jest na odwrót - mikrostyk się ściera z czasem, staje za krótki i rygiel nie jest w stanie go wcisnąć. U Ciebie wygląda na to, że mikrostyk ciągle jest wciśnięty, przez co światło świeci i drzwi nie chcą zamknąć..

 

Jedyna opcja to albo próbować prysnąć, jak pisał kolega wyżej, albo drzwi do rozbiórki z zamek do ogarnięcia... Obawiam się jednak, że samo pryśnięcie może nie załatwić sprawy - obym się mylił, bo rozbierać drzwi i wyjmować zamek to trochę roboty jest. Jeśli byś jednak musiał rozbierać, to przy okazji poza tym mikrostykiem - przelutuj sobie dla pewności to, co w środku siłownika centralnego jest, będziesz miał spokój z tymi drzwiami już raczej for ever.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to panowie jestem już po wymianie mikrostyku.... Czas pracy 5 godzin ... Ale było warto. Powróciło światełko, brzęczyk itd. Faktycznie mikrostyk w oryginale jest rozbieralny i wystarczy tylko podmienić obudowę z przyciskiem. Mam takie pytanko, nie miałem niestety czym zrobić zdjęć a mam problem z zamykaniem zamka z klucza. Myślałem że jest uszkodzony bębenek lub jego części ale odziwo ten jest w bardzo dobrej formie. Problem leży w plastiku w który wchodzi wiosełka w zamku... nie wiem na jakiej zasadzie on działa ale raz otwiera a raz nie otwiera zamków. To samo dzieje się z zamykaniem. Co to może być????? Po tym jak poskładałem wszystko do "kupy" jak narazie wszystko działa. Nawet po zamknięciu zamka z kluczyka zaczyna migać dioda przy ryglu. I mam takie pytanko odnośnie tej diody. Czy po zamknięciu auta z pilota dioda powinna natychmiast po pierwszym ryglowaniu zacząć świecić czy dopiero po drugim???????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Faktycznie mikrostyk w oryginale jest rozbieralny i wystarczy tylko podmienić obudowę z przyciskiem.

 

Pokażesz jaki kupowałeś mikrostyk i gdzie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No to panowie jestem już po wymianie mikrostyku.... Czas pracy 5 godzin ... Ale było warto. Powróciło światełko, brzęczyk itd. Faktycznie mikrostyk w oryginale jest rozbieralny i wystarczy tylko podmienić obudowę z przyciskiem. Mam takie pytanko, nie miałem niestety czym zrobić zdjęć a mam problem z zamykaniem zamka z klucza. Myślałem że jest uszkodzony bębenek lub jego części ale odziwo ten jest w bardzo dobrej formie. Problem leży w plastiku w który wchodzi wiosełka w zamku... nie wiem na jakiej zasadzie on działa ale raz otwiera a raz nie otwiera zamków. To samo dzieje się z zamykaniem. Co to może być????? Po tym jak poskładałem wszystko do "kupy" jak narazie wszystko działa. Nawet po zamknięciu zamka z kluczyka zaczyna migać dioda przy ryglu. I mam takie pytanko odnośnie tej diody. Czy po zamknięciu auta z pilota dioda powinna natychmiast po pierwszym ryglowaniu zacząć świecić czy dopiero po drugim???????

 

Masz na myśli element w module centralnego zamka, do którego wchodzi to "wiosło" z wkładki zamka?

No to jest tak, że jak zamykasz to ten element się obraca i porusza inne elementy w środku tego modułu, a tam są też mikrostyki, które dają znać modułowi komfortu w jakim położeniu aktualnie jest zamek. Podejrzewam, że któryś z mikrostyków w module centralnego zamka umiera/umarł i dlatego, ewentualnie trzeba poprawić luty, bo to bardzo częsty problem w passacie.

Szkoda, że nie zająłeś się tematem od początku do końca, bo i tak będziesz musiał rozbierać wszystko od nowa... Tylko tym razem rozbierz moduł centralnego zamka (kilka śrubek TORX 10 i jedna bodaj TORX 8) i w środku wszystko zobaczysz, są 4 mikrostyki, płytka drukowana itp, będziesz musiał przemierzyć i ewentualnie naprawić/wymienić jeden z mikrostyków.

 

Co do diody, jak po 1/2 ryglowaniu? Centralny robi pstryk-pstryk, bo po prostu "dwuetapowo" działa (pomijam zamykanie od środka przyciskiem w drzwiach kierowcy) i zaczyna mrygać dioda. Nie trzeba dwa razy zamykać auto pilotem by zaczęła mrygać - jeśli dopiero za drugim zamknięciem z pilota jest mrygnięcie kierunkami/pojawia się dioda, to jest problem z centralnym zamkiem. Wtedy najpewniej mikrostyki o których jest sporo na forum.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego Diabolic tak jak mówisz jak już miałem zamek wyjęty to rozebrałem go na czynniki pierwsze. Zgadza się chodzi o tą białą wkładkę w zamku do której wchodzi wiosełko. Wziąłem poprawiłem ten biały plastik przeczyściłem luty na mikrostykach i złożyłem w całość. Po złożeniu drzwi w całość z kluczyka już można zamknąć i otworzyć auto i przy zamknięciu od razu zaczyna migać dioda przy ryglu zamka. Natomiast jak zamknę auto z pilota to wtedy nie mryga dioda. Załącza się ona dopiero po drugim wciśnięciu zamykania drzwi na pilocie. Zapomniałem wcześniej napisać o śrubie trzymającej bębenek zamka z którą miałem problem. Tak jak kolega Misssiek pisał trzeba wyjąć najpierw sanki klamki a następnie śruba w całości wyjdzie .:) Miałem jeden problem ze śrubą mocującą blachę z podnośnikiem do drzwi. Konkretnie chodzi o lewą dolną. Wkręca się ona w nasadkę która jest ruchoma, dlatego przestrzegam wszystkich którzy się zabiorą za nią żeby jej przypadkiem nie zgubili przy zdejmowaniu blachy.....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to skoro za 2 razem dopiero pilot działa, to zobacz na vagu które drzwi sprawiają problrm, podejrzewam, że w jeszcze któryś jest problem z mikrostykiem. Skasuj błędy, zamykaj-otwieraj kilka razy wszystko łącznie z bagażnikiem i maska, używaj kilka razy centralnego z pilota a po tej "procedurze" znów zczytaj błędy - powinien wyskoczyć błąd drzwi które potencjalnie mają jakiś problem z zamkiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności