Diabolic Zgłoś #701 Napisano 6 Maja 2015 No ja wiem, że się zdarza, tylko zastanawia mnie czemu akurat tą stroną blachy płynie, a nie tą od strony "zewnętrznej" auta, przez co powinno wtedy dołem wypływać tymi odpływami. Mniejsza o szczegóły, w każdym razie u mnie jak drzwi rozbierałem to to uszczelnienie było dość mocne i trzymało, przez co problemów nie mam, a rok 99, więc nie w każdym albo każdym, ale to kwestia czasu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dziubasek Zgłoś #702 Napisano 10 Maja 2015 Koledzy mała awaria.. Nie mogę wykręcić śruby trzymającej bębenek w drzwiach.. Gwint na Torxa jest wyrobiony i niestety nie mam pomysłu jak inaczej ją wyjąć..... Może jakieś sugestie????????? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mmissiek Zgłoś #703 Napisano 10 Maja 2015 Koledzy mała awaria.. Nie mogę wykręcić śruby trzymającej bębenek w drzwiach.. Gwint na Torxa jest wyrobiony i niestety nie mam pomysłu jak inaczej ją wyjąć..... Może jakieś sugestie????????? No to lipa kolego. Zazwyczaj mialem problemy ze śrubami trzymającymi zamek a nie z tą trzymającą wkładkę. Nie wiem co możesz zrobić. Moze jakiś większy torks albo inna końcówka troszeczkę większa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dziubasek Zgłoś #704 Napisano 10 Maja 2015 A jest do tej śruby lepszy dostęp po zdjęciu blachy razem z zamkiem??????? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mmissiek Zgłoś #705 Napisano 10 Maja 2015 A jest do tej śruby lepszy dostęp po zdjęciu blachy razem z zamkiem??????? Od środka nie ma możliwość wykręcania tej śruby Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Diabolic Zgłoś #706 Napisano 10 Maja 2015 Już pisałem na PW, proponuję spróbować "nabić" większego torx'a, ewentualnie próbować podejść z jakimś imbusem. Jak to nie da rady to wykrętak z lewym gwintem i próbować w ten sposób, lecz może być potrzeba lekkiego rozwiercenia otworu pod wykrętak... No i wtedy zakręcisz to chyba tylko wykrętakiem z prawym gwintem... Chyba, że jakoś wymienisz tą śrubę. Raczej alternatywy nie ma, ja nie próbowałem od środka nigdy tej śruby ruszać i wierzę na słowo mmissiek, że nie ma podejścia. Wystarczy, że już otwierałem awaryjnie zablokowane drzwi, gdzie centralny zamknął ale już więcej drzwi nie otworzył... Co się napierniczyłem z tym to moje, więc z tą śrubą może być jeszcze gorzej... PS, nie zdejmiesz zamka póki tego nie odkręcisz, bo będzie trzymał się na lince idącej do klamki... a przy zamku jej nie odczepisz, bo póki z klamki nie wyjmiesz - nie ma jak... chyba, że przeciąć, ale to po lince, a to i tak może nie załatwić sprawy. Próbuj jak pisałem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mmissiek Zgłoś #707 Napisano 10 Maja 2015 Już pisałem na PW, proponuję spróbować "nabić" większego torx'a, ewentualnie próbować podejść z jakimś imbusem. Jak to nie da rady to wykrętak z lewym gwintem i próbować w ten sposób, lecz może być potrzeba lekkiego rozwiercenia otworu pod wykrętak... No i wtedy zakręcisz to chyba tylko wykrętakiem z prawym gwintem... Chyba, że jakoś wymienisz tą śrubę. Raczej alternatywy nie ma, ja nie próbowałem od środka nigdy tej śruby ruszać i wierzę na słowo mmissiek, że nie ma podejścia. Wystarczy, że już otwierałem awaryjnie zablokowane drzwi, gdzie centralny zamknął ale już więcej drzwi nie otworzył... Co się napierniczyłem z tym to moje, więc z tą śrubą może być jeszcze gorzej... Śruba nie wymienialna ale całe sanki pod klamkę już tak. Jak coś to PW Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lisek171 Zgłoś #708 Napisano 10 Maja 2015 ja nacinam takie coś na płaski wkrętak szlifierką precyzyjną i wykręcam wkrętakiem udarowym, 5 minut i po robocie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Diabolic Zgłoś #709 Napisano 10 Maja 2015 Szlifierka precyzyjna, wkrętak udarowy... Dla przeciętnego użytkownika forum to dostępne na równi z wahadłowcem A tak serio - sposób zły nie jest, ale trzeba to wszystko mieć. Według mnie łatwiej zorganizować większego torxa lub wykrętak z lewym gwintem, ale tak to spoko :ok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dziubasek Zgłoś #710 Napisano 11 Maja 2015 Wpadłem na inny sposób... Małym wiertełkiem nawiercę dziurki pod płaski śrubokręt i wtedy zobaczę czy się wykręci....Tak odnośnie wykręcenia tej śrubki do końca i zastąpienie jej "nową" czytałem o niej troszkę i niektórzy pisali że za mocno ją wykręcili i wpadała im w środek drzwi więc wnioskuję że jednak można ją wykręcić?????? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mmissiek Zgłoś #711 Napisano 11 Maja 2015 Wpadłem na inny sposób... Małym wiertełkiem nawiercę dziurki pod płaski śrubokręt i wtedy zobaczę czy się wykręci....Tak odnośnie wykręcenia tej śrubki do końca i zastąpienie jej "nową" czytałem o niej troszkę i niektórzy pisali że za mocno ją wykręcili i wpadała im w środek drzwi więc wnioskuję że jednak można ją wykręcić?????? raczej nie powinno chyba ze ktoś na chama kręcił i przekręcił to tak Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kawczuk Zgłoś #712 Napisano 14 Maja 2015 Witam! Nie mogę doczytać się postu, który by pasował do mojego problemu, dlatego zdecydowałem się napisać. Więc do rzeczy. Posiadam Passata B5 FL 1.9 TDI 131PS kombi z 2004 roku. I wczoraj pojawił się problem z oświetleniem. A mianowicie zamykając drzwi kierowcy komputer pokazuje (pełen FIS) że drzwi są cały czas otwarte i święcą się wszystkie światełka. Gdzie w podsufitce da się wszystko wyłączyć to na dole w drzwiach świeci się cały czas. I jest to uciążliwe, gdyż z pilota nie da się zamknąć samochodu. Musze kombinować najpierw przyciskiem wszystko a na koniec zamkiem drzwi kierowcy, i mimo tego światło na próg dalej się świeci. Wcześniej nie było objawów zanikania światła podczas otwierania drzwi. Wszystko działało jak należy. Teraz też jeśli chodzi o inne drzwi, bagażnik czy maskę też jest wszystko w porządku. Teraz sam nie wiem czy padł ten mikrostyk, chociaż opisywane objawy są inne czy może gdzieś indziej szukać problemu np. jakieś zwarcie kabli? Jutro chce się za to zabrać i nie bardzo wiem czego się czepiać. Liczę na jakieś porady z Waszej strony. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
AndrzejP4 Zgłoś #713 Napisano 14 Maja 2015 Mikrostyk może być jedynie zabrudzony. Spróbuj spryskać mikrostyk jakimś wd40. Widać go pod ryglem, po przekręceniu go do pozycji zamknietej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Diabolic Zgłoś #714 Napisano 14 Maja 2015 Mikrostyk może być jedynie zabrudzony. Spróbuj spryskać mikrostyk jakimś wd40. Widać go pod ryglem, po przekręceniu go do pozycji zamknietej Otóż to, mikrostyk mógł się zaciąć i dlatego tak się dzieje. Normalnie jest na odwrót - mikrostyk się ściera z czasem, staje za krótki i rygiel nie jest w stanie go wcisnąć. U Ciebie wygląda na to, że mikrostyk ciągle jest wciśnięty, przez co światło świeci i drzwi nie chcą zamknąć.. Jedyna opcja to albo próbować prysnąć, jak pisał kolega wyżej, albo drzwi do rozbiórki z zamek do ogarnięcia... Obawiam się jednak, że samo pryśnięcie może nie załatwić sprawy - obym się mylił, bo rozbierać drzwi i wyjmować zamek to trochę roboty jest. Jeśli byś jednak musiał rozbierać, to przy okazji poza tym mikrostykiem - przelutuj sobie dla pewności to, co w środku siłownika centralnego jest, będziesz miał spokój z tymi drzwiami już raczej for ever. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dziubasek Zgłoś #715 Napisano 17 Maja 2015 No to panowie jestem już po wymianie mikrostyku.... Czas pracy 5 godzin ... Ale było warto. Powróciło światełko, brzęczyk itd. Faktycznie mikrostyk w oryginale jest rozbieralny i wystarczy tylko podmienić obudowę z przyciskiem. Mam takie pytanko, nie miałem niestety czym zrobić zdjęć a mam problem z zamykaniem zamka z klucza. Myślałem że jest uszkodzony bębenek lub jego części ale odziwo ten jest w bardzo dobrej formie. Problem leży w plastiku w który wchodzi wiosełka w zamku... nie wiem na jakiej zasadzie on działa ale raz otwiera a raz nie otwiera zamków. To samo dzieje się z zamykaniem. Co to może być????? Po tym jak poskładałem wszystko do "kupy" jak narazie wszystko działa. Nawet po zamknięciu zamka z kluczyka zaczyna migać dioda przy ryglu. I mam takie pytanko odnośnie tej diody. Czy po zamknięciu auta z pilota dioda powinna natychmiast po pierwszym ryglowaniu zacząć świecić czy dopiero po drugim??????? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Magoo Zgłoś #716 Napisano 17 Maja 2015 Faktycznie mikrostyk w oryginale jest rozbieralny i wystarczy tylko podmienić obudowę z przyciskiem. Pokażesz jaki kupowałeś mikrostyk i gdzie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dziubasek Zgłoś #717 Napisano 17 Maja 2015 Mikrostyki kupowałem tutaj. http://allegro.pl/mikrostyk-zamka-vw-audi-seat-skoda-fa-rozbieralny-i4996571499.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Diabolic Zgłoś #718 Napisano 17 Maja 2015 No to panowie jestem już po wymianie mikrostyku.... Czas pracy 5 godzin ... Ale było warto. Powróciło światełko, brzęczyk itd. Faktycznie mikrostyk w oryginale jest rozbieralny i wystarczy tylko podmienić obudowę z przyciskiem. Mam takie pytanko, nie miałem niestety czym zrobić zdjęć a mam problem z zamykaniem zamka z klucza. Myślałem że jest uszkodzony bębenek lub jego części ale odziwo ten jest w bardzo dobrej formie. Problem leży w plastiku w który wchodzi wiosełka w zamku... nie wiem na jakiej zasadzie on działa ale raz otwiera a raz nie otwiera zamków. To samo dzieje się z zamykaniem. Co to może być????? Po tym jak poskładałem wszystko do "kupy" jak narazie wszystko działa. Nawet po zamknięciu zamka z kluczyka zaczyna migać dioda przy ryglu. I mam takie pytanko odnośnie tej diody. Czy po zamknięciu auta z pilota dioda powinna natychmiast po pierwszym ryglowaniu zacząć świecić czy dopiero po drugim??????? Masz na myśli element w module centralnego zamka, do którego wchodzi to "wiosło" z wkładki zamka? No to jest tak, że jak zamykasz to ten element się obraca i porusza inne elementy w środku tego modułu, a tam są też mikrostyki, które dają znać modułowi komfortu w jakim położeniu aktualnie jest zamek. Podejrzewam, że któryś z mikrostyków w module centralnego zamka umiera/umarł i dlatego, ewentualnie trzeba poprawić luty, bo to bardzo częsty problem w passacie. Szkoda, że nie zająłeś się tematem od początku do końca, bo i tak będziesz musiał rozbierać wszystko od nowa... Tylko tym razem rozbierz moduł centralnego zamka (kilka śrubek TORX 10 i jedna bodaj TORX 8) i w środku wszystko zobaczysz, są 4 mikrostyki, płytka drukowana itp, będziesz musiał przemierzyć i ewentualnie naprawić/wymienić jeden z mikrostyków. Co do diody, jak po 1/2 ryglowaniu? Centralny robi pstryk-pstryk, bo po prostu "dwuetapowo" działa (pomijam zamykanie od środka przyciskiem w drzwiach kierowcy) i zaczyna mrygać dioda. Nie trzeba dwa razy zamykać auto pilotem by zaczęła mrygać - jeśli dopiero za drugim zamknięciem z pilota jest mrygnięcie kierunkami/pojawia się dioda, to jest problem z centralnym zamkiem. Wtedy najpewniej mikrostyki o których jest sporo na forum. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dziubasek Zgłoś #719 Napisano 18 Maja 2015 Kolego Diabolic tak jak mówisz jak już miałem zamek wyjęty to rozebrałem go na czynniki pierwsze. Zgadza się chodzi o tą białą wkładkę w zamku do której wchodzi wiosełko. Wziąłem poprawiłem ten biały plastik przeczyściłem luty na mikrostykach i złożyłem w całość. Po złożeniu drzwi w całość z kluczyka już można zamknąć i otworzyć auto i przy zamknięciu od razu zaczyna migać dioda przy ryglu zamka. Natomiast jak zamknę auto z pilota to wtedy nie mryga dioda. Załącza się ona dopiero po drugim wciśnięciu zamykania drzwi na pilocie. Zapomniałem wcześniej napisać o śrubie trzymającej bębenek zamka z którą miałem problem. Tak jak kolega Misssiek pisał trzeba wyjąć najpierw sanki klamki a następnie śruba w całości wyjdzie . Miałem jeden problem ze śrubą mocującą blachę z podnośnikiem do drzwi. Konkretnie chodzi o lewą dolną. Wkręca się ona w nasadkę która jest ruchoma, dlatego przestrzegam wszystkich którzy się zabiorą za nią żeby jej przypadkiem nie zgubili przy zdejmowaniu blachy..... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Diabolic Zgłoś #720 Napisano 18 Maja 2015 No to skoro za 2 razem dopiero pilot działa, to zobacz na vagu które drzwi sprawiają problrm, podejrzewam, że w jeszcze któryś jest problem z mikrostykiem. Skasuj błędy, zamykaj-otwieraj kilka razy wszystko łącznie z bagażnikiem i maska, używaj kilka razy centralnego z pilota a po tej "procedurze" znów zczytaj błędy - powinien wyskoczyć błąd drzwi które potencjalnie mają jakiś problem z zamkiem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach