Skocz do zawartości
wasil1

oświetlenie wnętrza w B5

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Troszkę o podobnych sytuacjach czytałem ale chce się upewnić jeszcze. Otóż nie działa mi podświetlenie całego wnętrza , schowka, lusterek w podsufitce , bagaznika, i centralny zamek mi wariuje, tzn raz zamyka 3 dzwi, raz wszystkie, a raz 2 i tak w kółko. Czy usterki szukać w module komfortu, czy na wiązce idącej do niej? dodam że szyby, i elektryczny szyberdach działa bez zarzutu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam forumowiczów. Przeczytałem duuuuużo informacji na temat oświetlenia wnętrza itp. Zaobserwowałem u siebie w Passacie B5 dziwne zjawisko. Otóż szwankuje mi podświetlenie pod drzwiami od strony kierowcy zarówno przód jak i tył. Z przodu raz jest raz nie ma. Dodatkowo raz działa brzęczyk raz nie.. I teraz moje pytanko czy brak oświetlenia w przednich drzwiach wiąże się z brakiem oświetlenia w tylnych drzwiach?? Pytam bo jeśli z przodu światełko zadziała to automatycznie w tylnych drzwiach też się pojawia????? Czy winny jest za to mikrostyk zamka czy krańcówka??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wina raczej mikrostyku ponieważ każde światełko jest podłączone oddzielnie tak jak np podświetlenie tablicy rejestracyjne jedno Ci ginie ale drugie nadal działa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli jest to wina mikrostyku to obojętnie jaki kupię i podmienię w zamku?? Np te z alle...

http://allegro.pl/mikrostyk-drzwi-vw-passat-b5-skoda-audi-seat-grati-i5281141298.html

http://allegro.pl/mikrostyk-zamka-vw-passat-b5-skoda-audi-seat-i5260854330.html

Czym one mogą się różnić oprócz ceny??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szczerze, na pierwszy rzut oka widzę, że ten tańszy ma inny, być może solidniejszy bolec (przycisk). Standardowo jest coś na styl tego za 12zł, ale właśnie z biegiem lat od pracy zamka "bolec" się wyciera, przez co jest coraz krótszy i zaczyna niedomagać. Dlatego tez zakładając, że wysokość i skok bolca są takie same, to ten większy, jakby kwadratowy mógłby być trwalszy, bo większa płaszczyzna do starcia. Nie wiem tylko czy wewnątrz nie ma różnic, choć być raczej nie powinno (wyprowadzeniami podłączeniowymi nie masz co się przejmować).

 

Ja u siebie "regenerowałem" swoje mikrostyki przedłużając te starte bolce, ale to trzeba się pobawić, kto co lubi.

Myślę, że oba będą spoko, ale sam zastanowiłbym się nad tym "większym", teoretycznie mógłby być trwalszy.

Najlepiej jak by się wypowiedział ktoś, kto już go zakładał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli mikrostyk nie ma uszkodzeń mechanicznych(np. plastikowego "popychacza" styków) można go skutecznie i dożywotnio reanimować. Opisałem to tu http://forum.vw-passat.pl/threads/9768-moduł-komfortu?p=1904391&viewfull=1#post1904391

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeśli mikrostyk nie ma uszkodzeń mechanicznych(np. plastikowego "popychacza" styków) można go skutecznie i dożywotnio reanimować. Opisałem to tu http://forum.vw-passat.pl/threads/9768-moduł-komfortu?p=1904391&viewfull=1#post1904391

 

No to ja regenerowałem we wszystkich 4 drzwiach to, co zwiesz "popychaczem", i śmiga bez zająknięcia od prawie roku :luka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No to ja regenerowałem we wszystkich 4 drzwiach to, co zwiesz "popychaczem", i śmiga bez zająknięcia od prawie roku

 

W jaki sposób? Akurat mam do roboty całą prawą stronę ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mechaniczna usterka "popychacza", o której pisałem, to jego wyłamanie(wystająca część, na którą naciska mechanika zamka, wyłamana). W tym przypadku mikrostyku nie można już reanimować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Za 12zł były na alledrogo mikrostyki rozbieralne nie trzeba się bawić w zamocowywanie nowego w zamku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mechaniczna usterka "popychacza", o której pisałem, to jego wyłamanie(wystająca część, na którą naciska mechanika zamka, wyłamana). W tym przypadku mikrostyku nie można już reanimować.

 

Na Allegro sprzedają takie mikrostyki:

 

http://allegro.pl/mikrostyk-zamka-vw-audi-seat-skoda-fa-rozbieralny-i4996571499.html

 

Podobno wystarczy zdjąć górną część mikrostyku w zamku i założyć tą z tego zakupionego. Wymiarami się zgadza (mam na myśli zewnętrzną krańcówką na 2 przewodach - niebieskim i czerwonym). Ile w tym prawdy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, wszystko się da, co nie znaczy, że ktoś musi robić tak, jak zrobiłem to ja.

Mi nie działały w zasadzie wszystkie 4, miałem wolną chwilę, rozebrałem drzwi kierowcy, obejrzałem, przelutowałem wszystko na nowo i nie mając pod ręką zamiennika tego "ściętego" mikrostyku... to dokleiłem kawałek sztywnego plastiku na jego koniec, a później pilnikiem wyszlifowałem odpowiednią długość i kształt... Ot cała filozofia.

U mnie ograniczyło się to do przygotowania powierzchni, odtłuszczenia, użycia jakiegoś porządniejszego kleju cyjanoakrylowego i... kawałka tzw. trytytki, opaski zaciskowej - zwał jak zwał. Na początku sam nie byłem temu przekonany, ale jak na szybko zrobiłem tak pierwszy zamek, oszlifowałem i działało jak fabryka, a przy tym trzymało jak żyd za portfel to zrobiłem to samo z resztą drzwi. Ważne tylko, by dobrze przygotować obie klejone powierzchnie i by potem kształt (a w szczególności długość) była odpowiednia - jak będzie za długi ten bolec to światło będzie się świecić nawet, jak drzwi będą zamknięte.

 

Jak powiedziałem - ja zregenerowałem i śmiga bez zarzutu już prawie rok w 4 zamkach ten patent, ale Wy nie musicie tego robić. Sam nie lubię druciarstwa, nie stosuję żadnej jego formy w istotnych elementach i unikam jak ognia u klientów (no chyba, że sami ostro nalegają), ale to było moje auto, z doskoku robione i cytując klasyka "wygląda głupio ale działa? to wcale nie jest głupie" :jupi

 

Aha, u mnie w żadnych drzwiach nic nie było wyłamane! jedynie spiłowane/ścięte/starte od postępującego zużycia trących o siebie części

Edytowane przez Diabolic

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To teraz mi się nasuwa pytanie jeśli są mikrostyki "rozbieralne" dostępne na allegro to czy w zamkach drzwiowych też są mikrostyki które można rozebrać czy niestety nie?? Ja osobiście jeśli miałbym już rozbierać drzwi żeby wyjąć zamki pokusiłbym się o wymianę całego mikrostyku na ten "rozbieralny" aby w przyszłości było łatwiej....

 

Przeglądałem właśnie allegro i niby oferują oryginalne mikrostyki jakie były montowane na pierwszy rzut w zamkach:

http://allegro.pl/mikrostyk-zamka-vw-audi-seat-skoda-oryginal-fa-i4993074719.html

http://allegro.pl/mikrostyk-zamka-rozbieralny-vw-audi-seat-skoda-fva-i5144816462.html

Panowie ktoś kto już rozbierał zamki niech się wypowie czy faktycznie jest to oryginał i czy faktycznie mikrostyki w zamkach śą rozbieralne tak jak te oferowane w tej drugiej aukcji???

Edytowane przez Dziubasek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Robiłem mikrostyki i pamiętam, że któregoś rozbierałem. Nie daję tylko głowy czy tego wlutowanego na płytce od centralnego zamka czy dużego, jednak daję 99%, że był to ten duży.

Podsumowując, duży, oryginalny powinien dać się rozebrać, a montowałbym cokolwiek czy rozbieralny czy nie byle trwały i pasujący, bo żadna przyjemność zaglądać tam co jakiś czas...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja wymieniałem w drzwiach kierowcy i był rozbieralny.

Pamiętam że nawet kupiłem dwa rodzaje i miałem przygotowane śrubki z nakrętkami żeby zamontować nowy nierozbieralny ale jak się okazało wystarczyło rozebrać stary i przełożyć bebechy z nowego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok jeśli tak to doradźcie koledzy który kupić z tych aukcji co podawałem i zamawiam, Kolego Diabolic fakt rozbieranie drzwi do najprzyjemniejszych nie należy tym bardziej jak się ma blachy dodatkowo silikonem zabezpieczone...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oryginalnie jest tam takie fajne "cuś", co schodzi ładnie i na nowo idzie spokojnie na tym zamontować, dlatego nie wiem czemu Ty masz sylikon...

No w takim razie możesz kupić ten rozbieralny i przełożyć jego część, powinno zagrać.

 

A w ogóle to w całej operacji najbardziej nie lubię kołków w tylnych szybach (choć jak masz trochę wprawy to wychodzi/wchodzi w moment) i tych 2 kołków mocujących zamek do blachy... tego nie lubię najbardziej, ale mogę Ci podpowiedzieć, byś zamek mocował do blachy jak masz jeszcze wszystko rozebrane i wbijał te kołki jakby od tyłu, wtedy łatwiej je wsadzić na miejsce.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego Diabolic silikonem mam uszczelnioną blachę tą zaraz za tapicerką bo niestety woda dostawała mi się tamtędy do wnętrza auta. :(..

Zamawiam mikrostyki i jak pogoda dopisze w weekend to będę się z tym bawił.. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to z wodą się zdarza, już o tym słyszałem, chociaż sam nie spotkałem i dziwię się trochę jak tamtędy ona ma dostawać, choć kto wie. Może dolne otwory "spustowe" zatkane i dlatego jakoś dziwnie podciekało? Cholera nie wiem. W każdym razie miłego grzebania :ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dziwię się trochę jak tamtędy ona ma dostawać, choć kto wie
To typowa usterka, która występuje w każdym egzemplarzu Passata B5. Pod wpływem tzw. warunków atmosferycznych, uszkodzeniu ulega uszczelka blachy. Woda dostaje się poprzez to uszczelnienie i spływa po drzwiach(wewnątrz), następnie po plastikowym wykończeniu progu, wsiąka w wykładzinę. Opisywane bardzo często na Forum.

Sposób na naprawę(skuteczną i estetyczną :) ) http://forum.vw-passat.pl/threads/40108-Woda-w-samochodzie?p=1902962&viewfull=1#post1902962

Edytowane przez tomnik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności