EDZIAK Zgłoś #681 Napisano 21 Stycznia 2015 Witam. Troszkę o podobnych sytuacjach czytałem ale chce się upewnić jeszcze. Otóż nie działa mi podświetlenie całego wnętrza , schowka, lusterek w podsufitce , bagaznika, i centralny zamek mi wariuje, tzn raz zamyka 3 dzwi, raz wszystkie, a raz 2 i tak w kółko. Czy usterki szukać w module komfortu, czy na wiązce idącej do niej? dodam że szyby, i elektryczny szyberdach działa bez zarzutu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dziubasek Zgłoś #682 Napisano 4 Maja 2015 Witam forumowiczów. Przeczytałem duuuuużo informacji na temat oświetlenia wnętrza itp. Zaobserwowałem u siebie w Passacie B5 dziwne zjawisko. Otóż szwankuje mi podświetlenie pod drzwiami od strony kierowcy zarówno przód jak i tył. Z przodu raz jest raz nie ma. Dodatkowo raz działa brzęczyk raz nie.. I teraz moje pytanko czy brak oświetlenia w przednich drzwiach wiąże się z brakiem oświetlenia w tylnych drzwiach?? Pytam bo jeśli z przodu światełko zadziała to automatycznie w tylnych drzwiach też się pojawia????? Czy winny jest za to mikrostyk zamka czy krańcówka?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stuntday Zgłoś #683 Napisano 4 Maja 2015 Wina raczej mikrostyku ponieważ każde światełko jest podłączone oddzielnie tak jak np podświetlenie tablicy rejestracyjne jedno Ci ginie ale drugie nadal działa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dziubasek Zgłoś #684 Napisano 4 Maja 2015 Jeśli jest to wina mikrostyku to obojętnie jaki kupię i podmienię w zamku?? Np te z alle... http://allegro.pl/mikrostyk-drzwi-vw-passat-b5-skoda-audi-seat-grati-i5281141298.html http://allegro.pl/mikrostyk-zamka-vw-passat-b5-skoda-audi-seat-i5260854330.html Czym one mogą się różnić oprócz ceny?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Diabolic Zgłoś #685 Napisano 4 Maja 2015 Szczerze, na pierwszy rzut oka widzę, że ten tańszy ma inny, być może solidniejszy bolec (przycisk). Standardowo jest coś na styl tego za 12zł, ale właśnie z biegiem lat od pracy zamka "bolec" się wyciera, przez co jest coraz krótszy i zaczyna niedomagać. Dlatego tez zakładając, że wysokość i skok bolca są takie same, to ten większy, jakby kwadratowy mógłby być trwalszy, bo większa płaszczyzna do starcia. Nie wiem tylko czy wewnątrz nie ma różnic, choć być raczej nie powinno (wyprowadzeniami podłączeniowymi nie masz co się przejmować). Ja u siebie "regenerowałem" swoje mikrostyki przedłużając te starte bolce, ale to trzeba się pobawić, kto co lubi. Myślę, że oba będą spoko, ale sam zastanowiłbym się nad tym "większym", teoretycznie mógłby być trwalszy. Najlepiej jak by się wypowiedział ktoś, kto już go zakładał. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomnik Zgłoś #686 Napisano 4 Maja 2015 Jeśli mikrostyk nie ma uszkodzeń mechanicznych(np. plastikowego "popychacza" styków) można go skutecznie i dożywotnio reanimować. Opisałem to tu http://forum.vw-passat.pl/threads/9768-moduł-komfortu?p=1904391&viewfull=1#post1904391 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Diabolic Zgłoś #687 Napisano 4 Maja 2015 Jeśli mikrostyk nie ma uszkodzeń mechanicznych(np. plastikowego "popychacza" styków) można go skutecznie i dożywotnio reanimować. Opisałem to tu http://forum.vw-passat.pl/threads/9768-moduł-komfortu?p=1904391&viewfull=1#post1904391 No to ja regenerowałem we wszystkich 4 drzwiach to, co zwiesz "popychaczem", i śmiga bez zająknięcia od prawie roku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
35i Zgłoś #688 Napisano 4 Maja 2015 No to ja regenerowałem we wszystkich 4 drzwiach to, co zwiesz "popychaczem", i śmiga bez zająknięcia od prawie roku W jaki sposób? Akurat mam do roboty całą prawą stronę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomnik Zgłoś #689 Napisano 4 Maja 2015 Mechaniczna usterka "popychacza", o której pisałem, to jego wyłamanie(wystająca część, na którą naciska mechanika zamka, wyłamana). W tym przypadku mikrostyku nie można już reanimować. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
masterunio Zgłoś #690 Napisano 4 Maja 2015 Za 12zł były na alledrogo mikrostyki rozbieralne nie trzeba się bawić w zamocowywanie nowego w zamku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
35i Zgłoś #691 Napisano 4 Maja 2015 Mechaniczna usterka "popychacza", o której pisałem, to jego wyłamanie(wystająca część, na którą naciska mechanika zamka, wyłamana). W tym przypadku mikrostyku nie można już reanimować. Na Allegro sprzedają takie mikrostyki: http://allegro.pl/mikrostyk-zamka-vw-audi-seat-skoda-fa-rozbieralny-i4996571499.html Podobno wystarczy zdjąć górną część mikrostyku w zamku i założyć tą z tego zakupionego. Wymiarami się zgadza (mam na myśli zewnętrzną krańcówką na 2 przewodach - niebieskim i czerwonym). Ile w tym prawdy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Diabolic Zgłoś #692 Napisano 4 Maja 2015 (edytowane) Panowie, wszystko się da, co nie znaczy, że ktoś musi robić tak, jak zrobiłem to ja. Mi nie działały w zasadzie wszystkie 4, miałem wolną chwilę, rozebrałem drzwi kierowcy, obejrzałem, przelutowałem wszystko na nowo i nie mając pod ręką zamiennika tego "ściętego" mikrostyku... to dokleiłem kawałek sztywnego plastiku na jego koniec, a później pilnikiem wyszlifowałem odpowiednią długość i kształt... Ot cała filozofia. U mnie ograniczyło się to do przygotowania powierzchni, odtłuszczenia, użycia jakiegoś porządniejszego kleju cyjanoakrylowego i... kawałka tzw. trytytki, opaski zaciskowej - zwał jak zwał. Na początku sam nie byłem temu przekonany, ale jak na szybko zrobiłem tak pierwszy zamek, oszlifowałem i działało jak fabryka, a przy tym trzymało jak żyd za portfel to zrobiłem to samo z resztą drzwi. Ważne tylko, by dobrze przygotować obie klejone powierzchnie i by potem kształt (a w szczególności długość) była odpowiednia - jak będzie za długi ten bolec to światło będzie się świecić nawet, jak drzwi będą zamknięte. Jak powiedziałem - ja zregenerowałem i śmiga bez zarzutu już prawie rok w 4 zamkach ten patent, ale Wy nie musicie tego robić. Sam nie lubię druciarstwa, nie stosuję żadnej jego formy w istotnych elementach i unikam jak ognia u klientów (no chyba, że sami ostro nalegają), ale to było moje auto, z doskoku robione i cytując klasyka "wygląda głupio ale działa? to wcale nie jest głupie" :jupi Aha, u mnie w żadnych drzwiach nic nie było wyłamane! jedynie spiłowane/ścięte/starte od postępującego zużycia trących o siebie części Edytowane 4 Maja 2015 przez Diabolic Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dziubasek Zgłoś #693 Napisano 5 Maja 2015 (edytowane) To teraz mi się nasuwa pytanie jeśli są mikrostyki "rozbieralne" dostępne na allegro to czy w zamkach drzwiowych też są mikrostyki które można rozebrać czy niestety nie?? Ja osobiście jeśli miałbym już rozbierać drzwi żeby wyjąć zamki pokusiłbym się o wymianę całego mikrostyku na ten "rozbieralny" aby w przyszłości było łatwiej.... Przeglądałem właśnie allegro i niby oferują oryginalne mikrostyki jakie były montowane na pierwszy rzut w zamkach: http://allegro.pl/mikrostyk-zamka-vw-audi-seat-skoda-oryginal-fa-i4993074719.html http://allegro.pl/mikrostyk-zamka-rozbieralny-vw-audi-seat-skoda-fva-i5144816462.html Panowie ktoś kto już rozbierał zamki niech się wypowie czy faktycznie jest to oryginał i czy faktycznie mikrostyki w zamkach śą rozbieralne tak jak te oferowane w tej drugiej aukcji??? Edytowane 5 Maja 2015 przez Dziubasek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Diabolic Zgłoś #694 Napisano 5 Maja 2015 Robiłem mikrostyki i pamiętam, że któregoś rozbierałem. Nie daję tylko głowy czy tego wlutowanego na płytce od centralnego zamka czy dużego, jednak daję 99%, że był to ten duży. Podsumowując, duży, oryginalny powinien dać się rozebrać, a montowałbym cokolwiek czy rozbieralny czy nie byle trwały i pasujący, bo żadna przyjemność zaglądać tam co jakiś czas... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
masterunio Zgłoś #695 Napisano 5 Maja 2015 ja wymieniałem w drzwiach kierowcy i był rozbieralny. Pamiętam że nawet kupiłem dwa rodzaje i miałem przygotowane śrubki z nakrętkami żeby zamontować nowy nierozbieralny ale jak się okazało wystarczyło rozebrać stary i przełożyć bebechy z nowego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dziubasek Zgłoś #696 Napisano 5 Maja 2015 Ok jeśli tak to doradźcie koledzy który kupić z tych aukcji co podawałem i zamawiam, Kolego Diabolic fakt rozbieranie drzwi do najprzyjemniejszych nie należy tym bardziej jak się ma blachy dodatkowo silikonem zabezpieczone... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Diabolic Zgłoś #697 Napisano 5 Maja 2015 Oryginalnie jest tam takie fajne "cuś", co schodzi ładnie i na nowo idzie spokojnie na tym zamontować, dlatego nie wiem czemu Ty masz sylikon... No w takim razie możesz kupić ten rozbieralny i przełożyć jego część, powinno zagrać. A w ogóle to w całej operacji najbardziej nie lubię kołków w tylnych szybach (choć jak masz trochę wprawy to wychodzi/wchodzi w moment) i tych 2 kołków mocujących zamek do blachy... tego nie lubię najbardziej, ale mogę Ci podpowiedzieć, byś zamek mocował do blachy jak masz jeszcze wszystko rozebrane i wbijał te kołki jakby od tyłu, wtedy łatwiej je wsadzić na miejsce. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dziubasek Zgłoś #698 Napisano 6 Maja 2015 Kolego Diabolic silikonem mam uszczelnioną blachę tą zaraz za tapicerką bo niestety woda dostawała mi się tamtędy do wnętrza auta. .. Zamawiam mikrostyki i jak pogoda dopisze w weekend to będę się z tym bawił.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Diabolic Zgłoś #699 Napisano 6 Maja 2015 No to z wodą się zdarza, już o tym słyszałem, chociaż sam nie spotkałem i dziwię się trochę jak tamtędy ona ma dostawać, choć kto wie. Może dolne otwory "spustowe" zatkane i dlatego jakoś dziwnie podciekało? Cholera nie wiem. W każdym razie miłego grzebania :ok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomnik Zgłoś #700 Napisano 6 Maja 2015 (edytowane) dziwię się trochę jak tamtędy ona ma dostawać, choć kto wieTo typowa usterka, która występuje w każdym egzemplarzu Passata B5. Pod wpływem tzw. warunków atmosferycznych, uszkodzeniu ulega uszczelka blachy. Woda dostaje się poprzez to uszczelnienie i spływa po drzwiach(wewnątrz), następnie po plastikowym wykończeniu progu, wsiąka w wykładzinę. Opisywane bardzo często na Forum.Sposób na naprawę(skuteczną i estetyczną ) http://forum.vw-passat.pl/threads/40108-Woda-w-samochodzie?p=1902962&viewfull=1#post1902962 Edytowane 6 Maja 2015 przez tomnik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach