Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

nic nie ma

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Proszę o pomoc.

 

Zrobiłem test klimy i wyszło 444 00 - czyli nie ma błędów

 

Nabiłem klimę, wymieniłem wiatrak bo jeden magik od klimy mi powiedział że mam problem z klimą bo jest spalony i dalej nie jest dobrze.

Sprawa polega na tym że jak odpalę auto to klima działa tylko parę minut a potem się wyłącza. Nie wiem czy mam tylko takie wrażenie ale jak odpalę auto i stoję to działa a jak tylko dodam gazu to widzę po spalaniu że sprężarka się wyłącza - może to tylko moje złe przeczucie albo akurat tak wyszło.

Proszę kogoś o poradę co to może być bo już mam dość jeżdżenia po serwisach z klimą gdzie magicy biorą duuuuże pieniądze nie za dziagnozowanie i naprawianie tylko za zgadywanie i naprawianie - na wyliczanki a'la mechaników nie mam pieniędzy i zaczyna mnie to już drażnić :/

 

Na początku tego tematu są kody podane przez Jędrusa tylko u mnie zaczynają się od 00 a nie od 1 więc pozycja o którą chce zapytać to w moim aucie 19 a wg niego 20. Jędrus napisał że jest to wartość "Napięcie sprężarki klimatyzacji (sprzęgła klimatyzacji) (V) " a natomiast wg kubelt(tu jest już właściwa numeracja) jest to "Przyczyna wył. kompresora klimatyzacji, 0=brak, 5=zbyt niskie obroty, 6=ECON, 7=OFF " mi właśnie pokazuje 0 - ale trochę dziwnie bo jakby to było napięcie sprężarki to by się nie włączyła a ona na początku się włącza (chyba że ten parametr sprawdziłem jak już nie działała

 

Z góry dzięki za pomoc

 

Moje gg (w razie czego) 21027077

 

---------- Post added at 19:54 ---------- Previous post was at 19:53 ----------

 

Dodam jeszcze, że wiatrak pomimo wymiany dalej się nie załącza

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego spróbuj uruchomić wiatrak klimy , posprawdzaj bezpieczniki i przekaźniki , gdzieś na forum jest pokazane które to . W każdym razie jeśli nie włącza sie wiatrak to przestaje chłodzić czynnik i w układzie wzrasta ciśnienie , a w następstwie tego wyłącza się sprężarka .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Proszę o pomoc.

 

Zrobiłem test klimy i wyszło 444 00 - czyli nie ma błędów

 

Nabiłem klimę, wymieniłem wiatrak bo jeden magik od klimy mi powiedział że mam problem z klimą bo jest spalony i dalej nie jest dobrze.

Sprawa polega na tym że jak odpalę auto to klima działa tylko parę minut a potem się wyłącza. Nie wiem czy mam tylko takie wrażenie ale jak odpalę auto i stoję to działa a jak tylko dodam gazu to widzę po spalaniu że sprężarka się wyłącza - może to tylko moje złe przeczucie albo akurat tak wyszło.

Proszę kogoś o poradę co to może być bo już mam dość jeżdżenia po serwisach z klimą gdzie magicy biorą duuuuże pieniądze nie za dziagnozowanie i naprawianie tylko za zgadywanie i naprawianie - na wyliczanki a'la mechaników nie mam pieniędzy i zaczyna mnie to już drażnić :/

 

Na początku tego tematu są kody podane przez Jędrusa tylko u mnie zaczynają się od 00 a nie od 1 więc pozycja o którą chce zapytać to w moim aucie 19 a wg niego 20. Jędrus napisał że jest to wartość "Napięcie sprężarki klimatyzacji (sprzęgła klimatyzacji) (V) " a natomiast wg kubelt(tu jest już właściwa numeracja) jest to "Przyczyna wył. kompresora klimatyzacji, 0=brak, 5=zbyt niskie obroty, 6=ECON, 7=OFF " mi właśnie pokazuje 0 - ale trochę dziwnie bo jakby to było napięcie sprężarki to by się nie włączyła a ona na początku się włącza (chyba że ten parametr sprawdziłem jak już nie działała

 

Z góry dzięki za pomoc

 

Moje gg (w razie czego) 21027077

 

---------- Post added at 19:54 ---------- Previous post was at 19:53 ----------

 

Dodam jeszcze, że wiatrak pomimo wymiany dalej się nie załącza

Patryk, sprawdź błędy na VAG i czy sprzęgło klimy działa rozumiem że jest czynnik więc wiatrak na chłodnicy powinien się załączać wraz z włączeniem klimy jeśli tak nie jest to podepnij go na krótko przez dwa przewody do aku jeśli ruszy to może oznaczać spalone przekaźniki lub bezpieczniki znajdziesz je pod osłoną kierownicy tą z przełącznikiem świateł jest mocowana na 4 czy 5 torxów jeśli okaże się ze przekaźniki i bezpieczniki ok to pod lewą podłużnica powinna być opornica i ona może mieć winę i nie załącza wiatraka sprawdź wtedy jak wygląd stan kabli do niej to co opisałem sam zrobisz bez płacenia chyba ze nie masz kabelka VAG

 

---------- Post added at 09:37 ---------- Previous post was at 09:35 ----------

 

nic nie ma
a czyściłeś dysze rozprężną która jest w zaworze gdzie się podłącza urządzenie do nabicia klimy ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jak to czyścić ?? chodzi Ci o te zaworki co są na ruckach od nabicia klimy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A jak to czyścić ?? chodzi Ci o te zaworki co są na ruckach od nabicia klimy?

tak o ten czyścisz go w nitor lub benie ekstrakcyjnej ale musisz mieć czynnik wyciągnięty brak ciśnienia musi być no i filtr kabinowy oraz czystą od grzybów itp klimę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź. Kabla nie mam więc muszę znów do kogoś z tym podjechać. Jak będzie coś nie tak z tym co podałeś to VAG to wykryje tak? Mam nadzieję, że elektryk coś pomoże bo jak nie to chyba już dam sobie spokój - nie mam już do tego siły.

 

Jeszcze raz dzięki.

 

PS jak kolega zakładał mi ten wiatrak to się załączał jak coś ruszał z lewej strony od spodu auta - może to jest przyczyna? Może podjadę do niego niech pokaże mi co robi, załącze go i pojeżdżę i sprawdzę czy cały czas będzie działać klima.

 

---------- Post added at 19:17 ---------- Previous post was at 19:14 ----------

 

Jeszcze jedno. Z tego co rozumiem to ten test na klimatroniku jest niedokładny tak? Myślicie że jak nie pokazał błędów to VAG pokaże?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
PS jak kolega zakładał mi ten wiatrak to się załączał jak coś ruszał z lewej strony od spodu auta - może to jest przyczyna? Może podjadę do niego niech pokaże mi co robi, załącze go i pojeżdżę i sprawdzę czy cały czas będzie działać klima.
Moze byc kabelek przetarty/pekniety. Zdarzaly sie i takie przypadki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie był podobno źle złożone sprzegiełko od klimatyzacji bo już mi kilka razy odkręciło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pepsi

czy ktoś udzieli mi odpowiedzi jak rozebrać panel cilatronica bo musze się dostać do przycisków w celu wyczyszczenia a nie chcę uszkodzić nic

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym wykorzystać Climatronika do podglądu temperatury płynu chłodzącego i mam takie pytania:

1 - Z tego co przeczytałem w tym wątku, w benzynowych B5/B5FL Climatronik po wejściu w tryb diagnostyczny i wybraniu kodu 51 pokazuje właśnie temperaturę płynu chłodzącego. Czy ktoś to sprawdzał i może to potwierdzić?

2 - Jeżeli odpowiedź na pytanie numer 1 jest twierdząca to czy jeżeli włożę do mojego TDI panel sterujący Climatronic od benzyniaka to będę mógł wyświetlać temperaturę płynu chłodzącego? Czy panel służy tylko do sterowania a moduł decydujący o tym jakie opcje są dostępne w trybie diagnostycznym jest gdzieś indziej?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ad.1. W moim klimatroniku [78 kanałów] temp. cieczy pokazuje kanał 45 i jest zgodna ze wskazówką temp. na zegarze.

ad.2. Nie wiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W jakie grupie mam temp płynu ??i czy można sprawdzić tez napięcie akumulatora przez climatronic ?? mam tylko 44 grupy

[ame]

[/ame]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W jakie grupie mam temp płynu ??

Nie sprawdzisz, bo masz wersję przed liftem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie jeśli można. Czy na moim klimatroniku [78 kanałów] pokażą się też inne błędy oprócz tyczących niesprawności klimatyzacji?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam pytanie jeśli można. Czy na moim klimatroniku [78 kanałów] pokażą się też inne błędy oprócz tyczących niesprawności klimatyzacji?

Tak - pokaże ci na przykład błąd czujnika prędkości pojazdu oraz błędy czujników temperatur silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No tak ale, w którym wejściu:

- czy w "Diagnose" kanałów

lewa kolumna *C lub liczby bez liter, prawa numer kanału od 1 do 78

- czy w wejściu 888*E 88*E i wyświetleniu symboli pracy klimatyzacji oraz słyszalne uruchamianie siłowników i klap nawiewu

Dodam, że tryb serwisowy w moim klimatroniku uruchamia się w inny sposób niż podany w 1 poście przez Jędrusa [ame]

[/ame]. Zmiana skali *C na Farenheita też inaczej.

Mój klimatronik jest inny i dlatego moje pytanie.

klim-awt2003

liczby[x] kanały

x.............00 numer programu

x.............01 temp. wew.

x.............05 temp. zew. z czujnika zderzaka

x.............16 prędkość pojazdu

---------- nie wiem

x.............45 temp. silnika

----------- nie wiem

x.............66 obroty silnika

--------

x.............78 nie wiem, koniec kanałów

Wykorzystałem "szukajkę" na tym forum i innych ale znalazłem tylko odniesienia do klimatroników z kanałami do 44 i 61.

Edytowane przez mirek-pas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

panowie komputer na desce jak i climatronik pokazuje mi temperature 1C jak na dworzu jest conajmniej 15C a moze nawet i 20c,i klimatyzacja chodzi ale nie chlodzi co sie dzieje moze ktos wie??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam - co prawda, zamieściłem takiego samego posta w innym temacie, ale dopiero jak już się naprodukowałem i wysłałem - zobaczyłem, że trochę "odkop" zrobiłem. Mniejmy nadzieję, że nie dostanę po łbie za to :D

 

Nie będę opisywał swojego życia, tylko przejdę do sedna sprawy:

-od 2 tyg zdarzało się, że po odpaleniu auta po postoju kilku godzin, klima jakby się nie załączała

- stałem w korku i było słychać przeskakujący przekaźnik pod deską,

-jak już auto trochę przejechało, wyłączyłem klime i załączyłem ponownie - śmigało

 

Dziś po wymianie rozrządu, klima niestety nie wystartowała. Podjechałem po dom - diagnostyka i wywaliło 318. Poczytałem i pierw wyszło mi, że za niski poziom czynnika a potem doczytałem i wydedukowałem, że strzelający przekaźnik to przekaźnik klimy. Nie pomyślałem, żeby na postoju to sprawdzić - i rzeczywiście - jest przeskok przekaźnika, czuć obciążenie na silniku, po chwili pojawia się pierwsze zimne powietrze, strzał przekaźnika i znowu silnik ma lżej a zimnego powietrza "ni ma".

Ze 3-4 razy skasowałem błąd (lub chyba bardziej prawidłowo, informację o anomalii) i klima wystartowała - prawie ręce mi odmarzły. Pochodził dłuższą chwilę. Zgasiłem, zapłon zero błędów. Ucieszony - zgasiłem i zapaliłem...i klima nie działa. Znowu zgaszony, diagnostyka i 318 02. Niestety nie chciał mi pokazać drugiego błędu, mimo mojego uporczywego wciskania pod koniec wszystkich przycisków.

 

Czy dobrze kombinuję? - przekaźnik strzelony, czy jego przeskakiwanie wywołuje uszkodzony wentylator a może za niski poziom czynnika? Pytanie czemu nie chciał mi pokazać drugiego błędu. Czy za niski poziom czynnika powodowałby ciągłe przeskakiwanie przekaźnika - skłaniałbym się ku tej wersji, bo "rozruszaniu" auta po postoju klima elegancko chłodziła.

 

Za wyżej przedstawione teorie nie biorę odpowiedzialności - bo to tylko moje wywody. Pojadę na serwis klimy, tylko nie chciałbym się dać naciągnąć na wymianę połowy układu.

 

Dzięki i pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności