Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Auto pisze sie po to zeby czytajacy wiedzieli o jakie chodzi. W jednym modelu miedzy rocznikami tez bywaja roznice, a silnik mogl wystepowac w calej grupie VAG. W jednym aucie poprzecznie, w innym wzdluznie zamontowany. Jesli nie chcesz dostosowac sie do regul panujacych tu na forum to nikt cie nie na sile trzyma. Pytajacy ma przedstawic problem w taki sposob, zeby czytajacy mogli go spokojnie zrozumiec, a nie zastanawiac sie co autor mial na mysli.

 

Interpunkcja jest to graficzny odpowiednik intonacji, rytmu i tempa mowy, akcentu wyrazowego i zdaniowego. Stanowi ją zbiór znaków (we współczesnej polszczyźnie jest ich 10), inaczej zwanych znakami przestankowymi, uzupełniających zapis literowy tekstu.

Znaki te pozwalają na odzwierciedlenie w tekście pisanym zależności składniowych między członami wypowiedzenia lub między wypowiedzeniami, na wyodrębnienie, podkreślenie - ze względów znaczeniowych lub emocjonalnych - pewnych wyrazów lub fragmentów tekstu, a także na ujednoznacznienie tekstu pisanego.

 

W razie wątpliwości związanych z użyciem znaków przestankowych należy się więc kierować przede wszystkim zasadą zrozumiałości zapisywanego tekstu i stosować taką interpunkcję, która zapewni najlepszy odbiór zapisanych treści.

 

Znakami interpunkcyjnymi nie są znaki wewnątrzwyrazowe lub międzywyrazowe.

 

Jedną z ważniejszych funkcji znaków przestankowych jest zapewnienie tekstowi jednoznaczności, np. w przypadku wypowiedzi „babcia Zosia i ja” i „babcia, Zosia i ja”. Ułatwiają one także zrozumienie oraz wygłaszanie tekstu (sugerując przerwy między wypowiedziami, intonację, zawieszenie głosu, etc.).

- zrodlo Wikipedia.

 

---------- Post added at 19:37 ---------- Previous post was at 19:33 ----------

 

tutaj jest właściwie moim pierwszym w życiu na jakim się zarejestrowałem więc jasno i treściwie mi proszę tłumaczyć co, gdzie i jak bo nie mam pojęcia.
Prosze:

http://www.toya.net.pl/~qqraczy/lekcja2.swf

http://www.toya.net.pl/~qqraczy/lekcja1.swf

 

Dodam, ze w tematach czytamy ich cala zawartosc a nie tylko naglowki i ostatni post. Wiele problemow zostalo juz rozwiazanych, wiec nie dublujmy ich.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie. To nikt nie pomoże ? Nikt nie ma pomysłu ?

Jeżeli jednak ktoś będzie tak uprzejmy to będę bardzo wdzięczny.

 

Pozdrawiam.

 

---------- Post added at 20:38 ---------- Previous post was at 20:15 ----------

 

Auto pisze sie po to zeby czytajacy wiedzieli o jakie chodzi. W jednym modelu miedzy rocznikami tez bywaja roznice, a silnik mogl wystepowac w calej grupie VAG. W jednym aucie poprzecznie, w innym wzdluznie zamontowany. Jesli nie chcesz dostosowac sie do regul panujacych tu na forum to nikt cie nie na sile trzyma. Pytajacy ma przedstawic problem w taki sposob, zeby czytajacy mogli go spokojnie zrozumiec, a nie zastanawiac sie co autor mial na mysli.

 

Interpunkcja jest to graficzny odpowiednik intonacji, rytmu i tempa mowy, akcentu wyrazowego i zdaniowego. Stanowi ją zbiór znaków (we współczesnej polszczyźnie jest ich 10), inaczej zwanych znakami przestankowymi, uzupełniających zapis literowy tekstu.

Znaki te pozwalają na odzwierciedlenie w tekście pisanym zależności składniowych między członami wypowiedzenia lub między wypowiedzeniami, na wyodrębnienie, podkreślenie - ze względów znaczeniowych lub emocjonalnych - pewnych wyrazów lub fragmentów tekstu, a także na ujednoznacznienie tekstu pisanego.

 

W razie wątpliwości związanych z użyciem znaków przestankowych należy się więc kierować przede wszystkim zasadą zrozumiałości zapisywanego tekstu i stosować taką interpunkcję, która zapewni najlepszy odbiór zapisanych treści.

 

Znakami interpunkcyjnymi nie są znaki wewnątrzwyrazowe lub międzywyrazowe.

 

Jedną z ważniejszych funkcji znaków przestankowych jest zapewnienie tekstowi jednoznaczności, np. w przypadku wypowiedzi „babcia Zosia i ja” i „babcia, Zosia i ja”. Ułatwiają one także zrozumienie oraz wygłaszanie tekstu (sugerując przerwy między wypowiedziami, intonację, zawieszenie głosu, etc.).

- zrodlo Wikipedia.

 

---------- Post added at 19:37 ---------- Previous post was at 19:33 ----------

 

Prosze:

http://www.toya.net.pl/~qqraczy/lekcja2.swf

http://www.toya.net.pl/~qqraczy/lekcja1.swf

 

Dodam, ze w tematach czytamy ich cala zawartosc a nie tylko naglowki i ostatni post. Wiele problemow zostalo juz rozwiazanych, wiec nie dublujmy ich.

 

hahahahaha, ale się uśmiałem. Dziękuję bardzo za słownikowe wytłumaczenie mi co to Interpunkcja :) Myślałem, że tutaj na forum to jakieś specjalne znacznie ma ta interpunkcja a to chodziło rzeczywiście o INTERPUNKCJĘ :D Super.

Codziennie się człowiek czegoś uczy, hahahaha. Tak na marginesie, dziękuję za zrobienie ze mnie analfabety i półgłówka ;)

 

Wracając do tematu samochodu i mojego problemu. Tak więc poprawiam się od razu i "lecę" do Was z informacją na temat auta, silnika itp.

Więc samochód to AUDI A6 C4 z 1996 roku, silnik to 1,8 20V ADR + LPG sekwencja.

 

Dzisiaj zakupiłem interfejs i podłączyłem auto pod VAG'a. Zakupiłem to w celu wykasowania błędów i zrobienia adaptacji przepustnicy, co szczerze powiem udało się zrobić z pełnym sukcesem.

To teraz uprzejmie proszę raz jeszcze o przeczytanie powyżej o moim problemie z ogrzewaniem i podnoszącymi się obrotami w trakcie jego włączania i o jakieś rady dla mnie jeżeli można.

 

Z góry bardzo dziękuję i pozdrawiam

Nowy forumowicz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tak więc poprawiam się od razu
Tak trzymać ;)
problemie z ogrzewaniem i podnoszącymi się obrotami w trakcie jego włączania
W passku nie spotkalem sie z takim zjawiskiem. Natomiast w Avensis 2 w dieslu przy wlaczeniu ogrzewania obroty rosna do chyba ok 1100obr, co jest normalnym zachowaniem dla tego auta.

Jakie bledy pokazal VAG?

 

---------- Post added at 22:21 ---------- Previous post was at 22:20 ----------

 

Was z informacją na temat auta, silnika itp.

Więc samochód to AUDI A6 C4 z 1996 roku, silnik to 1,8 20V ADR + LPG sekwencja.

Opis auta mozesz zawsze zrobic w sygnaturce (tam gdzie ja mam podane m.in. spalanie).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

VAG nic nie pokazał :( Tylko jakieś:

 

18010 - Power Supply Terminal 30: Voltage too Low

P1602 - 35-10 - - - Intermittent

 

Ale czytałem o tym i to się pojawia jak się odepnie akumulator, a ja mialem odpinany ostatnio dużo razy :)

 

Oprócz powyższego jeszcze to:

 

Address 17 -------------------------------------------------------

Controller: 4A1 919 033 HA

Component: C4-KOMBIINSTRUMENT D20

Coding: 00042

Shop #: WSC 68063

No Faults Found

or DTCs not supported by controller

or a communication error ocurred

 

ale to chyba nie błąd tylko poprostu nie mam tego u mnie w aucie, cokolwiek by to było :) Poza tym u mnie jest tylko OBD1 więc nie ma za wielkiej diagnostyki jak w autach z OBD2.

 

Jak wyłączę ogrzewanie to auto ma cały czas 850 rpm i nawet nie drgnie, czy na gazie czy na benzynie. Idealnie. A jak załączę ogrzewanie (bez klimatyzacji- pamiętajcie to ważna uwaga) to skaczą na 950 rpm i tak zostają dopóki nie wyłączę ogrzewania i nie przegazuje auta i w drugą stronę, jak włączę i przegazuje to znowu skaczą z 850 na 950. Czyli to kwestia samego ogrzewania i klimatronika będzie.

Ehhh, szukam na forach w sieci i wszędzie gdzie mogę ale nie mam pojęcia co to może być. Jedno wiem, że tak być nie powinno i że tak nie było. Może jakieś ustawienia w klimatroniku się przestawiły, ale same by tak mogły ?

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masz silnik 1.8, w ktorym robi sie adaptacje przepustnicy, tylko nie pamietam w jakim przypadku. Chyba po jej czyszczeniu, gdy obroty faluja. Znajdziesz na forum i google wecej info.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ehhhh, za takie podpowiedzi bez czytania co napisałem poprzednio to ja dziękuję :) Napisałem przecież, że obroty są idealne na 850. Ani nie drgną, silnik chodzi bez zarzutu. Adaptację się robi jak:

-odepniesz akumulator na długo

-jak wymieniasz na nową

-jak czyściłeś

-jak odepniesz wtyczkę od przepustnicy

-jak wymienisz ECU

itp. itd.

Przerabiałem już ten temat, poza tym wczoraj robiłem adaptację i nic to nie dało. I szczerze powiem, że po zrobieniu adaptacji VAG'iem i przed robieniem, ustawienia były chyba identyczne. Co za tym idzie po odpięciu akumulatora ostatnim razem (po mojej wizycie u pseudo mechanika), przepustnica się zaadaptowała sama. Takie są moje spostrzeżenia. Czytałem, że trzeba robić adaptację itp. itd. U mnie to nie w tym tkwi przyczyna. Samo załączania i wyłączania ogrzewania nie powinno mieć wpływu na obroty. A u mnie podnosi o 100 rpm. Powinno podnosić na załączonej klimie, normalne bo musi nadrobić obrotami na załączoną sprężarkę. Ale przy ogrzewaniu nie nadrabia silnik za nic bo niby za co ? Wentylator od dmuchawy to nie aż tak prądożerne urządzenie :) a nawet jeśli by było to obroty by spadały lekko po załączeniu, tak jak to się dzieje przy załączaniu świateł w każdym aucie. Wyczytałem coś na temat Idle UP wczoraj, ale nie chcę mieszać i wprowadzać kolejnych teorii.

Myślałem, że ktoś już miał z takim czymś do czynienia i pomoże ale widzę, że muszę się pomęczyć sam i znaleźć to "własnoręcznie" tak jak znalazłem przyczynę ostatnich problemów :)

Tylko może to zająć sporo czasu bo ostatnio zajeło 2 miesiące zanim znalazłem walnięty elektrozawór odpowietrzania EVAP'a. Ale przynajmniej znalazłem :) a nie tak jak mechanicy zajebiści i spece wszelacy 2 miesiące szukali, wydoili z kasy i nie znaleźli.

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
elektrozawór odpowietrzania EVAP'a.
Wg google zawor wywala opary paliwa z pochlaniacza do kolektora dolotowego w celu spalenia. Jakie miales objawy i jak doszedles ze to on? ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem co to pytanie ma wspólnego z moim problemem no ale odpowiem, może to komuś pomoże :)

Elektrozawór, który miałem uszkodzony, tak jak napisałeś, wpuszcza opary paliwa do układu wtryskowego (dokładnie do przepustnicy). Działa tak, że otwiera się tylko w określonych sytuacjach. Normalnie na biegu jałowym powinien być zamknięty. A w sytuacji kiedy odpowietrza bak, zawór otwiera się (bardzo szybko-pulsacyjnie) i wpuszcza te opary do silnika. Chyba tylko przy odpalaniu auta się jeszcze otwiera na chwilę, ale to bez znaczenia w tym momencie dla mnie :)

Pytałeś jak to zdiagnozowałem i jakie objawy.

Więc tak, zawór miałem uszkodzony i był cały czas otwarty, co za tym idzie wpuszczał lewe powietrze do przepustnicy i miało auto za duże obroty biegu jałowego, dodatkowo objawem było syczenie z baku, ponieważ silnik zasysał powietrze z baku przez filtr węgla aktywnego (no bo zawór był otwarty cały czas) i robił podciśnienie w baku.

Zdiagnozowałem tak, że zacisnąłem na chwilę węża który idzie przed elektrozaworem i obroty spadły.

Później wyciągnąłem elektrozawór, zmierzyłem napięcie miernikiem na wtyczce co idzie do elektrozaworu, było ok. 6 V.

Podpiąłem zawór do napięcia 6V i nie było reakcji (sprawny zawór powinien "klikać"). Stąd też zakumałem, że pewnie on jest zepsuty.

Rozkręciłem elektrozawór (a właściwie "otworzyłem na siłę) bo jest on nie naprawialny. Okazało się, że w środku jest taka mała blaszka, którą przyciąga elektrozawór (no chyba wiecie jak działa takowy), blaszka ta "wisi" na 4 cienkich drucikach po obu stronach, 3 z 4 miałem urwane więc nie miało prawa to działać.

Nie pozostało nic prostszego jak tylko zakupić i wymienić zawór :)

Teraz działa jak należy, nie ma za wysokich obrotów, nie syczy z baku.

 

Ale wróćmy do mojego problemu zwiększania obrotów po włączeniu ogrzewania. Czy ktoś ma jakieś pomysły czy nadal nikt ?

 

Pozdrawiam.

Aha, no i Wesołych Świąt wszystkim :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
odpowiem, może to komuś pomoże :)

Elektrozawór, który miałem uszkodzony, tak jak napisałeś, wpuszcza opary paliwa do układu wtryskowego (dokładnie do przepustnicy). Działa tak, że otwiera się tylko w określonych sytuacjach. Normalnie na biegu jałowym powinien być zamknięty. A w sytuacji kiedy odpowietrza bak, zawór otwiera się (bardzo szybko-pulsacyjnie) i wpuszcza te opary do silnika. Chyba tylko przy odpalaniu auta się jeszcze otwiera na chwilę

 

Ameryki kolego nie odkryłeś :fajny

Zawór elektromagnetyczny N-80 ---- klik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No może i nie odkryłem ameryki, ale jakoś mechanik z 20 letnim (ponoć) doświadczeniem w naprawie AUDI nie mógł tego znaleźć. Poza tym nic nie napisałem, że to moje odkrycie, poprzednie tematy, które podałeś też czytałem. "Jericho" pytał jak doszedłem i jak odkryłem, że to elektrozawór to mu odpowiedziałem.

"Danek75" masz taki sam motor jak ja widzę, to zamiast się wymądrzać to może być coś podpowiedział, pomógł w moim problemie z podnoszeniem obrotów przez włączanie ogrzewania ?

Co Ty na to ?

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, jak kwestia ogrzewania jest rozwiązana w Audi. Może w trybie bez klimy - gdy włączasz ogrzewanie,włącza się jakaś opornica elektryczna. Nie wiem czy coś takiego Audi posiada. Na początek, to na twoim miejscu bym podmienił panel i zobaczył czy objaw ustąpi :fajny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Co Ty na to ?
606312624. Moze czegos sie dowiesz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Facet nie wie :) Poza tym nie z mojego miasta jest. Poradził aby podjechać gdzieś i sprawdzić to u mechanika, czy elektromechanika samochodowego.

Ehhh, po ostatnich wizytach w warsztatach mam już dość :)

 

Chyba pojeżdżę do końca zimy już tak jak jest, albo sam zacznę szukać.

Jak znajdę to dam wam znać co było nie tak :)

 

Wyszperałem w sieci gdzieś, że może klimatronik pobierać jakieś błędne informacje z jakichś czujników lub coś takiego, teraz tylko muszę się dowiedzieć z jakich :)

Nie lubię jak coś jest nie tak jak być powinno więc jeszcze się nie poddam :)

 

Dzięki za rady wszystkim.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A w okresie jesiennym, gdy nie bylo az tak zimno, ani nie uzywales klimy i musiales wlaczyc lekko ogrzewanie, to tez takie cyrki miales?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chyba nie miałem. Pisze chyba bo auto zakupiłem w okresie letnim. Pamiętam, że jak załączałem klimatyzację to wzrastały obroty. Ale to podobno musi tak być i jest w każdym aucie z klimatyzacją. Ale załączając ogrzewanie bez klimy nie pamiętam aby tak się działo. No chyba, że wówczas nie zwróciłem na to tak bardzo uwagi bo przecież w lecie się nie jeździ na ogrzewaniu i nie załączałem go codziennie.

Może w tym aucie tak już jest :) no ale dziwne bardzo by to było, , zresztą to jest nie logiczne za bardzo. Bo jakoś mogę zrozumieć i pojąć, że podnosi obroty na klimie, ale na ogrzewaniu ?

Poza tym u znajomego w Mercedesie z klimatronikiem nie podnosi obrotów na ogrzewaniu, tylko na klimie. Tak samo u drugiego znajomego co ma Volvo.

ehhh, już sam nie wiem co robić. Może istnieje taka możliwość ustawienia tego poprzez VAG'a, ale nie znalazłem nigdzie w sieci opisu jak, a grzebać samemu na ślepo to raczej tylko zepsuję niż poprawię :)

Albo jakiś czujnik gdzieś jest walnięty i podaje złą informację na sterownik silnika, a stamtąd do klimatronika. Nie mam innego wytłumaczenia, bo nie bardzo wiem na jakiej zasadzie i skąd pobiera klimatronik informacje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U siebie zwiekszone obroty widze tylko w momencie zalaczenia klimy, bo po chwili wracaja do poprzedniej wartosci. U ciebie na ile sie one podnosily na klimie?

Poza tym zachowanie, ktore u siebie opisujesz nie moze byc normalne w tym modelu, bo juz dawno bys znalazl taki temat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No u mnie się podnoszą o 100 rpm, pozostają tak na obrotach 950 aż do momentu kiedy wyłączę ogrzewanie i przegazuję lekko auto. Wtedy spadają do 850 rpm, czyli idealnie tak jak powinno być, i nie drgną :)

Na klimie jak załączałem w lecie, czy teraz jak załączę to też podnosi do 950 rpm i tak zostają do momentu wyłączenia klimy.

Z tego wniosek taki, że moje auto "myśli" i zachowuje się na ogrzewaniu tak jakbym załączał klimę. Tak jakby nie widziało różnicy pomiędzy załączaniem klimatyzacji a ogrzewania. Wszystko traktuje tak jak załączanie klimatyzacji.

No tak też mi się zdaje, że nie jest to normalne i logiczne bo chyba AUDI czy VW by nie wypuszczało samochodu z fabryki z takim idiotycznym rozwiązaniem :)

No i też dziwię się, że nikt nie może pomóc bo ten mój motor 1.8 20V był produkowany w AUDI, VW, SEACIE, SKODZIE i chyba wielu innych o ile dobrze się orientuję, i to w różnych wersjach tego motoru, troszkę się tylko różniących no i w różnych modelach aut od roku 1996 do chyba bodajże 2003.

Bardzo znany motor, więc co to tylko ja mam taki problem :) ?

 

Widzę, że Ty masz diesla, może u Ciebie wygląda to inaczej niż u mnie w benzynie. Tzn, może inaczej działa i inaczej się zachowuje klimatronik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moze odlaczaj rozne sterowniki od silnika i sprawdzaj jego zachowanie. Moze jakis czujnik szwankuje, albo cos sie przywiesza. Wiem, teoretyzowac mozna dlugo, ale jak nikt nie zna rozwiazania, to co nam pozostaje ;) Milczenie? ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No niby jest to jakiś sposób ale w tym aucie jest masa czujników o których już wiem i jeszcze pewnie drugie tyle o których nie wiem. I to pewnie wina właśnie, któregoś z nich :)

Już ostatnio wymieniałem, przy okazji szukania problemu poprzedniego, różne rzeczy i odpinałem różne czujniki ale to one raczej nie mają nic wspólnego z tym podnoszeniem obrotów.

Wyczytałem jeszcze, że może tam gdzieś być jakiś czujnik temp. powietrza, który znajduje się gdzieś przy dmuchawie i że z niego też klimatronik pobiera jakąś informację. Jeszcze mam czujnik temp. w przednim zderzaku. I to tyle co wiem na temat czujników klimatronika, a pewnie jeszcze jakieś gdzieś są.

Dodatkowo chyba 3 czujniki, wmontowane w układ chłodzenia (tzn. znajdują się w wężach chłodzenia). Jeden jest chyba od sygnału temp. cieczy do ECU, a drugi (to wiem na pewno bo wymieniłem) jest od kontrolki przegrzania + wskaźnik temp. na desce, a trzeci nie mam pojęcia do czego, ostatnio znalazłem go przez przypadek bo nie jest przy motorze tylko trochę poniżej na wężu zamontowany.

 

Znajdę chwilę po świętach to może coś poszperam.

Dzięki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jest chyba od sygnału temp. cieczy do ECU, a drugi (to wiem na pewno bo wymieniłem) jest od kontrolki przegrzania + wskaźnik temp. na desce,
W passku jeden czujnik podaje sygnal na zegary i do ECU jednoczesnie.

 

Jesli nie wiesz do czego sa niektore czujniki, to ja bym zaczal od spisania ich numerow i sprawdzenia w etce w jakim dziale wystepuja.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności