Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Na poczatek VAG i zczytanie bledow. Dodatkowo samodiagnoza climatronica. Wszystko opisane na forum.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

czy moglby ktos mi opisac blad Climatronic'a 513? Wiem, ze jest to Gateway - ale co to jest ten Gateway i jaka usterka tam jest?

 

Z gory dziekuje

Tomasz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam,

 

czy moglby ktos mi opisac blad Climatronic'a 513? Wiem, ze jest to Gateway - ale co to jest ten Gateway i jaka usterka tam jest?

 

Z gory dziekuje

Tomasz

U mnie też wyświetlało 513 :) sprawdz podłączenie kostki koło zbiorniczka płynu do wspomagania(taka zielona),zdejmij tą pokrywkę i na dole powinna być. U mnie była rozpięta :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

mam mały problem z klima słabo chłodzi na climatroniku wyskakuje mi tylko bład 4fa i sporadycznie 318 . pozatym wszystko działa tak jak ma rurki robia sie zimne, a po wyłaczeniu silnika słychac charakterystyczne syczenie z nawiewow ,wie moze ktos dlaczego tak słabo chłodzi zaznaczam ze dobijałem klime w maju

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość jarober4

Witam, mi wyskakują dwa błędy: 25b i 4FA. Wiem co to za błędy(znalazłem na forum), ale niewiem jak sobie z nimi poradzić. Może miał ktoś coś takiego lub może mi polecić jakiegoś fachowca w okolicy Tomaszowa Maz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

do viking (dwa posty wyżej)

 

4FA to błąd silniczka klapy zamykającej obieg wewnętrzny. Miałem z tym potężną awarię, bo ta klapa się zawiesiła i parowało mi auto. Przez VAG zresetowałem cały Climatronic do ustawień fabrycznych i zaczęła działać. Teraz sporadycznie występuje mi błąd tej klapy i kasuję przez autotest klimy (naciśnięcie obiegu zamkniętego + econ). 318 oznacza mało czynnika R134a. Proponuję jak najszybciej udać się do serwisu klimatyzacji. Jeśli do tego błędu dochodzi bulgot zamiast normalnego syczenia spod maski to na 100% masz mało czynnika. A bez czynnika sprężarka robi szybko kaputt :D

Edytowane przez Peterr79
hmm...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Od jakiegoś czasu, climatronic przestał chłodzić poza tym wszystko ok.

Zrobiłem test klimy i pokazało 2 błędy 4F7(Mechanizm/silnik nastaw klapy temperatury – V68 (awaria siln/zablokowany)) i 313 (czujnik przepływu świeżego powietrza).

Chcę zakupić je na allegro i chciałbym się was poradzić czy one będą dobre

 

(313)

http://allegro.pl/item691094962_czujnik_temperatury_zewnetrznej_vw_seat_audi_skod.html

lub

http://allegro.pl/item708863424_czujnik_temperatury_zewnetrznej_vw_audi_skoda.html

lub

http://allegro.pl/item699340901_czujnik_temperatury_zewnetrznej_vw_passat_b5.html

 

Ale tego silnika nastaw klapy temperatury nie mogę znaleźć, nie wiem, może źle szukam, liczę na waszą pomoc.

 

Czy one będą pasowały?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
V68

Jesli ten silniczek wyglada tak jak ten z czerowona dzwignia to mam do twojego modelu.

a5ed41079afcd048m.jpg

a763f7ad002c856am.jpg

2d3ba9d8a5a9dcdfm.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Będę lada dzień u mechanika, to zobaczę.

A tamte czujniki będą pasowały? Bo nie wiem czy zamawiać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Właśnie wróciłem od 'klimatologa'. Klimatyzacja mi bardzo słabo chłodziła. Uzupełnił mi brakujący czynnik chłodzący.

Sprawdził przewody - jeden jest ciepły, drugi zimny.

Sprawdziliśmy temperaturę nadmuchu - 24 st.C, przy 32 st.C temp. na dworze. Powinno według niego być maks. 14 st.C. Mechanik stwierdził, że prawdopodobnie klapa ciepłego powietrza nie zamyka się i pomimo dobrego chłodzenia(ciśnienie sprężania w normie) dmucha mi ciepłym powietrzem.

Dodatkowo już w domu zrobiłem test diagnostyczny - '444 02' - czyli wszystko w normie.

Czy mechanik ma rację, czy to może coś innego? Czy da się samemu tą usterkę usunąć? Gdzie szukać tej klapy nadmuchu ciepłego powietrza?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mechanik stwierdził, że prawdopodobnie klapa ciepłego powietrza nie zamyka się i pomimo dobrego chłodzenia(ciśnienie sprężania w normie) dmucha mi ciepłym powietrzem.

Jesli nie masz VAGA a posiadasz climatronic to wejdz w tryb diagnostyczny i wybierz grupe 11, gdzie pokazany jest stopien otwarcia tej klapy - 0 (gorace powietrze) - 255 (zimne powietrze). W grupie 8 sprawdzisz temp. wydmuchiwanego powietrza przez kratki.

 

U mnie dzisiaj klima znowu zaczela szwankowac. Po wstepnej kontroli wychodzi na mala nieszczelnosc na przewodzie, ktory znajduje sie przy zaczepie do holowania pod zderzakiem. Mimo zalaczania sie sprezarki i wentylatora raz lecialo zimne powietrze (ponizej 10C przy 27C na zewnatrz) a innym razem nie schlodzone i przy okazji klapa cieplego powietrza podawala maks. gorace powietrze. Moze cos z elektronika jest u mnie nie tak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem w grupie 11 pokazuje wartość 255, czyli zimne powinno tylko lecieć.

Dzisiaj ponownie odebrałem auto od mechanika: sprawdzona cała klima, nigdzie nie ma wycieków itd. Rurki zimne, że aż palce przymarzają.

Poprzednia diagnoza, o nie domykającej się klapie chyba okazała się prawdą.

Mechanik zamknął obwód cieplny nagrzewnicy w komorze silnika i temperatura z dmuchawy leci o kilka stopni mniejsza niż poprzednio - przy 34 st. na dworze schładzało do 19-20 st.

Zasmucił mnie jednak dalszą diagnozą: trzeba ściągać całą deskę w aucie aby dostać się do nagrzewnicy, za którą jest klapa, która powinna się zamykać, a prawdopodobnie albo się połamała, albo ma jakąś nieszczelność.

Czy to prawda, że trzeba rozbierać całą deskę(700zł?) aby dostać się do ww. przewodów i klapy?

 

pozdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
34 st. na dworze schładzało do 19-20 st.

U mnie w czasie jazdy przy ustawieniu na 20C na AUTO lecialo z nawiewow ok 8-9C, przy zewn. 30C.

Najlepsze jest to ze ostatnio nieraz nie chce klima sie zalaczyc, a jak sie zalaczy to chlodzi dobrze.

Edytowane przez Jericho

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Mam problem z ogrzewaniem.przy temperaturze +20 stopni na zewnątrz i ustawieniu climatronica na poz. Hi nie grzeje.dokonałem ręcznej diagnostyki climatronica i wyskoczyło mi 444 02.w czytając w kodach 444 znaczy brak błędów w pamięci ale co znaczy 02,nie moge znależć.jest jakieś 02.1-czujnik wewnętrzy temperatury.czy to samo co u mnie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wyskoczyło mi 444 02.w czytając w kodach 444 znaczy brak błędów w pamięci ale co znaczy 02

Czytaj dalej. Odpowiedz jest na forum.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam pytanko, mam zjechane szczotki w klimie

i teraz pytanie:

czy tak wygladaja te szczotki ( pytam bo nie rozbieralem wentylatora)

 

http://cgi.ebay.co.uk/VW-Passat-Audi-A4-VW-LT35-heater-blower-motor-brushes_W0QQitemZ190328677194QQcmdZViewItemQQptZUK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM?hash=item2c5079234a&_trksid=p3286.c0.m14

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mam zjechane szczotki w klimie

To znaczy? W wentylatorze chłodnicy czy świeżego powietrza do kabiny?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zasmucił mnie jednak dalszą diagnozą: trzeba ściągać całą deskę w aucie aby dostać się do nagrzewnicy, za którą jest klapa, która powinna się zamykać, a prawdopodobnie albo się połamała, albo ma jakąś nieszczelność.

Czy to prawda, że trzeba rozbierać całą deskę(700zł?) aby dostać się do ww. przewodów i klapy?

Jeśli chodzi o silniczek do klapy zimne/ciepłe (V68), to w przypadku Passata 3BG wystarczy zdemontować schowek, trójkątna osłonkę przy lewej nodze pasażera (prawa strona konsoli centralnej) i tam siedzi ten silniczek...

W ASO też mi mówili, że trzeba wszystkie plastiki demontować i 700zł śpiewali-podjechałem do takiego jednego mechanika, który ma swój zakładzik i mi to wymienił za 50zł, bez demontowania nie wiadomo jak wielu plastików :)

Myślę, że w 3B powinno byc tak samo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy samodiagnozie wyskoczył błąd, zużyte szczotki wentylatora klimatyzacji.

Więc szczotki wentylatora

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

problem dotyczy Passata z 2002 roku.

Nie dziala klima oraz wydaje mi się, że nawiewy nie dmuchają tak mocno jak powinny.

Na VAGu pokazuje 2 błędy:

- silnik regulacyjny V70 pokrywy centralnej

- silnik regulacyjny V71 pokrywy ciśnienia prędkości

 

Szczerze przyznam, że nie sprawdzałem poziomu czynnika chłodzącego. Czy te błędy mogą być przyczyną braku klimy? Silniczki trzeba wymienić czy jest na nie jakiś sposób?

 

Czytałem, że Vagiem można rozruszać te klapy, w jaki sposób? "Output test"?

 

Dziękuje i pozdrawiam.

Edytowane przez mazbasi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności