Skocz do zawartości
hotair

słabe światła+nowa solucja na przekażniki

Rekomendowane odpowiedzi

...Teraz zauważyłem że przy włączaniu pozycji mrygną światła mijania i zaraz zostają same pozycje, przy włączeniu mijania wszystko gra ale przy wyłączaniu mijania gasną z opóźnieniem. ...

 

Jakie dałeś przekaźniki? Próbówka nie bardzo nadaje się do sprawdzania, już raczej weź miernik. Mrugnięcie światełek mijania przy załączaniu pozycji to dosyć dziwne zachowanie. To tak jak by duży prąd w momencie zapalania świateł wzbudzał cewkę przekaźnika świateł mijania. Opóźnione wyłączenie świateł mijania pewnie spowodowane jest przekaźnikiem, który ma kiepski rdzeń i po wyłączeniu prądu w cewce przez chwilę się rozmagnesowuje. Wracam do pytania. Jakie przekaźniki?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ten przekaźnik nowy to ten co w opisach 12v 30/40A i na nim to juz w pozycji postojówek załączają sie mijania. wczesniej miałem taki leciwy ale nowy 30A od poloneza ten tylko mrygał na postojowych i wszystko potem rozlączał przy wylączaniu mijania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak Kupiony na allegro.kupiłem 2 sztuki i na obuch głupieje Opis był ze nadaje sie do odcinania zapłonu i między innymi do swiateł mijania i drogowych. Może to być jakięs "zwarcie" w przełaczniku zespolonym ze ta próbówka się żarzy?

 

---------- Post added at 17:22 ---------- Previous post was at 17:20 ----------

 

A może na włączniku głównym świateł coś głupieje?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nygus już gdzieś pisałem o tym. Musisz rozebrać wyłącznik świateł i przerobić (lub odciąć) tą małą żarówkę która podświetla zielone okienko we włączniku.

 

---------- Post added at 17:33 ---------- Previous post was at 17:27 ----------

 

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=32977

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieje ze pomoże. jutro sprawdzę! Podziękowania dla wszystkich a w szczególności dla Ciebie Ormowiec!!

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem spadek:

1,95V na mijania

2V na drogowych

miałem kabel 2,5mm2, dokupiłem 2 przekaźniki, i końcówki.. wszystko polutowałem, dałem dodatkowe masy...

żarówki OSRAM Nightbreaker (chciałem Philips Diamond Vision ale niestety w okolicy moich rodziców to tylko Navara króluje.. ledwo Nightbreakery dostałem)

Teraz spadek mam niecałe 0.1V ... czyli sukces.. Krótkie dobre.. a długie dosłownie jak w dzień.. (teraz krótkie świecą tak jak wcześniej długie)

Muszę tylko odbłyśniki zregenerować i światła będą już idealne..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Przelutowałem tą żarówkę i jest GIT!!!

Szkoda ze w tym poście o solucji z przekaźnikami nie ma słowa o tej żarówce w włączniku świateł.

Pozdrawiam

 

---------- Post added at 15:18 ---------- Previous post was at 15:18 ----------

 

Witam wszystkich przewaliłem forum i znalazłem sporo wiadomości. Jak już wiemy konieczny jest montaż przekażników do świateł bo z biegiem lat styki w przełączniku zespolonym przy kierownicy nie wytrzymują prądu i przez to podają niższe napięcie na żarówki. Znalazłem schemat jak zamontować przekażniki na każdą żarówkę ale pomyślałem że można zrobić to prośćiej. Po co aż cztery przekażniki i dodatkowo cztery lub dwa bezpieczniki z oprawkami. Oto co wymyśliłem. Moje autko to passat b4 rok 1994 1,9 tdi i na nim sie wzoruję.

Zasilanie do świateł najpierw podawane jest z stacyjki po zapłonie(mówimy tylko i wyłącznie o światłach mijania i drogowych), potem trafia do włącznika świateł na desce rozdzielczej następnie do przełącznika przy kierownicy póżniej do skrzynki bezpiecznikowej i z niej na konkretną żarówkę. Jeżeli ktos ma wątpliwości polecam studiowanie schematu.

ale co jest najważniejsze dla nas. Zasilanie podawane jest na jednym przewodzie do przełącznika przy kierownicy(przełącznik zespolony), z niego wychodzi już dwoma przewodami. Jeden przewód jest od świateł krótkich(kolor yellow żółty) a drugi od świateł długich(kolor white biały). Te dwa przewody wchodzą w skrzynkę bezpiecznikową i tu się rozmnazają a dokładniej kabel żółty wchodzi na pierwszy i drugi bezpiecznik wychodzi kolorem żółtym prawa żarówka mijania i żółtym z czarnym paskiem lewa żarówka mijania.

Kabel biały wchodzi na bezpieczniki 11 i 12 i analogicznie wychodzi do zasilania żarówek drogowych kolorami białym prawa żarówka i białym z czarnym paskiem lewa żarówka.Wracamy do miejsca gdzie przewody wychodzą z przełącznika zespolonego tego przy kierownicy w kierunku skrzynki bezpiecznikowej. interesuje nas klor biały przewodu i kolor żółty.rozcinamy te przewody(wcześniej oczywiście trzeba zdjąć kleme z akumulatora dla bezpieczeństwa). W przewodzie żółtym kabel od strony przełącznika lutujemy do cewki przekażnika(12v 40A) drugą stronę zasilającą cewkę przekażnika podłączamy do masy.Zostały nam jeszcze 2 nóżki w tym przekażniku od styku zwiernego.Do jednej z nich podłączamy drugą część rozcietego żółtego przewodu, a do ostatniej dociągnięty + najlepiej od akumulatora dodatkowym przewodem. Z przewodem białym postępujemy analogicznie montując drugi przekażnik. Takim sposobem pozostawiamy zarówno obwód bezpiecznikowy jak i kable przy samych lampach bez zmian. I mamy wkońcu światła a nie świeczki. Może ktoś ma jakieś sugestie do tego patentu- prosze o opinie

 

Przelutowałem tą żarówkę i jest GIT!!!

Szkoda ze w tym poście o solucji z przekaźnikami nie ma słowa o tej żarówce w włączniku świateł.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Miałem spadek:

1,95V na mijania

2V na drogowych

miałem kabel 2,5mm2, dokupiłem 2 przekaźniki, i końcówki.. wszystko polutowałem, dałem dodatkowe masy...

żarówki OSRAM Nightbreaker (chciałem Philips Diamond Vision ale niestety w okolicy moich rodziców to tylko Navara króluje.. ledwo Nightbreakery dostałem)

Teraz spadek mam niecałe 0.1V ... czyli sukces.. Krótkie dobre.. a długie dosłownie jak w dzień.. (teraz krótkie świecą tak jak wcześniej długie)

Muszę tylko odbłyśniki zregenerować i światła będą już idealne..

A czym je regenerujesz?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A czym je regenerujesz?

Na allegro jest sporo ogłoszeń o napylaniu próżniowym... koszt ok 200zł za komplet. W lutym pomyślę nad firmą.. Prawdopodobnie tu -->http://www.regeneracja-hc.com/ wyślę.. Jeszcze muszę dokładnie poszukać i poczytać opinie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie z trochę innej beczki.

Czy nie łatwiej i szybciej byłoby wymienić przełącznik zespolony? Czy to by nic nie dało. Koszt nowego zamiennika to 40-50 zł, więc szału nie ma.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy nie łatwiej i szybciej byłoby wymienić przełącznik zespolony?

ale to nie tylko wina przełącznika zespolonego... od razu by wymienić włącznik świateł, skrzynkę bezpieczników, przewody i wtyczki...

Koszt nowego zamiennika

no właśnie, zamiennika...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam przejrzałem cale forum na temat zakładania przekazników bo tez chcę je załozyc ale nie wiem czy mase podpinamy pod styk 85 czy 86 ponieważ w schematach jest 86 a w opisie 85 będę wdzięczny za pomoc pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zrób tak jak jest opisane w 1 poście i będzie działać:dobrze

Edit: jednak w pierwszym poście tego nie ma. Z tego co zapamiętałem i z małego streszczenia tego wątku jaki sobie kiedyś zrobiłem to masa do 85. Ale pewny nie jestem bo później coś zmieniałem. Jutro z rana mogę sprawdzić to napiszę.

Edytowane przez sadus

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
TENteż jest dobry...i w tym przypadku nie ma znaczenia czy 86 czy 85 idzie pod masę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też się przymierzam do założenia przekaźników, ale mam inny pomysł. Jak wdrożę to się pochwalę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności