Skocz do zawartości
hotair

słabe światła+nowa solucja na przekażniki

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich przewaliłem forum i znalazłem sporo wiadomości. Jak już wiemy konieczny jest montaż przekażników do świateł bo z biegiem lat styki w przełączniku zespolonym przy kierownicy nie wytrzymują prądu i przez to podają niższe napięcie na żarówki. Znalazłem schemat jak zamontować przekażniki na każdą żarówkę ale pomyślałem że można zrobić to prośćiej. Po co aż cztery przekażniki i dodatkowo cztery lub dwa bezpieczniki z oprawkami. Oto co wymyśliłem. Moje autko to passat b4 rok 1994 1,9 tdi i na nim sie wzoruję.

Zasilanie do świateł najpierw podawane jest z stacyjki po zapłonie(mówimy tylko i wyłącznie o światłach mijania i drogowych), potem trafia do włącznika świateł na desce rozdzielczej następnie do przełącznika przy kierownicy póżniej do skrzynki bezpiecznikowej i z niej na konkretną żarówkę. Jeżeli ktos ma wątpliwości polecam studiowanie schematu.

ale co jest najważniejsze dla nas. Zasilanie podawane jest na jednym przewodzie do przełącznika przy kierownicy(przełącznik zespolony), z niego wychodzi już dwoma przewodami. Jeden przewód jest od świateł krótkich(kolor yellow żółty) a drugi od świateł długich(kolor white biały). Te dwa przewody wchodzą w skrzynkę bezpiecznikową i tu się rozmnazają a dokładniej kabel żółty wchodzi na pierwszy i drugi bezpiecznik wychodzi kolorem żółtym prawa żarówka mijania i żółtym z czarnym paskiem lewa żarówka mijania.

Kabel biały wchodzi na bezpieczniki 11 i 12 i analogicznie wychodzi do zasilania żarówek drogowych kolorami białym prawa żarówka i białym z czarnym paskiem lewa żarówka.Wracamy do miejsca gdzie przewody wychodzą z przełącznika zespolonego tego przy kierownicy w kierunku skrzynki bezpiecznikowej. interesuje nas klor biały przewodu i kolor żółty.rozcinamy te przewody(wcześniej oczywiście trzeba zdjąć kleme z akumulatora dla bezpieczeństwa). W przewodzie żółtym kabel od strony przełącznika lutujemy do cewki przekażnika(12v 40A) drugą stronę zasilającą cewkę przekażnika podłączamy do masy.Zostały nam jeszcze 2 nóżki w tym przekażniku od styku zwiernego.Do jednej z nich podłączamy drugą część rozcietego żółtego przewodu, a do ostatniej dociągnięty + najlepiej od akumulatora dodatkowym przewodem. Z przewodem białym postępujemy analogicznie montując drugi przekażnik. Takim sposobem pozostawiamy zarówno obwód bezpiecznikowy jak i kable przy samych lampach bez zmian. I mamy wkońcu światła a nie świeczki. Może ktoś ma jakieś sugestie do tego patentu- prosze o opinie

a czy jest szansa na jakies fotki bowiem nie bardzo kumam np co to jest ten zwiernik i takie tam please

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przecież wszystko opisane jest ?? co nie kumasz znasz budowe przekaźnika nie ma tam zwiernika tylko styki zwierne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość ati360

Witam. Dzisiaj wykonałem cięcie kabli wg schematu z postu 56 w b3. Działa jak ta lala. Z 11,5v mam 13v z groszem na żarówce. REWELACJA

Edytowane przez ati360

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmm, niedawno zmierzyłem napięcie na stykach, wyszło 13,70V i 13,75V na mijania. Nie mam przekaźników zamontowanych. Jest to realne? Jest sens montować przekaźniki?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
niedawno zmierzyłem napięcie na stykach, wyszło 13,70V i 13,75V na mijania. Nie mam przekaźników zamontowanych. Jest to realne?

Bez obrazy, ale znam takich co mierzyli napięcie bez obciążenia, czyli na wyjętej kostce bez podłączonej żarówki ;) Jak mierzyłeś?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bez obrazy, ale znam takich co mierzyli napięcie bez obciążenia, czyli na wyjętej kostce bez podłączonej żarówki Jak mierzyłeś?

Obrażał się nie będę ale :wstyd: i więcej nie skomentuję :P jutro pomierzę i się odezwę w temacie ;)

 

 

 

Ale co począć jak się człowiek na elektryce nie zna prawie wcale :o

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jednak zgadłem, bo 13,7 to bardzo dobry wynik bez przekaźników, wręcz nierealny

Ale co począć jak się człowiek na elektryce nie zna prawie wcale

Po to jest forum żeby sobie pomagać:564:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wytrzymałem i pobiegłem pomierzyć :D wyniki nieco niższe, bo 13,1V i 13,2V. Co o tym sądzisz?

 

PS. Podczas prób mierzenia spaliłem 3 bezpieczniki :D a ojciec mówi: "zdejmij kabel z żarówki będzie łatwiej" :rotfl: u nas to chyba rodzinne ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wyniki nieco niższe, bo 13,1V i 13,2V. Co o tym sądzisz?

 

przekaźniki na pewno pomogą, możesz łatwo sprawdzić na ile pomogą:

1 sposób: na włączonych światłach długich pociągnąć manetkę do siebie tak jakbyś chciał mignąć długimi, ale nie przełączając na krótkie

2 sposób(bardziej miarodajny): podłączyć przewód do plusa aku i na włączonych swiatłach dotknąć tym przewodem do plusowego kabelka żarówki (dotknąć do kostki). Tutaj uwaga bo łatwo zrobić zworę!

 

W obu przypadkach światło zaświeci mocniej, mniej więcej tak jak z przekaźnikami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam właśnie się przymierzam do zrobienia tych moich świeczek bo jeszcze trochę to oślepnę i mam pytanie odnośnie tych przekaźników czy te będą dobre http://allegro.pl/item874931894_przekaznik_40a_12v_z_podstawka_okablowana.html

bo u siebie nie mogę nigdzie znaleźć tych przekaźników w żadnym sklepie nie mają:(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szczerze powiedziawszy ze zdjęcia i opisu aukcji nic nie wynika. Polecałbym wybranie innej oferty. Na alledrogo jest tego zatrzęsienie. Ja wybrałem sobie:

http://allegro.pl/item880412427_przekaznik_12v_40_30a_samochodowy_no_nc_fv_ss.html

oraz gniazdo bez kabelków - możesz sobie dorobić jak długie potrzebujesz:

http://www.allegro.pl/item883754853_gniazdo_przekaznika_samochodowego_fv_ss.html

Tyle mojego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witajcie.

Z góry przepraszam ale nie przeczytałem całego tematu , nie dam rady ;p

Jest tu juz dużo schematów , a ja jutro jadę do elektryka i nie wiem który wybrać :/

Jeśli możecie doradźcie który będzie najlepszy.

Ostatnio wymieniłem żarówki na philipsy blue vision, oczywiście różnice widać, ale to jeszcze nie to .. ;)

Mam dwa przekaźniki wiec poproszę schemat właśnie na dwa bo widziałem, że na 4 przekaźniki schematy też się zdarzały ;p

 

ps.

takie przekaźniki mogą być ?

 

dsc00127ws.th.jpg

dsc00128j.th.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powinny styknąć.

Osobiście polecałbym schemat ze strony drugiej, z tą różnicą, że nie przecinałbym przewodu tylko go wypiął z wtyczki przy lampie. Zawsze wtedy można bez problemu wrócić do pierwotnego układu - bez sztukowanych kabelków.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
w tym schemacie oporniki maja byc po 10A ?

W tym schemacie nie ma żadnego opornika :P A jeżeli chodzi Ci o bezpieczniki to 10A wystarczy ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Za dużo jest czarnych linii (istniejącej instalacji). Dodane są przekaźniki, a nie "odcięta" stara instalacja.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, po kupnie też stwierdziłem, że światła są do bani (jakbym jeździł na pozycyjnych). Jeden dzień roboty i światełka świecą pięknie. Nie jestem elektrykiem i myślę, że każdy kto umie trzymać lutownice w ręku da radę samemu przerobić instalację. Drobna uwaga, że na początku należy rozłożyć sobie przewody (ew. poprzyklejać karteczki, który do czego), wsunac je w peszelki, a później zostaje tylko poprzecinać w odpowiednich miejscach instalację i połączyć z odpowiednimi przewodami. Trochę byłem zaskoczony, ponieważ na początku nie działały mi mijania. Zmieniłem przekaźnik z długimi i nie działają długie. Pojechałem do sklepu, a sprzedawca wciska mi że przekaźnik jest sprawny. Mierzył, mierzył i w końcu stwierdził, że pierwszy raz się z czymś takim spotyka, ale wskaźnik raz przełącza a raz nie. Wymienił mi na drugi i po problemie. Kupiłem 2 na zapas i wożę w bagażniku :). Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Panowie mam problema. Podłączyłem dzisiaj przekaźniki do świateł i problem jest taki, że po wyłączeniu włącznika świateł mijania nadal świecą. Po prostu tak jakby przekaźniki się nie rozłączały. Trzeba odłączyć im zasilanie od aku (na nóżce 30) wtedy światła gasną. Użyłem dwóch przekaźników 541, po jednym na każde światło mijania. Poniżej rys. jak to podłączyłem. Chcąc uniknąć zgaśnięcia świateł w chwili gdy padnie przekaźnik podłączyłem zasilanie z włącznika również pod jedną z nóżek 87. No i właśnie czy coś tu spier...? Czy po prostu wybrałem zły typ włącznika bo jakoś nie wierzę aby dwa nowe włączniki były padnięte...

8bc3097218f4af8bm.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wystarczą dwa przekaźniki jeden na mijania drugi na długie, a nie gaśniecie świateł mijania to wina tej żarówki-kontrolki postojówek we włączniku, też tak mam że mijania gasną mi dopiero jak całkiem wyłączę światła włacznikiem , trzeba przelutować ta żaróweczke we właczniku, wróć kilka linków wyżej, jest opisane co i jak z ta żaróweczką.

TUTAJ kolega Ormowiec wie co w trawie piszczy.

Teraz zauważyłem ze masz B4, tam jest jednak inny włącznik świateł, dla pewności pomierz multimetrem wartość Voltów na kablu z włącznika przed o po załączeniu świateł mijania.

Edytowane przez lebow

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności