copper Zgłoś #301 Napisano 15 Grudnia 2009 Witam wszystkich przewaliłem forum i znalazłem sporo wiadomości. Jak już wiemy konieczny jest montaż przekażników do świateł bo z biegiem lat styki w przełączniku zespolonym przy kierownicy nie wytrzymują prądu i przez to podają niższe napięcie na żarówki. Znalazłem schemat jak zamontować przekażniki na każdą żarówkę ale pomyślałem że można zrobić to prośćiej. Po co aż cztery przekażniki i dodatkowo cztery lub dwa bezpieczniki z oprawkami. Oto co wymyśliłem. Moje autko to passat b4 rok 1994 1,9 tdi i na nim sie wzoruję. Zasilanie do świateł najpierw podawane jest z stacyjki po zapłonie(mówimy tylko i wyłącznie o światłach mijania i drogowych), potem trafia do włącznika świateł na desce rozdzielczej następnie do przełącznika przy kierownicy póżniej do skrzynki bezpiecznikowej i z niej na konkretną żarówkę. Jeżeli ktos ma wątpliwości polecam studiowanie schematu. ale co jest najważniejsze dla nas. Zasilanie podawane jest na jednym przewodzie do przełącznika przy kierownicy(przełącznik zespolony), z niego wychodzi już dwoma przewodami. Jeden przewód jest od świateł krótkich(kolor yellow żółty) a drugi od świateł długich(kolor white biały). Te dwa przewody wchodzą w skrzynkę bezpiecznikową i tu się rozmnazają a dokładniej kabel żółty wchodzi na pierwszy i drugi bezpiecznik wychodzi kolorem żółtym prawa żarówka mijania i żółtym z czarnym paskiem lewa żarówka mijania. Kabel biały wchodzi na bezpieczniki 11 i 12 i analogicznie wychodzi do zasilania żarówek drogowych kolorami białym prawa żarówka i białym z czarnym paskiem lewa żarówka.Wracamy do miejsca gdzie przewody wychodzą z przełącznika zespolonego tego przy kierownicy w kierunku skrzynki bezpiecznikowej. interesuje nas klor biały przewodu i kolor żółty.rozcinamy te przewody(wcześniej oczywiście trzeba zdjąć kleme z akumulatora dla bezpieczeństwa). W przewodzie żółtym kabel od strony przełącznika lutujemy do cewki przekażnika(12v 40A) drugą stronę zasilającą cewkę przekażnika podłączamy do masy.Zostały nam jeszcze 2 nóżki w tym przekażniku od styku zwiernego.Do jednej z nich podłączamy drugą część rozcietego żółtego przewodu, a do ostatniej dociągnięty + najlepiej od akumulatora dodatkowym przewodem. Z przewodem białym postępujemy analogicznie montując drugi przekażnik. Takim sposobem pozostawiamy zarówno obwód bezpiecznikowy jak i kable przy samych lampach bez zmian. I mamy wkońcu światła a nie świeczki. Może ktoś ma jakieś sugestie do tego patentu- prosze o opinie a czy jest szansa na jakies fotki bowiem nie bardzo kumam np co to jest ten zwiernik i takie tam please Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JACU6X6 Zgłoś #302 Napisano 15 Grudnia 2009 Przecież wszystko opisane jest ?? co nie kumasz znasz budowe przekaźnika nie ma tam zwiernika tylko styki zwierne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość ati360 Zgłoś #303 Napisano 16 Grudnia 2009 (edytowane) Witam. Dzisiaj wykonałem cięcie kabli wg schematu z postu 56 w b3. Działa jak ta lala. Z 11,5v mam 13v z groszem na żarówce. REWELACJA Edytowane 16 Grudnia 2009 przez ati360 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skcrack Zgłoś #304 Napisano 22 Grudnia 2009 Hmm, niedawno zmierzyłem napięcie na stykach, wyszło 13,70V i 13,75V na mijania. Nie mam przekaźników zamontowanych. Jest to realne? Jest sens montować przekaźniki? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
monter Zgłoś #305 Napisano 22 Grudnia 2009 niedawno zmierzyłem napięcie na stykach, wyszło 13,70V i 13,75V na mijania. Nie mam przekaźników zamontowanych. Jest to realne? Bez obrazy, ale znam takich co mierzyli napięcie bez obciążenia, czyli na wyjętej kostce bez podłączonej żarówki Jak mierzyłeś? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skcrack Zgłoś #306 Napisano 22 Grudnia 2009 Bez obrazy, ale znam takich co mierzyli napięcie bez obciążenia, czyli na wyjętej kostce bez podłączonej żarówki Jak mierzyłeś? Obrażał się nie będę ale i więcej nie skomentuję jutro pomierzę i się odezwę w temacie Ale co począć jak się człowiek na elektryce nie zna prawie wcale Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
monter Zgłoś #307 Napisano 22 Grudnia 2009 Jednak zgadłem, bo 13,7 to bardzo dobry wynik bez przekaźników, wręcz nierealny Ale co począć jak się człowiek na elektryce nie zna prawie wcale Po to jest forum żeby sobie pomagać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skcrack Zgłoś #308 Napisano 22 Grudnia 2009 Nie wytrzymałem i pobiegłem pomierzyć wyniki nieco niższe, bo 13,1V i 13,2V. Co o tym sądzisz? PS. Podczas prób mierzenia spaliłem 3 bezpieczniki a ojciec mówi: "zdejmij kabel z żarówki będzie łatwiej" u nas to chyba rodzinne Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
monter Zgłoś #309 Napisano 22 Grudnia 2009 wyniki nieco niższe, bo 13,1V i 13,2V. Co o tym sądzisz? przekaźniki na pewno pomogą, możesz łatwo sprawdzić na ile pomogą: 1 sposób: na włączonych światłach długich pociągnąć manetkę do siebie tak jakbyś chciał mignąć długimi, ale nie przełączając na krótkie 2 sposób(bardziej miarodajny): podłączyć przewód do plusa aku i na włączonych swiatłach dotknąć tym przewodem do plusowego kabelka żarówki (dotknąć do kostki). Tutaj uwaga bo łatwo zrobić zworę! W obu przypadkach światło zaświeci mocniej, mniej więcej tak jak z przekaźnikami. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dark24 Zgłoś #310 Napisano 11 Stycznia 2010 Witam właśnie się przymierzam do zrobienia tych moich świeczek bo jeszcze trochę to oślepnę i mam pytanie odnośnie tych przekaźników czy te będą dobre http://allegro.pl/item874931894_przekaznik_40a_12v_z_podstawka_okablowana.html bo u siebie nie mogę nigdzie znaleźć tych przekaźników w żadnym sklepie nie mają Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
td_maser Zgłoś #311 Napisano 11 Stycznia 2010 Szczerze powiedziawszy ze zdjęcia i opisu aukcji nic nie wynika. Polecałbym wybranie innej oferty. Na alledrogo jest tego zatrzęsienie. Ja wybrałem sobie: http://allegro.pl/item880412427_przekaznik_12v_40_30a_samochodowy_no_nc_fv_ss.html oraz gniazdo bez kabelków - możesz sobie dorobić jak długie potrzebujesz: http://www.allegro.pl/item883754853_gniazdo_przekaznika_samochodowego_fv_ss.html Tyle mojego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
LukiS Zgłoś #312 Napisano 15 Stycznia 2010 witajcie. Z góry przepraszam ale nie przeczytałem całego tematu , nie dam rady ;p Jest tu juz dużo schematów , a ja jutro jadę do elektryka i nie wiem który wybrać Jeśli możecie doradźcie który będzie najlepszy. Ostatnio wymieniłem żarówki na philipsy blue vision, oczywiście różnice widać, ale to jeszcze nie to .. Mam dwa przekaźniki wiec poproszę schemat właśnie na dwa bo widziałem, że na 4 przekaźniki schematy też się zdarzały ;p ps. takie przekaźniki mogą być ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
td_maser Zgłoś #313 Napisano 15 Stycznia 2010 Powinny styknąć. Osobiście polecałbym schemat ze strony drugiej, z tą różnicą, że nie przecinałbym przewodu tylko go wypiął z wtyczki przy lampie. Zawsze wtedy można bez problemu wrócić do pierwotnego układu - bez sztukowanych kabelków. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
LukiS Zgłoś #314 Napisano 16 Stycznia 2010 http://img247.imageshack.us/img247/5377/bdpodczeniapoprzeczeniucz9.gif w tym schemacie oporniki maja byc po 10A ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Remek Zgłoś #315 Napisano 16 Stycznia 2010 w tym schemacie oporniki maja byc po 10A ? W tym schemacie nie ma żadnego opornika A jeżeli chodzi Ci o bezpieczniki to 10A wystarczy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
td_maser Zgłoś #316 Napisano 16 Stycznia 2010 http://img247.imageshack.us/img247/5...eczeniucz9.gif Tu jest coś namieszane. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
John Zgłoś #317 Napisano 16 Stycznia 2010 Za dużo jest czarnych linii (istniejącej instalacji). Dodane są przekaźniki, a nie "odcięta" stara instalacja. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Seba7207 Zgłoś #318 Napisano 16 Stycznia 2010 Witam, po kupnie też stwierdziłem, że światła są do bani (jakbym jeździł na pozycyjnych). Jeden dzień roboty i światełka świecą pięknie. Nie jestem elektrykiem i myślę, że każdy kto umie trzymać lutownice w ręku da radę samemu przerobić instalację. Drobna uwaga, że na początku należy rozłożyć sobie przewody (ew. poprzyklejać karteczki, który do czego), wsunac je w peszelki, a później zostaje tylko poprzecinać w odpowiednich miejscach instalację i połączyć z odpowiednimi przewodami. Trochę byłem zaskoczony, ponieważ na początku nie działały mi mijania. Zmieniłem przekaźnik z długimi i nie działają długie. Pojechałem do sklepu, a sprzedawca wciska mi że przekaźnik jest sprawny. Mierzył, mierzył i w końcu stwierdził, że pierwszy raz się z czymś takim spotyka, ale wskaźnik raz przełącza a raz nie. Wymienił mi na drugi i po problemie. Kupiłem 2 na zapas i wożę w bagażniku . Pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
artkon Zgłoś #319 Napisano 20 Lutego 2010 Witam Panowie mam problema. Podłączyłem dzisiaj przekaźniki do świateł i problem jest taki, że po wyłączeniu włącznika świateł mijania nadal świecą. Po prostu tak jakby przekaźniki się nie rozłączały. Trzeba odłączyć im zasilanie od aku (na nóżce 30) wtedy światła gasną. Użyłem dwóch przekaźników 541, po jednym na każde światło mijania. Poniżej rys. jak to podłączyłem. Chcąc uniknąć zgaśnięcia świateł w chwili gdy padnie przekaźnik podłączyłem zasilanie z włącznika również pod jedną z nóżek 87. No i właśnie czy coś tu spier...? Czy po prostu wybrałem zły typ włącznika bo jakoś nie wierzę aby dwa nowe włączniki były padnięte... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #320 Napisano 20 Lutego 2010 (edytowane) Wystarczą dwa przekaźniki jeden na mijania drugi na długie, a nie gaśniecie świateł mijania to wina tej żarówki-kontrolki postojówek we włączniku, też tak mam że mijania gasną mi dopiero jak całkiem wyłączę światła włacznikiem , trzeba przelutować ta żaróweczke we właczniku, wróć kilka linków wyżej, jest opisane co i jak z ta żaróweczką. TUTAJ kolega Ormowiec wie co w trawie piszczy. Teraz zauważyłem ze masz B4, tam jest jednak inny włącznik świateł, dla pewności pomierz multimetrem wartość Voltów na kablu z włącznika przed o po załączeniu świateł mijania. Edytowane 20 Lutego 2010 przez lebow Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach