slawekm65 Zgłoś #421 Napisano 7 Stycznia 2011 ...Teraz zauważyłem że przy włączaniu pozycji mrygną światła mijania i zaraz zostają same pozycje, przy włączeniu mijania wszystko gra ale przy wyłączaniu mijania gasną z opóźnieniem. ... Jakie dałeś przekaźniki? Próbówka nie bardzo nadaje się do sprawdzania, już raczej weź miernik. Mrugnięcie światełek mijania przy załączaniu pozycji to dosyć dziwne zachowanie. To tak jak by duży prąd w momencie zapalania świateł wzbudzał cewkę przekaźnika świateł mijania. Opóźnione wyłączenie świateł mijania pewnie spowodowane jest przekaźnikiem, który ma kiepski rdzeń i po wyłączeniu prądu w cewce przez chwilę się rozmagnesowuje. Wracam do pytania. Jakie przekaźniki? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nygus81 Zgłoś #422 Napisano 7 Stycznia 2011 Ten przekaźnik nowy to ten co w opisach 12v 30/40A i na nim to juz w pozycji postojówek załączają sie mijania. wczesniej miałem taki leciwy ale nowy 30A od poloneza ten tylko mrygał na postojowych i wszystko potem rozlączał przy wylączaniu mijania. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawekm65 Zgłoś #423 Napisano 7 Stycznia 2011 Ale samochodowy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nygus81 Zgłoś #424 Napisano 7 Stycznia 2011 Tak Kupiony na allegro.kupiłem 2 sztuki i na obuch głupieje Opis był ze nadaje sie do odcinania zapłonu i między innymi do swiateł mijania i drogowych. Może to być jakięs "zwarcie" w przełaczniku zespolonym ze ta próbówka się żarzy? ---------- Post added at 17:22 ---------- Previous post was at 17:20 ---------- A może na włączniku głównym świateł coś głupieje? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #425 Napisano 7 Stycznia 2011 Nygus już gdzieś pisałem o tym. Musisz rozebrać wyłącznik świateł i przerobić (lub odciąć) tą małą żarówkę która podświetla zielone okienko we włączniku. ---------- Post added at 17:33 ---------- Previous post was at 17:27 ---------- http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=32977 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nygus81 Zgłoś #426 Napisano 7 Stycznia 2011 Mam nadzieje ze pomoże. jutro sprawdzę! Podziękowania dla wszystkich a w szczególności dla Ciebie Ormowiec!! Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kobylak2206 Zgłoś #427 Napisano 7 Stycznia 2011 Miałem spadek: 1,95V na mijania 2V na drogowych miałem kabel 2,5mm2, dokupiłem 2 przekaźniki, i końcówki.. wszystko polutowałem, dałem dodatkowe masy... żarówki OSRAM Nightbreaker (chciałem Philips Diamond Vision ale niestety w okolicy moich rodziców to tylko Navara króluje.. ledwo Nightbreakery dostałem) Teraz spadek mam niecałe 0.1V ... czyli sukces.. Krótkie dobre.. a długie dosłownie jak w dzień.. (teraz krótkie świecą tak jak wcześniej długie) Muszę tylko odbłyśniki zregenerować i światła będą już idealne.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nygus81 Zgłoś #428 Napisano 8 Stycznia 2011 Przelutowałem tą żarówkę i jest GIT!!! Szkoda ze w tym poście o solucji z przekaźnikami nie ma słowa o tej żarówce w włączniku świateł. Pozdrawiam ---------- Post added at 15:18 ---------- Previous post was at 15:18 ---------- Witam wszystkich przewaliłem forum i znalazłem sporo wiadomości. Jak już wiemy konieczny jest montaż przekażników do świateł bo z biegiem lat styki w przełączniku zespolonym przy kierownicy nie wytrzymują prądu i przez to podają niższe napięcie na żarówki. Znalazłem schemat jak zamontować przekażniki na każdą żarówkę ale pomyślałem że można zrobić to prośćiej. Po co aż cztery przekażniki i dodatkowo cztery lub dwa bezpieczniki z oprawkami. Oto co wymyśliłem. Moje autko to passat b4 rok 1994 1,9 tdi i na nim sie wzoruję. Zasilanie do świateł najpierw podawane jest z stacyjki po zapłonie(mówimy tylko i wyłącznie o światłach mijania i drogowych), potem trafia do włącznika świateł na desce rozdzielczej następnie do przełącznika przy kierownicy póżniej do skrzynki bezpiecznikowej i z niej na konkretną żarówkę. Jeżeli ktos ma wątpliwości polecam studiowanie schematu. ale co jest najważniejsze dla nas. Zasilanie podawane jest na jednym przewodzie do przełącznika przy kierownicy(przełącznik zespolony), z niego wychodzi już dwoma przewodami. Jeden przewód jest od świateł krótkich(kolor yellow żółty) a drugi od świateł długich(kolor white biały). Te dwa przewody wchodzą w skrzynkę bezpiecznikową i tu się rozmnazają a dokładniej kabel żółty wchodzi na pierwszy i drugi bezpiecznik wychodzi kolorem żółtym prawa żarówka mijania i żółtym z czarnym paskiem lewa żarówka mijania. Kabel biały wchodzi na bezpieczniki 11 i 12 i analogicznie wychodzi do zasilania żarówek drogowych kolorami białym prawa żarówka i białym z czarnym paskiem lewa żarówka.Wracamy do miejsca gdzie przewody wychodzą z przełącznika zespolonego tego przy kierownicy w kierunku skrzynki bezpiecznikowej. interesuje nas klor biały przewodu i kolor żółty.rozcinamy te przewody(wcześniej oczywiście trzeba zdjąć kleme z akumulatora dla bezpieczeństwa). W przewodzie żółtym kabel od strony przełącznika lutujemy do cewki przekażnika(12v 40A) drugą stronę zasilającą cewkę przekażnika podłączamy do masy.Zostały nam jeszcze 2 nóżki w tym przekażniku od styku zwiernego.Do jednej z nich podłączamy drugą część rozcietego żółtego przewodu, a do ostatniej dociągnięty + najlepiej od akumulatora dodatkowym przewodem. Z przewodem białym postępujemy analogicznie montując drugi przekażnik. Takim sposobem pozostawiamy zarówno obwód bezpiecznikowy jak i kable przy samych lampach bez zmian. I mamy wkońcu światła a nie świeczki. Może ktoś ma jakieś sugestie do tego patentu- prosze o opinie Przelutowałem tą żarówkę i jest GIT!!! Szkoda ze w tym poście o solucji z przekaźnikami nie ma słowa o tej żarówce w włączniku świateł. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzysiek40 Zgłoś #429 Napisano 8 Stycznia 2011 Miałem spadek: 1,95V na mijania 2V na drogowych miałem kabel 2,5mm2, dokupiłem 2 przekaźniki, i końcówki.. wszystko polutowałem, dałem dodatkowe masy... żarówki OSRAM Nightbreaker (chciałem Philips Diamond Vision ale niestety w okolicy moich rodziców to tylko Navara króluje.. ledwo Nightbreakery dostałem) Teraz spadek mam niecałe 0.1V ... czyli sukces.. Krótkie dobre.. a długie dosłownie jak w dzień.. (teraz krótkie świecą tak jak wcześniej długie) Muszę tylko odbłyśniki zregenerować i światła będą już idealne.. A czym je regenerujesz? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kobylak2206 Zgłoś #430 Napisano 8 Stycznia 2011 A czym je regenerujesz? Na allegro jest sporo ogłoszeń o napylaniu próżniowym... koszt ok 200zł za komplet. W lutym pomyślę nad firmą.. Prawdopodobnie tu -http://www.regeneracja-hc.com/ wyślę.. Jeszcze muszę dokładnie poszukać i poczytać opinie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
edwardo Zgłoś #431 Napisano 8 Stycznia 2011 http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=47704 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pnajdowski Zgłoś #432 Napisano 10 Stycznia 2011 Mam pytanie z trochę innej beczki. Czy nie łatwiej i szybciej byłoby wymienić przełącznik zespolony? Czy to by nic nie dało. Koszt nowego zamiennika to 40-50 zł, więc szału nie ma. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #433 Napisano 10 Stycznia 2011 Czy nie łatwiej i szybciej byłoby wymienić przełącznik zespolony? ale to nie tylko wina przełącznika zespolonego... od razu by wymienić włącznik świateł, skrzynkę bezpieczników, przewody i wtyczki... Koszt nowego zamiennika no właśnie, zamiennika... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin 1979 Zgłoś #434 Napisano 23 Stycznia 2011 witam przejrzałem cale forum na temat zakładania przekazników bo tez chcę je załozyc ale nie wiem czy mase podpinamy pod styk 85 czy 86 ponieważ w schematach jest 86 a w opisie 85 będę wdzięczny za pomoc pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sadus Zgłoś #435 Napisano 23 Stycznia 2011 (edytowane) Zrób tak jak jest opisane w 1 poście i będzie działać:dobrze Edit: jednak w pierwszym poście tego nie ma. Z tego co zapamiętałem i z małego streszczenia tego wątku jaki sobie kiedyś zrobiłem to masa do 85. Ale pewny nie jestem bo później coś zmieniałem. Jutro z rana mogę sprawdzić to napiszę. Edytowane 23 Stycznia 2011 przez sadus Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin 1979 Zgłoś #436 Napisano 23 Stycznia 2011 będę wdzięczny pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #437 Napisano 23 Stycznia 2011 http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?p=306491#post306491 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin 1979 Zgłoś #438 Napisano 23 Stycznia 2011 ale na tym schemacie jest inaczej http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=4294&page=3 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #439 Napisano 23 Stycznia 2011 TENteż jest dobry...i w tym przypadku nie ma znaczenia czy 86 czy 85 idzie pod masę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawekm65 Zgłoś #440 Napisano 23 Stycznia 2011 Też się przymierzam do założenia przekaźników, ale mam inny pomysł. Jak wdrożę to się pochwalę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach