irek30 Zgłoś #21 Napisano 18 Stycznia 2011 Wymienione, w aucie w końcu cisza. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek96a Zgłoś #22 Napisano 16 Lipca 2011 Witam. Odświeżając temat wymiany tylnej piasty.Aktualnie jestem w trakcie tej czynności, ale nie wiem z jakim momentem mam dokręcić śrubę piasty.Czy ktoś z Szanownych Forumowiczów orientuje się jaką siłą ta śruba powinna być dokręcona. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #23 Napisano 16 Lipca 2011 dokrec miedzy 170 nm a 210 nm a bedzie ok tam nie ma lozyska stozkowego gdzie dokreca sie o wiele lzej a normalne lozyska dokreca sie w tych przedzialach Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
major125 Zgłoś #24 Napisano 18 Lipca 2011 cześć Valdi czy mógłbyś podać przyczyny przedmiotowego stukania dobiegających z lewgo przodu. pzdr. Marek ---------- Post added at 17:48 ---------- Previous post was at 17:45 ---------- 11-10-09, 21:28kolego ostatnio zaczelo mi cos trzec/uderzac/pukac w lewej przedniej czesci auta i tez tak myslem ze moga to byc lozyska... lub przeguby jak pisali w innym poscie ... mozesz napisac jakie objawy miales przed wymiana lozyska? ile kosztuje wymiana lozysk i czy wymienia sie parami ? cześć Valdi czy mógłbyś podać przyczyny przedmiotowego stukania dobiegających z lewgo przodu. pzdr. Marek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzychowaty Zgłoś #25 Napisano 20 Lipca 2011 Więc z wymianą piasty tylnej jest tak:Zacisk hamulcowy zdejmujesz i odciągasz na bok, nie ma potrzeby cofania tłoczków. Później trzeba odkręcić jarzmo zacisku. Jest przykręcone dwoma śrubami na klucz M14 Po zdjęciu jarzma, zdejmujemy tarcz hamulcową. Teraz trzeba odkręcić śrubę piasty. (Ja miałem klucz M16 i był trochę luźny wiec może być wiekszy ale występuje jeszcze tylko M18 i nie wiem czy nie będzie za duży - te śruby ciężko idą więc sprzet do kręcenia musi być mocny) Po odkręceniu śruby piasty zdejmujesz całą piastę z łożyskami i zakładasz nową. Pozostałe czynności w odwrotnej kolejności. Łożysk parami nie trzeba wymieniać. Koszt piasty FAG ok. 300 zł. Na 100 % M18 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
putekemil Zgłoś #26 Napisano 28 Marca 2013 Witam, czy piasta z łożyskiem zejdzie czy trzeba mieć ściągacz? Trzeba vagiem cofać silniczki hamulców? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
azrael Zgłoś #27 Napisano 28 Marca 2013 Zejdzie,nie trzeba. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paan Zgłoś #28 Napisano 14 Kwietnia 2013 Witam Czy może ktoś podać dokładne wskazania serwisu z jaką siłą dokręcamy tylną piastę łożyska. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
putekemil Zgłoś #29 Napisano 17 Kwietnia 2013 Witam, mam taki problem że podczas jazdy coś szumi, gwiżdże z lewej strony auta chyba z przodu. Gdy jadę wolno nic nie słychać a tak od 60 km/h zaczyna coś wyć i przy 120 przestaje. Czy to może być lożysko? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bimbasz Zgłoś #30 Napisano 17 Kwietnia 2013 Witam,mam taki problem że podczas jazdy coś szumi, gwiżdże z lewej strony auta chyba z przodu. Gdy jadę wolno nic nie słychać a tak od 60 km/h zaczyna coś wyć i przy 120 przestaje. Czy to może być lożysko? Jeżeli to łożysko, to podnieś auto na lewarku, pokręć ręką kołem. jak będzie szumieć to łożysko. A opony nie są wyząbkowane? 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
putekemil Zgłoś #31 Napisano 17 Kwietnia 2013 Dzięki za odpowiedź. Dziś będę zmieniał koła na letnie to spróbuję pokręcić i posłuchać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtalo Zgłoś #32 Napisano 28 Kwietnia 2013 Po zakupie auta i pierwszej jezdzie szum z tyłu, pierwsze myśli, opony nie za bardzo to wyząbkowane (doświadczenie z innego auta), zakup i montaż fabrycznie nowych:marecek, a tu dalej szumi:wsciekly, lewarek w góre i diagnoza, lewe łożysko do wymiany. Wymiana i cichutko... Dobrze że opony były i tak do wymiany bo tak to by była nie zła wtopa. Podniesienie auta 5 min, więc czasem lepiej zacząć od tego. Pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #33 Napisano 28 Kwietnia 2013 Po zakupie auta i pierwszej jezdzie szum z tyłu, pierwsze myśli, opony nie za bardzo to wyząbkowane (doświadczenie z innego auta), zakup i montaż fabrycznie nowych:marecek, a tu dalej szumi:wsciekly, lewarek w góre i diagnoza, lewe łożysko do wymiany. Wymiana i cichutko... Dobrze że opony były i tak do wymiany bo tak to by była nie zła wtopa. Podniesienie auta 5 min, więc czasem lepiej zacząć od tego. Pozdro Z ciekawości spytam jakiej firmy założyłeś łożysko? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtalo Zgłoś #34 Napisano 28 Kwietnia 2013 Nie pamiętam, mechanik powiedział że jak założe jakieś gów... to będzie zaraz to samo,więc zdecydowałem sie na jakieś z górnej półki coś koło 400 PLN. Zorientuje sie z tą nazwą i dam Ci znać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skindred Zgłoś #35 Napisano 29 Kwietnia 2013 Nie pamiętam, mechanik powiedział że jak założe jakieś gów... to będzie zaraz to samo,więc zdecydowałem sie na jakieś z górnej półki coś koło 400 PLN. Zorientuje sie z tą nazwą i dam Ci znać. 400zł za łożysko sztuka? chyba ze złota ;p http://allegro.pl/fag-lozysko-z-piasta-tyl-passat-b6-cc-tiguan-golf-i3136887419.html FAG jest producentem łożysk na pierwszy montaż do VW, BMW, Mercedes Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #36 Napisano 29 Kwietnia 2013 chyba ze złota ;p Albo kupine w ASO. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtalo Zgłoś #37 Napisano 29 Kwietnia 2013 nie w ASO tylko komplet razem z piastą, cos kolo 400, chyba 360 dokladnie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
camel456 Zgłoś #38 Napisano 20 Maja 2013 Kolega Pigiszak opisał wymianę łożyska tył vw Passat b6 dość dobrze. Właśnie wymieniałem sam, dodam tylko że piastę z łożyskiem odkręca się kluczem bit spline M 18. po odkręceniu śruby piasta z łożyskiem zeszła nie używając młotka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
UltraViolet Zgłoś #39 Napisano 21 Maja 2013 Kolega Pigiszak opisał wymianę łożyska tył vw Passat b6 dość dobrze. Właśnie wymieniałem sam, dodam tylko że piastę z łożyskiem odkręca się kluczem bit spline M 18. po odkręceniu śruby piasta z łożyskiem zeszła nie używając młotka. Proszę o przetłumaczenie tego na język laika, jakie klucze potrzebne do wszystkich czynności, z uwzględnieniem czy z otworem czy bez. Może ktoś opisze to lopatologicznie jak dla laika? za zdjęcia dodatkowe dzięki. Jakby było jeszcze podane z jakim momentem dokręcać odpowiednie śruby to nie jedenemu pomoże. Pytam, bo szumi m i jak cholera, a mechanik zawołał 100 za każda stronę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tonnerre1977 Zgłoś #40 Napisano 21 Czerwca 2013 U mnie padło po 160 tyś - tylne lewe Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach