Skocz do zawartości
erko1

Wymiana łożysk kół tylnych

Rekomendowane odpowiedzi

Wymienione, w aucie w końcu cisza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Odświeżając temat wymiany tylnej piasty.Aktualnie jestem w trakcie tej czynności, ale nie wiem z jakim momentem mam dokręcić śrubę piasty.Czy ktoś z Szanownych Forumowiczów orientuje się jaką siłą ta śruba powinna być dokręcona.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dokrec miedzy 170 nm a 210 nm a bedzie ok tam nie ma lozyska stozkowego gdzie dokreca sie o wiele lzej a normalne lozyska dokreca sie w tych przedzialach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
cześć Valdi czy mógłbyś podać przyczyny przedmiotowego stukania dobiegających z lewgo przodu. pzdr. Marek

 

---------- Post added at 17:48 ---------- Previous post was at 17:45 ----------

 

11-10-09, 21:28

kolego ostatnio zaczelo mi cos trzec/uderzac/pukac w lewej przedniej czesci auta i tez tak myslem ze moga to byc lozyska... lub przeguby jak pisali w innym poscie ...

 

mozesz napisac jakie objawy miales przed wymiana lozyska?

ile kosztuje wymiana lozysk i czy wymienia sie parami ?

 

cześć Valdi czy mógłbyś podać przyczyny przedmiotowego stukania dobiegających z lewgo przodu. pzdr. Marek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Więc z wymianą piasty tylnej jest tak:

Zacisk hamulcowy zdejmujesz i odciągasz na bok, nie ma potrzeby cofania tłoczków.

Później trzeba odkręcić jarzmo zacisku. Jest przykręcone dwoma śrubami na klucz M14

Po zdjęciu jarzma, zdejmujemy tarcz hamulcową.

Teraz trzeba odkręcić śrubę piasty. (Ja miałem klucz M16 i był trochę luźny wiec może być wiekszy ale występuje jeszcze tylko M18 i nie wiem czy nie będzie za duży - te śruby ciężko idą więc sprzet do kręcenia musi być mocny)

Po odkręceniu śruby piasty zdejmujesz całą piastę z łożyskami i zakładasz nową. Pozostałe czynności w odwrotnej kolejności.

Łożysk parami nie trzeba wymieniać.

Koszt piasty FAG ok. 300 zł.

Na 100 % M18

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

czy piasta z łożyskiem zejdzie czy trzeba mieć ściągacz? Trzeba vagiem cofać silniczki hamulców?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zejdzie,nie trzeba.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Czy może ktoś podać dokładne wskazania serwisu z jaką siłą dokręcamy tylną piastę łożyska.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

mam taki problem że podczas jazdy coś szumi, gwiżdże z lewej strony auta chyba z przodu. Gdy jadę wolno nic nie słychać a tak od 60 km/h zaczyna coś wyć i przy 120 przestaje. Czy to może być lożysko?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam,

mam taki problem że podczas jazdy coś szumi, gwiżdże z lewej strony auta chyba z przodu. Gdy jadę wolno nic nie słychać a tak od 60 km/h zaczyna coś wyć i przy 120 przestaje. Czy to może być lożysko?

 

Jeżeli to łożysko, to podnieś auto na lewarku, pokręć ręką kołem. jak będzie szumieć to łożysko.

A opony nie są wyząbkowane?

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź. Dziś będę zmieniał koła na letnie to spróbuję pokręcić i posłuchać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po zakupie auta i pierwszej jezdzie szum z tyłu, pierwsze myśli, opony nie za bardzo to wyząbkowane (doświadczenie z innego auta), zakup i montaż fabrycznie nowych:marecek, a tu dalej szumi:wsciekly, lewarek w góre i diagnoza, lewe łożysko do wymiany. Wymiana i cichutko... Dobrze że opony były i tak do wymiany bo tak to by była nie zła wtopa. Podniesienie auta 5 min, więc czasem lepiej zacząć od tego. Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Po zakupie auta i pierwszej jezdzie szum z tyłu, pierwsze myśli, opony nie za bardzo to wyząbkowane (doświadczenie z innego auta), zakup i montaż fabrycznie nowych:marecek, a tu dalej szumi:wsciekly, lewarek w góre i diagnoza, lewe łożysko do wymiany. Wymiana i cichutko... Dobrze że opony były i tak do wymiany bo tak to by była nie zła wtopa. Podniesienie auta 5 min, więc czasem lepiej zacząć od tego. Pozdro

 

Z ciekawości spytam jakiej firmy założyłeś łożysko?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie pamiętam, mechanik powiedział że jak założe jakieś gów... to będzie zaraz to samo,więc zdecydowałem sie na jakieś z górnej półki coś koło 400 PLN. Zorientuje sie z tą nazwą i dam Ci znać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie pamiętam, mechanik powiedział że jak założe jakieś gów... to będzie zaraz to samo,więc zdecydowałem sie na jakieś z górnej półki coś koło 400 PLN. Zorientuje sie z tą nazwą i dam Ci znać.

 

 

400zł za łożysko sztuka? chyba ze złota ;p

 

http://allegro.pl/fag-lozysko-z-piasta-tyl-passat-b6-cc-tiguan-golf-i3136887419.html

 

FAG jest producentem łożysk na pierwszy montaż do VW, BMW, Mercedes

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
chyba ze złota ;p

 

Albo kupine w ASO.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie w ASO tylko komplet razem z piastą, cos kolo 400, chyba 360 dokladnie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolega Pigiszak opisał wymianę łożyska tył vw Passat b6 dość dobrze. Właśnie wymieniałem sam, dodam tylko że piastę z łożyskiem odkręca się kluczem bit spline M 18. po odkręceniu śruby piasta z łożyskiem zeszła nie używając młotka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kolega Pigiszak opisał wymianę łożyska tył vw Passat b6 dość dobrze. Właśnie wymieniałem sam, dodam tylko że piastę z łożyskiem odkręca się kluczem bit spline M 18. po odkręceniu śruby piasta z łożyskiem zeszła nie używając młotka.

 

Proszę o przetłumaczenie tego na język laika, jakie klucze potrzebne do wszystkich czynności, z uwzględnieniem czy z otworem czy bez. Może ktoś opisze to lopatologicznie jak dla laika? za zdjęcia dodatkowe dzięki. Jakby było jeszcze podane z jakim momentem dokręcać odpowiednie śruby to nie jedenemu pomoże.

Pytam, bo szumi m i jak cholera, a mechanik zawołał 100 za każda stronę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności